Brynäs IF

713182 inlägg · 7953 ämnen

Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26

2104752 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Alfred : JAAAAAAAAA ?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Stäng den här skittråden nån, vi behöver en aktuell matchtråd. Jag är taggad som sjutton!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Kan man betta på positivt Covid-19 test i Brynäs trupp någonstans? 😉
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: JAAAAAAAAA GAMMMEEEEEDAYYYYYYYYYYY
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Matchdag (förhoppningsvis)!!!!!
Idag vill vi se både poäng och prestation.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
pettisbif2.0: Det där romantiska samtalet som pågick ända in i småtimmarna får ni ta i bubbla nästa gång.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
pettisbif2.0: Brynäs21 och Pettisbif 2.0.
Ta Er K*Kmätartävling privat.
Totalt jävla ointressant för oss andra!!!
Ska Ni ha det offentligt.
SKÖT SPRÅKET!!!!!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21:
Åååh vad duktig du är!!! (Ironi)

Jag kan också skriva med diverse spelare. Men det betyder inte att dom är aktuella för Brynäs.

Tönt!!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21:
Du skrev det efter att du trodde Stoa skulle gå till HV. Synd att jag inte printscreena. När jag nu ikväll skulle kika igen på det du skrivit var det helt borta...

Försöker du hota mig eller?! Lycka till!!!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: ”omg HAHA läs vad jag skrev jag spekulera bara”

- Försökte bara hjälpa dig i spekulerandet. Ber om ursäkt! Har ”ond ton” blivit normen här inne plötsligt?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Grabbar kom igen 😀
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
pettisbif2.0: ja skickade även bilder vad han själv hade skrivit så släpp ditt påhitt
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
pettisbif2.0: lyssna pettisbif eller va fan du heter vart och när skrev jag att shane Harper är klar ??? Jag skrev att han är intresserad av Brynäs och att hans agent har kontaktat sundlöv så sitt inte och snacka skit här för sånt gör mig jävligt förbannad
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäsgubbe:
Absolut kan jag släppa det men kom ihåg allihopa att han haft några rätt.

Minns hetsen jag fick utstå när mina såkallade rykten inte stämde...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
pettisbif2.0: Men släpp det. Att du orkar.

Du har typ 5-6 inlägg där du ställer exakt samma fråga.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21:
Vem har tagit bort ditt inlägg om att Shane Harper är klar?
För jag undrar när det offentliggörs??
Han är väl klar, det var ju dina egna ord här på HS...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
bradberry: omg HAHA läs vad jag skrev jag spekulera bara
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Varför skulle Sallinen vara på väg bort? Han är väl sjuk? Corona?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Har du hört nått mer från din källa gällande ditt påstående om att de ska värvas?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Han körde på is ett par dagar den här veckan läste jag någonstans.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Jag tror nog att Brynäs håller hårdare i information nu för tiden också då man vill ha exklusiva nyheter till betalande fans. (Privatpartner)
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Hmm sallinen borta men varför står det inte är han påväg bort och in med en snajper som Harper ;)? Bara spekulerar nu
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
magr: Vill helst inte gå in på enstaka personer, men om man har varit på träningarna varje dag under x antal års tid utan att lyckas bygga upp en relation där man får exklusiv information, så drar jag slutsatsen att det är fel arbetsmetod om man är ute efter det... Inte att man ska köra ännu mer av samma...

Angående laguppställningarna, så kan man jobba på flera olika sätt som journalist. Det brukar vara enstaka rävar som kollar på träningarna, man skulle också kunna tänka sig att journalistens kontaktnät gör att han/hon kan få informationen om exempelvis laguppställning på träning via någon av rävarna. Det går liksom att få information om någonting utan att åka dit själv varenda dag och bevaka det som om det vore månlandningen. Den stora fördelen där är givetvis en effektivisering där personen skulle kunna lägga mycket tid på att göra ANNAT material om Brynäs, altså annat än det som är relaterat till träningar.

Vad blir nästa steg i bevakningen, livesändning från gymmet på försäsongen?."Nu säger fystränaren till Bertilsson att köra benböj, det ser ut att vara mellan 80 och 120 kg på stången".
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Nu är det inte alla som har möjlighet att närvara vid träningarna, så nog får det fler att komma närmare laget om det rapporteras från träningar också. Det är ett format som många gillar så det finns ett värde i det. Om det finns bättre sätt att bevaka laget? Kanske det..

