1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Clubsport: En fråga till: Om självförtroende var mätbart var skulle Widing ligga just nu? Två frilägen i första, öppet mål i sista och några lägen till.

Ang kedjorna skulle jag gärna se att man särade på Silfverberg och Järnkrok. Tycker på nåt sätt att Silfverberg kommer på fel sida, gnuggar upp och ner efter högerkanten men kommer till få avslut. Finns säkert någon tanke bakom men jag tycker det ser skumt ut...

Clubsport: Han har ju vaskat om i några matcher i rad dock utan framgång. Tycker då inte att man ska fortsätta med det utan då gäller det att visa formationerna att man tror på dem. Helt rätt av Jonsson att spela 4:e på slutet, tyder på att han vågar säga ifrån till "stjänrorna". Gissar på att han kommer att prata igenom situationen med dom två första femmorna idag.

Hansen är makalöst bra när han som nu får spela i en femma som har som främsta uppgift att spela enkelt och han slipper vara kontruktiv.

Vaskar Jonsson nånsin om i femmorna när det går tungt?
Igår var fjärdelinan den enda som presterade!

tjugo8: Tror Djoos skulle kompelttera ledarstabben på ett bra sätt. Känns som om han skulle kunna tillföra väldigt mycket till våra unga backar.

Pär Djoos ja (rätt ska vara rätt), tveksamt om han kan tillföra något till guldaspiranten? Han lär ju inte komma och träna laget gratis. Nej, hellre två bra backar. På isen alltså! =)

Komplement till Jonsson/Larsson...?
Fokus backar

mk: Ja det finns många anledningar till att välja Lückner eller någon annan prövad. Men vad man får med Bäcklin är en ung tränare som kan komma in med något nytt. Ett nytt tänk. Som jag ser det finns det knappt någon tränare som inte redan varit ett varv bland elitserieklubbarna som har något nytt att erbjuda. Att han känner många spelare i truppen behöver inte vara ett plus, men att han kommer från juniorsidan ser jag som ett plus när vi har en sportchef som tror att den som har yngst lag vinner.
Brynäs kommer att en tid framöver bygga laget ungt och jag ser det som en stor fördel att vi då har en tränare som har arbetat nära ungdomar och är van och har kunskapen att utbilda unga spelare och förädla talang.

Zzz: Jag är inte säker på att Bäcklin är rätt man för Brynäs.
Varför skulle det vara så himla bra att tränaren känner många spelare?
Har vi inte testat med en tränare som "går på namn?

Sen så är han orutinerad med a-lagshockey, Es-krav.
Varför ska Brynäs utbilda en tränare till?
Som ändå byts ut om tre år? När han har lärts sig det man behöver veta.

Nä, in med en rutinerad tränare, som åtminstone har a-lags erfarenhet.
Sen om Harald är rätt man,vet ej,men röstade på han när NC var ifrågasatt
en annan gång.

70 Rodrigues: Boork tycker att Jonsson skulle ta över och nämner ofta honom som en av landets mest lovande tränare. Även Wikegård har nämnt det.

Zzz: Då finns risken att Jonsson och Larsson tar över tror jag? När vi spelat färdigt i slutspelet så får vi reda på hur det blir när det gäller tränarfrågan.

tompap71: Han vill nog inte komma tillbaka till Läkerol arena på ett tag, vi var rätt hårda på honom i tisdags =).

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Det vet man ju inte, hur mycket har dom fått säga till om i valet av spelmodell?

Både Janne och Tommy är unga och dom har varit med några år på elitserienivå kompetterar Bäcklins oerfarenhet väldigt bra.

Eller varför inte Popovic? ;)

Zzz:

Det kan säkert bli bra, tycker ändå det vore spännande med robertsson och varför inte då som 70Rodrigues sa, tilsammans med Bäcklin.

