1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741514 inlägg · 7967 ämnen

Rädda Brynäs !

Sv: Rädda Brynäs !
Snart 1tim tills man ska släpa sig till Gavlerinken men för första gången är det så man tvekar och är nära att skita i det...
Man blir så less på föreningen och allt man läser om hur klubben sköter sig.
De känns som man borde stanna hemma och samla alla krafterna till KS för då är det alla Brynäsares plikt att komma och stötta laget till fullo...

70 Rodrigues: Hur sköööönt vore inte de.

prosten:Hoppas verkligen att du får se en seger!!!

Nu drar jag till Gavlis, se till att ta er dit ni som kan!

Se nu till alla Brynäsare att gå på matchen imorrn och gapa hem tre färska pinnar.

70 Rodrigues: Klubben får stå sitt eget kast. Den har bakbundit sig själv genom att inte vilja satsa på ett elitvärdigt och proffsigt sätt när det gäller nya spelare och annat. Nu hamnar Brynäs därför i den skärseld som kallas kvalserien. Kul till tusen!

70 Rodrigues: Inte fan är det så viktigt som om man skulle förlora en nära anhörig men en ständig frustration är det. Jag har i alla fall en förstående Leksing! på mitt jobb som jag kan lätta mitt hjärta för.

Tomas HOCKEY: Precis så är det!

70 Rodrigues: Dom som inte är intresserade av hockey tittar på en som man var dum i huvudet bara för man hänger med huvudet när Brynäs loosar gång på gång! Det tar hårt och därför behöver man skämta bort det ibland som här men ändå ligger det där som en tagg i arslet!

Någon mer än jag som känner att "Life sucks"? Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt av den här skiten, folk på jobbet undrar om jag förlorat någon nära anhörig och jag svarar att det nästan känns så.Fan vad jag älskar Brynäs IF, men det känns så förbannat tungt att våran älskade klubb misshandlas på det här viset!!!

prosten:
Svar nej!
Har bara den info som förmedlades via radio, TV, swehockey och Hockeysnack förstås!

Skall däremot se matchen i morgon.
Hoppas det blir mycket folk och tre poäng!

verkar som den här tråden blir aktuellare för var match man ser, på alla sätt.
gordo: Såg du matchen igår?

HHuuuuuuuhhhhhhhh......otroligt tung förlust. Pekkala och Petré håller tyvärr inte ES klass, och att lira i samma backpar........inte helt lyckat om man säger så. Huge har väl annars prickat ganska rätt i sin analys, Ram gjorde verkligen vad han kunde ikväll. Djurgården gjorde bara vad som behövdes.
Tragik på stor nivå.....Janne Larssons totala kolaps från en av Sveriges bästa lirare till detta. Ärligt talat...jag e gråtfärdig...

Åh nu vart det 3-1 också.

Jompe: Stackars pojk ;-)

Igor: Snackade med Rodrigues i periodpaus. "Inget eget spel, blekt, darrigt". Han var inte nådig. Humöret blev inte bättre av att han tvingades gå på toaletten just som Brynäs hängde sitt mål...

Holly shit! 2-1! Måååååååååååååååååååååååååååååååål!

2-1

Igor: Äsch här var det ju tvärdött och matchen avgjord. Jag går och kollar på handboll. Allt hopp för Brynäs står till att hela DIF drabbas av vinterkräken i periodpausen.

Igor: Jag skulle faktiskt inte bli förvånad :( Håller föresten med om målvaktsposten.

PP för Brynäs, risk för 3-0.

Gust: Vad tror du Gust, blir det 10-0?

Man blir varken förvånad eller besviken längre....skamsen möjligen.

Igor: 2-0 efter sex min. TA UT RAM och låt talangen få spela!

SirPimme: 1-0 efter 1 min som vanligt. Idag blir det tvåsiffrigt om inte Lundström släpps in.

Lunkan: La in den mest för att liva upp stämmningen här på erat HS...

...att det är Bajens gamla klassiker vet nog alla, att sen du ska vara kaxig är det väl bara du som mår bra av.

Nä, försök istället att lägga energin på att stötta BIF nu när de behöver det som mest!

Kämpa nu Brynäs!

westerlind: Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs! Sen hjälper alla utom Anger till bakåt så blir det inte så stor förlust=) Nejdå, lycka till i afton.

prosten:

Äh, nu är det inte tid för finstämda dikter - ikväll litar jag på Selanders mer lättbegripliga poesi. Om brynäsklacken från Kempis är här ikväll, dessutom förstärkt med dig, Rodrigues, Lilljanne, claesw, Huge, Sylf och andra hockeyälskare från Stockholm, så kommer Globen att koka som Nou Camp, Highbury eller Söderstadion.

Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs!

westerlind: Hallå ???? Hade förväntat mig en ramsa likt den du fixade till mot Modo borta men du kanske brände ut dig då?

Brynäs: Kom igen grabbar! Ikväll gäller det att kämpa som om det var sista matchen för säsongen. (oj det är det faktist nästan)

prosten:
En klassiker från-93 är ju aldrig fel, lite kort och optimistisk kanske
hoppas det går bra ändå.

Melodin går så här: trallala lalala.... :o)

-Vi är Brynäs IF och vi kan dricka bira,
och när vi vunnit (SM-guld) kvalserien så skall vi ut och fira!

Mot Framtida Segrar!

SirPimme: Varför ska vi låna den förstnämnde av Timrå när det var Bajen som böjade med den när ni harvade i div 3 eller nått?

prosten: Har en bra klacklåt ni kan få "låna" av oss (TIK):

"Vi skall v----- era horor
vi skall k----- era kor
stoppa k---- i en häst
och sjunga Timrå (Brynäs) de e bäst..."

