Brynäs IF

715244 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season

« · 270841 · » Till forumet


Sv: Silly Season
Enligt "Bäckis" så är Jämtin inte ett så hett alternativ!
Kommentera

Sv: Silly Season
Bright, 70 Rodrigues: Nope, de kommer inte att "trampa vidare" hos LHC, i och med att de inte får något nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Tjena kompis? Hoppas påsken varit bra! Jo, jag håller "som vanligt" med dej. Hurtig och Ahxner, skulle det va´nåt det för ett lag som uttalat att man ska förstärka sin trupp. Som du sa: de kan gärna trampa vidare hos LHC.
Kommentera

Sv: Silly Season
Clarence: Enligt vad en källa till mig sagt så kan det bli en bytesaffär mellan DIF och SSK angående Micke MagnussonJuha Lind. En viss del slantar emellan.

Marko Tuulola är det fler än BIF som är intresserade av.
Kommentera

Sv: Silly Season
LUNDSTRÖM 6: Tycker att dom kan stanna i LHC! Brynäs måste ha in 2 st kanonbackar om detta ska bli bra!
Kommentera

Sv: Silly Season
Clarence: Ska Marko Tuulola skriva på för Brynäs krävs det 1 Pengar, 2 att Sjödda övertalar honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
LUNDSTRÖM 6: Signa Marko Tuulola för guds skull. En klasspelare som känner till Brynäs sen tidigare! Borde inte vara minsta tvekan nu när det är backkris och allt. Ock ska Brynäs förstärka eller inte? Vad har de egentligen tänkt sig?
Kommentera

Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Vad tror du om Bjarne Hurtig och Mattias Ahxner som blivande backar i Brynäs? Dom förhandlar med ett ES lag om spel nästa år.
Sedan har vi ryktet att våran älskade Marko Tuulola är på gång att flytta Sverige för spel i ES.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan:
Så här står det .....
"Rögle riskerar även att förlora sin bäste back de senaste åren. Niklas Karmhag, 27, vill inte säga vilken klubb det är, men lugnar Röglefansen med att det inte rör sig om Malmö eller Linköping. Rimligtvis handlar det då om Luleå, Leksand eller Brynäs."

Saxat från Helsingsborgs Dagblad
Kommentera

Sv: Silly Season
Här kan man kolla vilka spelare som är på CICU:s Transfer Lista.
Kommentera

Sv: Silly Season
33Laitinen: TACK !
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: ulkomaat=abroad=utomlands
Kommentera

Sv: Silly Season
2 mycket bra svar. Det är frågan vem som har rätt av Lysekil eller Ford Prefect. Jag chansar på Lysekil.

Utland = Brynäs IF ?
Nej jag trodde väl inte det.

Känd spelare=Brynäs=omöjligt=daler slut=kvalserien=fullt möjligt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: Enligt denna sida så översätter den det till "utland"..
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: Ulkomat borde vara ett annat ord för toalettstol en fredagkväll. Du vet, "ropa på Ulrik", "syna porslinet", "köra gustafsbergsbussen" och så vidare. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Är det någon som vet vad ulkomaat (finska) betyder ? Det står bakom David Nemirovsky på finska transfer-sidan. Annars får väl 33Laitinen svara på det när han loggar in nästa gång.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: Här är lite info om Karmhag:

På 26 matcher i AS gjorde han 11 mål o 10 ass +18 o 28 utv min.

på 14 matcher i SuperAS gjorde han 5 mål o 3 ass +9 o 14 utv min

Född 76 och är 188 cm o vager 91 kg.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ford Prefect: Hittade ett par bröder. Beccarelli, Fabio och Mauro, födda -79 och -81. Det verkar som den ena gör mål och den andra åker ut. Om jag har förstått statistiken. Kul site, men säkert roligare om man kan tyska.
Kommentera

Sv: Silly Season
BrynäsTorBjörne: Skrattar lite uppgivet... Klicka på ett namn och välj sen statistik. Jösses vad statistik, och jag begriper absolut ingenting... Det är såna här gånger jag ångrar att jag tyckte det verkade som en bra idé att tävla om vem som hade sämst resultat på tyskaproven i sjuan. :D
Kommentera

