Brynäs IF

715106 inlägg · 7953 ämnen

Så ver det klart!

« · 614046 · » Till forumet


Sv: Så ver det klart!
Här är några formuleringar jag snubblade över nånstans.

Du ska
Ifrågasätta åsikter, argument och resonemang.
Diskutera privata ämnen via brevfunktionen.

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt
Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga.

Nästan lite vanebildande det där. Det vill inte bli riktig fredag kväll utan att man får se moderatorerna puckla på varandra i Brynäs GB. Keep up the good work.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
prosten: Slutsatsen är att Brynäs har dåligt stöd i Gävle.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Jo det stämmer nog, men vad var slutsatsen?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
prosten: Nej den siffran kanske var väl tilltagen...

Min tes var i alla fall att merparten av medlemmarna återfinns utanför Gävle
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Brynäs har så vitt jag vet inte 9000 medlemmmar.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
74050: Hoppla Hoppla...........
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
74050: Jag grundar det på att Brynäs har ett ruggigt dåligt stöd i Gävle med omnejd. Brynäs har ca 9000 medlemmar, merparten bor dock utomorts.

Att du har problem med mig som person kan jag inte gör nåt åt...
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse,65 Selander: O nu har det uppstått en ny batlalj,när vi vi trodde att Rodrigues/Hugefajten höll på att rinna ut i sanden så börja lasse o Selander att glappa...........härligt,precis vad Gb:n behöver,mera interna strider!!

Men du Selander,sluta att pracka på Lasse med jobb.Vem fan ska då serva oss med träningsrapporter?

Vi får nog snart börja pynta Lasse för rapporter!!

Apropå E-tunaspriten så är den billig o stark:-)!!!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Hur kan du veta det? Har du kört en enketundersökning?

Klart du kan ha en åsikt, Sluta betrakta dig som ett orakel bara...
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Busen: Var det inte ett årsmöte där medlemmarna röstade vad dom ville eller?

Nej jag var inte där.

Det brukar sluta om folk säger sitt om dom är missnöjda eftersom dom röstar på en annan kandidat isf.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Tror att om folket hade sagt sitt så hade den saken slutat anorlunda. Var du på mötet själv?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
74050: Jo jag hade grymt fel vad gällde SS. Det är svårt att se vad spelarna presterar i det fysiska spelet på träning, av förklarliga orsaker.

Ja nog har jag klankat ner på många, det är det jag lever för. Det är jobbigt att vara besserwisser..Skitjobbigt att ha rätt hela tiden.

Och "Vi" som gått på matcherna är nog inte SÅ nöjda i alla fall, just med tanke på det svala intresset att stötta Brynäs på hemmaplan.

Jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt, that's it... om du inte tycker att jag tillför nåt med mina inlägg...sluta läs dem.. enkelt.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Busen: Nämen titta nu har alla vapendragare vaknat till liv.

Folket har ju sagt sitt ang Bert och då är det bara att gilla läget...
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Så att umgås med Bert Jonsson och se till att han blir kvar är din fjäder i hatten?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Det kan jag tala om hr Messerscnidt!

Du har inte gjort annat annat än förorenat forumet med dina Brynäsnegativa åsikter sedan du hade generalfel om SS-värvningengen.

Allt därefter har du klankat ner på SS, ståplatspubliken, Ove Molin, Leffe Boork etc. Jag tror att det är många, precis som jag som är trötta på din dissarstil.

Vi som gått på matcherna de senaste åren är hyfsat nöjda med att vi åtminstone har chansen att vinna matchen efter två perioder,

Sluta gnäll!

Grow up!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Japp. Paj och Kebab är min kropp byggd utav.


Till er otrogna så har jag ett sista ord inför dygnet sista timme....
"Vend deg til meg og ver meg nådig, for eg er einsam og i naud."
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
prosten: ah ok..
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Jag tror du missförstod mig, jag menade din kommentar.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Ja det syns på dig ;)
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Slängde.. Här slängs det ingen paj, paj är gott
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Vem slängde första?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Jo jag är äldre och jag har koll på matcherna. Du kanske skall umgås med lite bättre folk inför årsmötena så kanske du ser saker i lite bättre perspektiv.

