Carl Lejonkräk:Nja, glädje vett jag inte. Men jag har länge ansett att Sundlöv borde bytas ut. Man har bytt ut i princip hela organistionen utom just SC posten.
jag ser inget som skulle kunna göra honom till oersättlig.
Det måste vara svensk hockeys värsta genomklappning nånsin som Brynäs upplever just nu. Från svenska mästare till knappt elitseriemässiga på 10 månader. Från given slutspelsplats till ingenmansland på en månad. AIK har tagit in 14 poäng på tio omgångar. I den målsnålaste av elitserier har Brynäs -23 i målskillnad på dessa tio matcher.
Första prio just nu kan inte vara att rädda slutspelsplatsen. Första prio måste vara att hitta ett lag som kan leverera en elitseriemässig ishockey till nästa säsong. Om ledningen antyder nåt om att ”bara Bertilsson kommer tillbaka så…” kommer vi få en riktigt jobbig vinter nästa gång. Det är INTE bristen på skickliga spelare som får laget att spela så här.
Gurra88:Det stinker efterhandskonstruktion lång väg ;-)
Men vad har man att vänta av en som Huge. han kan ju aldrig erkänna sig fel som den besserwisser han är.
Huge: "Vad den där tabellen anbelangar så är det RIKTIGT komiska
det att du missade min poäng med att hänvisa till tabellen: jag ville illustrera hur illa "experterna" i media brukar tippa genom att hänvisa till en tabell som isf mkt väl kan tänkas visa hur dom tippade lagens placering efter grundserien.
Att du inte fattar det utan på allvar tycks tro att jag inte begriper vad tabellen förmodligen visar, är som sagt det RIKTIGT komiska."
Det tog dig en hel dag att komma på denna ursäkt efter din groda. Bättre kan du
spud:"Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs."
Jag anser att inga avtal med kontrakterade spelare ska få förekomma under pågående säsong om det inte gäller avtal med den klubb som spelaren redan har kontrakt. Givetvis är det ytterst svårt att kontrollera om muntliga avtal förekommer men man kan likväl förbjuda dem. En agent ska ha rätt att framföra kontraktförslag under pågående säsong men när det gäller att sluta avtal så bör det ske efter säsongens slut. Spelarna skall givetvis kunna få information om vilka intressanter som finns redan innan säsongen är slut så att densamme kan gå in i förhandlingar om eventuell förlängning av pågående kontrakt med alla kort på bordet.
Slajsarn: Nej? När gjorde jag det?
Jag tog bara upp den frågan här då sådana här diskussioner oftast hamnar hos supportrar till lag som anser sig blivit bestulen på en spelare mitt under säsong/slutspel. Kunde vara intressant att föra den bland er när ni verkar värva någon i liknande skede.
Vårt lag och ert lag har både spelare som är klar för annan klubb liksom att vi har spelare som är klar för oss. Det får vi leva med.
Efter att ha läst den stora ickedebatten om att vara transatlant eller inte.Så gick jag och såg på ett favvoprogram. Då slog det mig vem Huge är lik:
Sheldon Cooper i Big Bang Theory.
Han är så jävla på pricken lik han i sitt agerande så det är skrämmande. Helt upptagen i sig själv, ska alltid ha rätt, tror sig alltid veta bäst och har i princip ingen social förmåga:-)
Sen så är ju Huge lika omtykt av oss här inne, som Sheldon av sina kompisar.
Även fantastiskt att han inte har kommenterat sitt otroliga misstag när han läste tabellen på Hockeykväll. Stor humor:-)
Redigerad kommentar
Arnio: Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs.
Själv är jag av åsikten att vi i Sverige har inte en chans att hindra det, och om vi skulle ens försöka hindra att spelare skriver på för andra klubbar så skulle dessa nyckelspelare signas upp av lag utanför detta lands gränser som inte har den restriktionen på sig.
Redigerad kommentar
Arnio: Och vad är skillnaden mellan att ta kontakt och ev bli muntligt överens mot att skriva kontrakt?
Same name, same shit.
Redigerad kommentar
Tobias Viklund? Skulle mer än gärna se honom i Brynäs nästa säsong.
Tugga Sundlöv!
Tväst: "men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?"
nej absolut inte. håller med om att man behöver en stor dos tur att vinna guld,
oavsett om man spelar i Brynäs eller Los Angeles Kings. poängen var väl mer,
som du nämnde, att man hade spelare som råkade blomma vid rätt tidpunkt,
typ Silfverberg, Svedberg och Larsson, och tur i den mån att man inte var lika skadedrabbade
då som nu. jag antar, och de här e bara en gissning, att man förlitade sig på samma
sorts tur inför den här säsongen också?
Slajsarn:"så länge Sundlöv sitter där han sitter så kommer jag aldrig att vara nöjd. Där har du pudelns kärna."
Resultaten är alltså inte viktiga här utan bara att Sundlöv ska bort?
Sheena Punkrocker:
" som sagt...tur..."
Jag skulle tro att vilket lag som helst behöver tur för att vinna ett SM-guld. Såklart hade Brynäs marginalerna och några domarbedömningar på sin sida, juniorerna med Silfver i spetsen tog ett jättekliv som man kanske inte hade vågat hoppas på egentligen.
Man vinner inte guld utan att en massa detaljer faller på plats...... men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?
Tväst: "Skador på L J, SB o DP ryckte sönder allt vad planering hette...... därför kan det för den oinvigde se ut som man ENDAST förlitade sig på juniorerna..... men bland alla dessa hockeynördar kan väl knappast gömma sig så många oinvigda???"
som sagt ... tur ...