1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740194 inlägg · 7967 ämnen

PESSVIBBAR!!!

PESSVIBBAR!!!
Nä nu blir jag så jävla less. Pasi Nurminen, Mattiasson, Wahlberg och nu senast T. Johansson. Hur många gånger har inte hoppet tänts för kanonförvärv. I stället har vi fått en Schweizerost till burväktare som förra säsongen petades av ett fjunigt pubertetsarsel, ett näst intill okänt mumintroll till center och en uppflyttad junior. Dessutom har vi blivit av med tre etablerade. Om inget spektakulärt händer på värvarfronten inom de närmaste dagarna riktar jag in mig på div. 1 säsongen 03-04. Det är inget skämt. Jag tycker truppen ser oroväckande kass ut.......

Sv: PESSVIBBAR!!!
bradberry: Om nu Pettersson är "etablerad" vad är då inte "Schweizerosten"? Eller gör inte NHL-spel i Rangers, 5 säsonger som förstakeeper i AHL, landslagsmatcher med Kanada och en säsong i SM-Liiga en till "etablerad"? *gäsp*

Fjunigt pubertetsarsel? Adam Andersson är också född -83, är även han ett fjunigt pubertetsarsel? Miettinen kanske inte är känd för den "stora" hockeypubliken men uppvaktades av fler elitserielag förutom Brynäs. Simon Östlund vann skytteligan i J20-serien. Ram är visserligen okänd för mig men vi ska väl inte döma ut honom än!
Enda tunga förlusten hittills är Rudslätt. Crippa är ju inte helt borta ännu. Jaja, den som lever får se. Vi är trots allt bara i slutet av april och man får värva till sista januari nu!

bradberry: Jag förstår för det första inte varför alla är så negativt inställda till Ramen.
Sen snacket om T. Johansson. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag är glad att han inte kommer till Brynäs. Jag såg honom bli intervjuad och så vidare när AIK åkte ner i kvalserien och när AIK åkte ur. Han såg inte särskilt besviken ut. En spelare som inte lider med sitt lag, oavsett lag, har inget i Brynäs att göra.
Den kritik jag kan framföra till SK är att man inte breddar truppen. Man har tappat både Rudslätt och Bissett, två ytterforwards, men såvitt jag förstår så ska det nu bara värvas en. Jag får inte det att gå ihop. För Östlund tar väl Östlings plats, och Miettinen är center. Så jag hoppas att tidningarna svamlar, för det behövs två ytterforwards till för att det ska se bra ut. Och en rejäl back då förstås.

Ford Prefect: Var har du hört att BIF bara skulle värva en ytterforward Ford? Det låter iofs inte otänkbart eftersom BIF som regel har försökt flytta upp en junis i 22-mannatruppen per säsong nu.

micke: Jag har för mig att det stod i nån av tidningarna att i och med att Bergqvist skrev på så återstod en ytterforwardplats att fylla.

micke:
NHL-spel i Rangers?
En match i NHL på tio år!
Senast hämtad från Japan, säger JAPAN, för att vara den andre målvakt han är bakom Super Lehtonen, fick spela i ett mästarlag när Lehtonen var skadad och gjorde det bra. Tiilbaka på bänken som den andremålvakt han var värvad till att vara när Lehtonen var frisk igen.
Att han glidit in på ett bananskal i TEAM CANADA på Europaturné är en fråga om ekonomi, inte att han skulle var oumbärlig för laget.
Men precis om du säger lär det visa sig om han är fågel eller fisk den 24 september. Väntar med spänning!
Utgår från att han är mer rumsren än Pettersson som under sina två år i Brynäs har förpestat tillvaron för fler än Asplund...

gordo: Och? Jag skrev bara "NHL-spel i Rangers", inget om antal. Fattar absolut inte vad du menar annars. Frågan var vem som var mest etablerad, P eller Ram, och den frågan ser man ju är ganska självklar. Vad har Japan med saken att göra? Är pengarna dom rätta kan man spela var f*n som helst. Fråga bara Masken som efter en säsong i Boro kom tillbaka och dominerade flera ES-säsonger. Blev han en sämre spelare pga gästspelet i Boro? Konstigt att du inte nämner hans fem säsonger i AHL, eller är det en kalkonliga det också? Där har vi ju bara såna här kassa jävlar som Honken, Nurminen osv osv...