Zzz: Gärna Bäcklin men hur spännande o nyskapande är det med Jonsson och Larsson?

tompap71: OK, vad vi vet är att Robertsson nobbade att följa Rännqvist till Luleå. Nja säger jag..

Mats Bäcklin och Tommy Jonsson kommer båda underifrån och kan föreningen väl och det sänder rätt dignaler hur man vill jobba. Dessa tillsammans med videocoach Janne blir kanon.

Zzz:

Ja det kan man fråga sig. Läste en intervju med Rönnqvist någon gång i fjol där han snackade om att dem delade på jobbet, även om det var han själv som hade sista ordet.

tompap71: Bert Robertsson fick vid sidan om Rönnqivst mycket beröm förra året för Almtuna. Hur mycket var Rönnqvist förtjänst och hur mycket gjorde Robertsson? I år kör Rönnqvist vidare efter samma modell medan Robertsson assisterar i Västerås.

90Steen_: Melin har förlängt med AIK så honom kan vi glömma!!

Roger Melin!

70 Rodrigues:

Visst är det så, men titta på Luleå, många "små" snabba killar som är hyfsat puckskickliga. Passar rätt bra in på Brynäs det.

Sen gäller det ju att coachens spelfilosofi klickar med det material han har att jobba med för annars så är det ju lönlöst känns det som.

70 Rodrigues:

Ja, Jag tycker han kunde vara värd att prova.

tompap71: Robertsson låter ju jävligt intressant isf, kanske ska ta in honom som ass coach för att sedan ta över som headcoach??

Så här har det sett ut de senaste åren. Jag välkomnar Luckner, tror att han och Bäcklin skulle göra ett kanonjobb ihop??

1998–2002 Roger Melin-GULD

2002–2003 Esko Nokelainen-Fiasko

2003–2004 Gunnar Persson-Fiasko

2004 Tomas Jonsson-Fiasko

2004–2005 Roger Kyrö-Fiasko

2005 Wayne Fleming-Räddare

2005–2008 Leif Boork-Fiasko/räddare

2007–2008 Olof Östblom-Fiasko

2008-2011 Niklas Czarnecki-Kvartsfinal

bizon: "Och vad kallar du ditt skrivande?Inte spekulation va?"

Jo, mitt skrivande är också spekulation.
När jag inte är tvärsäker på nåt som vi diskuterar.
Tror att det gäller för dom flesta härinne.

Får man inte tycka att media spekulerar bara för att man själv gör det?
Eller vad ville du säga?

Någon som vet hur det fungerar om Brynäs skulle anmäla en spelare som inte splelar för någon klubb i år. Är det tillåtet trots att det är efter 31/1? Tänkte på Sonnenberg om han har hållit igång..

hoppas han tar med Hansen! :O

Redigerad kommentar

MarcusElving: Lovar att han tar med sig sonen(Basse)!!

Huge: Och vad kallar du ditt skrivande?Inte spekulation va?

MarcusElving: Han tar nog med sig ett par st?

Huge: "Å andra sidan kan man ju undra varför CZ informerar spelarna om att han ändrat sitt kontrakt med Brynäs, om han nu INTE har för avsikt att sluta?"

Det är det jag tycker är en lekstuga, antingen så gör man en sak eller så gör man det inte, JA eller NEJ!!!

70 Rodrigues: Czarnecki får lämna, gärna för mig.. Men fan ta han om han snor med sig några spelare till sin nya förening.

sylf: Haha, ligger absolut mkt i det du säger.
Även om jag inte är lika tvärsäker som du när det gäller spelarnas ev missnöje med CZ.
Är väl snarare så att spelarna, liksom CZ, på ett normalt och naturligt sett känner att det är dags för en ny röst i båset.
Vilket även Boorken påpekar.
Boork är dessutom en del av den andra sidan sas, dvs media.
Och då måste även han försöka "hitta" lite uppseendeväckande saker som egentligen är relativt okontroversiella.

