1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
{7720}: Det är anmälan på den. Gör inte Brynäs det så hoppas jag någon av hockeyns riddare härinne gör det.

Huvudtacklingar är tillåtet kör nu Brynäs

Jan Grismöbel: inte hemmablind. ..de favoriserar fhc som de gjort hela serien

Zappaholic: Jo men det var ju väntat med Simon borta o Fälth redan innan...men Frölunda ser sega ut, enligt mig...

Zappaholic:
Första gången jag hört en hel studio försvara en huvudtackling

Horace76c: Helt ärligt Brynäsvänner är dommarna så djävla hemmablinda ??? En Göteborgare kommenterar matchen på radion svårt å bedömma har det är när jag inte kan se matchen .själv är jag som vanligt mer rädd för dommarna än för frölunda . Hatar hur det sett ut i dom tidigare matcherna i slutspelet.

Äckliga jävla Frölunda. Så solklar huvudtackling.

Varför dör sidan hela tiden??

{8212}: Väldigt svag start i andra.

Blir så less att tacklingar mot huvudet kan löna sig.

Fy faan.

smallround: Ja är Simon borta resten av matchen lär det bli svettigt även om jag tycker faktiskt Frölunda ser lite segare ut än tidigare...vår vanliga otur

Fan I helvete vad irriterad man blir. Frölunda får göra vafan de vill därute medan brynäs får utvisning för skitgrejer. Pinsamt domarnivå.

Solklar utvisning när Stålberg sätter upp en armbåge på bertilsson som inte verkar komma tillbaka

Ser inget vidare ut

bifhjärta: Vi har byggt fel lag...Grisspel ska tydligen premieras.....

Zappaholic:
Där kan guldet ryka
Våra övriga backar ser väldigt osäkra ut, pudas Lukas, huujaa...

dAVydov: fälth och Bertil borta nu....FAAAN

Spyr på dom svenska domarna..

Lindström: Poweplay stjäl energi från Frölunda enligt Rönnbär...

Zappaholic: fyfan

Chanzone: Wikegård såg minst två missade Frölundautvisningar....

Hur i helvetet kan Bif spelarna på isen bara titta på när Bertil blir sänkt av en skitful armbåge i huvet.

Har Jensen fått mer eller mindre än 25 hugg i ryggen första 20?

Hopptacklingen på Gunde, vad gör resten av laget?

Tydligt att det är två helt olika regelböcker som lagen spelar efter.

Horace76c: Ingen Bertilsson i andra som det ser ut.

honken21: Glöm inte tacklingen vid sernekes bås, som avslutas med en fin crosschecking i ryggen...

Enaranger:
Skönt på ett sätt att vi inte kommer få en chans i den här matchen, färre matcher ger färre överfall, bättre att dom inte får karriärerna förstörda. Jensen och Bertil skulle kunna haft förstörda karriärer efter första. Och allt enligt regelboken.

Enaranger: Jag ogillar själv att klaga på domarna men likt förbannat så hittar de konstant nya bottennivåer. Av utvisningsstatistiken att döma så spelar vi typ dubbelt så fult som Frölunda. Tycker inte spelet speglar det alls.

Chanzone: domarna är ju katastrofala...

Lagen verka bedömas efter olika regelböcker. Alcen åker ut för han kramas lite. Kolla crosscheckingen av frö spelaren innan. Westerholm för att han touchar målisen som är utanför målområdet. Kollar man dessutom reprisen ser man att Stålberg sätter upp armen/axeln mot Bertil. Dessutom får Jensen ta emot en brutal crosschecking i ryggen efter blivit tacklad över sargen. Dessutom finns det två tre situationer som lätt kan bedömas som changing när Frölundaspelare tar sats från halva planen. Så jävla less, starkt av grabbarna att stå emot!!👊

Enaranger: blir så jävla förbannad Sören står 5m ifrån men nej. Alcen tar bort en spelare framför mål efter blockering = 2min utv, vilka j.... parametrar dömer dom efter, har dom bestämt sig för vf i final ??

Bra förstaperiod! Vi kan verkligen vinna detta. Tyvärr domarfördelar för Frölunda. Pathriks utvisning är horribel.

Qvarre: Nej, börjar bli jävligt less att de kommer undan fan hela tiden, mycket märkligt.....

Qvarre:

Något är ruttet i den svenska domarkåren.
Man ser hur Frölundaspelaren sätter ut
armbågen rätt i huvudet på Bertilsson.
Men Frölunda vet att de kommer undan
med det mesta.

6-12 i skott trots dubbelt pp
Göteborg är skärrade

dAVydov:

Frölunda spelar betydligt fulare än Brynäs men ändå så är det Brynäs som åker på fler utvisningar match efter match.
Neutrala domare? Tveksamt.

tjugo8: Men nu ligger ju bedömningsnivån som i en träningsmatch i augusti. Har de ingen känsla?

tjugo8: Men nu ligger ju bedömningsnivån som i en träningsmatch i augusti. Har de ingen känsla?

Zappaholic: målvakten är ju utanför målgården. Bara att inse, Brynäs spelar mot mer än Frölunda i den här matchserien.

ALLTSÅ DOMARNA?!?!

{5915}: Inte bra att Simon verkar inte spela mer denna period, PP Frölunda igen och en skitutvisning....usch Simon med nu såg jag sköönt

JÄVLA PAJASDOMARE. Så jävla pinsam utvisning. Är ju för helvete utanför målgården!!!

{5915}:
Målvakten åker ju fan in i Westerholm.. Orka

mattiask:
Om de tog/tar alla face wash

Jaha då åker vi ut igen då!!!!!!

Peja: Domren står två meter i från!!!

Peja: JAG BLIR SÅ LESS PÅ DOMARNA

mattiask: Slappna av? Jag vill bara att domarna tar för alla såna grejer efter avblåsning. Då får vi massor med PP.

Såg reprisen nu. Finns INGA jävla ursäkter för att missa en sådan klar huvudtackling! Pinsamt

Blir så jävla fröbannad på inkompetenta idioter till domare

Peja: i alla förutom nu

Brynäsgubbe:
Helt jävla galet.. Det ska vara 5 + game

{8212}: Äckligt

smallround: i många matcher är det ett matchstraff...

smallround: Sanny....Krockar?

« · 1819457 · »