Brynäs IF

714894 inlägg · 7953 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28

1786892 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Charles: Vi får hoppas på grabbarna i morgon, att de kan göra ett bra avslut på året. Luleå borta är ett bra test på lagets kapacitet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Charles: Och så sent som vår förra bortmatch mot Luleå så gick den matchen till straffar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
ellis: 20:e februari 2015
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
ellis: Vi får se hur det går, Luleå känns inte omöjliga denna säsong.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Carl Lejonkräk: "vinner vi nästa så är KHK floppen förlåten"
Kan jag med viss tvekan hålla med om. Problemet är bara att jag inte tror vi gör det. När vann Brynäs i Luleå senast?
Kommentera


Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Klart han är sliten. Simon har väl aldrig spelat så här många matcher på en säsong.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vibbi: Satans helvete!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Inkazar: Självklart är det bra att vara försiktig. Blir dock alltid rädd när Bertilsson och skada nämns i samma mening. Jävlar vilken klippa han är denna säsong!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vibbi: en sträckt ljumske är ju en klassiker på backar. Inget att ösa upp sig över. Bra att man är försiktig istället för att spela honom så de inte riskerar att förvärras.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vibbi: Sträckt ljumske. När man t.o.m. går ut med vad d är för skada känns det ganska tryggt ändå.... Men ett tillfälligt avbräck så klart...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Brynäsgubbe: Bertilsson skadad men det ska inte vara någon fara. Har vi hört den förr? FAN!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Rumpelstiltskin: Det är ju rätt sjukt. Tycker vi spelar flera nivåer bättre på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Rumpelstiltskin: Det trodde jag verkligen inte att vi skulle göra innan säsongen startade. Vi har verkligen haft förtvivlat svårt på bortaplan de senaste säsongerna. Detta tyder på att årets lag är mentalt starkare än tidigare upplagor.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Carl Lejonkräk: Tycker boxplay-statsen är ett av de finaste bevisen på att vi är riktigt bra tränade i år.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Rumpelstiltskin: Flest mål också och bäst boxplay. 👍
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Dalrt: vi ligger på första plats när det gäller borta tabellen! Riktigt kul!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
HitTheLights: Vad ligger han på, fem baljor?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Dalrt: vinner vi nästa så är KHK floppen förlåten
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Det är dags att vinna några matcher i rad nu och rycka lite.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Inkazar: Jag missade matchen igår och har lite svårt att få ihop hans insats när jag läser runt lite. Bäst på planen/sämst på planen.

Att han har sämre självförtroende just nu och spelar därefter hänger kanske ihop med Fälths intåg och ökande speltid. Istället för att tillsammans med Gunde vara det offensiva hotet så är han plötsligt tredjevalet med begränsad speltid i offensiva situationer. Det är i sådana lägen man vill se spelaren knyta näven i fickan och kämpa för att bli bättre och ta tillbaka sin plats. Tyvärr verkar han istället vika ner sig. Men förhoppningsvis tar han sig ur svackan, potetial finns det onekligen i honom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Carlo: Absolut skön läsning, men dock bara fem poäng ner till att få spela play in. Sjukt jämn tabell.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
HitTheLights: det får en offensiv back när han gjort poäng. Sen hur de ser ut bakåt är skitsamma..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
SHL tabellen, skön läsning! Dessutom mest gjorda mål. Men man kan hoppas att Nick J kommer igång med sin produktion och spelet framför eget mål blir mer resolut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Pettisbif: Pudas får 3 stjärnor på SHLs hemsida. :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Wesley: Självklart har han gjort sin spelare några gånger, men inte i den utsträckning jag hade förväntat mig i alla fall. Som du säger är det här kanske en roll han fått slash tagit med tanke på att han har två spelgenier i samma kedja. Tycker mycket av det du beskriver bara styrker det jag sagt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
honken21: Rätt intressant med honom ändå. Jag hade förväntat mig att han skulle vara en större kreatör. Kunna skapa målchanser på egen hand genom sin snabbhet och teknik. Göra sin gubbe. Men har inte sett någonting av det, han åker och väntar på sina lägen och vill bli serverad. När han väl får en målchans så är han dock klinisk och därför kan vi inte vara annat än nöjda. Men hade velat att han bidrog mer i spelet.