Roten till allt ont är som bekant pengar.
Så det vete fan vem som isf skulle säga upp sig?  :-)

70 Rodrigues: Problemet är ju att många läsare sväljer den lekstuga som media avsiktligt har framtvingat.
CZ har sagt upp sitt kontrakt och valt att än så länge inte utnyttja sin option på 1 år.
Ett standardförfarande i såna här lägen av den som inte vill låsa sig ifall det är osäkert huruvida arbetsgivaren vill förlänga eller inte.
CZ kan ju efter uppsägningen teoretiskt sett ha ställt krav på Brynäs om bättre villkor under optionsåret, om Brynäs nu också är och har varit intresserade av en fortsättning.

Media spekulerar och kokar soppa på en spik.
Många sväljer betet, och sen är den självförvållade lekstugan igång...   :-)

Huge: Tror inte heller på Boorks utspel om att det skulle påverka laget negativt att han lämnar, tvärtom. de flesta spelarna vill nog bli av med honom så de med kontrakt över nästa år kanske sprudlar av spelglädje!

Tänk om roten till allt ont kunde säga upp sig också!!!

Huge: Ja, en jävla lekstuga är det, hur svårt är det att säga JA eller NEJ?

Huge: med andra ord: Vi kan vänta tills vi vet mer, spekulera är meningslöst.

70 Rodrigues: Å andra sidan kan man ju undra varför CZ informerar spelarna om att han ändrat sitt kontrakt med Brynäs, om han nu INTE har för avsikt att sluta?
Skulle spelarna bli lugnare och kämpa hårdare i slutspelet bara för att man vet att CZ har ändrat sitt kontrakt och ännu inte ha stängt dörren för en ny säsong i Brynäs?
Låter osannolikt.

Fast å andra sidan igen: varför säger han inte bara rent ut att det inte blir nån förlängning i Brynäs?
Tror att det gör varken till eller från för spelarna med den vetskapen.

Sen blir man lite trött på Boork och medias tjat om att CZ:s utspel skulle påverka laget och spelarna så otroligt negativt.
Tränarrollen är överlag överskattad, vilket Boork själv framhållit många gånger.
Så varför skulle då frågan kring CZ:s framtid påverka spelarna så enormt mkt?
Tror inte ett skit på snacket, det är här och nu dom oftast gäller i dom här lägena.
Så pass professionella är nog både spelare och tränare, att man känner till spelets regler.

Redigerad kommentar

Stratan: Ok, det är bekräftat o klart att Niklas Czarnecki ändrar sitt kontrakt med Brynäs, dock inte 100% säkert att han lämnar klubben?

70 Rodrigues:
Inget annat är ju bekräftat än att han har sagt upp avtalet i dess nuvarande form. Vilken jävla skitartikel, men så typiskt AB!

Att det sedan är sannolikt att han lämnar är ju en annan sak, men det har ju inte sagt att han kommer göra, dvs det är inte bekräftat.

70 Rodrigues: Jag tycker detta är åt helvete att gå ut med detta nu iofs så har vi vetat detta ett tag men ändå! Å andra sidan så tycker jag det är jävligt gött att han DRAR!!!

Hur går det med ryggen Rodrigues?

Lite om CZ på hemsidan, inget nytt direkt.

Bissett19: Ja, där ser du!!!!

sylf:

Snabb googling:

"Gift med Helena och vi har tre döttrar / Lovisa 18, Elvira 16 , Vilma 11. Och vi bor sedan åtta år i Sigtuna och vi stortrivs."

Bellar: Hans barn är ju typ 20 bast!!!!!

65selander: Wikegård vill vara mer hemma med barnen när dom är små eller yngre kanske kanske man ska säga. Det har han sagt flera ggr när frågan kommer upp.

Anders Blank: Wikegård vill inte vara tränare. Han har det bra nu som expertkommentator o s v. Lättare döma än att utföra ;-)

« · 1412368 · »