1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Om proffsen kommer!!!

Om proffsen kommer!!!
Visst har Brynäs ett bra lag inför nästa säsong men kommer proffsen hem vid en ev lockout då blir det tufft, undrar vilka lag det blir som får kämpa i bottenstriden då???

Sv: Om proffsen kommer!!!
70 Rodrigues: Något som jag inte har fått svar på ännu är hur skall man ha råd att försäkra dom!

Har för mig att jag läste någonstans att typ Ragnarsson skulle kosta något på 1.25milj att försäkra!

65Selander: Det finns spelare som inte kostar ett skit att försäkra.Forsberg m.fl lär betala sin egen försäkring för att få spela.

70 Rodrigues: Nu tänkte jag på dom som fortfarande har kontrakt i NHL.

Foppa kommer nog till 99.99% hem för gott!

70 Rodrigues: Ska bli intressant att se Daniel Alfredsson hosta upp 17 miljoner för att lira med Frölunda hehe

Dragan 2k: 17 mille är det vad som är beräknat att kosta för att ha han där eller?

Dragan 2k: 17 millar är ju en piss i Nilen för honom:-))

65Selander: Japp. Enligt siffror i antingen AB eller Exp - siffror som man väl får ta med en nupa salt. Vet inte hur de har räknat

Dragan 2k: Det är ju horribla siffror, men man vet ju inte om spelarfacket för NHL pröjsar kanske för att hålla spelarna i gång!

Om det gäller att tjäna pengar så borde Schweiziska och Tyska ligan locka många under en ev strejk!

65Selander: Här kan du se lite av de siffror som AB tog fram.

Se länken

Dragan 2k:
Blir till att slåss med TIK om Modin då eftersom han kostar "0"

65Selander: Han lär få ett förbaskat fint qualifying offer av sin NHL klubb. Han har ju inte direkt varit dålig i Stanley Cup slutspelet. Återfinns i toppen av poängligan

65Selander: Hehe.. näbbar och klor kontra klor och huggtänder.. fair game?! ;)

Dream Team: Läste dagens pappersbilaga av expressen där det stod lite om läget i lagen. Ev spelartillskott vid ev lockout, Brian Rafalski...hade varit mumma. Vet inte hur bra han varit i år, men förra säsongen var han väl en av stöttepelarna när Devils tog Stanley Cup. Sen är det några spelare med Jagr i spetsen som pratat om Ryska ligan om det inte blir spel i NHL.

« · 396824