1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741530 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Spelaren m sämst +/- i hela shl kanske?

Carl Lejonkräk: Det är han inte, men absolut inte en tillräckligt bra förstärkning i detta läge.

Powerfade: Hoppsan, där trampade man visst på ett par ömma tår....

SnowKing: Jag håller med dig i det mesta. Det handlar väl ytterst om hur personener identifierar sig själva i relation till Brynäs. Jag och många andra betraktar sig som supportrar, somliga verkar betrakta sig som konsumenter. En 'modern supporter' eller en 'konsument' har väl egentligen alltid en kritisk infallsvinkel där utgångspunkten är att man ska få så mycket som möjligt för pengarna och tiden som man investerar på laget/klubben. Jag har ungefär den typen av resonemang när jag går på bio eller konserter. När jag åker till Gavlerinken eller Strömvallen är min utgångspunkt en annan och den primära känslan på vägen dit är stora förhoppningar och inte höga krav.

Redigerad kommentar

Huge:Ömma tår? Ja, jag har ju verkligen öst ur mig påopp på spelare och ledare under den här tunga perioden.

Peja, du uttryckte det mycket bra där måste jag säga. Jag är som dig som supporter tror jag, utan krav men med förhoppningar och drömmar.
Jag går inte på hockey för underhållningen i första hand utan för att jag drömmer om att uppleva segrar. När det blir förluster så blir jag inte förbannad utan besviken, eftersom jag kom med förhoppningar och inte krav.
Brynäs för mig är kravlös kärlek och jag står bakom dem både vid med och motgång och mitt supportande handlar långt ifrån om att få valuta för pengarna.

Carl Lejonkräk: tycker att det lätt blir onyanserad kritik. Dock måste det kunna ske en diskussion om hur hur brynäs kan utvecklas såväl under säsongen som långsiktigt. Tror och hoppas att varken spelare, ledare eller fans är nöjda med att ligga där vi gör. Jag är det inte i alla fall. Däremot ropar jag inte på allas avgång när vi släpper in ett mål.

Huge: Att det är lugnt här när vi går bra och allt flyter på är väl inget konstigt. Det är när laget och spelet hackar som besvikelsen och frustrationenera måste komma ut, och då blir det mer gnäll och aktivitet här. När det går bra sitter man mer och soffmyser, och behovet att få ur sig är inte lika stort. Tror inte det är svårare mattematik än så.

70 Rodrigues: Verkligen, jag hoppas kanske mer på Larsson jag med. Hoppas att han har lite Brynäshjärta kvar och att "räderna" inte har gått ut .

Frågan är nu bara hur länge vi otåliga supporters måste vänta innan Brynäs presenterar en ersättare ?

micke63: Bengtzén är en hal jävel, i slutet av veckan tror jag😃

70 Rodrigues: Hoppas Hoppas Hoppas !!! :-)

micke63: Eller så blir det ingenting o pengarna satsas på nästa års trupp.

micke63: Han har redan sagt att han ska stanna kvar där. Tyvärr.. 

micke63: Hoppas oxå mest på Larsson, men är ganska övertygad om att han blir kvar därborta säsongen ut tyvärr. Ska iallfall bli vädigt spännande och se vad det blir i slutändan, en ny Styrman kanske;)

70 Rodrigues: det blir Rajala. Brynäs slår på stort. Samtidigt tar man in en riktig klassback och chockar supportrarna.

Å nej, jag drömde igen...

Och där var Rajala klar för Dansbandsraggarna....

Honken: Jajamen, satsar väl på final igen!

Honken: Fan !

Honken: ja fy fan. Det var en förstärkning för Gnällertz. Få se vad Bengtzén kontrar med? Något lovande från Karlskoga? Kanske Almtuna har någon i fjärdekedjan som skulle passa oss?

Vi får se...

KulaShaker: Men marknaden är ju död...

Lindström: För Brynäs ja. Inte för klubbar som har ambition.

Zappaholic: JA det är det som är så MÄRKLIGT att alla andra kan men inte Brynäs !

Brynäs IF har blivit Brynäs AB. Från förening till förvaltning!!!

Zappaholic: Varifrån får dom degen, Salmela lär ju också ha kostat en slant???

Zappaholic: blir ett tufft beslut för Bz. Victor Rollin Carlsson eller Emil Larsson....

