1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736832 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Så här har det sett ut de senaste åren. Jag välkomnar Luckner, tror att han och Bäcklin skulle göra ett kanonjobb ihop??

1998–2002 Roger Melin-GULD

2002–2003 Esko Nokelainen-Fiasko

2003–2004 Gunnar Persson-Fiasko

2004 Tomas Jonsson-Fiasko

2004–2005 Roger Kyrö-Fiasko

2005 Wayne Fleming-Räddare

2005–2008 Leif Boork-Fiasko/räddare

2007–2008 Olof Östblom-Fiasko

2008-2011 Niklas Czarnecki-Kvartsfinal

bizon: "Och vad kallar du ditt skrivande?Inte spekulation va?"

Jo, mitt skrivande är också spekulation.
När jag inte är tvärsäker på nåt som vi diskuterar.
Tror att det gäller för dom flesta härinne.

Får man inte tycka att media spekulerar bara för att man själv gör det?
Eller vad ville du säga?

Någon som vet hur det fungerar om Brynäs skulle anmäla en spelare som inte splelar för någon klubb i år. Är det tillåtet trots att det är efter 31/1? Tänkte på Sonnenberg om han har hållit igång..

hoppas han tar med Hansen! :O

Redigerad kommentar

MarcusElving: Lovar att han tar med sig sonen(Basse)!!

Huge: Och vad kallar du ditt skrivande?Inte spekulation va?

MarcusElving: Han tar nog med sig ett par st?

Huge: "Å andra sidan kan man ju undra varför CZ informerar spelarna om att han ändrat sitt kontrakt med Brynäs, om han nu INTE har för avsikt att sluta?"

Det är det jag tycker är en lekstuga, antingen så gör man en sak eller så gör man det inte, JA eller NEJ!!!

70 Rodrigues: Czarnecki får lämna, gärna för mig.. Men fan ta han om han snor med sig några spelare till sin nya förening.

sylf: Haha, ligger absolut mkt i det du säger.
Även om jag inte är lika tvärsäker som du när det gäller spelarnas ev missnöje med CZ.
Är väl snarare så att spelarna, liksom CZ, på ett normalt och naturligt sett känner att det är dags för en ny röst i båset.
Vilket även Boorken påpekar.
Boork är dessutom en del av den andra sidan sas, dvs media.
Och då måste även han försöka "hitta" lite uppseendeväckande saker som egentligen är relativt okontroversiella.

Roten till allt ont är som bekant pengar.
Så det vete fan vem som isf skulle säga upp sig?  :-)

70 Rodrigues: Problemet är ju att många läsare sväljer den lekstuga som media avsiktligt har framtvingat.
CZ har sagt upp sitt kontrakt och valt att än så länge inte utnyttja sin option på 1 år.
Ett standardförfarande i såna här lägen av den som inte vill låsa sig ifall det är osäkert huruvida arbetsgivaren vill förlänga eller inte.
CZ kan ju efter uppsägningen teoretiskt sett ha ställt krav på Brynäs om bättre villkor under optionsåret, om Brynäs nu också är och har varit intresserade av en fortsättning.

Media spekulerar och kokar soppa på en spik.
Många sväljer betet, och sen är den självförvållade lekstugan igång...   :-)

Huge: Tror inte heller på Boorks utspel om att det skulle påverka laget negativt att han lämnar, tvärtom. de flesta spelarna vill nog bli av med honom så de med kontrakt över nästa år kanske sprudlar av spelglädje!

Tänk om roten till allt ont kunde säga upp sig också!!!

Huge: Ja, en jävla lekstuga är det, hur svårt är det att säga JA eller NEJ?

Huge: med andra ord: Vi kan vänta tills vi vet mer, spekulera är meningslöst.

70 Rodrigues: Å andra sidan kan man ju undra varför CZ informerar spelarna om att han ändrat sitt kontrakt med Brynäs, om han nu INTE har för avsikt att sluta?
Skulle spelarna bli lugnare och kämpa hårdare i slutspelet bara för att man vet att CZ har ändrat sitt kontrakt och ännu inte ha stängt dörren för en ny säsong i Brynäs?
Låter osannolikt.

Fast å andra sidan igen: varför säger han inte bara rent ut att det inte blir nån förlängning i Brynäs?
Tror att det gör varken till eller från för spelarna med den vetskapen.

Sen blir man lite trött på Boork och medias tjat om att CZ:s utspel skulle påverka laget och spelarna så otroligt negativt.
Tränarrollen är överlag överskattad, vilket Boork själv framhållit många gånger.
Så varför skulle då frågan kring CZ:s framtid påverka spelarna så enormt mkt?
Tror inte ett skit på snacket, det är här och nu dom oftast gäller i dom här lägena.
Så pass professionella är nog både spelare och tränare, att man känner till spelets regler.

