Brynäs IF

713364 inlägg · 7953 ämnen

SILLY 14/15

« · 1658942 · » Till forumet


Sv: SILLY 14/15
Jajjen:Vad göra om det inte finns pengar? Dessutom betalar vi väl säkert Niinimäkis lön fortfarande.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Det har säkert redan tagits upp men jag orkar inte leta runt OM det tagits upp.
Fick iaf bekräftat av min källa i förmiddags när jag pratade med honom att Brynäs var ett av tre lag som gav Lasch ett kontrakt.
Men tydligen bestämde han sig direkt när han hörde att Frölunda var intresserade. Var tydligen väldigt intresserad av just dom. Antar att Göteborg (stor stad lockade).

Enligt kompisen så är Bz också på g att lägga bud på den spelare som ni nämnt nu precis. Backen i Åbo.
Även två amerikaner ska vara av intresse på forwardssidan.
Båda två lirade i AHL men är vad man ska kalla det, fria att lämna för utlandet.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

– Inte troligt att vi gör något, men man ska aldrig säga aldrig, säger klubbdirektör Hans-Göran Karlsson.

Stabilt!

Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Brynäs jagar sista dagen
Krislaget Brynäs, som ligger elva i tabellen, utesluter inte värvningar under det sista dygnet. Enligt uppgifter till Sportbladet tittar Gävleklubben både efter en back och en forward.
– Inte troligt att vi gör något, men man ska aldrig säga aldrig, säger klubbdirektör Hans-Göran Karlsson.
Ett namn som är högaktuellt, och som kollega Linus Norberg redan skrivit, är kanadensiska backen Simon Gysbers från TPS Åbo. Den finländska klubben är på väg att sälja ut stora delar av sitt lag och har tidgare släppt spelare till SHL som Radek Smolenak, Ryan Lasch och Tero Koskiranta. Problemet för Brynäs är att det inte finns speciellt mycket pengar kvar att värva för.
– Men lite finns det, säger Karlsson

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Enaranger: Vi har en sportchef som kan vara allsvenskans bästa. Rensfelt, Alcén, Molin, Berglind m.fl. kan komma att krydda vårat allsvenska lag. Du ska inte va så dyster :-)
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Det verkar ju i alla fall som att Enterfeldt inte är gipsad för tillfället.
Om man ser (den färska) bilden på www.brynas.se.

Betyder det att själva skelletskaddan är läkt?
Finns det en liten chans att han kan hinna rehabilitetra sig till dess
att kvalmatcherna börjar den 15 mars?

Vi behöver ju i alla fall en spelare som kan teka.
Men den svåra skadan han fick kan ju i värsta fall gjort att han tappat
sin extrema skicklighet på att teka.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Enaranger: Din fråga är hypotetisk och att ens svara skulle innebära att tänka tankar som jag vägrar tänka. Vi kommer inte att spela i Allsvenskan nästa säsong så är det bara.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Enaranger: Detta var en mycket dyster men ack realistiskt framtid För en förening som tog guld för 3 år sen.

Någon / några personer måste ha gjort ett djävligt dåligt jobb sen guldet.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Jajjen:

Vi lär inte tillhöra toppen i allsvenskan.
Mer som AIK och Timrå.

Vi kommer troligen att tappa Lindblom och Lööke.
För vill de spela JVM så är de nästan tvingade att spela i SHL
för att komma med där.

Vi kanske får utgå från den här grunden i allsvenskan:

Holmqvist (finns nog en liten chans att han skull kunna spela för oss i allvenskan)
Sandström/Johansson

Mattias Nörstebö
David Westlund
Jörgen Sundqvist
Lucas Carlsson

Pathrik Westerholm
Ponthus Westerholm
Alexander Lindgren
Jacob Blomqvist
Linus Ölund
Marcus Lindblom
Johannes Nilsson

Sen får denna grund "kryddas" med budgetvärvningar på allsvensk nivå.
Det blir värvningar som får den här säsongens att verka som superstjärnor.
Vi blir kanske till och med tvingade att leta fynd i division 1.