Konstigt förresten att Jokerit värvade Ram från första början om han är så jävla kass som GD skriver. Jokerit är inte direkt en amatörklubb men tydligen så har dom sämre hockeykunskaper än Hägerbom på GD.

Nu så har de tagit bort Karjalajnen å Söderström på transfer- ´så just nu så e ingen aktull där... Vem har SK tänkt på att de ska värva, en Japan el. Norrman? Skärp er nu SK å ledningen, vi vill vinna SM nästa å inte bara gå till slutspel....

LotharHsand: Var har du fått reda på det? Är det vad du tror eller var hittar man transfer listan?

micke:
Tycker hans Kalle Anka-karriär i AHL inte ens är värd att nämna, det finns 13 målvakter per dussinet av hans sk kaliber därborta.
Ett svaghetstecken att ta in en 31 årig Kalle Anka målvakt.
Precis som jag sagt tidigare, den 24 september visar det sig om han blir flipp eller flopp!

Men ni får väl vänta till serien drar i gång och se om han kanon eller kalkon.Själv tror jag nog faktist att han kan bli riktigt lyckad i Brynäs!

gordo: Du kommer att kunna se om han är flipp eller flopp mycket tidigare än så eftersom du har Mästarcupen i mitten av Augusti samt Electro Oil Trophy i Schweiz (Lugano) i slutet av Augusti följ med oss dit, jag var där förra året och Sjödda var kung i bland Lugano fansen på "Curva Nord". Sen är det som du skriver att han har en liten brokig karriär samt att dagens artikel i GD gör ju ingen glad men man vet ju aldrig.

peppar peppar..

västsupporter: Transfer listan finns på Hockeymagasinet.com.....
Där så står nyheter, transfers över samtliga lag m.m.... MVH//Lothar

micke: Med etablerade menade jag inte Pettersson. Jag menade Rudslätt, Olsson och Harder.

65 Selander:
Se spelare i Kalle Anka-turneringar i augusti är en sak, det är seriespelet och framför allt SLUTSPELET som räknas.
24 september börjar allvaret... kanske Svenska Mästarna redan i första matchen, kan det bli bättre?

Undrar jag, varför det inte blivit mer uppmärksammat att FBK har värvat Calle Steen.. Jag läste det nu, och hade inte hört om det förr..
Han kommer bli en kanoninjektion till ett lag som kommer att vara lika överlägset i minst 2-3 år till...

KentaK: Länk?

Ford Prefect:
Jag blev helt chockad när jag såg det.. trodde inte att det stämde först, är inte säker än heller men så här ser det ut..

Ford Prefect:
Lessen, insåg precis att det var CALLE Steen och inte Alexander Steen..
Chocken har lagt sig..

KentaK: Nu är jag förvirrad... Är det inte mer chockerande om Calle Steen ska spela för Färjestad, än om Alexander gör det???

Ford Prefect:
Njae.. Calle spelade ju i Bofors förra säsongen, och Alexander fick ju jordens genombrott i slutspelet så det tycker jag nog inte..

KentaK: Då är jag med, tror jag. Trodde liksom att Calle Steen hade lagt rören på hyllan för länge sen...

Ford Prefect:
Ja.. Han har tydligen haft två riktigt dåliga säsonger i Bofors..
Men förra året fick han igång spelet.. Han var ju ett riktigt stort löfte för några år sen.. Men han lär väl inte ta en plats direkt..
Inte heller Jon Bergman fast han skrapade ihop 96 poäng på 54 matcher i Sunne i Div1.. Rätt imponerande siffror iofs..

