1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755951 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk/arnio: och andra gör t o m nya konton för att sedan fortsätta i samma stil. Varför kan man fråga sig?

tompap71: Nu är det ju så här att vissa älskar munhuggandet härinne och provocerar därför medvetet. De myser av att du går in och ifrågasätter deras tjafs och du ger bränsle på deras brasa genom detta. Bara att scrolla förbi de inlägg som är av den typen att de bara sabbar gästboken för tyvärr så kommer de aldrig någonsin att bättra sig och att någon skulle bli utesluten från gästboken är osannolikt. Ignorera så kanske, kanske de tillslut tröttnar på att provocera och helt enkelt hittar ett annat forum att spamma.

Slajsarn:

Jag börjar nästan tro att det här är en GB fylld av politiker, så snart jag ger minsta antydan till att jag tycker det är smått tröttsamt med dessa ständigt återkommande inlägg som med små variationer i stort sett alltid har samma innehåll och oftast verkar handla mer om kukmätning än hockey så dyker någon upp och talar om för mig vad jag tycker och tänker, inte sällan också hur fel jag har i de åsikterna. Precis som pajkastande lokalpolitker.

Jag har inget emot om folk ifrågasätter mina åsikter, jag kan också respektera att andra inte har samma åsikt som jag och t o m erkänna att jag har fel när så är befogat. Inga problem alls där, men när någon tillskriver mig en åsikt eller lägger sina egna ord i min mun är det något som har gått jävligt snett. Det är otroligt respektlöst och kan man inte tilltala mig på bättre sätt än så behöver man inte tilltala mig alls!

Huge: nån som har status på Persson? Han har varit borta väldigt länge på grund av hjärnskakningen.

Slajsarn: Haha, du är fanimej obetalbar.
Här diskuterar vi Bäckis och din felaktiga profetia.
Då drar DU in Ovetjkin i debatten och använder honom som argument och slagträ i diskussionen om Bäckis.
När jag då försöker svara på ditt Ovetjkinargument så tycker du att jag försöker byta ämne till en ickediskussion.
Underbar logik....

tompap71: Heja Brynäs!!!!
Så, nu har jag lagt tillbaka nivån där du vill ha den...

sylf: Pax stjärnstopp! :)

Nordmark vore något för Brynäs. Perfekt komplement till Tommy och Janne

DavyDjoos:

varför inte ordinera tvångströja o madrasserad cell, skulle åtminstone sätta effektivt stopp på spamandet ;)

Redigerad kommentar

brynäs08: efter upprepade uppmaningar att sköta icke-diskussioner i bubblor, mail, telefon eller pubkväll, fortsätter ändå icke-diskussionen här... Det förefaller vara ett alterego-psykologisk fenomen - där det är enormt viktigt att bygga och odla sin forumidentitet och att framhäva den vid varje tillfälle som ges.

I andra sammanhang, bland annat att alltid synas media, kallas det beteendet för mindre smickrande namn...

Men, som sagt, dessa invändningar mot deras jag-mot-världen-/jag-mot-han-beteende besvaras i stort sett aldrig av dem själva, då det ifrågasätter och försvagar deras egenuppfattade identitet, kommer det något att hugga på hos sin antagonist är de där direkt.

Jag skulle ordinera par-/gruppterapi med obligatorisk närvaro...

brynäs08: Amen!

Huge:Nu gällde inte diskussionen om Ovie var beroende av en bra omgivning eller inte. Men precis som vanligt när börjar få slut på argument så vrider du ämnet till någon slags ickediskussion. Snart börjar du säkert klaga på stavning och meningsbyggnad med.

Va fan sysslar ni med? Senaste 5 minuters läsning handlar om vem av er som har längst snopp och vilken pappa som är starkast?

skärp er för fan! Hur fan klarar ni av ett arbete? Folk har olika åsikter, alla tycker inte likadant, ingen har rätt ingen har fel.  Hur i helvete kan ni sitta och besvara varandra med behållning? 

Funderar ni någonsin varför många inlägg kring ert tjafsande har över 10 gillamarkeringar? Det är för att många andra vill läsa FÄRRE av ert tjat och MER hockeydisskussioner på detta hockeyforum. Ni få förstör för många andra. Ge fan i det. 

