1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!

Dessa ord är väl inte lika glasklara som tidigare...?

– Det här med tålamod är svårt att svara på. När, om och hur många förluster det kan ta innan det sker förändringar.

– Men just nu är jag beredd att stå bakom alla. Och det gäller inte bara Tommy, utan även våra två andra tränare, "Dacke" (Andreas Dackell), Ove (Molin) och alla spelare. Sedan vet man inte vad som händer i framtiden, säger Bengtzén.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20084799.ab

Bz sparkade fö Magnus Arvedsson 2008 bla för att han "inte nådde fram till gruppen"

tjugo8: Reagerade på det också, det sänder lite nya signaler som vi inte sett förut.

Rykten gör gällande att Melin lagt bud på en kåk i Valborg o här i länken så vill Djurgården ha honom som sportchef.

70 Rodrigues: Vars ligger Valborg?

70 Rodrigues:Hoppas det stämmer, ser hellre ett annat namn tills nästa säsong. 

Redigerad kommentar

Zappaholic: Jävla lur, Valbo ska det stå😂😂😂

70 Rodrigues: osannolikt att han blir sportchef för Djurgården och tränare för Brynäs samtidigt...

70 Rodrigues: Han kanske har en elitserieklausul i sitt förmodade kontrakt.....

Carl Lejonkräk:

Tack för klargörandet Carl !

70 Rodrigues: stämmer ditt rykte så är det ju 100% säkert att han tränar Brynäs nästa säsong. Han tar förhoppningsvis med sig Gunnar Persson också. De gjorde ju ett grymt arbete i AIK.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Med Gunnar som backtränare hade vi dåligt backspel med dåliga backar. Nu utan Gunnar har vi dåligt backspel med bättre backar....Logik? 

Zappaholic: Det är nog bäst han tar med sig Micflikier, Taffe och Broc Little också..

maddog1970: Som jag ser det fick nog inte G.P mycket att säga till om. T.J ville kontrollera allt.

I AIK hade Gunnar fria händer. Melin skötte inte backcoachningen överhuvudtaget. Defensiven fungerade utmärkt med sämre backar än vi har nu...

Zappaholic:

Alltså, Bz blev klar i juni, men nog var Melin-ryktena heta långt innan...?

Jag har bara väldigt svårt att se en ny SC som får kliva in utan att påverka truppen kommande sässe, OCH inte får rekrytera tränare för de kommande 2-3 åren...

Skulle överraska mig om Bz gick med på det

Och att det skulle slumpa sig så att det är just Melin han väljer att rekrytera...

tjugo8: Jag är inte alls säker på att det blir Melin. Ej heller säker på om det skulle vara en toppenlösning. Jag vill ha in Rönnkvist. Tror på honom.

Senaste 8 matcherna;
En 3p
En straffseger
6p, av 24 möjliga

Var vi någonsin ur svackan...?

tjugo8: Jepp 2012!

Skulle gärna se att vi tog upp kampen med Leksand och Färjestad. Sjur känns som en riktigt bra backtränare. Tills nästa säsong kan vi har ersatt Dackell och Molin med Sjur som coachar backarna och Jeremy Colliton i Mora som skulle kunna coacha forwards. Frågan är bara vem som skulle kunna vara headcoach? Om Melin nu inte skulle vara tillgänglig. Jonas Rönnqvist? Känns som vi skulle kunna få ordning på grundspelet och försvaret då iaf. 

70 Rodrigues:

Är det inte lite tragikomiskt?

Efter seger mot Örebro får spelarna samla sig under jul, Bz fyller på m nytt blod i form potenta förvärv...

...o sedan visar laget upp brist på inställning, brist på grundspel, brist på färdigheter o 5 dagar senare en mental kollaps...?

Vad hände egentligen???

Redigerad kommentar

Och Ni som gnäller på Bz ang TJ

Vänd Er t Er styrelse

"I slutändan är ett eventuellt tränarbyte en styrelsefråga men enligt Silfverberg"

Bara det inte går prestige i frågan..."Vi ska fan inte ge ngn sparken"

Bz; inte bygga lag, inte byta tränare, inte rekrytera ny tränare (? Melin)...visste han vad han gav sig in på...?

OBS! Länk från förra mentala kollapsen för två månader sedan...

Redigerad kommentar

Jobba på Bengtzén! Vore en dröm!

Redigerad kommentar

Skrubben:
Nog bra typ efter 4 års försvarskaos

tjugo8: JOBBA BZ!!!

Är övertygad om att Rönnkvist skulle få ordning på ett lojt Brynäs. Ingen jävel fuskar och får fortsätta spela match efter match. Det kommer bli ett minne blott i Gävle.

Skrubben: En dröm? Förklara hur du får Rönnken till en dröm.

