1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739162 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Huge: jo men vi ska inte bedömma spelare heller innan man sett vad dom går för med egna ögon bara för att han öst in poäng förra säsongen behöver det inte vara självklart att han gör det nu. men jag tror att han kommer att anpassa sig bra i laget.

Busen: Det intressanta med Spets tycker jag är att han verkar ha rätt psyke, dvs ger allt för laget.
Detta i kombination med att han är en målskytt gör det hela än mer intressant.
Trots att han öst in mål i en ngt enklare omgivning än vad han kommer att få i ES, så visar han på en mkt viktig egenskap: målskyttens.
Att finnas där när chanserna dyker upp, eller att skapa dom på egen hand.
Vilket som: det är en talang som måste tas tillvara...

Clarence: "De andra tre du nämner ´har inte gjort nån människa glad, precis. Både Dacke och Wahlberg är helt enkelt övervärderade"

Tycker du är ute och cyklar här.
När Fleming styrde upp det hela så fick iaf Dackell visa vad han går för, även om tiden blev knapp och han var sliten och påverkad av sin skada.
I viss mån likadant med Wahlberg.
Som Sjödda säger: vi har inte haft ngt riktigt eget spel eller ngn riktig plan, mkt pga skador och tränarbyten.
Nu är det ett jätteläge att skriva kontrakt med Fleming och Jonsson och att få lite kontinuitet i lagtänkandet och spelet.

Clarence: håller med dig på den punkten men är inte det typiskt brynäs att övervärdera sina spelare?

sylf: "Näe,ingen trodde det,men det visade sig vara sanningen."

Varför sa du inte "sanningen"i våras då, i stället för att hylla våra fina nyförvärv inför säsongen?
Vindflöjel där..... :-)

Huge: Honken var mycket bra förvärv förra året, det tycker jag med. Honom får vi bara inte förlora. Sulku "förlåten" av sin tidiga skada. De andra tre du nämner ´har inte gjort nån människa glad, precis. Både Dacke och Wahlberg är helt enkelt övervärderade . Den förste gjorde ett par fina säsonger under 90-talets mitt, sen har han ju faktiskt inte varit så mycket att hurra för. Wahlberg har ju egentligen bara gjort 1 riktigt bra säsong som elitspelare, 01-02 i Modo. Dessa + Viitakoski är ganska medelmåttiga spelare, om vi ska vara ärliga.

Huge: "Jaha, som exempel Dackell, Wahlberg, Honken, Sulku och Viitakoski i våras?
Du vet, dom där spelarna som alla tyckte var värdelösa."

Näe,ingen trodde det,men det visade sig vara sanningen.

Huge: Såg att Spets spelade i Norska landslaget mot Danmark den 12 och 13 april. Han var med i första kedjan i båda matcherna. Han hade ett mål och en pasning på dom två matcherna.

Clarence: " Stjärnvärvningar!? Jodu, då får du nog vänta förgäves. Brynäs kommer som vanligt att lägga koncetrationen på att värva några allsvenska spelare, som man tror ska kunna höja lagets kapacitet."

Jaha, som exempel Dackell, Wahlberg, Honken, Sulku och Viitakoski i våras?
Du vet, dom där spelarna som alla tyckte var värdelösa.
Eller hur var det nu igen?

Clarence: Jag tror faktiskt att man kan skaka fram 6 spelare av hög kompetens till iaf 2025,då jävlar blir vi farliga!! Sjödda lirar ännu......

Lilljanne: "Lilljanne: Svarar på min egen fråga (enl. Aftonbladet):

Brynäs köper Gavlerinken
GÄVLE.
Gävle kommun säljer Gavlerinken till Brynäs för 160 miljoner kronor.
Beslutet om affären togs av kommunstyrelsen och representanter för Brynäs vid ett möte på fredagen, uppger lokala medier.
150 miljoner kronor finns redan klara, resterande 10 miljoner ska komma från den tilltänkta namnsponsorn, hoppas Brynäs.