KentaK: Nu är jag förvirrad igen... Det finns alltså en Calle Steen den yngre? Jag har aldrig hört talas om nån sån...

Ford Prefect: Kolla in länktipset, så får vi se om du förstår sen..

Där står iaf följande:

Calle Steen har hämtat sig starkt efter två ganska misslyckade säsonger och den forne talangen gjorde 38 poäng för Bofors under säsongen och var en av succélaget Bofors absolut bästa spelare.

gordo: Kalla cuperna vad du vill men man får en fingervisning om Brynäs duger och om nyförvärven är flipp eller flopp

65 Selander:
Jodå, 65:an en fingervisning får man, men det är inte så mycket mer än så heller. Det är lite mer tillåtande spel, tänker på frånvaron av hakningar osv. Det brukar inte vara "slutspelshockey" direkt.
S ä g s å h ä r:
SK kan inte bygga laget för spelet som är i grundserien eftersom det är "helt" annan hockey som spelas när SM-bucklan skall vinnas.
Krigarmentalitet är där mer värd än konsten att finlira...
Men det är väl så att man i törsten efter lite hockey kommer att åka ner till Norrtälje och kika på några matcher, om inte annat för att det brukar vara trevligt runt om kring...

bradberry: Jag skämtar inte heller utan håller med dej om att jag är seriöst jätteskraj för att Brynäs kommer att spela div 1-hockey om ett eller ett par år.

KentaK:

FBK har inte värvat varken Calle Steen eller Jon Bergman. De var med och fyllde luckorna efter FBK:s landslagsspelare i träningsmatchen mot Lettland. Däremot är de givetvis intressanta objekt för FBK och Jon Bergman kan komma att värvas för att sedan placeras i Bofors.

gordo:

Boris Roussons meriter var väl inte så lysande innan han kom till FBK 97/98, men vi vet ju alla hur det gick. Så, döm inte ut Ram redan nu utan låt honom visa vad han går för först.

Bright: Det ska jävuslk mycket till om Brynäs skulle gå ner i division 1 träsket och om dom skulle göra det får väl vi göra som leksand : ) Nää jag tror inte att Gevalia och dom andra stora sponsorerna eller Gävle kommun skulle vara intreserad av att mista en sånt stort skyltfönster som brynäs är utan satsa extra om det skulle ser illa ut. Det gjorde dom förra gången när brynäs höll på att åka ut! Tänkte dom lite framåt så tycker man dom borde pumpa in lite chash nu istället för när det är försent !

bradberry: Själv räknar jag inte Harder som en förlust. Han var här i två månader och alla visste att det var på lånad tid...

Fuckup: Håller med dej helt om det där sista! Men om Brynäs och dess sponsorer inte gör nåt NU så går det snart åt fanders, hur lite alla parter än vill det. Man måste fejsa dagens realitet; utan hårdsatsning och resurser för den satsningen så går det inte längre att hänga med i elitseriens tuffa klimat.

BJ:
Har inte studerat FBK:s målvaktsvärvningar närmare, men konstaterar att de är rätt duktiga på att hitta färdiga målvsakter i och utanför Sveriges gränser. Rousson + Ketterer + Gerber = 3 SM-guld!

Brynäs har väl bara Fatikov på sitt samvete sedan tidigare och som det ser ut nu: Ram...
Förstår inte riktigt varför det dröjer med den officiella nyheten att han är klar för Brynäs?

gordo: Han har väl inte satt kråkan på papperet än? Man väntar säkert på det. Har för mig att ngn tidning skrev att det skulle ske imorn...

micke:

Eller så väntar man till efter VM.
Risken för klämning av plockhanden i båsdörren skall nog inte
negligeras..... :-P

Huge: :) Eller risken att sätta korven i vrångstrupen.

micke:

Jaså, Karlström skall dit alltså....?

« · 83922