Redigerad kommentar

Stratan: Ok, det är bekräftat o klart att Niklas Czarnecki ändrar sitt kontrakt med Brynäs, dock inte 100% säkert att han lämnar klubben?

70 Rodrigues:
Inget annat är ju bekräftat än att han har sagt upp avtalet i dess nuvarande form. Vilken jävla skitartikel, men så typiskt AB!

Att det sedan är sannolikt att han lämnar är ju en annan sak, men det har ju inte sagt att han kommer göra, dvs det är inte bekräftat.

70 Rodrigues: Jag tycker detta är åt helvete att gå ut med detta nu iofs så har vi vetat detta ett tag men ändå! Å andra sidan så tycker jag det är jävligt gött att han DRAR!!!

Hur går det med ryggen Rodrigues?

Lite om CZ på hemsidan, inget nytt direkt.

Bissett19: Ja, där ser du!!!!

sylf:

Snabb googling:

"Gift med Helena och vi har tre döttrar / Lovisa 18, Elvira 16 , Vilma 11. Och vi bor sedan åtta år i Sigtuna och vi stortrivs."

Bellar: Hans barn är ju typ 20 bast!!!!!

65selander: Wikegård vill vara mer hemma med barnen när dom är små eller yngre kanske kanske man ska säga. Det har han sagt flera ggr när frågan kommer upp.

Anders Blank: Wikegård vill inte vara tränare. Han har det bra nu som expertkommentator o s v. Lättare döma än att utföra ;-)

Vad skulle vi kunna tro om Wikegård då??

Bra eller dåligt?

Gurra88: Undrar om det va det slagsmålet Widing väntat på att
få ge igen på jämtin?

Sylf: Vi kommer dessvärre aldrig bli av med Sundlöv. Nyström har helt rätt, vad fan har hänt under sundlövs tid, inte ett jävla skit. Det man minns mest är slagsmål i spelartunneln och ett a4 fullt med floppvärvningar.

Horace76c: Du missade tydligen att jag lade till följande: ;-)

Jag håller med andra ord med om allt som Nyström skriver i sin krönika.

Bissett19:
Skulle inte förvåna mig om Frölunda varit i ett annat läge med en ödmjuk, hårt arbetande Hansen i sitt lag.Som gör sitt jobb de flesta kvällar utan att få några positiva omdömen från den breda massan.

Det är lätt att stirra sig blind på dom som toppar poängligan varje år.

sylf:
Generellt så tycker jag att Sundlöv har gjort ett bra jobb de här åren, några värvningar floppar, de flesta godkända medan några vart bättre än förväntat.
Man kan inte hela tiden skylla på brist på pengar, MEN, att strunta i att ta med det i bedömningen är lite naivt tycker jag.

Att människor blir sjukskrivna från sitt jobb nån gång tycker jag är nåt man får ha förståelse för, det har väl bara hänt en gång?

PS. jag tror Brendl spelar för oss jubileumssäsongen, o då har vi dessutom bra målvakter ;-)

Tväst: Du nämner Brendl, kul!

Det laget (2007) var ett fantastiskt lag, MEN, inga målvakter!!

Kommer ihåg Brendls kommentar efter Markströms debut. "varför har inte han stått hela säsongen, då hade vi spelat final"

Istället blev det KS, med en sjukskriven sportchef (som dock kom krypande tillbaka när kontraktet var klart)

Sundlöv har inte vad som krävs!!

sylf:

Jag förstår och köper ditt resonemang fullt ut,tycker man kan kolla avundsjukt vad Skellefteå gjort.Där man satsat på mycket unga talanger likt Brynäs MEN man har sett till att dom har riktiga spetsspelare runt omkring sej.
Lasse Johansson gjorde verkligen två ruggiga värvningar inför säsongen i Lindström och Lehtonen.

Klart man kan gå till semifinal med en Mads Hansen i sitt lag,men inte den rollen han har haft stora delar av säsongen utan som en gnidare i fjärdelinan.

Vafan,Brynäs vann ju Sm-Guld-99 med Göran Hermansson och Custemo i laget;)

sylf:
Kan vi inte avvakta slutspelet o se hur det går innan nån skall beskyllas för att ljuga?

Clarence:
"ett antal dyrare spetsspelare" skríver du, jag blev ganska förvånad när Brendl värvades, det finns fler ex. på bra spelare som gått till Brynäs fast mer konkurenskraftiga klubbar visat intresse.
Men visst..... den klubb som kan värva 6 st klasspelare o dessutom får 3 av dom att leverera på hög jämn nivå har bra chans på guldet.

Men jag tycker att kunde Djurgårn gå till final förra vinter så kan väl Brynäs göra det i år, förstår inte att det skulle va så väldigt stor skillnad.

Skellefteå.... ett antal junisar precis som Brynäs.... sen har dom lyckats med sina värvningar, varför skulle inte Brynäs kunna va i samma läge som SAIK om nåt år eller två?