Eller kanske skaffa ett jobb så att du har annat att göra än att se alla träningar varje dag.

Vill du kasta mera paj så är du välkommen!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Ja du är ju ett helt år äldre än mig. Du verkar vara insatt i varför Brynäs forum stängde...

Se en hockeymatch nykter nångång så kanske du ser samma som vissa andra.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Det är ju alltid lättare att se bakåt än att blicka framåt.

Pröva blicka framåt så skall du se att livet blir lättare. Både Prosten och jag har levt längre än visa kinderägg som bara gnäller.

I bland lever man uppe i det blå som 70-talet....

Förstår varför dom stängde Brynäs forum ;-)


Lasse: byr ut den där fulspriten från Eskilstuna så skall du se att du blir gladare du också eller byt umgänge ;-)
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
prosten: Det är nog upp til var och en som individ, en del behöver nog lappas ihop rent mentalt. Men sedan så finns det ju spelare som tvärt om inte behöver det "stödet".

Brynäs viker ner sig emellanåt, man kan undra varför. Jo jag vet att alla lag viker ner sig ibland, men inte lika ofta som Brynäs.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Oj vad det var liv i luckan här!! Nu är jag ju ingen flitig skribent men inte trodde jag att det skulle vara så livlig diskussion kring läget.

Personligen är jag ganska nöjd med säsongsinledningen. Ja, vi har haft en negativ trend mot slutet men segrar mot Mora (hemma och borta) samt LHC hemma värmer. Vi är bättre än jag hade förväntat mig (hade ett hemskt Esko-scenario i huvudet inför säsongen).

Dock

Jag är inte lugn. Spelet kunde varit bättre, våra stöttespelare kunde sett vassare ut etc. etc. Boork har skött sina kort på ett sätt som varken imponerar eller spoilerar.

En sak som förvånar är transferfönstret. Förra året var det en enorm hysteri vid första transferfönstret. I år är det relativt lugnt. Jag hade förväntat mig mycket mer. Var är Leksands panikvärvningar, Färjestads supervärvning, LHC:s obligatoriska "vi behöver inte fler spelare men hoppsan här dök det upp en och vi kan bjuda högst"-värvning, Luleås nya tjeck/slovak osv. osv.

Det enda som är sig likt är Hallins "jag bjuder på allt som rör sig"- strategi och den verkar fungera...................... ibland.

Ingen Boumedienne i BIF, det gör ont. Han hade varit en förstärkning.

Var tog all spekulation om Rickard Lintner vägen?

Kan det vara så att spelarmarkanden är begränsad just nu?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
JanT: Jag gissar att jag har tröttnat på hans eviga melodi om dåligt självförtroende och allt annat snack om att Brynäs som lag är ett gäng losers som inte har något självförtroende. Är det sånt man vill höra OM det är så?. Vad hände med att lägga det gamla bakom sig och se framåt?

GävleLasse: Ja, är det sånt man vill höra?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
65selander: Det är det man försöker med men det hjälper ju inte att Boorken hela tiden refererar till de tre senaste säsongerna.

Jag håller helt enkelt inte med Boork att det är rätt melodi utan det gäller att gjuta mod i spelarna, inte tala om för dem att de har dåligt självförtroende etc.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
wap.hockeysnack.com
okej, tänkte väl, ja då kan man sova lungt då.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: När skall ni i "hardcore" gänget lära efter läran ;-)

"Vad hände med att lägga det gamla bakom sig och se framåt?"
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Huge: Tänk att man ska få hjärtklappning av att DJ's namne kommer upp på hockeyrubrikerna! Intressant att höra tongångarna om han hade lämnat.......Lika intressant förändring har ju "Bommen" genomgått härinne, från "ett totalt meningslöst nyförvärv" till "superback" på ett år!

Nej, nu är det dags att gå och lägga sig. 05.00 ringer klockan, varefter det är dags att kasta sig i bil & båt för en helg i Västerviks skärgård.

