1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues:  Såklart han inte självmant skall kliva av, självklart så skall Jonsson göra allt för att vända trenden.

Då kanske det är dax att självmant kliva av då?

Lindström: Det roliga är att det är han själv som sätter gränsen på vad som är ok och inte innan han ger dig på folk.

Det kanske vore nåt för Marvel att ta fasta på.
"The Busman" ;)

Huge: Intressant att du är språkrör för orättvist behandlade Brynäs spelare/ledare.
Något uppdrag du fått av Brynäs IF eller är det ditt kall att försvara klubben/spelarna hur dom än beter sig?

Huge: Det är väldigt enkelt. Spelare och ledare tar VÄLDIGT bra betalt för att ställa sina tjänster till förfogande för Brynäs. INGEN av de som skäller, gnäller eller liknande har betalt, de betalar tvärt om för att se Brynäs.

I min värld: tar jag betalt för något så gör jag mitt yttersta för att leverera. Kan jag inte leverera varje kväll så har jag för bra betalt. Är jag den betalande har jag all rätt att ställa krav...

Heja Brynäs ! Tre poäng i morgon tack.

Powerfade: Herregud, sicken gråtvals blandad med rena felaktigheter om att du minsann aldrig blir bemött med sakargument.
Och när du grinar över att bli kallad "okunnig" samtidigt som du själv väldigt ofta replikerar med saker som "fortsätt du att leva i förnekelse" eller "i din bubbla" så blir det riktigt komiskt.
Eller sorgligt, vilket som.
Att du sen tillhör dom mer seriösa och inte borde känna dig utpekad av Pejas inlägg är en annan sak.
Sen en fråga ifall jag nu uppfattat dig rätt: om du anser det höra till att håna och raljera över spelare/ledare härinne, varför gnäller isf du själv och dessa hånare när ex jag eller nån annan utsätter hånarna för samma behandling?

Powerfade: Jag reagerar då inte alltid och rycker ut som någon slags Rickard Rättrådig, men ibland tycker jag att det får räcka. Vad gäller Ledin och Jämtin med flera så har jag luftat mina åsikter ibland när de råkat illa ut. Dock inte i detta forum då jag försöker fokusera på vårt lag.

Men om samma person sitter och kastar ur sig skit hela tiden tycker jag det kan vara på sin plats att markera.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja, som ett verktyg för en "dödlig" att uttrycka sitt missnöje. Jag tycker att det är intressant att du reagerar så fort en Brynäsare blir "drabbad" men om tex Jämtin, Ledin eller nån annan blir kallad för både det ena och det andra så säger du ingenting. Är det supporterskap?

Jag kan hålla med till viss del. MEN. Om jag anser att en spelare eller ledare gör mer skada än nytta så är han inte värd att bära klubbmärket.
Jag är här för att lufta MINA åsikter inte sitta och vara skenheligt PK.

Powerfade: Du menar att det är produktivt att ge spelare och ledare öknamn och kontraproduktivt när reagerar mot de som delar ut förolämpningar? :-)

Powerfade: Jepp, det saknas tyvärr grundläggande respekt på sina håll och kanter. Det gäller väl egentligen representanter från 'båda sidorna', om det går att uttrycka det så. 

Från och med nu ökar vi respekten för Brynäs tränare, spelare, och framförallt varandra! Och ja, för andra också för den delen.  

Jag kommer att ta bort påhoppen från båda sidorna. Och nej, om man säger att någon "är en total jävla idiot" så köper jag inte att det sägs med glimten i ögat. 

Forsberg 1978: Absolut inte fridlysta. Men väl "återfallsförbrytare" som trots åtgärder fortsätter i samma stil.

Powerfade: Dom du menar i ditt inlägg är fridlysta tror jag tyvärr?

Zappaholic: Är bara trött på hans och Brynäs IF svammel och handlingsförlamning dag ut och dag in! Sen kan ju du inte veta om jag hånar med glimten i ögat?

Peja: Men OM vi ska diskuters så funkar det väldigt fåligt att det sitter skribenter och hela tiden rackar ner på andra skribenter och kallat dem gamnackar, okunniga läktarcoacher mm mm. Är inte det att döda hela idén med ett sånt här forum?

Att skribenter sätter omogna epitet och öknamn på spelare och ledare hör till. Något jag blir fundersam över är att man bara reagerar när det drabbar Brynäsare. Är det så långt den sk. "Respekten" sträcker sig?

Med kontinutet blir det säkert ett mer städat forum.

Zappaholic: Är illa att ledningen tar in Molin & Dacke som tillsynes inte tillfört ett smack som ledare.
När försvaret sett illa ut i flera sessar under TJ.