Vad är nytt med det här?"

Knappast ngt svar på din egen fråga.
Visar väl bara att Aftonbladet lyckats gräva fram gammal skåpmat.
Visst är det härligt med färska nyheter?

Makkan: Tre års kontrakt?!
Varför?
Filosofin först, sen tränaren. Inte tvärtom, Fleming kostar mer han smakar. Att TJ erbjuds förlängning helt otroligt, vad har karln gjort för att förtjäna de?

De är väl Flemings krav kanske, vanstyret av klubben fortsätter.

70 Rodrigues: "Han som många 2:a flyktade Brynäsare brukar ju bli bättre när dom byter klubb, undrar varför??"

Liksom många flyktade spelare från andra klubbar blir bättre när dom kommer till Brynäs.
Undrar varför?? :-)

Sundlöv har lagt fram ett kontraktsförslag till WF och TJ enligt Keb.

Saxat från Keb.......... "Sundlöv har dock lagt fram ett treårskontrakt till både Wayne och tränarkollegan Tomas Jonsson. Brynäs IF vill till varje pris att båda fortsätter med laget som tränare."

Länk.................... www.gd.se/brynas/startframe_brynas.html

Larry: Problemet är bara att om denne Spetz är det storlöfte man pratar om så finns han inte kvar i Brynäs när han kommer att vara som bäst. Håller inte med dej om att unga ska dominera truppen. 25-30 -åringar bör dominera en A-lagstrupp. Och du "...kryddat av 6 spelare av högsta kompetens". När tror du Brynäs får 6 spelare av högsta kompetens? 2029, ungefär...

Wesley: Visst är de så, därför gäller de att ha ett välutbyggt scoutingnät som hittar lovande spelare i allsvenskan och juniorserierna. Robert Nilsson är på pappret DIF-spelare, men har lånats till Hammarby och Almtuna om jag inte minns helt fel.

Larry:

Är det någon som kan tala om några heta unga spelare.
Själv tycker jag inte det finns så många tyvärr. Robert Nilsson t ex spelar han hockey längre??

Jag tycker det är stor brist på stora talanger numera..

Frella: Om ingen förändring gjorts, så lånar Brynäs 150 miljoner av kommunen till ombyggnaden så har jag uppfattat saken.

Lilljanne: Så det är alltså kommunen som köper G-rinken för 150 miljoner av Brynäs?

8 minuter kvar av budgivningen på Brynäströjorna, nu är det sista chansen.

www.brynas.se/auktion/

Clarence: Hellre en ung norsk, istället för "stjärna"-spelare som Wahlberg och Dackell som värvades förra säsongen. Ungt och lovande måste dominera truppen, kryddat av 6 spelare av högsta kompetens.

Frella: Man säljer G-rinken för 150 och bygger nytt för 640 mille! Ska det va, så ska det va ordentligt!

70 Rodrigues: Stjärnvärvningar!? Jodu, då får du nog vänta förgäves. Brynäs kommer som vanligt att lägga koncetrationen på att värva några allsvenska spelare, som man tror ska kunna höja lagets kapacitet. Nä, ska laget verkligen bli bra är det spelare från elitserien eller andra länders högsta divisioner som krävs, så är det bara. Den här Spetz sägs ju vara talangfull och visst är det väl positivt att få honom, men glöm inte att det är en orutinerad och ung kille och att referensramen på hans talang är norsk (förlåt Norge!).

Frella:

Som vanligt har dom 2 stora drakarna i tidningsvärlden fel.
Att dom aldrig kan lära sig.

Stämmer nyheten på Sportbladet att Brynäs köper Gavlerinken från kommunen för 150 miljoner? Verkar helt sinnessjukt, även om nu inte BIF lär betala många kronor, men för den summan skulle ni ju få en riktigt bra arena. Men kanske bara är Sportbladet som formulerat sig konstigt?