God Natt.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
JanT: Jag gissar att jag har tröttnat på hans eviga melodi om dåligt självförtroende och allt annat snack om att Brynäs som lag är ett gäng losers som inte har något självförtroende. Är det sånt man vill höra OM det är så?. Vad hände med att lägga det gamla bakom sig och se framåt?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
79 Andersson: Nej Nej Nej,den Daniel Johansson det gäller är nå D. Johansson i Växjö Lakers,så sov lugnt!!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
79 Andersson: dom syfta väll på en annan DJ va?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
wap.hockeysnack.com
Lämnar Daniel Johansson också brynäs. Någon som vet varför han lämnar brynäs?
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Huge: Såg oxå de nyheterna på Hockeymagasinet,blev lite svettig,he he he.......tror inte man hade känt samma sak förra året då Danne var riktigt dålig!!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Fan Brynäs har ju varit kalasbra i höst och vi klarar oss garanterat kvar utan kval denna gång....Leksand och Mora kan ju omöjligt gå förbi Brynäs i tabellen. Sundlövs värvningar har bortsett från skog varit kanon. Titta på förvärv som andra klubbar gjort, dyra välmeriterade förvärv och se hur de har presterat i jämförelse.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Fick kallsvettningar när jag slog på datorn alldeles nyss och kunde läsa följande här på Förstasidan under "Senaste hockeynyheterna":

"Daniel Johansson lämnar också....."

Har knappt hämtat mig ännu.... *torkar svetten ur pannan*
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: "Varför skall man då satsa på en spelare som de vet om lider av på gränsen till sjukligt dåligt självförtroende"

Frågan är ju om man verkligen kunnat förutse Skoogs utveckling när man värvade honom? Jag hävdar att det inte var så lätt att göra detta.
Det är väl i sig inget onormalt att en spelare normalt sett kanske tappar lite självförtroende när han varit bänkad av olika anledningar.
Tror att man chansade lite grann och hoppades att det säkert skulle lösa sig. Vilket det väl i de flesta fall faktiskt gör.
Frågan är ju vad man vetat om SS bakgrund, då man ju faktiskt påstår sig ha känt till densamma.
Är det bara det att han tappat självförtroendet pga sparsam matchning som man menar sig ha haft vetskap om?
Isf tycker jag inte att den vetskapen borde ha haft ngn avgörande betydelse huruvida man skulle ha värvat honom eller inte.
Att det sedan blev en flop är ju faktiskt en annan femma....
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Har du inlett en anti-Boork kampanj Lasse? Vad har hänt med de positiva tongångarna från seriens inledning?

Men, du är på plats och ser hur saker och ting fungerar. Finns det någon skillnad på träningarna eller är du fortfarande sur efter LIF-förlusten? ;-)
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Bonuz: Snarare så skulle väl de som redan spelade i Brynäs känna sig bra i SS sällskap. En back som inte tacklar....
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse:
Ont ska med ont förgås!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
GävleLasse: Han kanske känner sig riktigt duktig i det sällskapet!!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Bissett19: På tal om Skoog så blir jag lite fundersam. Brynäs är ett enligt Boork, lag med stukat självförtroende. Detta är tydligen ett vedertaget faktum uppe på Sätraåsen (för allt Boork säger är sant).

Varför skall man då satsa på en spelare som de vet om lider av på gränsen till sjukligt dåligt självförtroende. Vad är oddesen på att den killen hittar självförtroendet igen? Skall man inte värva in positiva vindar i ett lag som "lider av dåligt självförtroende" som Boork hävdar.
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
lillovechkin: 
det är annars helt ok!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
Jag Smörar inge!
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
70 Rodrigues:
Haha, då åker man ner tillsammans med Sundlöv i skiten : )
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
claesw: Då är det ju snart dax för etterstupan för dig :-)
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
70 Rodrigues:
Lillpojken- jag var ju 6 1/2
Kommentera

Sv: Så ver det klart!
claesw: 5 1/2 var jag iaf :-)
Kommentera

« · 614046 · »