Redigerad kommentar

Skrubben: Härligt. Hoppas att det gäller from nu isf, TJ måste bort asap!!!

Brynäslegenden: en klar uppgradering. Jonas är tydlig, duktig på att få spelare att jobba hårt hårt över hela banan. Tittar man på den offensiva talangen han skulle förfoga över är inte jag orolig över att det skulle bli en destruktiv hockey.

Vill vi få ordning på spelet och hänga kvar är Jonas ett mycket bra alternativ.

Har du ett bättre?

Rönnqvist vore ett bra alternativ. "Norrlands-rak", tydlig, verkar kunnig och har stått för en försvarsmässigt bra hockey i Luleå. Han kan verka lite tråkig i media men har alltid gett intrycket av att han besitter stor kompetens. Bättre än TJ som aldrig lyckas ge svar på hur fan Brynäs ska spela, vad som går bra när det går bra och tvärt om. Det enda Tommy vet är att han har en stor tro på det han gör. Vad det är vet jag inte. 

Kom igen nu Bengtzén!

Skrubben: Intressant intervju med Rönnqvisst och detta fångade mitt intresse "- vad tror du att du saknar mest som tränare?
- En bit av allt. Men skulle jag plocka ut en sak så är det nog att få uppleva en riktig motgång. Det har jag inte gjort än. Men det kommer"

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Då borde han testa på Brynäs isf!

Zappaholic: Anekdot om Rönnqvist.

Jag var i Coop Arena förra vintern och kollade när min sons lag HTUHC mötte Luleås P11.  Matchen innan gick mellan HTUHC P10 och Luleås HC P10 med Rönnqvist son i laget. Strax bredvid mig satt Rönnqvist och kikade på matchen. HTUHC utklassade Luleå.

När vi  föräldrar var nere vid omklädningsrummen efter matchen så stod Rönnqvist bredvid mig, då hans son kom fram med tårar i ögonen och beklagade sig över utklassningsförlusten. Då säger Rönnqvist högt och argt till sin son så att alla hör.
- "stå inte här och tjura, då får du och laget se till att träna hårdare så ni kan vinna nästa gång"

Det är precis Rönnqvist mentalitet Brynäs behöver i en tränare :-)

Wesley: HELL YEA!!!

2 minför 2 minuter sedan

Enligt mina uppgifter har Jonas Rönnqvist tackat nej till Brynäs.

tjugo8:

Det händer mycket i kulisserna. Stämmer det där så är ju inte BZ förtroende för Jonsson så grundmurat som han vill ge sken av.

Johan Norrström:

Man kan hoppas det gäller denna sässe o chansen fortfarande finns t nästa

Synd att MÄTTNAD infann sig efter guldet o att Head Coach inte identifierade detta under säsongen, åtgärdade o styrde i rätt riktning...

Är rädd för att Brynäs tappar i attraktionskraft för ledare o spelare...

70 Rodrigues: kvalspel here we come!!!

70 Rodrigues: Ajaj... Inte bra. 😭

70 Rodrigues: Jävligt illa, en av få bra tränare som var ledig... Där här blir bara sämre och sämre

Linus Wickman: Jag har hört att Rönnqvist inte är avskriven, det jobbas på ett nytt kontraktsförslag.

Carl Lejonkräk: Hoppas det du har hört stämmer isf, han skulle passa perfekt. 

Linus Wickman: En fågel viskade i mitt öra nyss att Rönnqvist visst är intresserad men att förslaget inte var det han ville ha. Det jobbas på ändringar...

Denna fågel har mestadels viskat rätt i mina öron, men även vid några tillfällen fel.

Zappaholic:

Är det Lejonkräk som är din fågel?

tjugo8: Haha, näe. det är faktiskt någon annan. Någon jag känt i 20+ år och som jag vet säger det han tror är sanning.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Eftersom ingen vet hur förslaget till Rönnqvist ser ut, så är det omöjligt att säga nåt om BZ:s förtroende för TJ.
Kan vara en sondering inför nästa säsong och ett förhandsbesked av Rönnqvist mht till hur situationen ser ut idag.

Huge:

Naturligtvis omöjligt att veta. Det man säkert kan veta är att man aldrig får höra och veta hela sanningen.

Lindblom i Skellefteå... vakna nu Ross!

Huge: Sluta sura din gamle fura. TJ är passé, med Rönken blir det succé.

Rönken hade ju vart underbart! Inga jävla alibiåkningar och förhoppningsvis en väldans massa snabba ben

Tomas Montén?

Körde ner TIK iofs...men har bred erfarenhet trots rätt ung

Tycker han resonerar bra, bra hand om juniorer, ngt som kommer vara avgörande för Brynäs kommande år...

« · 1647663 · »