Här ligger Valborg!
www.google.se/maps/place/Valborg/@64.0182,11.52795,6z/data=!4m2!3m1!1s0x467284d4c6bbf211:0x4b1fb929cab00bb9
I Norge :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Alltså, Bz blev klar i juni, men nog var Melin-ryktena heta långt innan...?
Jag har bara väldigt svårt att se en ny SC som får kliva in utan att påverka truppen kommande sässe, OCH inte får rekrytera tränare för de kommande 2-3 åren...
Skulle överraska mig om Bz gick med på det
Och att det skulle slumpa sig så att det är just Melin han väljer att rekrytera...
70 Rodrigues:
Är det inte lite tragikomiskt?
Efter seger mot Örebro får spelarna samla sig under jul, Bz fyller på m nytt blod i form potenta förvärv...
...o sedan visar laget upp brist på inställning, brist på grundspel, brist på färdigheter o 5 dagar senare en mental kollaps...?
Vad hände egentligen???
Redigerad kommentar
Och Ni som gnäller på Bz ang TJ
Vänd Er t Er styrelse
"I slutändan är ett eventuellt tränarbyte en styrelsefråga men enligt Silfverberg"
Bara det inte går prestige i frågan..."Vi ska fan inte ge ngn sparken"
Bz; inte bygga lag, inte byta tränare, inte rekrytera ny tränare (? Melin)...visste han vad han gav sig in på...?
OBS! Länk från förra mentala kollapsen för två månader sedan...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Rönnqvist vore ett bra alternativ. "Norrlands-rak", tydlig, verkar kunnig och har stått för en försvarsmässigt bra hockey i Luleå. Han kan verka lite tråkig i media men har alltid gett intrycket av att han besitter stor kompetens. Bättre än TJ som aldrig lyckas ge svar på hur fan Brynäs ska spela, vad som går bra när det går bra och tvärt om. Det enda Tommy vet är att han har en stor tro på det han gör. Vad det är vet jag inte.
Kom igen nu Bengtzén!
Redigerad kommentar
Zappaholic: Anekdot om Rönnqvist.
Jag var i Coop Arena förra vintern och kollade när min sons lag HTUHC mötte Luleås P11. Matchen innan gick mellan HTUHC P10 och Luleås HC P10 med Rönnqvist son i laget. Strax bredvid mig satt Rönnqvist och kikade på matchen. HTUHC utklassade Luleå.
När vi föräldrar var nere vid omklädningsrummen efter matchen så stod Rönnqvist bredvid mig, då hans son kom fram med tårar i ögonen och beklagade sig över utklassningsförlusten. Då säger Rönnqvist högt och argt till sin son så att alla hör.
- "stå inte här och tjura, då får du och laget se till att träna hårdare så ni kan vinna nästa gång"
Det är precis Rönnqvist mentalitet Brynäs behöver i en tränare :-)
Enligt mina uppgifter har Jonas Rönnqvist tackat nej till Brynäs.
Johan Norrström:
Man kan hoppas det gäller denna sässe o chansen fortfarande finns t nästa
Synd att MÄTTNAD infann sig efter guldet o att Head Coach inte identifierade detta under säsongen, åtgärdade o styrde i rätt riktning...
Är rädd för att Brynäs tappar i attraktionskraft för ledare o spelare...
Linus Wickman: En fågel viskade i mitt öra nyss att Rönnqvist visst är intresserad men att förslaget inte var det han ville ha. Det jobbas på ändringar...
Denna fågel har mestadels viskat rätt i mina öron, men även vid några tillfällen fel.
Redigerad kommentar
Tomas Montén?
Körde ner TIK iofs...men har bred erfarenhet trots rätt ung
Tycker han resonerar bra, bra hand om juniorer, ngt som kommer vara avgörande för Brynäs kommande år...
Dessa ord är väl inte lika glasklara som tidigare...?
– Det här med tålamod är svårt att svara på. När, om och hur många förluster det kan ta innan det sker förändringar.
– Men just nu är jag beredd att stå bakom alla. Och det gäller inte bara Tommy, utan även våra två andra tränare, "Dacke" (Andreas Dackell), Ove (Molin) och alla spelare. Sedan vet man inte vad som händer i framtiden, säger Bengtzén.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20084799.ab
Bz sparkade fö Magnus Arvedsson 2008 bla för att han "inte nådde fram till gruppen"