1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742604 inlägg · 7967 ämnen

Roland Henning måste avgå

Roland Henning måste avgå
Insändare av Lasse Ekstrand i dagens GD:

"Om jag inte ansåg att Brynäs är viktigare än att rädda ansiktet på de som just nu sitter i styrelsen skulle jag kanske frestas tycka synd om ordföranden själv, Roland Henning. Han verkar ju inte begripa nånting. Och han demonstrerar, utan att fatta det själv som det verkar, sin kompletta olämplighet som ansvarig för Brynäs fortsatta öde.
I GD 2 februari möter man honom på en helsida när Kerstin Monk porträtterar honom. Han ges därmed en unik chans att delge oss sina framtidsvisioner om Brynäs. Men det visar sig att han inte har några! Åtminstone inte vad som går att läsa ut av det han säger i i intervjun.
Han beskriver sig själv som en förvaltare mer än som en visionär. Viss självinsikt har han alltså i alla fall...
Problemet är "bara" att det Brynäs behöver mer än nånsin är just visioner. Och hur förvaltandet går - med miljonbrist i kassan - vet vi...
Dessutom visar Henning pinsamt nog att han inte förstår kritiken mot honom. Han tror att det ENBART handlar om att han bär kostym och slips. Han fattar inte att det handlar om vad han REPRESENTERAR. Och då syftar jag inte på föreningen...
Nu hade Henning chansen, kanske den sista, att avslöja för oss hängivna tigersupportrar om han har några ess i bakfickan.
Men ordförande är naken, tom och idélös.
Jag har tidigare skrivit om honom och hans anhang att med såna vänner behöver Brynäs inga fiender. När jag läser vad Henning säger om sig själv tänker jag: som Brynäsordförande är Roland Henning sin egen främsta fiende.
Han måste helt enkelt bort!
Årsmötet rycker allt närmare..."

Han är ettrig, Ekstrand...

Sv: Roland Henning måste avgå
gordo: Och Ekstrands förslag till ny ordförande är....? Och Ekströms förslag till ny sportkommitté är...? De personer som har alla de kvalifikationer dessa herrar efterlyser och inga av de brister som deras föregångare hade heter.....?

Jag tänker inte ta ställning till Hennings vara eller inte vara som ordförande ännu. Jag säger så här: ge mig en ordförande och en styrelse som kan leda Brynäs genom den förändring som är helt avgörande för klubbens framtid som elitserieförening. Denna förändring inkluderar att bilägga all gamma avundsjuka och allt gammalt groll som finns i klubben; att ge verksamheten en professionell uppläggning och professionella anställda på alla platser; att definiera en klar, tydlig och DJÄRV vision för klubbens framtid (gordo!); att genom karisma och ledarskap knyta nya sponsorer på riksnivå till klubben; och genom att ha ett stort Brynäshjärta kunna entusiasmera alla, från juniorer till kanslister till spelare till ståplatspublik för klubbens ishockey.

Om Henning svarar mot den kravspecifikationen får han gärna vara kvar. Om han inte gör det borde han kanske överväga om han ska ställa upp för omval.

« · 208976