1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Honken: hehe helt rätt!

Huge: Vill du se hur TJ är i omklädningsrummet kan du se det här klippet. Han har ju själv sagt att han är envis så särskilt annorlunda mot idag är det nog inte. 

Ganska lojt vill jag påstå, framförallt för att vara en match mot Rögle som Brynäs borde vinna.

brynäs08: Hej och godkväll! Bra fråga, är lite sent men återkommer med svar när jag funderat på saken lite närmare.

Lunkan: Tvärtom, bra frågor svarar jag alltid och mkt gärna på.
Men korkade och felaktiga påståenden, som att jag inte svarar på frågor, dom ifrågasätter jag alltid.

brynäs08: Hur tänkte du nu, Huge kan ju inte svara på frågor, han kan bara ifrågasätta dem.

Huge: godkväll! Orkar inte läsa tråden. Men en fråga i all välmening och utan tjafs ;)

tror du att TJ är rätt man på rätt plats eller tror du någon annan kunde fått ut mer av befintligt lag?

trevlig kväll.

bifhjärta: Stämmer säkert, men DU har fel i sakfrågan: att vara mer verbalt och fysiskt aktiv i båset innebär inte att man per automatik är mer handlingskraftig och pådrivande än en coach som uppträder lugnt och sansat.
Är rätt säker på att de s.k lugna tränarna istället låter spelarna få veta att dom lever ex när man befinner sig i omklädningsrummet i paus, om och när det krävs.
Men du kanske bara upplevt gaphalsar som tränare, isf kan jag till viss del förstå din synpunkt...   😉

Redigerad kommentar

Bratwursten: =) är nere från 3-6 månader så beroende på hur lång tid man är borta så är abonnemang svårt, för i Sverige blir det boxern.

Huge: Intressant att du vet om jag sysslat med lagidrott eller inte ;-) Trots att du vet allt så råkade du ha fel den här gången...

Bratwursten: Japp, hela familjen, en av julklapparna till barnen:) Smart drag va;)

Bratwursten: Tror du har rätt, men det största problemet för våra grabbar i Nordamerika borde vara tidsskillnader. För elitidrottsmän är det trots allt väldigt viktigt att 'sova bra'.

Redigerad kommentar

Bratwursten: Verkar vara så att abonnemang inte fungerar men att man kan köpa matcher via ppv

bifhjärta: ah okej har för mig man läst om gamla Brynäsare som tex Järnkrok beklagat sig över att inte kunna se matcherna via Cmore.. Men det kanske bara gäller Nordamerika då eller att dom är tekniskt okunniga;P

Redigerad kommentar

bifhjärta: Nä, det är nog inte bara du.
Finns säkert fler tomtar som på allvar tror att ju mer man gapar, skriker och viftar med armarna i båset, desto bättre är man på att driva på sina spelare.
Det lustiga är att det finns massor av pådrivande tränare som agerar väldigt lugnt och sansat i båset (Wallson eller Melin, för att nämna två...) men jag förstår om du misstar deras ledarstil för en förmåga att inte kunna driva på spelarna.
Inte lätt att veta om man är en soffcoach som aldrig sysslat med lagidrott öht.
OBS!
Det här konstaterar jag framför min texttv, utan att ha sett tränarna i båset.
Du kanske borde testa texttv nån gång, en klart underskattad källa när det gäller att lära sig lite om hockey och lagidrott i allmänhet...

Bratwursten: Jaså? Går alldeles utmärkt att se cmore från utlandet..iallafall förra säsongen. Nästan hela den här säsongen är jag i Svedala så jag ser 90% av matcherna:)

Förresten någon annan som ska till Globen den 28/12 ? verkar bli fullsatt!

bifhjärta: Ser inte Huge några matcher? och hur funkar det för dig att följa matcherna från franska polynesien? går väl inte att få in Cmore utomlands vad jag vet

Redigerad kommentar

Huge: om du tittar på matchen istället för på texttv så ser man handlingsförlamade ledare i båset..men det kanske bara är jag.

bifhjärta: Hur vet du det?

Huss: Ja, framdrivare finns det verkligen inte för många av i vårt bås....

Linus Wickman: Men har vi inte den typen i Dackell redan? Låt vara att jag faktiskt tror att Colliton passar bättre som pådrivare med sin mer extroverta nordamerikanska stil.

Linus Wickman:

Intressant namn!

tjugo8: Colliton skulle vara ett intressant namn, men är troligtvis för oefaren för att kliva in i båset redan nästa säsong, men skulle funka som en assisterande eller dela ansvaret med en mer erfaren coach.

