1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 756395 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: ser backsidan RIKTIGT bra ut om vi får in Kilström? Nu får du väll ta och kamma dig det behövs in något mer namn av absoluta klass för att det ska börja se bra ut på backsidan!

Sheena Punkrocker: sen försvinner ju Wännström som gjort en del nytta på slutet. Det lustiga nu är att det är backsidan som ser riktigt bra ut (om vi får in Lukas) inför nästa säsong.

Slajsarn: "(Järnkrok kanske försvinner så man lär ju ersätta honom med en förstecenter."

Sen finns ju risken/möjligheten att även Lindholm försvinner...

Slajsarn: Bara hålla tummarna för att han stannar även fast han får anbud.

Hoppad Gunde blir en ny brynäsprofil, han känns som en kandidat om han skulle vilja. Han fungerar suveränt i elitserien, trots sin storlek. Han kanske inte skulle hävda sig lika bra Ryssland. Han är redan nu, trots sin hittills korta tid i klubben riktigt omtyckts av fansen, får säkert en rejäl löneförhöjning om han skulle stanna. 

Hans spelartyp är otroligt viktig i ett lag och växer inte på träd. Detta tillsammans med att han är på jobbet varje kväll. Han ligger klart högt på min lista över spelare i klubben som förtjänar sin lön och kanske lite till. Nä, Gunde for president ;)

Carl Lejonkräk:Ja, men dessvärre så blir det nog så...Sundlöv kanske borde lägga in en klausul i kontrakten där de lovar att inte gå till HV hahaha

Slajsarn: Gunde i HV vore hemskt att se, jag ryser av tanken.

70 Rodrigues:Ja konstigt vore det annars. Och försvinner han inte dit så lär HV71 lägga ett bud på Gunde som Brynäs inte kan matcha. De har ju för vana att sno våra PP backar. Angell och Hietanen är två...

Fast Gunde har vi ju kvar nästa sässe med, OM han nu inte försvinner till KHL.

Redigerad kommentar

Davey_22: Räcker Jacobsson och Kilström för att lyfta backbesättningen? Ingen av dom är landslagsmässiga. Bertilsson är väl den stora plusposten men som backspelet fungerat i år vette fan om det här räcker.

Carl Lejonkräk: Det räcker att du gör en tabell på den sista tredjedelen av årets serie för att se hur dåligt laget är just nu (om det inte räcker med att titta på spelet). Det handlar alltså inte om några enstaka dåliga matcher eller en vanlig formsvacka. Det är därifrån ledningen måste agera. Inte som om dom vore ett topplag.

Har en känsla av att det är flertalet klubbar i KHL och NLA som är intresserade av Gunderson.

Carl Lejonkräk: Den backsidan ser OK ut, jag tycker den skulle behöva en tillspetsning, sen beror det ju såklart mycket på vilka nya forwards som kommer in. 

Davey_22: knappast fler backar men det kan ju vara otroligt bra att starta säsongen med åtta backar då vi säkerligen kommer att drabbas av en och annan skada. Ser bra ut tycker jag.

brynäs08: Gunderson,Jacobsson,Sunken,Bertilsson,Djoos,DP och förmodligen då Kilström också.

Det bör väl betyda att Löf lånas ut eller dylikt, men vi lär ju inte se fler backvärvningar ?

Slajsarn: ja jag kan inte annat än hålla med dig. Det blir en ruggigt intressant silly.

Carl Lejonkräk: Jag tycker att man ska förlänga med Honken också. Angående Hansen och Lindgren så kommer man ju tillbaka till frågeställningen "Hur många fjärdecentrar behöver man egentligen?" när man pratar om dom.

brynäs08:Rahm har en förhållandevis låg lön, jag har för mig att jag såg en siffra på 56k/månaden vilket i sammanhanget en låg lön. Man kanske till och med lyckas låna ut honom och typ halvera den kostnaden.

Backar: LJ, Styrman och Berglind ej förnyat kontrakt och låna ut löf

Forwards:Johansson har bra fart på rören och passar bra i en fjärdelina. Hansen är ett bra alternativ som fjärdecenter men på tok för skadebenägen.