Sv: Silly Season
Ford Prefect: Nolander var nog inget för oss ändå. Hans favoritlag är Färjestad och han ville till Djurgården. Ingen bra kombination.
Kommentera

Sv: Silly Season
Det är ingen som har en länk till Tyska transfers-sidan ?
Kommentera

Sv: Silly Season
RavenLord: Schweizisk silly season sida.. Se länk tips
Kommentera

Sv: Silly Season
RavenLord: Finsk silly season sida.. Se länk tips
Kommentera

Sv: Silly Season
BrynäsTorBjörne: Jaha ja. Ungefär lika stor chans som på alla andra då. Herregud, vi kunde inte ens ta fight med Mora (!) om Nolander...
Kommentera

Sv: Silly Season
Ford Prefect: Jens Karlsson är aktuell för TPS Åbo och mästarlaget Tappara.. Så honom har vi nog ungefär 0% chans att köpa. Tror han stannar i VF om han stannar i Sverige.
Kommentera

Sv: Silly Season
Det var en på Keb´s sida som sa att Brynäs hada varit i kontakt med Rögle-backen Niklas Karmhag. Det stod tydligen i Helsingborgs Dagblad.
Kommentera

Sv: Silly Season
Frölundas Jens Karlsson är på väg till Finland, enligt Hockeymagasinet. Dock står det ingen klubb. Kan det vara nåt för Brynäs att titta på också? Han är stor och stark, och elak. Vi behöver en sån.
Kommentera

Sv: Silly Season
Niclas Wallin Marko Tuulola Antti Bruun och Tony Mårtensson Andreas Dackell Ska alla spela för BIF enligt Silly Season *asg* Hockeyns Silly season på Hockeyligans sida är ju så oseriös så de finns inte...tydligen kan man skriva in va som hellst utan belägg fakta bakgrund eller trovärdighet och de lägger ut det.
Verkar som folk skriver sina önskelistor där och tror att eftersom de kommer med och läggs ut så lär de nog bli så med.

Så vet nån en Silly Season sida som är lite seriös åtminstonde ?
Kommentera

Sv: Silly Season
Luleå Hockey håller på att förhandlar med den 3 faldige tjeckiske världsmästaren Viktor Ujcik!
Kommentera

Sv: Silly Season
Igor:
Jag är med dig i tankarna...
Betänk att en utbildning över fyra år är rätt mycket värd (inga studielån heller) och en stor erfarenhet. Kan Micke Hammarström spela collegehockey så kan Engström det också.

Brynäs tror dessutom inte på honom så varför stanna kvar då, även om det mot alla odds skulle vara en fråga om utlåning?
Kommentera

Sv: Silly Season
Den 26:e april är det Brynäsdagen. Tänk vad kul det skulle vara om det presenterades lite nytt folk i Brynässhopen då... Tänker på Skellefteå AIK som gör en stor sak - genem presentation av nya truppen - av sin första isträning. Naturligtvis förstår jag att man inte kan presentera någon komplett trupp den 26 april, men något oväntat vore kul... tycker jag. Så att jag gör.
Kommentera

Sv: Silly Season
passbie: Jo J.Soling och M.Samuelsson är båda två "Latebloomer" som dom säger i staterna.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: Ok, måste ge dig lite rätt angående Soling... Fast pressen hade koll på att han hade agerat modell... :) Men ändå, med blomning räknar jag spelare som går från till exempel lovande yngling till härdad elitspelare... eller något ditåt... Eller sen blomning: någon som inte haft det så kul sedan junioråren, men finner en nytändining - och utveckling - i en ny klubb.