Ja inte förvånande att vi missade att hugga honom. Lägger också min röst på Emil Larsson. Så att vi kan rädda hans karriär. Sportslig framgång är tydligt inte viktigt längre. Bara alla trivs och mår bra.

Zappaholic: Rajala i all ära, men är han verkligen den spelartyp som bäst motsvarar det Ollas står för?
Hårt arbetande lagspelare och pådrivare, som tar stort ansvar på isen?
Känns inte som så, därför tror jag inte att Bengtzen varit speciellt intresserad, iaf inte till vilket pris som helst.
Sen vet vi heller inte hur Rajala resonerat, även om Bengtzen nu varit med i budgivningen och försökt matcha Färjestads bud.
Kan isf mkt väl tänka mig att Rajala isf väljer ett mer stabilt lag där han inte tvingas ta så mkt ansvar i defensiven, utan kan fokusera mer på sitt sniperspel sas.

70 Rodrigues: Ekonomisk uppslutning från olika håll som inte BIF verkar ha. Sen så  accepterar de helt enkelt inte att någon enda säsong vara ett bottenlag. Och så framförallt - de agerar (utan pardon) när det gäller spelarköp. Inga långbänkar där inte,som vi ständigt får uthärda.

Samtidigt så kan det rimligen inte vara så att dekan  lyckas med sina förstärkningar varje säsong och alltid bli så mycket bättre på våren än de visar på hösten. Trollspöt kan knappast jämt fungera. De kan - förhoppningsvis - knappast vara ett finallag igen såsom de hittills spelat.

Huge: Där är jag villig att hålla med dig, det är olika spelartyper. Dock är det oerhört drygt att dessa föreningar uppenbarligen har så mycket pengar över, att man bara sådär plockar in en lirare som kostar, gissar 350-400 i månaden, och som någon nämnde Salmela innan det.... Jag är väldigt nyfiken på vad Brynäs erbjöd Gunde för lön, då de lämnat det bästa budet de någonsin gjort till en enskild spelare, skulle vara väldigt intressant att veta.

Honken: Själv tycker jag det är löjligt (finner inget annat ord) att det kunnat bli så här. Några föreningar verkar bara kunna hugga till och köpa vilka och hur många spelare de vill medan andra står där passiva och inkapabla till liknande affärer. Klubbarna tillhör ändå samma serie. Det är det som känns betungande "löjligt"...

Huge:tänka sej att det skulle vara du master huge som skrev det där. Rajala skulle ha varit perfekt!! Men i brynäs satsar vi inte på kompentens o spets utan på långsiktiga bredd spelare gärna med en pappa som haft en karriär i brynäs... usch fyfan vad besviken jag är på BZ!! Trodde fan han hade stake i sej. Men enligt han var ju han så gott som klar för annan liga o inte shl! Suck o åter suck.. det blir en wännström ska ni se. "Han är en gävle kille som haft det tungt där borta(no shit,,, ohl) som vill hitta spelglädjen igen. Han är rigthare och gävle kille" bla bla bla
.. väntar med noll intresse för vår ersättare för våran bästa forward. Kommer inte bli nöjd känns det som.

70 Rodrigues: Jadu, det kan man fråga sig!......Fan va jag önskar att de misslyckas nu, mer en någonsin....SÄKTJÄVLAR!!!!

gevalia: innan säsongen är över så har fbk värvst minst en spets spelare till, landat före oss i tabellen och gått till final - igen. Kan säga att oddsen på det inte är höga! Tyvärr men i Brynäs satsas det helt fel! Det ser dom flesta hockey kunniga experter utom i Brynäs... otroligt irriterande för man är ju ändå en sann Brynäsare som vill att klubben ska lyckas. Men dom gör ju så mycket fel så det är skrattretande!

Redigerad kommentar

Huge: Ja vad Brynäs behöver är en till Brunkare. Det är vad publiken i Gävle vill se.

Pettisbif: Men vi har i alla fall en skybar ;)

Inte kul som Brynäsfan att höra hur vi inte har råd med Rajala, varpå FBK signar honom direkt... det svider. Framförallt med tanke på att de redan värvat en dyr back. Ekonomin i Brynäs är nog sämre än jag trodde.

