1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740087 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
{6984}: Menar du allvar? De klyschor som spelarna alltid häver ur sig är ju för att snabbt komma tillbaka in i omklädningsrummet dvs en del av mediaträning.
Låt oss hopps att Brynäs på träningar och i förberedelser inför match inte bara säger "försök få ner puckarna djupt å jobba fast dom" och "åka mycket skridskor" och liknande.

KalleTeodor: Jag gillar också Nystrröm faktiskt men speciellt kunnig är han nog inte utan han håller sig till känslor och har ofta svårt att motivera varför han tycket och påstås saker. Han älskar nog hockey men lägger inte mycket krut på att studera spelsystem eller ingående studera alla spelare.
Nyström gör sig bäst på Twitter tycker jag och jag är en av hans följare.

KalleTeodor: Men rent taktiskt så handlar ju all sport om klyschor egentligen. Det är ju för att de nämns ofta som de blivit klyschor, Däremot så vill man ju läsa lite mer djupgående analyser från krönikörerna än de snabba självklara stats som man brukar få höra av TV reportrar som fixat fram något snabbt under live sändning.
Krönikörerna sitter ju lugnt med sin laptop som skriver utan tidspress.

{7225}: Jag gillar Nyströms genuina och djupa intresse för hockey. Det bra han har gjort handlar ofta inte direkt om spelet utan mer om allt runt hockey. Han är dessutom väldigt sympatisk och trevlig. Men som du säger så är han inte speciellt kunnig och ibland får man ett intryck att han faktiskt tror att spelet handlar om klyschor.

{2064}: ok tack för svar 👍

pjåtor: Modo är Nyströms lag. Stackarn...

Jimmie Ericsson tilltag kostade dom matchen, SAIK saknade sin överste Gris.
Undrar när media ska ta bort gulligull stämpeln från han, för åker man på upprepade avstängningar så ska man inte blint hyllas.

Han är en spelare i mina ögon som spelar skitfult med slänger sig och grinar så fort han får samma behandling själv.

Ang. Bert så kommer han alltid att vara en fjant i mina ögon efter sina "Gruv" hyllningar, är så man avskyr SAIK mera än FBK (kan ifs vara för att Leif C var sympatisk)

Fö så tror jag FHC passar oss bättre då dom gärna spelar med högt tempo utan massa onödiga tacklingar.

Blir 3-2 i matcher till oss!! :)

Charles: han tippade faktiskt oss som vinnare mot lhc.. vart livrädd. Men han hade rätt o.o

Det är ingen lätt uppgift. Men jag känner mig ganska lugn med Frölunda. Vi har för spelet i alla matcher mot dom. Dom 2 torskarna handlade mer om taffligt PP och missade chanser.

Det vore ju smått fantastiskt med Brynäs–Malmö i SM-final. Tidernas mest otippade.

{7225}: hade dock varit bäst om Wennerholm tippade Frölunda som vinnare i semin, för han har fan aldrig rätt

Tycker sanny skriver bäst på Expressen och hade gärna sett han skriva fler krönikor. Gillar han dessutom skarpt i cmore studion. Sanny, Wikegård och Granqvist är absolut bäst , fast på olika sätt.

smallround: Vore intressant att höra honom analysera vårt lag. "En vanlig coach hade inte tagit det här spelarmaterialet till slutspel". Herregud alltså. Seriens bästa kedja, seriens bästa backpar. En TREDJEKEDJA med Paille som spelar som en gud just nu. Och Rautio har bäst statistik hittills i slutspelet. Mer behövs inte sägas.

{7225}: det är ju rätt sjukt faktiskt... ledande journalisten på expressen

bradberry: skrev ju det

smallround: Nyström har ju liksom inga djupare kunskaper om hockey utan lever på klyschor rakt igenom faktiskt.

smallround: Det håller jag med dig om. Har för mig att han var Djurgårdare på den tiden...Men jag kan minnas fel.

smallround: Fahlander...? Hm.... Hette han inte typ... Fahlman...?

Fahlander är ju han som sjunger Brynäs hej...

{6984}: ja visst kan han va det. Men jag tycker inte han är en bra journalist. Det är skilda saker

Peja: Vilket lag är Nyströms?

Peja: Nyström ÄR kanontrevlig. Jag spelade innebandy tillsammans med honom i slutet av 80-talet.

Peja: När det gäller kastande av målvaktsklubban för att rädda pucken så kan jag faktiskt tycka att det kan få vara tillåtet? Varför inte så länge det inte är farligt spel och klubban kastas på någon??

Rumpelstiltskin:
Skönt med FHC i alla fall.
Känns som vi kan rubba dom, SAIK hade kännts hopplös.
Med det sagt skulle vi säkert ha chansen mot dom med, men historien ligger och gnager i bakhuvudet.
Vi borde kunna göra match av det här, men FHC får leva med att ha favoritskapet känns det som..