Alltså ger jag dig tydligen rätt angående Soling... *ger mig* :)
Kommentera

Sv: Silly Season
LUNDSTRÖM 6: Ovanligt med hjärta i dagens hockey. Men desto roligre dom få gånger det händer.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan: Han har ett hjärta för Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly Season
passbie: Men innan Soling kom till Brynäs så var det inte många som visste vem han var. Efter hans första säsong i Brynäs så ryckte både Leksand och Djurgården i honom. Men han stannade i Brynäs tack och lov (ovanligt när dom lagen rycker i Brynäsare).
Kommentera

Sv: Silly Season
Soling vet jag inte om han har blommat hos oss. Han var trots allt i ett helt annat land och lärde sig massvis av saker där... Mårtensson vet jag inte hellet hur mycket han hann blomma...
Kommentera

Sv: Silly Season
passbie: Rudslätt, Mårtensson och Samuelsson är väl rätt färska exempel trots allt? Det stora felet är egentligen att man la om strategi och värvade mer färdiga spelare som inte riktigt håller måttet i förhållande till vad de kostar.
Kommentera

Sv: Silly Season
passbie: De senaste spelarna som har blommat ut i Brynäs som jag kommer på sådär är väl Jonas Soling och Mikael Samuelsson.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan:
Har tänkt på det där med att blomma ut... Var det inte allt för länge sedan någon gjorde just det i BIF? Många här tycker att Malmström verkar vara et dåligt köp. och så även jag till en början, 'ah, vad fan, han platsar ju inte ens i Malmö' tänkte jag... MEn hur många är det inte som har haft svårt att finna sin plats i Brynäs för att senare bli näst intill hur bra som helst i någon annan klubb? Jag hoppas att Malmström är en sådan. Fast liksom tvärt om då... om du förstår...
Kommentera

Sv: Silly Season
passbie: Jo jag håller med. Han har varit anonym. Mest framåt var han första säsongen då han fortfarande var junis. Då såg det mycket lovande ut. Men han blommade tyvärr aldrig ut.
Kommentera

Sv: Silly Season
Makkan:
Känns lite ovanligt att se honom över huvud taget, gör det inte? Fyra år i klubben, och jag tycker att han känns som en av de mest anonyma spelarna... Skulle knappast känt igen honom på stan... tror jag, så att jag gör.
Kommentera

Sv: Silly Season
Här kan se och läsa om Keneth Bergqvist. Lite ovanligt att se honom i Djurgårds-tröja.
Kommentera

Sv: Silly Season
Håller med om att en presentation av en etablerad och erkänt duktig målvakt skulle underlätta fler kontrakt... (nu har jag läst så många inlägg att jag fullständigt har glömt vilka jag tänkte kommentera...)
Jo, jag pratade med en berusad vän i förra veckan som sa sig ha pratat med Honkens flickvän som enligt honom hade sagt att de (Honken och flickan) skulle kunna tänka sig att röra på sig om det nu blev aktuellt för Johan att flytta hem till Sverige.

Sedan har jag glömt vad det mer var jag tänkte att jag skulle delge er... Förbannade skärtorsdagsöl - måste man dricka dem? :)
Kommentera

Sv: Silly Season
lindberg: Okej, jag skulle gärna vilja se honom i brynäs igen! hellre han, än norrena faktiskt ..
Kommentera

Sv: Silly Season
Det hade ju inte varit fel att Brynäs presenterat en bra målvakt ganska snart! Det kanske kan leda till att flera spelare får större förtroende för Brynäs och därmed kanske Brynäs lättare får sina första val!

Nu är jag inte insatt i Brynäs värvar karusell men det ligger nog något i det!
Kommentera

Sv: Silly Season
stenberg29: Honken har diskuterats ganska flitigt här. I natt inledde Houston Aeros ahl-slutspelet med Honken i mål och det blev seger med 3-2.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ford Prefect: Ja men då kanske min dröm går i uppfyllelse : Att bli programledare i Hajk 2003 ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Tomas HOCKEY: Stoppa fingrarna i halsen gosse, annars börjar du nog prata som Tomas Rhodin. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Ford Prefect: Förlåt mig hockey vänner då jag har syndat idag! Polarn bjöd på kaffe och det var Löfbergs Lila ;)
Kommentera

« · 270841 · »