Lilljanne:

Det som är nytt är att Gavlerinkens pris från kommunen har ökat från drygt 3 miljoner till 160 miljoner, skaplig höjning.

Lilljanne: Nyheten är väl priset. Från 3,4 miljoner till 160!! Snacka om chockhöjning. Jag skulle inte ge mer än 50000 för det gamla rucklet :-)

Skvallerpressen visar sin otroliga förmåga till faktakontroll än en gång...

Lilljanne: Svarar på min egen fråga (enl. Aftonbladet):

Brynäs köper Gavlerinken
GÄVLE.
Gävle kommun säljer Gavlerinken till Brynäs för 160 miljoner kronor.
Beslutet om affären togs av kommunstyrelsen och representanter för Brynäs vid ett möte på fredagen, uppger lokala medier.
150 miljoner kronor finns redan klara, resterande 10 miljoner ska komma från den tilltänkta namnsponsorn, hoppas Brynäs.

Vad är nytt med det här?

Gusten: Lillstrimma

Gusten:

Ajdå Synd på Toyotan om du hade hunnit utföra det :-)

70 Rodrigues: Eller så drabbas dom av BrynäshockeyGudens hämnd! Westlund, Löfström och Christer Olsson har väl alla fått sluta i förtid. (glömt nån?)

Fan hoppas Lundqvist stannar så kan Honken och Affe öppna båsdörren och räkna dollars

70 Rodrigues:

Jo så är det kanske, Djoos är väl undantaget som bekräftar regeln.

Makkan: Han som många 2:a flyktade Brynäsare brukar ju bli bättre när dom byter klubb, undrar varför??

70 Rodrigues:

Det är som brorsan sa, det blir lättare att göra mål på Frölunda nästa säsong :-)

Lilljanne: Nä, i Mästarcupen i aug 2004 :-)

70 Rodrigues: Det var i januari, ja!

70 Rodrigues: risk för att bli tjatig, men mitt sista inlägg på länge: Honken är mycket bättre än Korhonen när han spelar på topp, men Korhonen är mer jämn det måste ni alla hålla med om.

Wesley: Mer av lite "Munkas stämning" om du frågar mig...fan höll på att packa Toyotan full i dynamitgubbar och ställa in autopiloten på Ejendals Arena. :)

Lilljanne: Vi har ett bra lag!!!

Nå´n som vet vad som sas på Brynäs presskonferens? Kallar man till presskonferens är det ju vanligt att man vill säga nå´t lite utöver det vanliga. Var Spets nyheten? Eller att "en ny arena är nära att förverkligas"? Eller sket sig den verkliga nyheten: presentation av namnsponsor?

Så Honken är på väg bort? Jokela/Lundström blir väl kanon.

Larry: Korhonen är inte bättre än "Honken", tror nog att du skämtar med mig Aprilo :-)

Wesley: haha.. du vet hur man skapar en "Silly" season du :)

AD:

Jag försöker bara skapa lite Silly Season stämnig, jag vet faktiskt inte ett skit om Honkens framtid.

Ska bli kul att se vad Spetz kan åstadkomma kommande säsong, nu vill jag dock inom en snar framtid se ett par stjärnvärvningar!!

AD: Elda inte på derbybrasan för mycket nu....snart exploderar den!

Gusten: bästa kompisar är nog fel ord, men jag hyser inget agg mot de nuförtiden ivarjefall. Hellre Leksand än Malmö ivarjefall

Wesley: Hoppas han går till Leksand...dom är ju våra allra bästa kompisar nuförtiden.

ståpäls: skulle inte förvåna mig om de kommer upp i tapeten med :)

AD: Ni kan avskriva Timrå i alla fall. ;)

70 Rodrigues: Korhonen är bättre än Holmqvist, som har varit en besvikelse. Men vill Korhonen komma tillbaka?
Tveksamt om du frågar mig.

« · 537571 · »