1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 764076 inlägg · 7967 ämnen

Pengar förstör hockeyn!

Pengar förstör hockeyn!
Hörde en klockren analys om läget i många av de svenska lagen. Spelarna tjänar bra med pengar på att vara med säsong efter säsong. Det är inte som förut då man slutade när man inte hade något kvar att ge.

Men med sånna tävlingsmänniskor som "gubbarna" i Brynäs, så förstår jag inte att dom trappar ner när dom fortfarande presterar?!?! Sjödda har väl varit godkänd iaf, men dom andra? Ove? Har han varit med?

En annan lika klockren analys var den om Kyösti Karjalainen, att han är en spelare som ville sluta med elithockey. Han spelar hockey i första femman. Medans grabbar som verkligen vill lira hockey som Jobs och Floberg mfl får sitta och vänta på att dom äldre gör bort sig än en gång!

Såg att någon inte ville förnya kontraktet med Luovi? Det tycker jag är illa, han är en väldigt underskattad spelare. Och ett bra komplement till Kyrö.

Får verkligen hoppas att Esko lyfter in Jobs och Floberg nu.
MVH/ Micke

Sv: Pengar förstör hockeyn!
Summiten: Ja vill ju inte va nån pesimist.. jag är en av få som brukar hålla hoppet uppe här..

Men ska ja va ärlig så tror jag inte att varken Jobs, Floberg eller Östlund håller måttet för elitserien än!

Men de e rätt, dom ska in i laget så fort, ofta och mycket som möjligt.. Bänka Ove i 5 omgångar så kanske vi får lite fart!

« · 147959