Hoppsan! Då har du tyvärr missat mycket. Han har gjort sin/sina gubbar flera gånger. Skapar ibland fina lägen åt dom andra när han med sin snabba åkning på liten yta håller i pucken några extra sekunder. Och spelet i den kedjan går lite ut på att Clark ska komma lite släpande in slottet eller smygandes vid sidan av motståndarmålet för att på det sättet komma i bra skottläge. Han ska inte hålla i pucken så mycket i uppspelsfasen.
Det han lider av är hans minimala storlek och lite mindre styrka. När han åker ser man att han inte riktigt vill speeda på för mycket, Han vill ha en mer stabil balance istället om skottläge dyker upp eller om han blir tacklad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Carl Lejonkräk: Du tror inte Lindbäck som tränat med och ryktats till Brynäs granskats och bedömts lite extra denna match? Kanske bara undertecknad som resonerar så.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Lunkan: Lindbäck kritiseras säkert av många Röglefans för det något billiga målet. Brynäsfans håller sig i stort till att bedöma brynässpelarna av naturliga skäl.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Lindbäck hade väl mer att göra, men jag tycker nog Rautio och Lindbäck stod för jämbördiga insatser.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Inkazar: Tycker inte han ska släppa första stolpen, men det är jag det.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Lunkan: tycker inte det var nån tavla.. och sett till matchen är de ju Lindbäck som gör att vi inte vinner med 5-1.


Jo. Limpan överglänste Rautio i spelförståelse, vassa räddningar, lugn och returkontroll.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Carl Lejonkräk: Nope det vill jag inte, bara konstaterar att Lindbäck inte överglänste Rautio idag och det går förbi helt obemärkt, hade däremot Rautio släppt en lika "enkel" skulle Mordor vara ett svalt ställe jämfört med här.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Pettisbif: han och nygga har 1 sak gemensamt: släpp dom inte närmare hemåt än rödlinjen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Forsberg 1978: det är en av dom värsta förlusterna på mycke länge . Har djävligt svårt att släppa å glömma den .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Gött nöjd med vinsten idag😀 MEN den där jävla förlusten mot Karlskrona hemma ligger och gnager på mig än!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Lunkan: "Vilken tavla av Lindbäck tänk vilket liv det blivit härinne om Rautio släppt den!! Nu är hyenorna däremot tysta!"

Du vill få igång dem eller?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Pettisbif: Lite cred kan du väl ge honom. Han skickade in den till 1-1.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vilken tavla av Lindbäck tänk vilket liv det blivit härinne om Rautio släppt den!! Nu är hyenorna däremot tysta!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Lindbloms 2-1 sker på ett sätt som Bif borde dra lärdom av. Snabbt skott på mål utan så mycket eftertanke. Jag tycker ibland att vi ska göra målen lite för kontrollerat, istället för att gå på ett snabbt och oberäkneligt avslut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
"När han väl får en målchans så är han dock klinisk och därför kan vi inte vara annat än nöjda."

Som sagt, det är där han styrka ligger. Han ska inte lägga fokus på något annat. Han lirar med två kreativa spelare, det räcker.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vad har hänt med Pudas i den defensiva zonen??? Han är så klappkass att min helt hockeyointresserade kompis sa; du den där Pudas som du klagar på hela tiden, han är fan inte bra!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Brynäsgubbe: Aj aj Felix, den måste han ta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Dags att se Felix i småkronorna! SVT2.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Inkazar: Hockeybladet är ingen seriös sajt heller. Om dom nu vet att flera scouter var på plats så kan dom ju inte veta att dom scoutade Clark specifikt. Scouter brukar aldrig avslöja vilka spelare dom är där för att kolla på.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
pjåtor: över nästa säsong. Han skrev på 2år.

Angående Clark: nej han kommer inte bli upplockad i NHL. Det är helt fel speltyp för dom. Visst närmar dom sig europeisk hockey. Men inte så mycket.
Kommentera


Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Chris11: Hur länge är han sajnad med oss ?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
bifhjärta: Clark skulle inte ha en suck i NHL... Så tvivlar på det. Hans spelstil passar bara på europeisk rink.

Rätt intressant med honom ändå. Jag hade förväntat mig att han skulle vara en större kreatör. Kunna skapa målchanser på egen hand genom sin snabbhet och teknik. Göra sin gubbe. Men har inte sett någonting av det, han åker och väntar på sina lägen och vill bli serverad. När han väl får en målchans så är han dock klinisk och därför kan vi inte vara annat än nöjda. Men hade velat att han bidrog mer i spelet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Skön seger. Hjärtat i halsgropen genom hela matchen.
Kommentera

1786892 · »