Kan ju ifs vara så att inte några andra var intresserade efter TJs diss av Gunnar.

Hursom så behövs det städas ur/omplaceras en del efter denna sesse, både bland spelare & ledare.

Måtte BZ ha en hel del ess i rockärmen..

Forsberg 1978: tvivlar inte på ditt engagemang och att du är brynäsare. Det jag reagerar på är den hånfulla tonen. Tommy gör sitt bästa, hans taktiska kunnande bidrog till det senaste guldet. Nu räcker han inte till. Behövs det hån för att det är så?

Powerfade: Du har rätt i mycket, men jag syftade inte på dig i mitt föregående inlägg. Du behöver inte ta åt dig.

Att tränare och spelare på SHL-nivå är kompetenta tycker jag kan vara en viktig sak att komma ihåg i tider när mängder av fans säger att tränare/spelare är "värdelösa" eller "totalt inkompetenta". Jag kan hålla med om att diskussionen blir märklig om man aldrig kan ifrågasätta tränare/spelare utan att bli påmind om att de minsann vet mer än en själv, men det var ju som sagt inte det som jag var ute efter.

Tycker ärligt talat inte att det är för mycket begärt att folk ska ge sig in i diskussioner för att diskutera, det säger väl sig självt att syftet med diskussioner är just att diskutera...

Redigerad kommentar

Zappaholic: han har ju högre kompetens än dig i alla fall, men det säger ju ingenting.

Ja det ska gudarna veta, jag jobbar som provningstekniker (NDT kontrollant)  och TJ är headcoach för Brynäs, hade varit konstigt om jag hade haft bättre kompetens än honom va? Ska du inte säga att jag inte är någon riktig Brynäsare också?

Redigerad kommentar

dacke72: En djupgående rannsakning över spelartruppen också. Hur kunde Sundlöv och hans samråd så kapitalt misstyda kvalítén på nyförvärven inför denna säsong...

Peja: I och ned att du tillåtit Huge bestämma att vi på HS är helt okunniga och vi ska låta de "erfarna och kunniga" sköta sitt.

Jag har motiverat mig ett flertal gånger. Måste man motivera sig i varje inlägg? Blir det inte väldigt tjatigt då?

Jag har knappast bemötts med motargument utan det har endast kommit en massa om att man är okunnig osv.

Att skriva saker ned glimten i ögat. Jag har aldrig skrivit nedsättande i en massa epitet på TJ. Däremot har jag fått en hel del tillbaka. Speciellt från EN skribent.

Hursomhelst, när den här säsongen är över ska det bli intressant att ta del av Brynäs egen analys av vad som hände. Tror att man kommer att fundera kring hur man istället för att fylla på med erfarenhet fyllde på med två ass tränare utan särskilt mycket A-lagstränarkunskap och en sportchef utan SHL-erfarenhet. De senaste svaga säsongerna hade krävt något annat.

Kanske dags att höja nivån lite?

Att bara kasta ur sig "taktiken är kass", Tommy är kass" osv är väl ganska meningslöst? Det skulle vara desto mer intressant om åsikterna innehöll motiveringar och argument. Att bara kasta ur sig sarkastiska one-liners är ju inte att diskutera.

Blir egentligen bara en ond cirkel av evigt skitkastande utan att diskussionen leder till någonting alls. Det är framförallt trist för oss som kommer hit för att diskutera Brynäs och inte bara använda hockeysnack som ett klotterplank i syfte att få ut sin frustration. 

Tips: Om ni bara vill vråla ut frustration, gå ut i skogen och vråla som Mattis i Ronja Rövardotter gör. Om ni däremot är frustrerade och vill diskutera Brynäs, fortsätt skriva inlägg på hockeysnack :) 

Powerfade: Kom inte och snacka om sandlåda. Du är ju bofast i en.

TJ har nog gjort precis allt som stått i hans makt. Efter guldsäsongen har det inte räckt till. Behöver folk som du håna honom för det? Tycker det är jävligt larvigt, men sitt för all del kvar med din hink och spade.

Zappaholic:Kliv upp ur sandlådan nu...Det där låter som Huge retorik. "Han är ju bättre än dig"

Han har jävligt bra betalt för det. Resultatet på hans taktik har du här...

Forsberg 1978:DE får man se i morron på plats! Man hoppas på att min närmste granne vinner. Annars blir min kona förbannat, vilket går ut över mig!

Zappaholic: Eller jag vet ärligt talat inte hur det står till med TJ:s taktikkompetens? 

