1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740326 inlägg · 7967 ämnen

Rykten

Sv: Rykten
Clarence: Det skulle behöva försvinna 8-9 man i Brynäs också!!!!

70 Rodrigues: Ja, 8 man bort ur ett semilag. Det är till att vara kräsna i DIF!

Anneli S: Jag tror faktiskt att han mcyket väl kan komma tillbaka till Gävle. Han flyttade ju till Sthlm för att hans tjej plugga där. Så nu när hon har fått jobb i Gävle kan han väl följa med.

70 Rodrigues: Jag tror inte att han kommer tillbaka till Brynäs faktist. Vi får nog nöjja oss med några nya juniorer från strömsbro eller någon gammal spelare som frivlligt har slutat eller sparkats från sin nuvarande klubb!!

Anneli S: Inget nytt när det gäller Rudslätt, ska forska vidare om det!!!

70 Rodrigues: Angående Djurgården. Hur blev det med Rudslätt? Har du hört något nytt?

Igor: Ja, han lär väl inte kosta så mycket, Brynäs är ju inte fullskitna med pengar direkt!!! Jag är alltid optimistisk......:-)

70 Rodrigues: Vad du är optimistisk helt plötsligt ;-)

Igor: På Hockeymagasinets transfersida står det att Widing har lämnat Leksand.Tror nog att Brynäs plockar honom!

Igor: Tror att Eriksson skulle passa utmärkt i Brynäs!

70 Rodrigues: Vet inte om jag skulle vilja ha nån av dom i Brynäs, möjligen Eriksson eller Joenväärä då. Widing är ju tydligen på väg från Leksand. Han kanske kan blomma ut igen hemma (?) i Gävle?

Djurgårdens IF har gjort sig av med 8 man: Mikael Magnusson, Per-Anton Lundström, Joakim Eriksson, Tomas Strandberg, Jörgen Rickmo, Juha Joenväärä, Daniel Rafner och Johan Forsander. Snacka om att plocka fram slåttermaskinen!

Ford Prefect: Exakt. Viljan är A och O. Den genomsyrar inte föreningen, precis...

Häligt med 1-0, t.o.m. Bergqvist kan göra mål!

Viktigt minst sagt.

Ford Prefect: Jaaaaa!!!..Sjödda....ev styrning.

1-0 till BIF

Lilljanne: Vad betalar andra lag med? Problemen leder till att spelarna inte vill komma hit och sponsorerna inte vill betala. Och om sponsorerna inte vill betala kan man inte locka spelare med pengar heller vilket gör sponsorerna än mer ovilliga och så vidare. Ond cirkel. Nånstans måste klubben visa att man VILL nånting. Jag blir så less...

Lilljanne: Nu är dom igång igen.

Ford Prefect: Vad ska dom betala med? Kaffe?

Ford Prefect: Man undra mycket. Som jag skrev tidigare ikväll, klarar Brynäs det här kvalet är ändå bekymren mammutstora inför nästa säsong...

Ford Prefect: Brynässtrategin kallas det,samla upp skiten som blir över och tro att det löser sig ändå.

Ford Prefect: Är du verkligen förvånad??? Det är precis som vanligt när det gäller Brynäs!!!

Ford Prefect: Joukov är iaf klar för HV nu, likabra det. har sett han så gott som varje match i år, visst är han bra och håller hyfsad klass i allsvenskan men jag har svårt att tro att han skulle platsa i ett elitserielag.

Rykten
Hur kommer det sig att Tarvainen, som för ett tag sen ryktades vara på väg till Brynäs, står som rykte hos typ alla andra lag utom just Brynäs? Hur kommer det sig att Oduya och Joukov står som rykte hos alla andra lag, utom Brynäs? Kommer ledningen att fullständigt skita i att rusta laget till nästa säsong, eftersom en del av dem ändå kommer att avgå vid årsmötet? Vad i helvete är det fråga om egentligen?

« · 253761