1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
EskilstunaLasse: Finns några JA-sägare som har bytt sitt nick några ggr, säger rätt mycket om personerna ifråga ;-)

MR Bif: Det är så uppenbart att det är en annan skribent som har skaffat ett nytt nick som han använder till att hacka på mig.

Skrubben: Och att du missade min.. Efter ditt påhopp senast så ligger du liksom inte på plus så det kan vara läge att "hålla i kepsen" ett tag,,

EskilstunaLasse:Synd då att du missade min glada gubbe :)

Redigerad kommentar

Skrubben: Har du registrerat dig enbart för att klanka på Eskilsstunalasse? :-)

Skrubben: du missade tydligen ironin.
Jag ska vara övertydlig i fortsättnigen så att du förstår.
Men nu när du ändå har anklagat mig för att hylla andra lags värvningar så ber jag dig att styrka det påståendet med citat.

Annars kan du bara knipa igen...

EskilstunaLasse: du är tamejfan positiv till alla lag utom Brynäs. Hade Brynäs haft Leksands ekonomi och dessutom legat i en håla hade kan jag inte ens föreställa mig hur du hade dragit paralleller till "en skuta på drift" osv. Men nu kan du minsann vända Leksands ekonomi och geografiska läge till något positivt. Kul att du verkar kunna ha den egenskapen också, för det har du aldrig gjort angående Brynäs. Försök med det nästa gång :)

EskilstunaLasse:Är cykloper folk?

EskilstunaLasse: Han hade legat 9a. 8e forward.

Skrubben: lönekompensation löser det mesta. Sedan finns det ju människor som trivs i sådana gudsförgätna hålor. Bevisligen med tanke på att hålan är befolkad ;)

Jeklund: hade den produktionen varit i Brynäs så hade den varit bra och spelaren i fråga setts som en viktig spelare. Du kan ju alltid kika efter och bilken plats han tagit i Brynäs interna poängliga.

Hörrni ni kan vara lugna angående att Leksand skulle lyckas locka till sig klasspelare. Skulle det var attraktva spelare, och att fler shl-klubbar är ute efter dom, så ligger Leksand bland dom sista i rangordningen. Vem vill bo i en stad mitt ute i ingenstans, och dessutom bo i en stugby tillsammans med alla andra spelare? Dessutom spelar man en hockey där man knappt utvecklas någonting som individuell spelare.

EskilstunaLasse: 0,5 p/match i finska ligan är ju inget dom tyder på en bra poängproduktion i shl. 0,5 p är ok gör en spelare i en tredjefemma, möjligen andrafemma.

mattias - 74: kollar man finnens stats så har han en skaplig produktion. Fast hans +/- talar emot det. Gör man så mycket poäng så borde den delen se bättre ut.

Hur funkar det i Leksands igelkottförsvar?!?

mattias - 74: Varken kähkönen eller den andra killen va väl några poängmaskiner, som sagts många gånger på detta forum är truppen full av breddspelare, likaså eran anser jag. Sen kan det ju givetvis slå väl ut, men törsten efter erkänt bra poängmakare gör att även jag ser oss satsa på ett större namn/bättre poängmakare. Nokke va ju inte han heller någon poängmakare, även om han är en klasspelare så tycker jag oss inte ha råd att lägga så mkt pengar på den typen av spelare.

Johan Norrström:

Varför vill du inte se finnarna i Brynäs? Otroligt intressant och veta hur du tänker där, Kähkönen tillhörde en av de bättre i det finska slutspelet

EskilstunaLasse: Jo men självklart är det så. Men det var väl bara Brynäs som var intresserade av Scott och Sweatt? Det blev ju ganska bra.

Klart man vill ha in etablerade namn, det håller jag med om.

EskilstunaLasse: Kan vi låna ut Nörstebö och signa denna killen istället?

Zappaholic: Absolut kan de bli bra. Fast om du tänker efter så finns det även många namn som bekräftat varför de inte varit eftertraktade. Det finns ju oftast en anledning till att många lag vill ha dem ;)

Skrubben: Jo, och jag höll med Larsson då. Frölunda såg jäkligt intressanta ut förra året. I år däremot nja.... inte lika attraktivt om man vill vinna guld.
Kan Brynäs få in Andersén, Larsson och ev. Wännström så har man ett hyperintressant lag till nästa säsong när Olden, tvillingarna och Brodecki/Lindblom vuxit till sig.

EskilstunaLasse: Min poäng är bara att spelare kan bli riktigt bra i ett lag även om de inte är eftertraktade på spelarmarknaden.

mattias - 74:

Ja fast efter att ryssarna sett honom i tre kronor prutade de så in i helvete.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Går det att ens göra den jämförelsen? Lite skillnad på att hålla koll på spelare i Allsvenskan och SHL än i AHL.