Sen får ni lägga till en ramsa som passar er (något med bäst).

Vi brukar köra den här (knappast nåt för BIF):

Melodi: "Go West..."

"Timrå - Vi e bäst i år
Timråå - Vi e bäst i år
Timrå - Vi e bäst i år
Timrååå - Vi e bäst i år..."

Den här ramsan uppskattas väldigt mycket på bortais, eftersom man alltid för höra "Bondj-vlar" så brukar vi kontra med denna :)

prosten: Jag sparar mina röstresurser till ev kvalserie det blir för hårt att se en ev förlust mot DIF. Men möter vi Bajen ja då jävlar ska dom få stöd på Hovet/Globen!

westerlind: Bra klacklåtar saknas alltså.....kan vi stjäla av Bajen klacken tro, dom brukar va fyndiga.

prosten: Tack, jag försöker igen.

Jag tror du är inne på helt rätt spår. Visst ska vi samla in pengar, men de kommer att göra nytta till nästa säsong: Nu gäller det att samla in supportrar, fylla läktarna och lyfta våra spelare till stordåd med hjälp av den vilda och kokande brynäsklacken. (Går det att ha bara bortaklack hemma?)

För övrigt anser jag att musik under perioderna ska förbjudas. Eller som den store Cato sade: "Delenda Musica."

niggy: Sorry niggy...men jag har ingen aning om vad du svarat på?

westerlind: Tro mig grabben......det var precis vad jag hade förväntat mig av dig. Överjävligt konstruktivt.....och poetiskt.
go..westerlind...go

prosten: Härligt prosten, självklart ska vi ge allt för Brynäs.

Lassgård är ju självskriven som förgrundsfigur - om han själv vill. Tomas Ledin är ett annat namn som inte sitter fel.

Men hur kan ni glömma den störste: Tomas Di Leva? Kanske är han inte den förste jag tänker på som skapare av hejarklacksramsor, men här finns det en oändlig skatt av poesi att ösa ur som är som skapt för dagens läge. Närmast otäckt profetiska texter måste jag säga:
--------------------------------------------------------------
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
tro på när allt är så här…
& ingenting vi nånsin med nåt menar…
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
tro på när allt är så här…
Jag hoppas ända på ett lyckligt slut
Hallå hallå där nere
Hallå hallå där nere
Söta lilla blomma
Låt dom inte trampa
på dig mer
...och är det här några beställda av Brynäs IF?
- ”Bring Me A Magician”
- "Miraklet"

Di Leva skulle ge hejaklackskulturen nya dimensioner - tro mig.

prosten: jag tror det. det känns tungt.

spookyMulder: Jajamen sån stämning ska det va!

LUNDSTRÖM 6: ...jag hörde det...min gode vän daPietro här på gb:n går på nämnda högskola och han var där igår. Kanske hade de tenta idag eller nåt...så promillehalten inte var tillräcklig igår :-)

Skämt åsido så tror jag att så fort man fått samla sig och inse att vi faktiskr ÄR i SuperAllsvenskan så formerar man (röst)styrkorna i Gavlis och på andra ställen runt om i Sverige. Efter vad jag förstått så är BSKV ena riktiga hejare på att gasta så därnere borde killarna få stöd så det räcker. Och om Hammarby finns med så vet vi ju att Sthlm inte direkt är något dåligt Brynäsfäste...(tycker det verkar som om de är fler supportrar därifrån här på Gb:n än från Gästrikland). Visst kommer Bajen att ha ett megastöd men ändå...det blir nog kanonmatcher på läktaren.

spookyMulder: Högskolan hade gratisinträde i lördags inte märkte man att dom var där.

Det var bättre förr.

prosten: ...minns en av "kvalmatcherna" från -96 mot Surahammar då högskolan hade fått gratisinträde för att höja stämningen. Och det kan jag säga att trots att det "bara" var 4500 pers på läktaren så var det det bästa tryck jag hört i Gavlis. Jag minns att Peter Larsson sa efteråt att han inte ville gå av isen utan hade kunnat lira hur länge som helst...
Jag vill dra mig till minnes att vi vann med 15-3...!

Om jag inte missminner mig så sänkte klubben biljettpriserna med 50% för att garantera att det kom publik trots att sämre lag var på besök...kan detta vara något månne (...fast då spricker väl Hennings budget...än mer...)?

Hochen: Ju fler som hjälper till desto bättre...så kom igen bara.

Jag drömde att Andreas Dackell var klar för Brynäs och räddar oss i kvalserien som han gjorde 1996. Sen vaknade jag upp i den riktiga mardrömmen med minus 5 000 000 och spel i kvalserien utan Dackell. Livet är hårt och orättvist.

gordo: Fan va härligt äntligen händer nåt konstruktivt på detta ställe :-))

gordo: Ja nog fan kan väl Ledin knopa ihop en schysst textrad till klacken.

Lilljanne: Härligt, då blir vi minst två hinkbärare.

prosten:
Lassgård är så pass mycket Brynäsare att det bara är att fråga om han är intresserad. Annars verkar ju 6 Lundström ha koll på läget!

Vilken mediainstitution säger nej till kombinationen Brynäs, Lassgård och kampen för överlevnad!
En given förhoppning är att pigge Fredrik Gustafsson på Brynäs kansli koordinerar inte bara denna idé utan som du skriver hela tanken/upplägget i stort...

Vilken manifestation över Brynäs dragningskraft och attraktionsvärde!

Va, fan... ta med Tomas Ledin också, han sitter säkert och lider i studion och väntar på att någon skall höra av sig!

Brynäsare, förena Eder!

« · 206695 · »