Redigerad kommentar

Bz:s rekrytering här blir ju elddop/mkt intressant

Han tycks ju ha jobbat länge m tränarna

Jag kan i viss mån känna att de flesta Brynäs-tränarna har stannat lite för länge; Melin, Boork, Cz, TJ...och jag är inte längre så intresserad av Melin (LHCs försvarsspel)

Vilken tränartyp?

Kan det bli ngt av hans gamla namn? Hånberg har gjort det bra både i Hästen o KHK

Rutinerad/dyr/trög eller coming man/billig/driven?

Leif Strömberg, 4 säs.

Cz, 3 säs.

(Magnus Arvedsson)

Hallam, 4 säs

(Janne Karlsson)

Per Hånberg

tjugo8: Så vitt jag vet har ingen vunnit SM guld i blrjan på december. Vi får se framåt vårkanten hur det ser ut då. Brynäs ut i fyra raka ringer allt för bekant i mina öron.

Tänk förresten om vi hade haft Växjös alla miljoner o kunnat köpt in alla stjärnor som de gör...

...då hade vi kunnat haft 3 poäng till nu...

Peja:

Hallam förlängde i aug sitt kontrakt tom 17/18

Grönborg tar över efter Mårts

KulaShaker: " "Är det inte just prägeln att vad som helst kan hända i Brynäs matcher som TJ till stor del har lyckats sätta på laget"

Ska förstås tolkas som att många kritiker uppfattar vårt spel och TJ: sätt att leda laget som nåt där allt kan hända.
Och om man då gnäller över det och samtidigt "hyllar" Fagervall som vill spela ett spel där allt kan hända för att locka mer publik, så blir ju kritiken mot TJ väldigt ologisk.
Svårare än så var det inte. Alltså ingen brutal sågning av TJ, tvärtom höll jag på att säga...   :-)

Carl Lejonkräk: Frågan är om han skulle acceptera uppdraget.....

Redigerad kommentar

Kahn: vem är Adam Oates?

Nästa säsong vill jag se Roger Melin eller Adam Oates som ny huvudtränare i BIF. Oavsett hur bra det går 14/15.

Huge:  "Är det inte just prägeln att vad som helst kan hända i Brynäs matcher som TJ till stor del har lyckats sätta på laget"
Ursäkta, men jag kanske läser mellan fel rader, jag tolkar detta som en brutal sågning av en tränare som befinner sig på toppnivå...,

Redigerad kommentar

Huge:

Hur många matcher ser du på plats i Läkerol Arena under en säsong?

Zappaholic: Så här säger Fagervall:

""Det som verkligen har präglat vårt arbete den här våren är att det ska vara roligt att titta på oss. Publiken ska älska att komma hit och titta varje match - för att precis vad som helst kan hända, säger han."

Nån tyckte visst att TJ hade nåt att lära av Fagervall vad gäller tydlighet gentemot fansen.
Konstigt.
Är det inte just prägeln att vad som helst kan hända i Brynäs matcher som TJ till stor del har lyckats sätta på laget?    :-)

Zappaholic: ja definitionen stämmer bra. Men dock inte på de skribenter Huge menar.

EskilstunaLasse: aha, trodde ni enkom syftade på definitionen medgångssupporter, vilken i sig stämmer ganska bra tycker jag.

Zappaholic: Huge säger ju emot sig själv. Vi gnäller ju om det inte ör klapp-klapp spel och vinster i 55 omgångar. Även om han överdriver så är ju de flesta jär inne långt ifrån det både wikipedias och huges beskrivningar.

Wikipedia är ofta helt ok. Kom inte och påstå att ni inte själva surfat in där och hittat fakta :-)

Hur vill ni definiera en medgångssupporter då? Jag utgår från att definitionen skiljer sig gravt från Wikipedias eftersom ni gör narr av Huges citat.

Få höra :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: ja. Wikipedia hålls ju vid liv av besserwissrar som Huge är. Det roiga är att få saker är empiriska på den sajten. ;)

Huge: Men herregud människa är du på riktigt?

EskilstunaLasse: Holy shit, nu är det Wikipedia som är sanningen😂

Huge:Då kanske det är dags för dig att BÖRJA gå på matcher, du som är en "riktig" supporter. ;-)

Redigerad kommentar

MR Bif:

Från Wikipedia:  "En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är."