Brynäsgubbe:
Inte direkt konstigt med tanke på hur klubben satsar på andra saker än just vårat spel på isen. Skybar, reklamfria dräkter(som upprör Gävlebor som i protest ej går på matcher, vilket i sin tur gör att vi ej har ekonomi för klass spelare), extra onödig? Personal (kk=kompisklubb) mm mm... man blir så less!!

Pettisbif: "tänka sej att det skulle vara du master huge som skrev det där."

Ja, förlåt att jag försökte spekulera i hur Bengtzen och TJ tänkt eftersom Rajala förmodligen inte varit av intresse.
Borde förstås ha skrivit nåt mer intressant, typ vilka femmor jag vill se på isen ikväll...

70 Rodrigues: Jojo, alla har råd utom Brynäs.  Ser fram emot Emil Molin eller dylikt...

Huge: Alltså sluta hitta ursäkter och bortförklaringar å Brynäs vägnar. Bengtzén har redan sagt att han är för dyr, dvs de hade intresse för honom men insåg att priset låg för högt. Så lägg ner det där snacket.

Honken: "Jag är väldigt nyfiken på vad Brynäs erbjöd Gunde för lön, då de lämnat det bästa budet de någonsin gjort till en enskild spelare, skulle vara väldigt intressant att veta."

Oavsett vad vi nu bjöd så hade vi ändå ingen chans att matcha ett topplag i KHL, när dom bestämt sig för att landa en kanonback som Gunderson.
Sen spelade det nog heller ingen större roll ur Gundersons synvinkel, då han tydligt och klart ville ha en ny utmaning.
Skulle väl isf vara intressant rent jämförelsemässigt att få reda på vad KHL bjöd, för att vi ska få en uppfattning om vilka summor det handlar om i Gundersons och liknande spelares fall.

Pettisbif:Lägg ner snacket om att gävleborna inte går i protest mot avtalet med kommunen.

Kvalificerat skitsnack!

Huge:Finns absolut ingenting att spekulera i. Enligt vår sportchef så var han alldeles för dyr för SHL. Att han inte var en intressant spelare vet jag är en lögn om Bengtzen o TJ kommer kommentera! Det satsas helt enkelt helt fel! Det måste även du se "Huge"..??

Märket också att du är läskunnig eftersom du lagt märke till mina femmor hela tiden. Men du kanske inte haft på dig glasögonen den senaste tiden. Då jag uttryckt mig om annat än bara femmor och laguppställningar. Du däremot är en patetiskt optimist. Nästan så man tror att du i själva verket heter Michael Sundlöv?!

Pettisbif: "Enligt vår sportchef så var han alldeles för dyr för SHL"

För Brynäs.*

bradberry:
Ooooh jag anar onåd.. vad i hela fridens namn vet du om det??? Hahaha du framstår som rent av korkad om du själv ska tala för Gävleborna. Jag har pratat med väldigt många Gävlebor och idrotts föreningar som är helt inne på min linje. Så där kan du lägga ner! Du tror väl inte på fullaste allvar att beslutet om reklamfria ställ inte skulle väcka debatt i Gävle. Och att det sen får påföljder är ju bara naturligt!

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Alltså, sluta svamla.
Så här skrev jag:

"Sen vet vi heller inte hur Rajala resonerat, även om Bengtzen nu varit med i budgivningen och försökt matcha Färjestads bud."

Mao: om, säger OM Bengtzen nu visat intresse men insett att Rajala var för dyr så vet vi ändå inte hur Rajala själv resonerat, om vi hade lyckats med att matcha Färjestads bud.

Är ingen ursäkt och bortförklaring å Brynäs vägnar, det var en spekulation om hur Brynäs resonerat då jag inte läst nåt om att Bengtzen på förhand räknat bort Rajala.

Pettisbif: Kan du nämna en förening som kollektivt bojkottar Brynäsmatcherna?

(Att inte längre få fribiljetter och därför inte gå på matcherna är inte bojkott) 

Peja:
Okej. Såhär... jag har aldrig andvänt ordet bojkottar det kom från din mun! Jag sa att många Gävlebor samt Brynäs supportrar avstår att gå på matcherna pga. Reklamfria ställen och dess påverkan på dem andra idrotts klubbarna, bla.GGIK och Rallarbo.

« · 1639050 · »