Så, jag vill se att man värvar:

1 Målvakt av kaliber, 4 backar, och en klasscenter (Järnkrok kanske försvinner så man lär ju ersätta honom med  en förstecenter.

Widing och Nordan lär vi dessvärre få dras med en säsong till.

brynäs08: Dessutom kommer lagets bäste spelare att dra. Sundlöv har en jobbig silly season framför sej.

brynäs08: Alexander Lindgren och Mads Hansen är de enda med utgående kontrakt som känns intressanta för nästa säsong. Var jag sport chef så skulle jag då inte förlänga med någon annan.

#40  Johan Holmqvist (G) 34 1978-05-24 Tierps HK 187 93 L 12/13  
#30  Robin Rahm (G) 26 1986-09-13 Sunne IK 186 80 L 13/14  

#4  Victor Berglind (D) 20 1992-10-02 Arvika HC 178 82 R 12/13  
#15  Simon Bertilsson (D)  21 1991-04-19 Bofors IK 183 90 L 15/16  
#3  Christian Djoos (D) 18 1994-08-06 Brynäs IF 181 67 L 14/15  
#13  Ryan Gunderson (D) 27 1985-08-16   177 77 L 13/14  
#23  Robin Jacobsson (D) 26 1986-08-10 Hammarby IF 187 100 L 13/14  
#20  Lars Jonsson (D)  31 1982-01-02 Borlänge HF 187 94 L 12/13  
#5  Simon Löf (D) 21 1991-03-13 IK Huge 189 83 R 13/14  
#8  Dennis Persson (D) 24 1988-06-02 Nyköpings HK 186 85 L 13/14  
#27  Fredrik Styrman (D) 21 1991-04-03 Kalix UHC 180 83 L 12/13  
#22  Jörgen Sundqvist (D)   30 1982-09-24 Antjärns IK 182 85 L 14/15  

#9  Sebastian Enterfeldt (C) 24 1988-05-22 Valbo AIF 181 91 L 13/14  
#31  Jonathan Granström (C/W) 26 1986-03-09 Mora IK 178 88 L 13/14  
#24  Mads Hansen (C)   34 1978-09-16 Manglerud Star 185 88 L 12/13  
#90  Johan Harju (LW) 26 1986-05-15 Övertorneå HF 190 96 L 13/14  
#25  Martin Johansson (LW/RW) 25 1987-10-24 IF Lejonet 180 90 L 12/13  
#19  Calle Järnkrok (C)   21 1991-09-25 Gävle GIK 183 80 R  
#16  Sebastian Lauritzen (LW) 29 1983-09-13 Njurunda SK 180 83 L 13/14  
#62  Mats Lavander (W/C) 32 1980-03-16 Piteå HC 185 93 L 12/13  
#27  Alexander Lindgren (C) 19 1993-02-23 Valbo AIF 183 85 L 12/13  
#28  Elias Lindholm (C/RW) 18 1994-12-02 Gävle GIK 184 87 R 13/14  
#39  Jonas Nordqvist (C) 30 1982-04-26 Leksands IF 189 94 L 13/14+1  
#11  Jesper Ollas (RW) 28 1984-04-27 Leksands IF 183 90 R 15/16  
#53  Andreas Thuresson (RW/LW) 25 1987-11-18 Tyringe SoSS 187 96 R 13/14  
#41  Daniel Widing (RW) 30 1982-04-13 Hedemora SK 184 93 R 13/14  
#17  Sebastian Wännström (C/W) 21 1991-03-03 IK Huge 185 83 R  

Sjukt jobbigt att widing, Nordqvist, löf och rahm har kontrakt över nästa säsong. Dessa herrar har verkligen inte gjort sig förtjänt av att spela vidare i klubben.

av de som saknar kontrakt förutsätter jag att varken lavander, Johansson, Hansen, styrman, Johnsson eller (tyvärr) honken får nytt förtroende.

honken skulle vara en perfekt utmanare till en annan klasskeeper men pga att rahm sitter på kontrakt borde det vara uteslutet att förlänga med honken?

ja man undrar hur sundlöv kommer agera.

