1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774137 inlägg · 7967 ämnen

Redan hemma!!!

Redan hemma!!!
Fan är du redan hemma Tony???eller sitter du framför datan i något hotell i Gävle?? HUR VAR MATCHEN SETT I DINA ÖGON????

Sv: Redan hemma!!!
observant: Matchen var en total katastrof, PINSAMT helt enkelt!

70 Rodrigues: Nu låter du som den där klåparen Robert Perlskog. Matchen kunde ha varit jämn om inte Timrå lyckats göra mål på allt i första perioden. Det kunde lika gärna ha stått 3-3 i paus som 1-5.

Ford Prefect: Hej! Jag var på matchen i går (var du?), andra gången jag var i Gävle. Åkte i god tid, trodde jag! Vad hände utanför arenan? Är det alltid trafik- och parkeringskaos när Gavlerinken är fullsatt? Bör man räkna med ännu mer tid? Nå´n som vet?
Varför så dålig bemanning i korvkisosken? Hann inte handla i pausen, vill ju inte missa nedsläppet? Var det bara dåligt riggat i går eller funkar det alltid så här i Gavlerinken.
Undrar en hockeyintresserad från Sthlm
//Karin

Ford Prefect: matchen kunde varit jämn om det vore en annan match. Hur är det med hockeykunnandet? Pinsamt. Det var ganska enorm på Timrå och Brynäs, vilket även resultatet visar. 1-5 i paus var inga tillfälligheter eller endast ett resultat av bedrövligt målvaktsspel.

Kasparov: hmm, hur står det själv till med hockey kunnandet? Aspen kan lastas för 1-0 målet de andra var resultat av dåligt jobb av försvarande utespelare. 5-0 målet var en riktig tabbe av Rammer, skott från blå, oskymd skall han bara ta.
Får det till 2 baljor som kan lastas på målisarna av dessa 5, eller?

Sen att Timrå begåvats med en sportchef som kan se vilka spelare som är talangfulla och lyckas knyta dem till klubben är ju bara att gratulera. Det är ju en sån kille som saknas i Brynäs, en riktig sportchef och det är väl ändå inte fansen som skall dra in pengar för att man skall kunna anställa en sådan.

Mot Framtida Segrar!

Magoo70: vad jag vet hör försvarande utspelare och även målvakten även till ett lag, och om de agerar uselt är det väl knappast tillfälligheter.
5-0 målet var inte värre än 1-1 målet andersson släppte in på annandan.

Kasparov: Oj, så när du menar att målvakterna gör en dålig insats så menar du hela laget?Andersson står väl i TIK? annandan? vad har detta med att göra ang. matchen igår?

Jag ser att två av dessa 5 mål i första perioden är puckar som målisen garanterat skall ta. De resterande är effekt av dåligt försvars arbete alt. TIK´s effektivitet att göra mål. Gläds med detta istället för det skulle jag ha gjort.
Backarna agerar rundnings märken i egen zon under hela 1:a perioden, så är det inte enbart målisens fel.

Laget vinner matcherna, laget förlorar matcherna.

Magoo70: anderssons målvaktsspel fick bedömningen bra, även om det egentligen var på samma nivå som asplund/rams. Ingen försökte dock lasta Timrås förlust på andersson.

Hela laget brynäs var kasst, det menar jag. Målvakterna en del av det, men långt, långt, långt ifrån allt. Och varken målvakternas insats eller utspelarnas insats är tillfälligheter. 1-5 efter en period är aldrig tillfälligheter.

Brynäs blev utspelade i två matcher, såg man inte det så är det en fråga om hockeykunnande.

kronvall: När det är mycket folk i Gavlerinken är det ingen höjdare för publiken, varken i pauser eller vid utsläpp efter matchen. Det är många gånger man måste avstå från att handla för att köerna är sanslösa. Det här måste kosta Brynäs många sköna slantar och det är därför vi måste bygga nytt och större.

Kasparov: "Det var ganska enorm på Timrå och Brynäs". Vad betyder det?

Lilljanne: vad tror du jag menar?

Kasparov: Sexrelaterat?

Kasparov: Vem har sagt att det var tillfälligheter? Det är väl du som drog upp det eller hur?
Så du menar att Asplund/Ram var bra under gårdagen? De får ta på sig ett mål var (har skrivit det tidigare) resten är dålig inställning/kämpavilja av resten av laget. tyvärr.

Förstår nog inte riktigt vart du vill komma med denna diskussion, antar att det kändes jobbigt att bli snuvad på 2 poäng under annandagen av ES sämsta gäng efter som du drar paraleller med den matchen hela tiden.

Finns ett ordspråk som säger: "Den som glädjs över andras motgångar har inga egna framgångar att glädjas över." men riktigt så kan det väl inte vara?

Mot framtida Segrar!

Kasparov: Din observation att hela Brynäs var helkasst igår är givetvis helt riktig. Det finns inte en chans i helvetet att vi torskar mot Timrå annars.

Magoo70: nja mitt resonemang är väl en replik på Ford Prefects inlägg där han förklarar att det lika gärna kunde ha stått 3-3 efter första perioden "om nu inte..."

Asplund/Ram var ju inte bra, har jag aldrig påstått. Men de var bara en del i ett dåligt kollektiv.

Lilljanne: det roliga är att Brynäs är helkasst nästan varenda gång de möter just Timrå.

Kasparov: Rätt bra att vara helkassa på annandan och ändå snuva TIK på 2 pinnar, undrar hur dåliga TIK måste ha varit den dagen.
Ett Timrå som är ett av seriens bästa lag...konstigt.

Du pratar ju mot dig själv ser du inte det.

Magoo70: det gör jag inte. Läs vad jag skriver, "helkasst NÄSTAN varenda gång"

Kasparov: Du har korta perspektiv! Du snackar om idag. Jag snackar om igår, imorron och i all framtid. Vi är Brynäs!

Kasparov: Tycker att Timrå är ett bra lag, de visar att de hör hemma i toppen av ES. Hoppas att det går bra för dem i slutspelet oxå för de har en målis som är helt enormt bra.
Kapanen ligger bakom mycket av Timrås framgångar denna höst/vinter.

Kasparov: Var vi bra under annandan eller var det bara tur?

Kasparov: Jag vet inte var du vill komma, men Brynäs hade en hel del chanser i första perioden, och därmed menar jag att det var tillfälligheter att siffrorna rusade iväg.

« · 180451