Powerfade: Jätteskoj👍

Zappaholic: Se Powerfades svar!

Zappaholic:Att skämta är mitt sätt att bearbeta besvikelsen.

Powerfade och Forsberg: Lite väl barnsliga kommentarer. Varför är ni så hånfulla? Jag håller med er i sak att TJ ska bytas ut, men lågt av er att kommentera så där.

tjugo8: Han är avundsjuk för han kan inte själv.. 

tjugo8: det är svårt att förklara nåt man inte har koll på själv ;)

Hjälp mig m ngn annan coach som också säger "det tänker jag inte stå och berätta här" ??? Har vi Sveriges (världens?) smartaste coach som kommit på att man kan strunta i att säga saker så finns det ingen chans att andra lag lyckas scouta en...

Undrar om Bz är nöjd m hur TJ säljer produkten...?

·  4 apr

En sak begriper inte jag! Varför ska coacherna, i direktsändning i viasat, rita o förklara taktik/strategi laget har? Varsågod motståndare!

snorhyveln: Korrekt, Bulan kom långt på talang, envishet och en sjujävla vilja. Men han är mer streetsmart än smart om man säger så, och knappt det.. 

70 Rodrigues:

Dessutom blir spelarna hörselskadade. Har aldrig sett två tränare som gapar och skäller så mycket sedan Tichonovs tid. Rönnberg har möjligtvis något innanför pannbenet, men Bulan,,,, ja det vette f.n?

Huss: Kommer JR o Bulan så får grabbarna svettas och göra sig förtjänta av degen😂😂

Carl Lejonkräk: Ja, iom att Rönnqvist och Bulan jobbat ihop både i Piteå och Luleå är det ingen högoddsare direkt.
Oavsett hur hela denna tränarsoppa slutar så skulle jag tycka det vore intressant om vi kunde locka till oss antingen Tornberg eller Klockare som backtränare till nästa säsong.

Carl Lejonkräk: Rönnqvist och Bulan? ISF HELL FUCKING YES!!!😃

Huss: Jo den  Bulan känner jag till om det är den bulan. Så Bulan som ass och Rönnqvisst som huvudtränare är vad Wikegård tror alltså.

Carl Lejonkräk: Herregud, vilken hockeyhedning vi har bland oss... ;-)
Tomas "Bulan" Berglund så klart, Munksunds S/K, Piteå och Luleå.
En legend däruppe.
Tjurigare och envisare än Roger Kyrö.

tjugo8: "Wikegård tror att Bulan kommer m Rönken

O så haspar han ur sig att han tror att det är klart m Brynäs t nästa sässe"

Jag kan inte lyssna på länken. Vem är Bulan? Säger Wikegård att han tror att Rönnqvist och Bulan är klara till nästa säsong?

Wikegård tror att Bulan kommer m Rönken

O så haspar han ur sig att han tror att det är klart m Brynäs t nästa sässe

Sven Sewage: Vilken publik? Var har ju ingen på våra hemmamatcher....

tjugo8: Du förväxlar Sven Sewage . Med Sven savage, som håller på Luleå. S Sewage är en tomte av episka mått. Aldrig läst en dummare skribent.

Sven Savage är ok. Trots att han håller på Luleå..

Sven Sewage:

Intressant! Ser hans spel så jävla tråkigt ut? Utveckla gärna

Rönken fixade ju iaf att ni passerade kvartsfinal 50% av säsongerna, vi ligger på 2000-talet på 7%, tror jag vår publik skulle uppskatta...

O att vi dessutom inte ska behöva lira som Harlem Globetrotters o göra en 5-6 mål för att ta hem 3 poäng

tjugo8:

det känns som er publik drog en vinstlott där.

Jonas Rönnqvist har varit huvudkandidattill att ta över jobbet i Brynäs, om klubben väljer att sparka ut Jonsson. Brynäs hade erbjudit Rönnqvist ett treårskontrakt.

Enligt uppgifter till Sportbladet har dock 41-åringen sagt nej till att ta över Gävleklubben den här säsongen.

bifhjärta: Känns inte Montén mer som en assisterande tränare på SHL-nivå eller en huvudtränare på J20-nivå? Men han är å andra sidan ung och har tiden på sin sida... Skulle gärna se honom prestera som huvudtränare i Allsvenskan innan han ges chansen i SHL. 

tjugo8: Montén är säkert kunnig, men kan inte med hans självbelåtna leende som alltid är som klistrat i ansiktet på honom haha..Ingen proffsig eller sportslig analys av mig, men alltid tyckt det. Han har nog, som du säger, lätt att kommunicera med juniorer.

« · 1650039 · »