Slajsarn: Visar fortfarande att han är beroende av bra omgivning, som ex Bäckis.
Eller försöker du säga att poängen du hänvisar till skulle ha tagits utan bra framspelare?
Isf undrar man ju varför Ovetjkin hyllat Bäckis så mkt, om det nu (som du vill få det till) inte spelar nån roll vilka han spelar med?
Sen är det väl självklart att han skapar och producerar mkt på egen hand, men är trots allt till stor del beroende av sin omgivning,

Huge: Absolut, som jag dessutom bekänt 1000 gånger. 

När folk dessutom gång efter gång skriver att de är trötta på din upprepning. Borde du inte ta in det då? Eller är det de som är problemet, att du inte klarar av det?

Gurra88: Och bara för protokollet: jag har aldrig påstått eller försökt framstå som att jag är felfri.
Jag argumenterar för mina åsikter som alla andra härinne.
Möjligtvis lite envist, långrandigt och omständligare än de flesta men kan inte se att dessa saker har med att jag ev skulle vara felfri att göra?

Huge:

05-06    52+54=106
06-07    46+46=92

Statsen talarför sig själv. Ovie ser ut att ha klarat sig hyffsat innan Bäckis kom...

Gurra88: Du har ETT jättelik i DIN garderob och det stoppade du in ifjol.
Ett lik som överträffar samtliga lik som alla skribenter på HS lyckats gömma undan i sina resp garderober ända sen den här sajten startades...

Huge: Det är ju en sak om man är felfri själv.. Med så många lik i garderoben som du så skulle jag nog låta bli att kasta sten...

Slajsarn: Det bevisar bara att Ovetjkin är beroende av bra omgivning, som alla stora målskyttar är.
Lite svårt att måla om ingen passar pucken till dig...

Gurra88: Undrar om Sundlöv hann inse sina stora misstag förra säsongen?
Alla dom där misstagen som tog guld....

Huge: De två föregående säsongerna innan Bäckis kom bevisar motsatsen.

Slajsarn: Vill nog med fog hävda att Honken överpresterade inledningsvis. Det vi sett därefter tycker jag mer speglar hans egentliga standard, eftersom han nu ser ungefär likadan ut som i Frölunda och till stor del även hos oss sen han kom hit.

Slajsarn: Du glömde nämna att Ovetjkin har Bäckis att tacka för 99 av dom där 100 poängen.
Men det kanske var personkemin som stod för alla framspelningar.
I övrigt håller jag med: det är alltid lätt att komma med rätt uttalanden i efterhand.
Men ligger inte det liksom i sakens natur, tror du?

Slajsarn: Helt riktigt, trots att Honken kastat in puckarna sen efter jul så hade vägen varit öppen för Rahm, men det värsta är att en Honken i usel form är ett bättre alternativ än Rahm i bra form.

Sundlöv har givetvis insett sitt misstag och skickar förhoppningsvis Rahm och GP till AIK.

Lindström: Jag kände till Bagdad Bob, men kopplade inte ihop honom med något som vore en självklar länk till Sundlöv direkt. Jag måste ha missat något där :)

Gurra88:Sen påstår han att honken har öerpresterat... Snacka om att vara fetborta. Hade Honken inte varit helt under isen så hade vi inte varit i detläge vi befinner oss i nu.

Stor humor....hahahah

Huge: Du hade ju rätt i att Ram skulle bli ett utropstecken. I form av hur dålig en målvakt kan vara.

Ger dig rätt i att Rahm är förstamålvakt i september också - i Örebro.

Gå och lägg dig nu

Huge:Det är gammalt, jag har redan motiverat min tro om att Bäckis skullelånas ut till Brynäs.

Men det kanske är lätt att lyckas när ens kedjekamrat gör över 100 poäng och att personkemin stämmer.

Men detär ju alltid lätt att komma med uttalanden i efterhand....

Huge: Min pappa är starkare än alla pappor. 1000ggr mer än ni kan säga.