Med tanke på hur många härinne som rivit sina medlemskort, sagt att dom slutat gå på matcher och gnäller sig igenom 55 omgångar så är det nog snarare så att jävligt många härinne är medgångare.

Att dom sen har engagemang och att alla inte kan reagera på samma sätt, håller jag med om.
Men det är en annan diskussion.

Huge: Om du syftar på folk här inne som skulle vara medgångare så tror jag du är väldigt fel ute jag tror snarare att i princip alla här inne brinner och andas för Brynäs men alla reagerar på olika sätt!

Alla kan inte vara som du Huge tack och lov!

Dags att tända grillen och öppna en kall, ha en fortsatt trevlig helg!

:-)

Carl Lejonkräk: ""Det som verkligen har präglat vårt arbete den här våren är att det ska vara roligt att titta på oss. Publiken ska älska att komma hit och titta varje match - för att precis vad som helst kan hända, säger han."

Och så fort det händer att egna laget gör en dålig match, ja då gnälls det om hur tråkig hockey man spelar och att man inte får nån valuta för pengarna.
Om man vill att allt kan hända så får man också acceptera sämre insatser emellanåt, nåt som vissa tydligen inte klarar av.
Nä, då gnälls det högljutt om pissande på klubbmärket, lata överbetalda divor osv.
När sanningen är att gnället mest kommer från bortskämda supportrar som av nån anledning kräver vinst och klappklappspel i 55 omgångar för att bli nöjda.
Finns bara ett ord för såna fans: medgångare och inga äkta supportrar.

Redigerad kommentar

tjugo8: Jag minns att jag här på forumet förespråkade Fagervall som tränare för Brynäs men blev som vanligt hånad. Pisstråkig defensiv gnethockey sades det.

Lite reflektioner så här i bakfyllans dimmor.

Om jag försöker se Brynäs ur ett objektivt perspektiv så ser jag Brynäs som lite av en familjeförening likt Färjestad. HV71 och LHC är tillexempel en mer hockeyföretag.

Brynäs har en otroligt stor och stolt historia men många duktiga spelare och ledare och faktiskt 13!!! GULD!

Men känslan att Brynäs är en stormakt är inte riktigt där, att vi ses som en farlig utmanare är inte heller riktigt där. Jag vill se att man börjar bygga upp varumärket Brynäs på många olika plan.

DELS få in ett riktigt bra intro där man speglar hela Brynäs histora, få in vinnarkulkturen i väggarna och att man kriget för märket och alla som haft det tidigare.

DELS måste man också börja marknadsföra sig som en produkt, med kläder och prylar men framförallt inom median!

Inside HV71 är ett riktigt bra initiativ, ha nått studieprogram i mellan åt med intervjuer av spelare, ledare och styrelseledaremöten. Visa upp Brynäs som en proffsig organisation och inte bara ett litet hockeylag..

Känner att det är JÄLVIGT svamligt och skyller på den "dimman".
Men ni kanske förstår lite vad jag menar ändå? ;P

tjugo8:

Ja Joakim Fagervall sätter ju precis fingret på vad det handlar om.

Johan Norrström:

13/14. Två lag hade färre 3 poängare än Brynäs hemma

12/13. Tre lag hade färre 3 p hemma

Tycker du är lite väl hård, väldigt många har legat i o flera bättre vändningar av matcher har gjorts, men dock har segrarna varit för få

De du/jag kanske har mest på näthinnan är dock pinsamheterna vid "stora matcher", Leksand, Hockeyfesten, osv...Tillfällen m mkt publik o chans att marknadsföra laget för sällanbesökarna...O då laget istället havererat...

Luleås Fagervall är tydlig, när var TJ det ang vad hemmapubliken ska få?

"Det är jävulskt viktigt att man visar attityd. Hockey utan attityd - vem fan vill se det? Inte en jävel."

"Det som verkligen har präglat vårt arbete den här våren är att det ska vara roligt att titta på oss. Publiken ska älska att komma hit och titta varje match - för att precis vad som helst kan hända, säger han."

Carl Lejonkräk:

Nej vinner hockeymatcher gör man genom hårt arbete och rätt inställning. Inte varje gång, men det underlättar. Man får inget gratis. Det är därför det stundtals varit så frustrerande att se Brynäs på hemmais den gångna säsongen.

Johan Norrström: jag menar att vi är på rätt väg men när det gäller vilken typ av hockey vi vill spela men vinster på beställning finns inte

« · 1646021 · »