Peja: skall va fahlman, inte fahlander han är örebros sponsor...

fahlman var han som påstod att osten satt och skrek rasistI ska ord på läktaren... han sade att det fanns bevis som inte fanns cmore tog in honom i studion där han drev en agenda som var att lyfta fram skellefteå. N

När det kom fram att allt bara var påhittat försvann han från ab eller expressen samt cmore fortare än kvickt. Tror han skriver för tidningen i Skellefteå nu och har inget uppdrag i riksmedja så kan det få när inte hissen går hela vägen upp....

smallround: Vad hände med Fahlander? Var det inte han som skrev en bok om Skellefteå?
Jag tycker att Nyström verkar vara en trevlig prick, även om det är svårt att hålla med om det han skriver. Det är dock löjligt när journalister förnekar att de någonsin har hejat på ett lag, som ju Nyström gör. Som att det finns någon hockeyintresserad som ALDRIG har haft ett favoritlag...

Peja: det är sant! Men dom brukar klura ut något ;-)

Skrubben: dummaste jag läst.

mattiask: Självklart borde det varit straff, klubban flyger med full kraft mot pucken, logisk helt oväsentligt om han tappar eller släpper spaden. Om inte gör om regeln eller "den där jävla skitregeln" som Sjödin skulle sagt.

Svenska domare är oerhört fega i avgörande lägen vilket gör tvärtemot vad de tror ofta avgör matcher. Nu är det väl dock ingen förrutom möjligtvis Bert som gråter över att SAIK åker ur.

Skrubben: nyström är ju en katastrof.... helt av allt vill han sitta i cmore studion. .. kommer sluta med honom som det blev med brännvinsjournalisten fahlander. ... ge det bara något år

Skrubben: Märkligt värre. Brynäs forwardsuppsättning är ju väldigt bra, att den spelaren som vann SHL:s skytteliga förra säsongen sitter på läktaren illustrerar det på ett bra sätt. Och han får det att låta som att Lindblom, Jensen och Clark gör sitt livs säsong, det tror inte jag att de gör.

Skrubben: Hoppas Bulan sätter upp den artikeln i omklädningsrummet nu.

Skrubben: Ja jösses. Vilken tomte.

Herregud vad Nyström pratar i nattmössan. Skämtar han eller?

"där han (Bulan) gjort ett potentiellt guldlag av en spelartrupp som andra coacher knappt hade kunnat coacha fram till slutspel."

SWEATT: Vad är ditt förslag? Att spelare ska bli utvisade varje gång de tappar klubban? Målvaktens klubba hindrade ju inte pucken.

Rumpelstiltskin: Fast det är ju svårt att bedöma även på repriserna, så hur skulle någon kunna uppfatta det på plats?

{6984}: Man kan summera det hela med att säga att Frölunda haft tur med kastade eller tappade klubbor de senaste matcherna. Hoppas våra killar håller i sina ordentligt.

mattiask: Nu har ju SAIK en spelare som har erkänt att han gör vad som helst för att vinna. I det har det ingått allt från filmningar till fula tjuvsmällar.

Nu var det en målvakt som gjorde allt för att vinna... Karma kallas det visst.

mattiask: Regeln att man alltid är ansvarig för sin egen klubba gäller ju bara... ibland. Då blir det så här.

{6984}: Nej, han räddar inget skott så uttryckte mig fel.
Men det jag stör mig på är att jag inte tycker det är någon skillnad just i ett sådant här tydligt fall att det ska vara straff oavsett om han kastar klubban eller tappar den :)
Oavsett lag och match.

Peja: finns tre andra domare att samspråka med också.

Zappaholic: Svårt att med säkerhet säga att han kastar och inte tappar klubban så rätt bedömning att släppa tycker jag.

Zappaholic: Men det släpps ju solklara utvisningar på löpande band så att tilldela en straff så krävs ju riktigt fula grejer. Hade han träffat pucken så tror jag att det dömts straff

Zappaholic: Fast ärligt talat, hur ska en domare kunna uppfatta om han kastar/släpper eller tappar klubban? Helt omöjligt att göra på plats.

Vi ses i Scandinavium gubbar !!!!

{6984}: Exakt. Han räddar inte målet, men straff bör det ju vara där.

mattiask: Klubban rör aldrig pucken som går KLART utanför...Hur kan du få det till att han räddar mål genom att kasta klubban? Fast i regelboken står det att det ska vara straff när man kastar klubban.

{8212}: Han låter som en pundare från Kärrtorp som de raggat upp för en intervju om att Systembutiken där skall läggas ner.
Varför tar de inte Klockare istället?

Tycker det blir pinsam nivå här inne om man ska fortsätta på "Bert-spåret".
Tycker han gör en klockren intervju i ett klockrent läge.

Att det ens finns en skillnad på situation att målvakten tappar alternativt kastar klubban gör att man inser att domarna SKA ha ett helvete att döma matcher.
Klart som fan att det i det läget tex ska vara straff oavsett, han räddar ett mål genom att kasta/tappa klubban.
Men som sagt, jag tycker att Bert gör det bra här. Hade varit förbannad om mitt lags coach agerat på annat sätt.

BIF96: Vi har kämpat oerhört hårt hela säsongen...bla bla grin grin. Bye Bye Bert !!!!!!!

Vi ska inte glömma att dom flesta ville ha Frölunda hellre än LHC i kvarten. Nu får vi dom i semin istället.

Jag tror fan att vi tar hem den här serien!

Zappaholic: Han svammlade om att de hade kämpat hela säsongen bla bla bla.. de var värda att gå vidare bla bla bla Det har väl ALLA lag gjort... SUCK!

« · 1815664 · »