maddog1970:på hemmaplan tycker jag att det ser helt ok ut. Förutom några dip som TJ får ta på sig. Nej detär bortaspelet som MÅSTE bli bättre, annars kan det här slut väldigt illa.
Ska BZ bli sportchefen som sänkte Brynäs? För det är så man kommer att döma honom, även om det inte är han som är ansvarig för lagbygget.
Man kanske ska börja med att lämna TJ hemma på bortamatcherna. Busschaffisen kan väl ta över.. ;-)
bradberry:Huvudproblemet i Brynäs är den konstanta avsaknaden av KONSEKVENSER. Det verkar inte finnas några som helst KRAV uppifrån utan man kan låta spelare och ledare stå och säga saker som "årets sämsta insats"snacka med tomma fraser om "Revanch".
I Brynäs kan man lalla på och vara helt ur form och ändå komma undan med det. Till och med få ökad speltid och vara på isen vid toppningar.
När gick man ner på tre kedjor sist i en forcering för att knipa en poäng eller två? Sånt händer fan aldrig när TJ står i båset. Varför? Jo, för att han har inga krav på sig utan kan stå och skylla ifrån sig om att spelarna inte är där osv.
DET ÄR HANS JÄVLA JOBB ATT SE TILL ATT DE ÄR DÄR, VARJE BYTE!
AVGÅ!!!
Redigerad kommentar
Nå, Mr Rodrigues...jag väntar fortfarande på att du ska bevisa ditt påstående om att jag och Huge tycker att allt flyter på. Var är citaten?
Poppade popcorn och tog fram läsk igår kväll och satte mig framför skärmen och väntade...
Annars blir du bara en sån däringa tom tunna som skramlar en massa :-)
Huge: Håller med dig om din analys kring spelarnas ansvar att själva motivera sig. Visst har TJ ett medansvar här, men vi pratar om vuxna män som tävlar på elitnivå. Det ska inte behövas en tränare som står och talar om för dem att vara motiverade. Det är varje individs ansvar att tända till inför varje match. Det är väl inget vuxendagis?
Dessa ord är väl inte lika glasklara som tidigare...?
– Det här med tålamod är svårt att svara på. När, om och hur många förluster det kan ta innan det sker förändringar.
– Men just nu är jag beredd att stå bakom alla. Och det gäller inte bara Tommy, utan även våra två andra tränare, "Dacke" (Andreas Dackell), Ove (Molin) och alla spelare. Sedan vet man inte vad som händer i framtiden, säger Bengtzén.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20084799.ab
Bz sparkade fö Magnus Arvedsson 2008 bla för att han "inte nådde fram till gruppen"
Här ligger Valborg!
www.google.se/maps/place/Valborg/@64.0182,11.52795,6z/data=!4m2!3m1!1s0x467284d4c6bbf211:0x4b1fb929cab00bb9
I Norge :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Alltså, Bz blev klar i juni, men nog var Melin-ryktena heta långt innan...?
Jag har bara väldigt svårt att se en ny SC som får kliva in utan att påverka truppen kommande sässe, OCH inte får rekrytera tränare för de kommande 2-3 åren...
Skulle överraska mig om Bz gick med på det
Och att det skulle slumpa sig så att det är just Melin han väljer att rekrytera...
70 Rodrigues:
Är det inte lite tragikomiskt?
Efter seger mot Örebro får spelarna samla sig under jul, Bz fyller på m nytt blod i form potenta förvärv...
...o sedan visar laget upp brist på inställning, brist på grundspel, brist på färdigheter o 5 dagar senare en mental kollaps...?
Vad hände egentligen???
Redigerad kommentar
Och Ni som gnäller på Bz ang TJ
Vänd Er t Er styrelse
"I slutändan är ett eventuellt tränarbyte en styrelsefråga men enligt Silfverberg"
Bara det inte går prestige i frågan..."Vi ska fan inte ge ngn sparken"
Bz; inte bygga lag, inte byta tränare, inte rekrytera ny tränare (? Melin)...visste han vad han gav sig in på...?
OBS! Länk från förra mentala kollapsen för två månader sedan...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tävlingsmentaliteten börjar uppifrån, munkas. Tränare är bara en del av helheten.
Bengtzens förmåga att värva hungriga spelare blir avgörande för hur det lyckas...
Men pengarna som styr förutsättningarna skall andra ansvara för.
Efterfrågar HUNGER från organisationens topp till tå...