Är det någon som tycker att det här ser ut som ett topplag i allsvenskan?

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen: Jag kan inte pga avstånd och jobb inte se så många natten live ,
Bara konstaterar att Gävle inte förtjänar Brynäs . Skamligt dålig uppslutning
kring laget . Hur fan skulle det bli i as ? Med säg 1000 trogna fans på macherna i as
, hur fan skulle dom då klara att överleva som förening ?? Ska jag å fuga på match krävs
planering i månader pga våra jobb.Och hotellbokning vilket vi tycker är mysigt .
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
BRYNÄS4EVER NR1: Brynäs lever kvar som förening även om det blir Allsvenskan. Vi kan ju bli Allsvenskans Skellefteå nästa år! Har flera polare med Hammarbyhjärta, dom har inte varit mindre hammarbyiter eller mindre intresserade för attt laget lirat i Superettan. Jag kommer gå på lika många matcher vilken division vi än lirar i. Kasta in handuken kan förlorare och gävlebor pyssla med.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Brynäsgubbe: Om det finns pengar kvar går dom till personalen på kansliet uppe på åsen .
Dom måste ha kvar sitt jobb tills dom måste gå till arbför. För Brynäs if är en saga blott
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Steenm: Klass? Nu igen? Vi har ju precis fått Mannberg.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Steenm: Då vår fina Arena tydligen kräver ca 6000 betalnde åskådare för att inte kosta pengar så är det ju lätt att förstå vart pengarna går. Precis samma sak för Modo som inte heller har råd med fina Arena.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Steenm: Glöm klass ! Kostar pengar ,, om något dyker upp är det bredd gärna gratis
Sparkad från botten i as ,
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Ingen breddspelare. Snälla, INGEN breddspelare. Jag vill ha klassssss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: Du får fortsätta drömma Huge. Det är nog inte mer än 10% chans att det sker .
Dom kastar väl bort sina sista slantar på en breddspelare.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Vågade inte klicka på "JUST NU" när jag var inne på förstasidan alldeles nyss.

Det står "En person påkörd vid rallytävling. Förd till sjukhus - tävlingen avbröts"

Ger mig nämligen fan på att det gäller Scott, Sweatt eller Rödin....

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Nä, bara att hoppas på nåt sånt eller att man har mörkat lite och att vi trots allt har lite egna pengar kvar som kan räcka.

Varje gång jag klickar mig in på Expressens hemsida nu så hoppas man att det under rubriken "JUST NU" högst upp på sidan, ska stå nåt i stil med:

"Brynäs värvar toppback från FM-liiga"

Drömma kostar iaf ingenting....
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: Inte omöjligt med externa finansiärer som tex. Modo haft till sina förvärv.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Lexikon för alla yngre: pluskan*

* plånbok, portmonnä, börs

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen: "Schweizisk landslagsspelare som är ledig. Läser du inte MrMadhawk?"

Spelare i den klassen kostar sannolikt pengar som vi inte kan erbjuda.
Läser du inte vad BZ säger?  ;-)

Bara hoppas på att BZ övertalar vår kassör att skrapa kistbotten och ge ett bud.
Modo verkar iaf ha fått nej tack av Gysbers, tydligen för lågt bud.
Kom igen BZ, öpnna pluskan!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen:Han kanske är billigare, låter kanon. MrMadhawk läser jag när någon länkat nåt intressant. Jag läser här först.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
SH: Jag påstår att Bz:s trovärdighet hänger på det.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen: Två rykten iaf... då var det väl fan om det inte blir nåt...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Schweizisk landslagsspelare som är ledig. Läser du inte MrMadhawk?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen:  Jo såg att Madhawk nosat reda på den... då är det nog mer troligt än den andra...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jajjen: Vadå tror? Har du hört nåt eller är det klassiskt namedroppande från EP?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Den här tror jag på.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Skulle bli mycket förvånad, och j-vligt orolig, om inte Bz värvar en spetsspelare i dag. När t.o.m. Modo haft råd att plocka in en riktig lirare inför avslutningen vore det klart oroväckande om Bz:s sista värvning var från Asplöven. Särskilt i det läge Brynäs befinner sej i.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
maski_halonen: Klart att inte Thuresson kommer.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
TobiasR: det räcker med att en idiot skriver något på något socialt media så är bollen i rullning, jag hörde förresten att Bäckström har lite hemlängtan och att Ovechkin är sugen att hänga på, kan bli offentligt imorgon...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Pettisbif: länk???
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Pettisbif: får inte han betala jävla massa skatt om han kommer hem nu?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Pettisbif: Men hur får folk reda på sånna här rykten??
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Pettisbif: Såklart dom vill
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Carl Lejonkräk:

Går ett rykte på AB att BRYNÄS vill ha hem Thuresson...

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
bifhjärta: Precis, Mattias släppte ju lite rykten om värvning igår...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
mattiaskarlgren: Vem var det som du sa Brynäs skulle vara på väg att värva?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Modo gör helt rätt och satsar på klass och inte som BIF en massa mellan mjölk och knappt det, mannberg, niniimäki, Wallace...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

mattiaskarlgren:"Att Modo tror att 1-2 spelare ska vända en negativ trend är ju bara löjligt"

Fast samtidigt så vet vi ju av egen erfarenfet att i ett kval så kan en klasspelare avgöra helt på egen hand.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
munkas: Men samtidigt är jag jävligt glad att min förening inte bara tar in en spelare för att de ska ta in någon.
Att Modo tror att 1-2 spelare ska vända en negativ trend är ju bara löjligt.
Visst fan behöver vi ha in en ledande center.. Inte så troligt att det blir så dock.

Men det viktigaste kvarstår fortfarande.. Vi MÅSTE ha igång laget och spelet.
Igår mot LHC var vi tillbaka i gamla synder igen med att bara transportera puck 1och1 hela tiden.
Detta håller inte i SHL.
Jag försöker att inte vara för negativ och försöker tänka positivt.
MEN fortsätter det att se ut som mot LHC eller Hv även om vi äger HV-matchen så blir det kvalserien.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt bra och har tyvärr inte tillräckligt bra spelare.
Det är den bittra sanningen.
Vi skulle kunna ligga bättre men vi har ett spel som vi inte kommer någonstans med. Det har sett bättre ut under Bulan MEN vi måste fortfarande börja jobba som lag och så fort 1 eller 2 spelare i en kedja gör ett sämre byte så blir hela laget/kedjan lidande.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
munkas: Ok ska sluta klaga . Intressant att följa AB live angående värvningar
Det ryktas från flera lag som är klara för slutspel .
Men vårat stackars vrak till lag är det stilla om .
Ska BZ visa något eller är han bara stor i käften .
Han kastar gärna skit på andra lag , men där han har möjlighet och ansvar
är det riktigt stilla , En ny Sundlöv???
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
BRYNÄS4EVER NR1: Äsch, sluta gnäll. Vi har fått Mannberg! Någon som vet när han gör debut förresten?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Zzz: Hossa är väl inte  center?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Zzz: Visst är det mysigt å se att det finns lag som finner bra spelare i en död marknad.
Man kan undra var Brynäs söker sina spelare , ? Ser dom bara på allsvenskan om det finns någon
Spelare som inte platsar i as , köpa för knappar och bokmärken funkar nog inte i shl.
Men det har inte Brynäs ledning fattat ännu , men vi har ju en breeeed trupp men ack så uddlös.
När ska vi Brynäsare få jubla igen ,
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
tjugo8: Hossa hade varit precis det vi behöver. En rutinerad center som kan spela alla spelformer.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Nu får vi vara nöja med Mannberg ungefär samma typ som Hossa och Lasch....
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Carl Lejonkräk:

Mannberg käkar upp Hossa till frukost...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
tjugo8: Modo kanske går om oss nu, Hossa är grym
Kommentera

« · 1658942 · »