Tväst: Klubben siktar ju på semi, säger att det är dags för nästa steg i utvecklingen, anser sig väldigt nöjda med laget, kontinuiteten är grym.

Vilka ljuger dom för?

sylf:
Svårt att bedöma vilka spelartrupper som levererar godkänt eller inte, med begränsade ekonomiska resurser så är ju Sundlöv tvingad att vänta tills rean har startat. Då har de "stora" lagen spikat sina trupper till 90% och avvaktar om det dyker upp nåt fynd.
I nuläget får Brynäs vända på varje krona o dessutom chansa lite, det är ju lika stor risk att en medelmåtta inte når upp till sin nivå som att en toppvärvning inte skall göra det.

Om nån kunde o orkade göra en lista på spelare som inte levererat trots en tilltagen lön skulle nog listan toppas av många lirare som inte spelar i Brynäs.

Jag tycker att de flesta spelare i Brynäs gör riktigt bra matcher ibland, sett till sina förutsättningar o vilka roller dom har, den dan när alla presterar på samma gång........

Du nämner målvakterna, jag har väldigt svårt för att klandra Sundlöv för den cirkusen som drog runt i somras.
Markan skulle gå, att Läck gjorde det ser jag som en stor överraskning, att Modig fick NHLkontrakt...... de flesta tyckte att han inte platsade i Brynäs ens.
Ibland är det nog inte lätt att va sportchef.

Bissett19: ok, men det spelar ingen roll. Mitt resonemang bygger ju på att de bärande spelarna i laget inte är tillräckligt bra, och det är Sundlövs uppgift att värva ihop dessa.

Tror du NÅT annat lag med ambition att spela semifinal, skulle ha Mads Hansen i laget?

sylf:

+ 1 på Lasse
-17 på Sunken.

För mej är det rätt enkelt på vem av dom som floppat;)

sylf: Jag säger som alltid när Sundlöv kommer på tal. Brynäs gjorde bättre värvningar när man inte hade någon sportchef alls...

Kanske dags att återgå till det igen?

Bissett19: Bakåt då?

henke1:

9+12?

Lasse har 13+7 och är därmed bäste målskytt bland backarna i Elitserien.
Desssutom är Lasse på plus i plus/minus.

Däremot Sunken -17,det ÄR inte okej.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

henke1: Jonsson har faktiskt gjort 13+7. Jag tror att han leder skytteligan för backar.

Tväst: Det må vara hur det vill med någon annan enstaka klubbs misslyckande trots ekonomiska resurser och köpkraft. Min bergfasta ståndpunkt och övertygelse är att man ida bara måste hålla sig med ett antal dyrare spetsspelare i sitt lag för att på allvar kriga om ett SM-guld.
Brynäs har inte det och verkar aldrig bli kompetenta eller villiga att skaffa sig de nödvändiga pengarna för att kunna värva såna spelare. Därför kan det, helt naturligt, heller aldrig bli några riktiga framgångar för klubben.

Hur kan du säga att Lars Jonsson vart för dålig ? 9+12 är la helt okej för en back som Lasse , Nordan tycker jag har varit bra iår. Däremot kan jag hålla med dig om Sunken till 100% han har varit riktigt kass iår !

Tväst: "Jag tycker att Frölunda är ett bra ex. på att det inte alltid är den bästa lösningen att öppna kassakistan och köpa allt man kan hitta."

Där håller jag med till 110%

Problemet om vi tittar på Brynäs, är ju att hörnstenarna och de producerande spelarna är alldeles för dåliga. Junisarna har gjort sitt, utvecklats i en bra takt. Men resten då?

Hansen, Nordan, Kahna, Clarke, Sunken, LJ, målvakterna bara för att ta nåra exempel, har varit alldeles för dåliga. Där har Sundlöv misslyckats fullständigt och det är DET som är hans jobb, inte att plocka fram juniorer, det gör andra åt honom!

70 Rodrigues: Går NC till Fbk kan jag sätta pengar på att han får sparken därifrån,hur ska han klara Fbks krav som vill vara en toppklubb;)

Clarence:
Ingen satsning kan lova 100%.... men några stannar kvar, tillräckligt bra för Brynäs men platsar inte i NHL,KHL m.fl.

Förhoppningsvis kommer några hem till BIF efter utlandstjänst.

Detta får vi satsa på t.v. ...... kanske dyker det upp nån Stenbäck eller liknande..... vi får väl se hur lyckliga Malmö blir den här gången.

Jag tycker att Frölunda är ett bra ex. på att det inte alltid är den bästa lösningen att öppna kassakistan och köpa allt man kan hitta.

Vad finns det för alternativ i nuläget?
Skulle va intressant om det dök upp förslag om annat vägval.

Tväst: Du glömmer att denna i och för sig lovvärda juniorsatsning aldrig kommer att bära frukt på seniornivå eftersom de unga löftena drar från klubben av olika orsaker innan de nåt nån stor framgång med Brynäs.

« · 1356785 · »