1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736828 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Carl Lejonkräk:

Jo av någon outgrundlig anledning så genererar blaskig öl intäkter. Ganska stora dessutom. Ja förutsatt att folk kommer till arenan det vill säga. Ska fler ölhak resultera i ökade intäkter måste ju suget för det som sker på isen öka.

Sedan blir det lite konstigt att du nämner att Brynäs är på rätt väg, för att  i nästa mening medge att förlusterna på hemmais är ett problem. Visst verkar klubbens medvetna strategi vara att värva många hårt arbetande spelare. Problemet är att det inte avspeglar sig på isen. Åtminstone inte i Länerol Arena.

Dessutom kan jag informera dig om att prisskillnaden redan är stor mellan en match mot Växjö en onsdag och en match mot Leksand.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Skybaren skall ju inbringa intäkter och gör ju inte att det arbetas mindre med övriga delar i att locka publik. Sen tycker jag att Brynäs är på rätt väg rent hockeymässigt i och med att hårt jobbande spelare värvats och att Brynäs tuffat till sig och spelar lite tuffare än tidigare.
Sen är ju givetvis alla förluster på hemmais förödande för publiktillströmningen och på nåt sätt så måste Läkerol Arena bli en svårintaglig Borg.
En differentiering mellan priserna på matcher borde till, dels när det gäller veckodagar men även beroende på hur attraktivt motståndarlaget. Växjö på en onsdag skall bara vara billigare än Leksand på en lördag.

tjugo8:

Jo fast Huge erkände att det var något han inte kunde bättre. ;) Tänk att den dagen skulle komma. :)

När det gäller publikproblematiken håller jag med Sandberg. Man får se för mycket dålig hockey i Läkerol Arena under en säsong. Man lämnar ibland arenan med känslan att spelarna inte gjort sitt yttersta för klubbmärket. Det har sett slött och viljelöst ut. Jag vill tro att de som besöker arenan precis som jag vill se sitt laget vinna. Om de inte gör det vill man åtminstone se dem försöka. Jag tror att man har grundproblemet där. Lämnar man arenan med känslan att de inte gjort sitt yttersta för att vinna för många gånger vill man kanske inte återvända. Jag tror inte att ännu ett utskänkningsställe för öl råder bot på dessa känslor. Nyhetens behag möjligen, men sen då? Vill man att publiken ska sluta upp så är det upplevelsen av vad som sker på isen som man ska lägga mest energi på.

Redigerad kommentar

tjugo8: Att priset är för högt är givet speciellt nu när produkten reas ut på tv.  Sen har kvaliten på hockeyn gått ned de senaste åren på grund av massflykt på spelare och märkliga regeländringar. Faktor tre inBrynäs fall är helt enkelt att det vinns för lite.™

Johan Norrström:

Sandberg är en okunnig läktarcoach

Huge:

Kors i taket och nyp mig i armen. Jag måste drömma. :)

Intressant inlägg i publikproblematiken av Erik. Kan inte annat än att hålla med

Redigerad kommentar

Huge: Erik Sandberg är grym!

Huge: jag gillar din retorik.
Härmas du med?

Kunde inte sagt det bättre själv...

Carl Lejonkräk: Vaa????? Menar du att backsidan kan skötas av en eller flera personer utan att dessa tituleras "backcoacher"??
Är det inte lag på att man MÅSTE ha titlar på alla tjänster i lagen?

EskilstunaLasse: "det spelar ingen roll vad Brynäs hittar på."

Precis.
Du kommer ändå att sitta och gnälla över allting inför varje säsong, som du och din svans av skitkastande nejsägare gjort nu sen Sundsvall brann.
När du inte sitter i B-hallen och dömer ut nån spelare för tid och evighet pga nåt felpass, som du har för vana att göra.
Imponerande att du samtidigt och från din soffa kan se hur mkt jobb Sundlöv lägger ner och även konstatera samarbetsproblem mellan tränarna.
Ja, det är ingen hejd på vilka eminenta egenskaper du verkar besitta, utan att ha vare sig kunskap om eller insyn i verksamheten.

Du ska iaf ha cred för ETT konkret rätt: vi har två nya relativt gröna asstränare.
Vill minnas att vi även hade en grön A-lagstränare för ett par år sen.
Resultat: ja, det blev visst bara guld....

mk: Alla måste givetvis inte ha en backcoach som själv varit back. Herregud vilken hysteri

mk: det spelar ingen roll vad Brynäs hittar på. Skulle Brynäs bestämma sig för att spela med fyra backar och en center så skulle Huge och hans svans av ja-sägare hylla det med. Precis som Huge hyllade anställningen av GP för ett år sedan.
Det känns som att Brynäs är en skuta på drift just nu. En sportchef som knappast jobbar arslet av sig och en tränare med samarbetsproblem och tvä gröna assisterande tränare.
Det blir en spännande sommar :)

mk:

Tre Kronor - Popovic...

Behövs fö ingen målvaktstränare heller

Redigerad kommentar

tjugo8: Nä det behövs ingen speciell backtränare. Det har ju Huge sagt, blir det bara ordning på spelet över hela banan så löser det sig automatiskt. Problemet är väl bara att det är ju inte forwards som startar spelet.
Sen en annan undran. Om det inte behövs en backcoach, varför behövs det en till forwards? Det är ju spelet över hela banan som ska stämma.

tjugo8: Nä det behövs ingen speciell backtränare. Det har ju Huge sagt, blir det bara ordning på spelet över hela banan så löser det sig automatiskt. Problemet är väl bara att det är ju inte forwards som startar spelet.
Sen en annan undran. Om det inte behövs en backcoach, varför behövs det en till forwards? Det är ju spelet över hela banan som ska stämma.

munkas:

...liksom övriga lag som nådde semi

Melin + GP nästa år?