Tommy: På vilket sätt anser jag mig vara bättre än nån annan?
Tänk om alla som tjatar om hur dåligt allt är och hur mkt bättre man själv skulle sköta Sundlövs och spelarnas jobb, var lite ödmjuka och lät en del saker bara vara.
Låt mig få tycka vad jag vill. Kanske kan ett sånt agerande från dessa besserwissrar få bort en del av de provokativa inlägg jag skriver.

Slajsarn: Och hur var det?
Skulle inte Bäckis komma hem med svansen mellan benen?
Med tanke på vad vi alla och de flesta agenter, tränare och experter i allmänhet trodde om Bäckis chanser i NHL, så måste jag säga att DIN profetia var fullt i klass med Gurras berömda klassiker.
Om inte ännu mer felaktig.

Missade lite på Rahm, mest pga att Honken överpresterat.
Nu visar denne lite mer av sin normala kapacitet, var lite för optimistisk gällande tidsaspekten.
Där hade jag fel, även solen har fläckar.
Uppdaterad version: Rahm är förstekeeper i slutet av september.....

Lesky: Du har inte så stora studieskulder va?

Varför kallas Sundlöv för Bagdad Bob?

Lindström: Huge själv alltså fast i yngre dagar? ;-)

Slajsarn: Skulle Bif presentera en 58 åring med en arm och gråstarr från Hofors som största merit, som ny målis skulle Hu.. jag menar Bagdad Bob tycka det var stråååålande.
För oavsett vad Bif tar sig till är det rätt och helt omöjligt att ifrågasätta.

Huge: Nej, det tillför lika lite, men eftersom du anser dig vara så mkt bättre än de flesta av oss andra här så vore det klädsamt om du bevisade det. Tänk att storsint och ödmjukt låta en del saker bara vara. Att inte alltid försöka få det sista ordet. Låt folk tycka vad de vill. Kanske kan ett sånt agerande få bort en del av de provokationer som riktas emot dig och heller inte tillför ett dyft.

Du planerar att tjata "in absurdum"....det låter inte friskt

...inte ett dugg....

Redigerad kommentar

Huge:Du kör vidare med ditt tjat...

Hur var det? Rahm skulle ha tagit över förstaspaden från Honken efter jul? Och Jammie ram skulle bli årets värvning?

Tommy: Men tjatet och upprepningarna om Sundlövs avgång, sparka allt och alla och det dagliga gnället på exakt allt som rör klubben, det känns fräscht och sånt som tillför boken oerhört mkt?

Så länge Gurra och liknande tomtar inte tillför boken ett dyft så får dom räkna med att mitt tjat kommer att fortsätta in absurdum.
Varför ska dom ha nån sorts ensamrätt på att tjata, kan man fråga sig...

Huge:Det tycker jag inte... en jävla upprepning bara

Huge: Vet inte det jag...Känns som om du upprepar det in absurdum...

Tillför inte GBn ett dyft

Slajsarn: En sanning tål alltid att uppepas.
Hur många gånger som helst...

Huge: Ja å jösses vad glaslirarna #16 & 39 tillförde där.
Ne just ja mannen utan riktig försesse träning satt och drack latte genom hela slutspelet på läktaren.
Och den mullige var statist på isen.

Men förstår att du tycker #16 & 39 gör rätt för sina löner. Visar ju bara hur lite du kan om hockey.

Huge:Ja du har sagt det 233346662999 gånger nu...

Gurra88: Vem behöver krav på spelarna?
Vi tog ju som bekant guld med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen...

Carl Lejonkräk/arnio: Klart du är nöjd. Men så har du inga som helst krav heller

Nä till nästa säsong önskar vi;

2-3nya backar, en ny målvakt och 6-7nya forwards.

spelar ingen roll om widing och nordan har kontrakt, låna ut dem till tingsryd i allsvenskan så går bägge med på lösta kontrakt.  

Jajjen: "Räcker Jacobsson och Kilström för att lyfta backbesättningen? "

Det är just det jag menar, med en skadefri Bertilsson och en förhoppningsvis stabil Kilström tycker jag att den är max OK.

Men då är det ju en hel del som ska fungera.

Carl Lejonkräk: Jo jag vet men Persson är inget namn som skrämmer!

foppa78: Persson och Bertilsson kommer tillbaks också

« · 1561475 · »