Brynäsgubbe: hur eftertraktade var Sweatt och Scott av andra lag förra säsongen? Spelar mindre roll hur heta spelare är på marknaden. Är Eklund, Olden, twinsen och Blomman välscoutade, har rätt karaktär och fyller en viktig roll i laget kommer det bli bra.

Brynäsgubbe: Eklund definitivt, tvillingarna och Olden. Tror att Blomqvist däremot inte var direkt het. Men han har brynäshjärta, en annan än sak.

Johan Norrström: Vilka spelare som Brynäs värvat tror du andra lag skulle vilja se i sina egna tröjor? Möjligen att tvillingarna var eftertraktade, några fler?

MR Bif:

Ryssarna betalade bra för Hersley ;)

Johan Norrström:

Frögren är den jag inte vill se, finnarna är bra scoutade av Salo och dom skall vara riktigt bra enligt en finsk kompis som följer sm liiga .

Frögren spelade dessutom med bruten fot i slutspelet

MR Bif:

Inga av Leksands nyförvärv skulle jag viljat se i Brynäströjan i höst. Blir Frögren klar så blir det möjligen en spelare.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Undrar när våra nyförvärv ska ramla in om det nu blir några? Var fan får Leksand sina pengar ifrån?

mattias - 74:

Åh fy fan! Säg inte att du börjat hålla på SAIK?

70 Rodrigues:

Fy fan vad skönt nu blir det sm guld ;)

tjugo8:

Undrar vad han gått ner i lön? ;)

Skrubben: Förbannade Rönnberg blir det så blir det jakt i GBG!!! :-(

Huss: För att göra er lite oroliga så skrev Johan Larsson detta på sin privata facebooksida för lite mer än ett år sedan. Det har ju givetvis hänt en del sedan dess, men man kan inte räkna bort Frölunda tror jag. Den där jävla Rönnberg får inte sno våran guldklimp...

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-larsson.jpg

Zzz: Skulle vilja säga att Rönnberg i Larsson kan se en perfekt ersättare till Joel Lundqvist. Men Larsson är en spelare värd att lägga alla pengar som Sundlöv tänkt att lägga i Scotts lönekuvert.

Johan Norrström: Pengarna är ju en sak och hur villiga Brynäs är att hänga med i ett lönerace en annan. Men det är väl klart att Brynäs det även finns vissa saker som talar för Brynäs. Färjestads kort i rockärmen är alltså att han är Håkan Loobs favoritspelare, det som talar för Frölunda är att han var kapten i juniorkronorna under Roger Rönnberg i två veckor.. Han bodde i Gävle i fyra år, har vänner här, kan klubben osv. Vilket bör rimligtvis väga tyngst?

Om Johan kommer hem, vilket är mindre troligt, så vill han förmodligen tillbaka till Nord amerika så snart som möjligt. I Brynäs som är en klubb han kan utan och innan och känner sig trygg med tränare och organisation kommer han få en stor roll. Jag tror och hoppas att det väger jävligt tungt i Brynäs vågskål. 

Zzz:

Känns som det är lite klassisk supporterromantik som spökar här. Tror inte att hockeyspelare är särskilt sentimentala och fäster så stor vikt i det som varit. Hade Johan varit från trakten hade jag möjligen varit mer positiv, men i slutändan tror jag att han kommer välja det så gynnar honom mest ekonomiskt. I ett eventuellt lönerace är ju Brynäs chanslöst. Mitt tips om han väljer att flytta hem är Färjestad. Johan var ju en av Håkan Loobs stora favoritspelare då det begav sig.

TobiasR:

Vad bygger du detta antagande på?

tjugo8: Känns som om vi Brynäsare har lite dåligt självförtroende.. Om vi inte har mer insikt i hur Johan tänker så har väl Brynäs många fördelar som talar för att Johan borde känna att Brynäs är ett naturligt alternativ?

Johan Norrström: Ett SM-Guld måste väl räknas?

TobiasR:

Johan var kapten under Roger Rönnberg vid jvm-guldet...

bradberry: Tror Brynäs är det enda som gäller för Larsson om han skulle vända hem till Sverige.

bradberry: Fast han har väl något socialt liv kvar i Gävle? Kan väl knappast vara en nackdel att han bott här i fyra år.

Johan Norrström: Ja, tror det är väldigt långsökt att Larsson skulle krita på för Brynäs. Har alltid haft en känsla att han inte direkt känner något specifikt för Bif som klubb och att han självklart skulle välja klubben vid återkomst känns inte troligt. Gissar Växjö, LHC eller liknande...

Carl Lejonkräk:

Ja vad skönt det hade varit om det fanns ishockeyspelare som resonerade så.

tjugo8: Åh det finns en gud ändå! Vilopuls igen då!

tjugo8: Åh, va synd.......NOT !!  Då kan man andas ut igen !

tjugo8: Puuuhhh...!
(det skulle föreställa en lättnadens suck..)

« · 1621702 · »