Rumpelstiltskin:

Angående AIK-backarna. Om jag ska tippa så stannar Carlsson i AIK, Stefan Johansson hamnar uppe i Lulääää och Viklund hamnar... någonannanstans.

Någon som vet om det finns någon bettingsajt där man kan betta på nästa klubbadress för ES-spelare?

Huge:"Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall."

Just precis så är det. Precis som du gör.

faceoff: Haha...
De som redan fattat orkar inte bry sig om att kasta sig på "gilla"-knappen, skulle jag tro.
Du har nog lite för stor och naiv tilltro till funktionen och hur mkt den verkligen speglar det som användaren tycker, är jag rädd för.
Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall.

Huge:det är många som tror dig eftersom du har fått så många "gilla"på dina bortförklaringar!!

Slajsarn: Det var du som drog upp årsmötet och gnällde över
beskyllningar om kuppmakare.
Såvitt jag minns var väl er kandidat en förskingrare.
Fanns det ingen annan?
Kanske inte bästa sättet att försöka övertyga ansvariga att ni är seriösa, menar jag.
Det hade kanske funkat bättre att hota med en fläskläpp, känns som att det argumentet ligger mer i linje med din intellektuella kapacitet....

Huge:Jag har inte ambitionen att diskutera detta med dig. Du har redan satt nivån på detta i ditt första inlägg. Faktum är att du ligger närmre en fläskläpp än en förklaring.

KulaShaker: Tror att den kompetens som krävs för att på ett enkelt och snabbt sätt ta sig ur en mental svacka i ett lag som samtidigt åkt på en massa skador, inte finns att hitta nånstans.
Den eller de som mot förmodan besitter denna kompetens borde isf vara mångmiljonärer vid det här laget.
Vilket lag vill inte ha en tränare som alltid lyckas ta laget ur en sån här svacka innan den ens blivit synlig?

Slajsarn: Och varför hade ni inga kandidater?
Det vimlar ju av läktarexperter härinne som vet hur allt ska skötas.
Borde väl ha varit en smal sak att övertyga ansvariga om hur insatta, kunniga och erfarna dessa är och hur bra dom skulle passa för att driva verksamheten....

Slajsarn: Och vad är skillnaden mellan dig och mig, när jag drygar mig hemifrån köket och du gör det hemifrån vardagsrummet, toaletten eller var du nu har din dator?
Enbart lokalen, som jag ser det.
Om inte du också har datorn i köket.....

mk: Så här ligger det till min vän:
Jag försökte raljera lite över Rodrigues snack om skrämmande läsning (tabellen efter jul) genom att istället låtsas tro att den visade hur "experterna" i media hade tippat grundserien.
Svårare var det inte.
Att jag samtidigt och inledningsvis själv inte såg vad tabellen egentligen visade stämmer.
Men det spelar ju ingen som helst roll i sak, eftersom min poäng var att visa hur fel experterna brukar tippa.
Det här har alla normalbegåvade skribenter naturligtvis fattat, pinsamt att man ens ska behöva förklara sig för dig och en del andra.

Slajsarn: Han filar på ett A1, svar kommer efter Helgen!

KulaShaker:Huge tror att en äkta supporter aldrig ifrågasätter nånting. Och där slutar hans bidrag till Brynäs. Hans biljettpengar går till AIK och DIF

Huge: "Skrämmande låter överdrivet, men klart att det inte ser bra ut. Ser dock ingen större vits att kommentera läget"
Ok... Att det inte finns kompetens nog att göra något åt situationen inom laget under så lång tid, ser åtminstone jag som ganska skrämmande.

Huge:Jag tror inte att vi kom så långt som att ha några kandidater. Att du skulle reagera på mitt inlägg förvånar mig inte ett dugg.

På den tiden var jag verkligen intresserad, inte bara på A-laget utan på hela föreningen. Vi ville skapa ett forum där man kunde mötas och diskutera saker och ting. Inte sitta hemma i köket och dryga sig som du.

För jag tvivlar på att du skulle våga bete digsomdu gör här på ett sånt möte där du måste säga saker och ting personligenoch dessutom stå och möta reaktionen...