Du skriver att man lika gärna kan ta informationen om vilka som tränar via SMS eller telefon. Tycker du att Peter A ska skicka en laguppställning för varje träning till lokalpressen? Tror du att han har något intresse av att lägga tid på det? Bättre att få informationen verifierad genom att bevaka träningarna. Jag ser ett stort värde i att veta vilka formationer som faktiskt tränar ihop mellan matcherna. När man ändå är på plats så får man möjlighet till intervjuer som blir en bra grund till artiklar.

Om man var bättre på att hitta exklusiv information förr, vad beror det på? Har man inte samma relation till Brynäs? Hur ska man bygga upp den utan att ens vara på plats?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{SvRallarbo spelar ju idagensson_62}:
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Kör telkonf från bilen på väg upp/ned 😀
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
magr: Där tar du upp nåt. Ditt exempel med att någon åker ihop med Scott och orsakar en skada. Tycker det är ett bra exempel på helt irrelevant information, alltså vilken medspelare som råkade orsaka skadan. Jag menar inte att de borde sluta bevaka laget, jag menar att de skulle kunna ha en bättre bevakning om de ändrade lite på sitt sätt att bevaka. Förstår inte hur en del kan tycka att man får "inside" Brynäs heller när allt som dom rapporterar från träningen är sånt som vem som helst kan vara där och se. Sen fattar jag att alla inte har möjlighet att gå på träningar, eller att man ens vill det. Tvärtom har Gävletidningarna i princip aldrig exklusiva stories om Brynäs, vilket man alltid hade för ~15 år sen. Abris på Aftonbladet är helt överlägsen dom där.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Svensson_62: Konstaterar att dina långluncher verkligen är långa. Låter mer som en halvdag :-)
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Rödin1912: du är inte värd att svara ens😂
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Har faktiskt passat på att smita upp från Stockholm till arenan några gånger på långlunchen för att se träningen från restaurangen nu när man jobbar hemma p g a Covid och har då ätit där eller på Pigalle. Värt 4 timmar i bil när det funkat... 🙂
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: haha varför är jag inte förvånad...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Svensson_62: Håller med dig, t.ex. fick vi reda på detaljerna när någon får ett skott i ansiktet under träning eller vem som åker ihop med Scott och orsakar en skada. I samband med träningarna så gör man även intervjuer som man sedan kan släppa artiklar om under dagen. Hål i huvudet att klaga på att lokalpressen bevakar vårat lag..
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Rödin1912: men rödin1912 dig orkar jag inte med
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Svensson_62: OK, ja vi tycker olika, jag tycker inte att det är lika intressant. Är inte så säker på att det gynnar laget heller, och det är väl viktigast som supporter. En journalist kan exempelvis inte åka till Liverpool och se varenda träning som Jürgen Klopp och hans stab bedriver där.

Lunchbuffén i arenan är fantastisk så jag kan rekommendera den om du får möjlighet i framtiden. Bästa dagarna är onsdag och fredag. Det enda dåliga är att du kan räkna med matkoma i några timmar efteråt.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: ” Jag klagar inte utan säger sanningen ni sitter och klagar på gd live rapport angående Brynäs det är fjantigt vad glad att dom ger oss de senaste inifrån Brynäs”

Jag säger inte att du har fel angående liverapporten, men inser du inte din dubbelmoral?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Svensson_62: håller med dig till 100%
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Man får kontinuerligt små pusselbitar som ger en känsla av hur laget funkar/mår. T ex när man läser hur Bulan försöker sätta en nyinsatt junismålvakt ”på plats” - halvt på allvar antar jag -och drar på ett slagskott från nära håll och junisen klarar, sedan försöker Bulan igen och då gör han ”äntligen” mål och storjublar... 😀. Också när PA blåser av och skäller ut hela gänget (kallar dem ”korplag” o s v). Pusselbitar som dessa tycker jag är superintressanta.

