1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741570 inlägg · 7967 ämnen

Rädda Brynäs !

Sv: Rädda Brynäs !
Kan nån nämna en elitidrottsförening där lagets enda supporterklubb haft sin hemvist i en annan stad än där klubben spelar sina hemmamatcher?

Lilljanne:Den där hinken får nog bli en spyhink och i matchprogrammet resten av säsongen kommer det väl att ligga spypåse, så bra spelar BIF nu. F-n vad irradd jag är ber om ursäkt för det!

sannes: Tack för svaret. Det låter i sanning imponerande...så skall det gå till. Är det någon som vet om Brynäs har något pg/bank-gironr som kan användas. Nog borde väl t o m gävle-borna inse att något måste göras om vi "utsocknes" börja skramla slantar till klubben.

Egentligen borde ju "kändis-brynäsare" som Tomas Ledin (gud förbjude!), Lassgård och Invar Carlsson slå ett slag för ett sådant evenemang.

aphac: Bolagsbildningar i sig betyder noll. Däremot kan man kanske tänka sig att göra som DIF fotboll med ett riskbolag för att köpa in en speciell spelare "Kim Källström", något att diskutera med sponsorerna ?

70 Rodrigues: Tyvärr har du nog rätt. Skillnaden mellan Leksand och Brynäs var och är att det finns en fungerande organisation bakom laget som lägger ner sin själ på att engagera och jaga sponsorer. Brynäs däremot har inte bara ett lag i spillror utan även en organisation i spillror som inte har förmågan och engagemanget att saluföra varumärket Brynäs.

Man kanse får uppleva en epok gå i graven.

Verkar gnällas lite här och var på oss Gävlebor...är man nu själv sån enorm supporter ta då och kom hit och stödj laget...det gör man bäst på plats i Gavlerinken och inte på nån sida på nätet

sannes: Den där hinken har nog behövts på läktaren i Gavlerinken också som laget spelat dom senaste matcherna.

70 Rodrigues: Det kanske är bolagsbildning som gäller förr BIF. Få in fräscha pengar men vilken kurs skulle BIFaktien stå i idag?????

spookyMulder: När det gäller Gaisarna så var det en kille som hade färdiga inbetalningskort som han delade ut och när de var slut så kom någon annan kille på att de skulle samla in pengar i en hink, så under deras matcher så valsade en vanlig hederlig hink runt bland supportrarna och på så sätt så fick dom ihop pengar till "Messias" (Mattias Gravhem, alltså).

I stora drag så gick det till så.......

Kan även nämna att varje supporter slängde i minst hundra spänn i hinken den enda matchen jag såg med Gais förra året......
Makalöst, vilka supporters de har i både med och motgång.

70 Rodrigues: Men ett uppror av oss Tigrar i exil kanske kan vara nåt, så får vi igång även Gävleborna.

prosten: Exakt! Det bör t.o.m vi kunna fixa. Ett riktigt jävla sturm und drang blitzkrieg på läktaren. Att tro att nån med koppling till föreningen skulle kunna bidra med pengar är bara larvigt. Men blod, svett och tårar kan väl dom flesta av oss klämma ur sej (va fan det nu skulle va bra för). Eller ta med en flagga. En mössa? Någon?

prosten: Tyvärr så kommer det aldrig att bli ett Gävleuppror!

70 Rodrigues: Din idé e bra. Att ha en insamling skulle säkert dra in åtminstone nån miljon. Man skulle kunna öppna ett bankkonto som vem som helst får sätt in pengar på.
Men man måste vara realistisk. 1000 kronor per medlem är på tok för mycket. Även om det säkert finns många som skulle ge så mycket (om inte mer) så är det betydligt fler som inte skulle ha råd att ge mer än några hundra. Jag själv till exempel skulle gärna skänka pengar till Brynäs (har redan Brynäs kontokort som ger 70 spänn i kvartalet till BIF), men eftersom jag lever på studie bidrag så är en tusen lapp alldeles för mycket.
Men som sagt tycker jag att idén är bra.

Lilljanne: ...nu är jag inte från Gävle men jag håller delvis med om att gävleborna verkar lite loja (ibland) när det gäller Brynäs i motgång. Men faktum är att åtminstone 50% av medlemmarna är utanför Gävle och så mycket kan jag säga att här i Dalarna är suget efter Bif stort!

Problemet är bara att organisera en sådan insamling. Det är mycket pengar som skall vara i omlopp och man vill ju att pålitliga människor skall hantera detta. Vet någon här hur Gais-supportrarna bar sig tex?

70 Rodrigues: Det krävs inte bara kontanter, vi får titta på LIF förra säsongen där har vi mycket att lära. Fixa fram en stor klack med klackledare till KS, åtminstone det ska vi väl kunna klara av, eller?

spookyMulder: Den här diskussionen hade vi ju i oktober och inget hände. Jag läste att Gais supportrar köpte loss en fotbollslirare häromdan. Jag tror det var 250.000 kr dom skakade fram. Hur troligt är det att nån gävlebo skulla ta ett sånt initiativ? Hade det gällt att rädda konserthuset hade nog sponsorerna strömmat till. Ni förtjänar inte Brynäs.

70 Rodrigues: ...intressant tänkande...1000 spänn kan ju verka lite mycket för somliga. Alla bidrag skulle ju vara välkomna, kan man lägga ett par hundralappar på trav, lotto och tips så kan man väl avstå från detta ett par veckor och lägga dem på BIF. Jag hänger på Rodrigues, ett par tusenlappar kan jag säkerligen undvara...bra förslag!!

70 Rodrigues: Det kallar jag vågat 10 000kr med tanke på att BIF är 5mille back i röva o hur dom hanterar miljonerna tänk före Tony!!

prosten: Om alla medlemmar skänker 1000:- så hamnar vi på runt 7 mille och då ligger ju Brynäs på 1,6 mille +! Men tyvärr så är det bara en dröm! Själv är jag villig att skänka 10.000 kr, men då vill man ju gärna att andra också hänger på och skänker deg!

Rädda Brynäs !
Börjar det bli dags att formulera någon sorts räddningsoperation för vårt kära Hockeylag ?

« · 203629