Huge:Är du så korkad, rent ut sagt, att du tror att "experterna" skulle tippa regerande mästarna sist?

Snälla, Till och med Sheldon kan erkänna när han har fel:-) Var nu inte så obstinat! Erkänn att du såg fel. Hur svårt kan det vara!

Nä, istället så kommer du med en otroligt lam förklaring. vilket svaghetstecken på din karaktär. "Nä jag ska aldrig erkänna ett fel, hur uppenbart det än är. ALDRIG."

Jag tittade inte heller så noga på bilden, men sen så fatta jag vad den handlade om.

Slajsarn: Haha...
Lite gulligt hur du försöker framställa dig som en seriös medlem som på årsmötet försökte tala om för ansvariga
vad som var fel och hur de rätta lösningarna (läs: dina egna löst sammansatta lekmannaförslag, typ: Avgå alla!!!!) ser ut.
Minns inte riktigt turerna, men hade ni inte en förskingrare som kandidat?
Låter seriöst isf....

KulaShaker: Skrämmande låter överdrivet, men klart att det inte ser bra ut. Ser dock ingen större vits att kommentera läget, alla ser ju redan att statistiken efter jul inte ser rolig ut, blir knappast bättre för att jag också instämmer i klagokören.
Men som sagt: den där tabellen skulle mkt väl kunna vara experternas tips inför säsongen (vilket är min poäng) även om det självfallet inte kan vara det. Av den enkla anledningen att antalet spelade matcher knappast anges i en sån tabell och att inte ens Anrell skulle tippa Brynäs sist.... ;-)

Carl Lejonkräk:Ja några rökare såg man intenär han spelade i Brynäs. ;-)

Slajsarn: Oj oj vilken rökare där av Daniel hermansson, numera point-man i PP (sju mål i PP för honom nu)

70 Rodrigues:Ja det var riktigt skoj när man ville möta oss för de var "oroliga för utvecklingen" Det var ju precis därför initiativet togs att skapa en intressegrupp för att diskutera kandidater att lägga fram till årsmötet.

I nepotismens Brynäs är ju detta en uveckling att vara orolig för och dessutom kalla de  "kuppförsök" hahahaha Stor humor

Slajsarn: Tror fan det var säsongen efter. Då var dom inte så kaxiga, jävlar så det smörades :-)

Jajjen: Bara Brynäs som klarar av sånt här!

70 Rodrigues: Var inte det under lockoutsäsongen, eller var det säsongen efter?

Slajsarn: Ha ha, kuppmakare. Hur länge sedan är det nu vi satt i möte med Brynäs?

Carl Lejonkräk: #99!? ;)

DavyDjoos: Dackell kanske vore nåt att satsa på i framtiden, kapten och med erfarenhet från Elitserien, NHL och landslag. Sen är jag lite lockad också att ta in någon som har mycket kunnande och som faktiskt kommer utifrån, vem det skulle kunna vara har jag inte tänkt på.

DavyDjoos:För mig finns det två vägar. Antingen så satsar man på någon som är "känd" exempelvis någon av de du föreslår.

Eller så försöker man få in nytt blod med nya idéer och ett annat kontaktnät.

Slajsarn:Dackell måste bli det bästa alternativet med kontakter på andra sidan,rätt ålder oxå!

Carl Lejonkräk: Bara för att name-droppa, utan att säga något om MS varande eller icke, bara för att diskutera eventuella framtida kanditater.

• Inge?
  • Tord?
  • Thelin?
  • Dackell?
  • Sjödin?
  • J.Larsson?

Hmm, har faktiskt inte tänkt på detta, gillar dock tanken på Dackell, eller Inge...

Vad har ni för presumtiva kanditater för den framtida tjänsten? (det kommer ju alltid en dag då en sportchef byts, oavsett om det är i nära framtid eller ej)

Carl Lejonkräk:Inte på rak arm. Inge Hammarström knns ändå intressant. Brynäshjärta och ett brett nätverk inom ishockeyn.

Jajjen:Haha.. jag har lärt mig att man ska inte ha och framföra åsikter till Brynäs. då blir man lätt stämplad som kuppmakare och andra saker.

« · 1561394 · »