Tycker också om att man får lite känsla av att vara på plats i Gavlerinken på lunchrasterna (bor ej i Gävle så kan inte besöka arenan på lunchrasterna).
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: ja det är sanningen bara han kör oss ner i hockeyallsvenskan han agerar inte utan låter eländet pågå tyvärr men det är dagens sanning snart ligger vi efter med så mycket poäng att vi inte kan resa oss finns ingen naturlig målskytt i dagens Brynäs som Kevin Clark var

Jag klagar inte utan säger sanningen ni sitter och klagar på gd live rapport angående Brynäs det är fjantigt vad glad att dom ger oss de senaste inifrån Brynäs
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: "det är absolut ingen barnslig fråga men om du tycker det är så jävla dåligt av dom på gd vafan har du köpt gd plus då får ibland undrar man vad folk har innan för huvudet"

Vi som har mycket innehåll innanför huvudet vet att Mittmedias plustjänst ger tillgång till allt innehåll på alla MIttmedias tidningar, och att livebevakningen om Brynäs utgör en väldigt liten del av det totala innehåll som man får tillgång till. Vi som är från Gävle är också intresserade av att läsa nyheter från Gävle och så vidare.

Nästa gång du betalar för en plustjänst kan jag rekommendera att du läser igenom vad du betalar för. Man får mycket för Mittmedias plustjänst.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: ”bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör”

Och detta skrev du om Sundlöv häromdagen:

”Sundlöv är ligans sämst jävla sportchef han gör aldrig nånting åt eländet utan vi fans ska behöva bli tokiga varje match vi ser och få huvudvärk och undra vafan de är som händer i fina Brynäs”
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Mickis: Jo, träningarna innan match är ju klart mest intressanta, samtidigt behöver man inte vara på plats för att få en uppdatering om skadeläget i ett lag. Det går att göra via SMS eller ett kort telefonsamtal, men visst, träningarna dagen innan match kanske är rimliga att bevaka. Tycker att det är märkligt hur tidningsbranschen blöder ekonomiskt och Mittmedia i Gävle verkar tycka att varenda Brynästräning är värd att bevaka som att det vore månlandningen, typ. Det är väldigt många timmar av deras sammanlagda Brynäsbevakning som går ut att skriva om väldigt små händelser som sker på träning, som jag skrev innan, så finns det många intressanta infallsvinklar som de inte har tid att hoppa på pga av träningsbevakningen.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: det är absolut ingen barnslig fråga men om du tycker det är så jävla dåligt av dom på gd vafan har du köpt gd plus då får ibland undrar man vad folk har innan för huvudet
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Vad gör du som är bättre än det dom gör?

Det var din fråga till oss, så du kan ju ställa dig samma fråga till dig själv. Men då kanske du förstår vilken otroligt barnslig fråga det är?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Jag kan delvis hålla med dig. Det skulle räcka med träningarna dagen innan match. Själva matchvärmningen är väl inte någon grund till välskrivna artiklar utan mest intressant om den och den skadade spelaren kan vara med. Däremot tycker jag att onsdagarnas program börjar bli bättre och bättre. Hoppas att det läggs mer kraft där!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: haha jag dom är tyvärr värdelösa centrar Molin tillför inget i spelet 5 mot 5 bara hot i powerplay Ölund aldrig sätt han vinna ett tek Birgersson är så mycket bättre än Ölund så vad mer vill du säga peja
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: "bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör?"

Nu har du övergått till en väldigt barnslig argumentation. Med samma logik, du kallade Ölund och Molin för "värdelösa centrar" häromdagen, skulle du göra det bättre själv som SHL-center, eller?

Jisses...

Om det finns bättre saker att göra än att klaga på kass journalistik? Tja, det gör det säkert, och det finns säkert bättre saker att göra än att läsa om att "nu pratar målvaktstränaren med Ersson" också.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: okej men den finns väl annat att klaga på en vad sasse Sandström och dom gör seriöst är detta en gnäll bok eller vad är det frågan om
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Den har jag slutat läst för längesen. Läste den dock idag innan jag svarade Svensson.

Det finns mycket annat Brynäsrelaterat som dessa journalister skulle kunna skriva om istället, om de inte sprang på träningarna x timmar om dagen. Det är det som jag tycker är synd. Det är synd att vi går miste om annat material som faktiskt hade kunna varit roligt och intressant.

Sen har jag varit på ganska många Brynästräningar under åren... det är ingen slump att x antal tusen personer kollar på hemmamatcherna och en handfull kollar på träningarna.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Brynäs21: Man måste ju kunna skriva att någonting är dåligt likväl som att det är bra och sen kan man ju också om man vill läsa någonting som man inte tycker är så bra också, fritt val.
Låst ämne

2104752 · »