Komisk inkonsekvens;

• Men behöver ni tre tränare? Det gick ju rätt bra den här säsongen om man säger så.

– Ja, verkligen. Det kunde inte gå bättre. Men vi har egentligen velat ha tre tränare hela tiden. Tommy och Janne har slitit enormt den här säsongen.

Det var för ganska exakt ett år sedan som Bert Robertsson var nära att tacka ja till ett erbjudande om att bli assisterande i Brynäs

70 Rodrigues:

HAHA Nej verkligen inte haha ;)

mattias - 74: Såg det faktiskt på en av Brynässsidorna på FB, jorden kretsar inte enbart runt dig ;-)

Peja:

Det är nog Rodrigues som skrivit här då han sett det på min FB. Eller hur Tony? ;)

mattias - 74: Din polare kanske läser vad som skrivs här?

mattias - 74: TJ kanske ska ta hand om ett juniorlag.

70 Rodrigues:

Har inte TJ 1 år kvar på kontraktet?

Brynäsgubbe:

En Brynäspolare skrev såhär på min FB

" Rykten gör gällande att Tommy Jonsson är klar för leksand vilket förstärks av att hans fru tackat ja till ett jobb där.... vad säger du om det Mattias?"

Frågan är om det stämmer då vi har Appelgren på kontrakt.

70 Rodrigues: Haha, vad fasen? Dessa rykten... Var har du läst det här?

70 Rodrigues:
Isf slipper han ju klura på hur de spelar...

Går många rykten nu, ett är att TJ blir Leksands nye tränare, hans fru har tydligen redan fått jobb i Leksand.

Huge:

Sant. Fast Viksten är en intressant spelare. Är svag för spelare som kan göra det lite oväntade, och som har bra fart under skridskorna.

Johan Norrström: Självklart!  ;-)  Men det ändrar likförbannat inte på faktum och sakfrågan: ingen av dom (förutom till viss del Julius) är väl att betrakta som nån "stjärna" direkt....

Huge:

Äh! Hade de varit klara för Brynäs hade du varit lyrisk. ;) Eller åtminstone försvarat dem och Micke tills ingen längre orkat argumentera med dig. ;)

Huge: Ja jösses vilka stjärnor:-) Pinsamt hur media skriver!

Peja: Boork var ju på topp 1984...

"4 stjärnor klara för Örebro" enligt Sexpressen.

Wow, var ju tvungen att kolla vilja NHL- eller iaf KHL-meriterade stjärnor dom lyckats signa.
Spännande, spännande.

Facit: 1 okänd transatlant som öst in mål i östpakist...
förlåt; österrikiska ligan.
1 finsk junior.
1 forward från stjärnlaget Malmö IF.
Julius Hudacek.

4 stjärnor?

Haha...

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Tänk SAIK, där tar "mediakåte" Robertsson presskonferenser oftast och tycks sköta sitt jobb som andretränare ganska bra eller hur?

Mmmm....

"För någon dag sedan kom indikationer från en ganska insatt person att Melin skulle bort.
Det har dock inte bekräftats på något sätt, så det ska inte tas som någon sanning"

Peja:

sant!

tjugo8: Absolut och han har säkerligen utvecklat sin mediavana där. Jag tror att det är utvecklande för tränare och även andra yrkesgrupper för den delen att skaffa sig andra typer av erfarenheter än att 'bara' vara tränare.

Peja:

Tornberg har nog fördelen att han ser media som en möjlighet, inte ett hot

Carl Lejonkräk: "Jag tror absolut inte på Tornberg, han liksom Wikegård är båda rökta som tränare sedan de blev mediakåta. Även Leif Boork hamnar i samma katagori."

Det ironiska med din kommentar är att Boork ju var "mediakåt" även innan han började träna Brynäs :)

Huss: Han lär i alla fall få ta ett par presskonferenser...

Carl Lejonkräk:Håller inte med där, Tornberg är en av få experter som låter väldigt vettig i sina taktiska genomgångar och han verkar kunnig. Verkar vara en tävlingsmänniska oxå! skulle gärna vilja ha honom som backtränare i Brynäs. 

Carl Lejonkräk: Det är lättare som andretränare. Du kommer under medialjuset på ett annat sätt då. Skulle t.ex. inte ha något emot Sanny Lindström som backtränare i Brynäs.

Carl Lejonkräk:Med risk för att starta en folkstorm.... Bäckman ?

tjugo8: Jag tror absolut inte på Tornberg, han liksom Wikegård är båda rökta som tränare sedan de blev mediakåta. Även Leif Boork hamnar i samma katagori.

Huss:

Försvarsspelet o formeringen av ledarteamet har ju varit ett skämt de senaste åren...

tjugo8: Ja, vi kan inte köra med Janne Larsson som backtränare ett år till.

Hade kunnat tänkt mig nått sånt här i Brynäs, möjligtvis är han ngt för het o har större ambitioner än ass (Lex Andreas Johansson, Hallam)

Ytterligare en back i ledarposition i shl

tjugo8: Lite mer Melinreflektioner

Huge: Ett poäng eller tusen från guldet kvittar, det finns en vinnare och resten är förlorare.

Bättre en puck i mål än fyra i stolpen!

tjugo8: Och ett straffmål från semifinal....

« · 1620965 · »