1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742265 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Precis. Vi har inte förlorat några finaler. Second place, the biggest loser. ;)

Joshua_Tree: Ja man kan undra det. Ett lag som sålde sin själ till sponsorerna. De bytte till och med klubbfärger bara för att blidka Löfbergs Lila. En sak som Brynäs gjorde ett kort tag de med.

Joshua_Tree: Hur många finaler har Brynäs varit i dom senaste säsogerna??

Wesley: Han kommer att bli landslagsman igen, var så säker!! Melin o LHC har gjort ett kap, synd att Brynäs misshandlade honom dom 2 senaste säsongerna!!

Varför jämför vi hela tiden med Färjestad förresten? Maken till förlorargäng får man leta efter. Hur många finaler i rad har de förlorat nu? Tretton?

Peja: Vi får hoppas att Sundlöf haft koll på Nyström i så fall. Han kan bli en billig bredd och komplementspelare. För nu måste vi se till att bredda truppen, jag vill inte uppleva ännu en säsong som den vi haft i år

70 Rodrigues:

Precis mina ord. Med rätt omgivning skulle det kanske lossna rejält för honom.
Jag har en önskan om att Malmström skulle kunna locka upp Hannula, dom har ju spelat i samma lina engång i tiden...

Jaha, då är det bara att tacka Soling för det som varit och önska lycka till då. Tyvärr kom han aldrig riktigt upp i sin forna standard efter den svåra knäskadan. Förhoppningsvis kan ett miljöbyte vara bra, för hans egen skull.

Lycka till!

Peja: Jag tror att det löser sig ändå. Visst har Soling varit en nyttig spelare under KS, och han har blivit lite av en ögonsten för många men om vi ser rent krasst på vad han bidragit med i Brynäs?

2001-2002 Brynäs SEL 35 14 4 18
2002-2003 Brynäs SEL 0 0 0 0
2003-2004 Brynäs SEL 49 5 8 13
2004-2005 Brynäs SEL 42 5 7 12

Det är ju ingen Bisset vi blir av med...

Tordan: Ser bara tillbaka på dom senaste 6 åren :-) Usch nu börjar jag bli dragen!!

GävleLasse: 24-årige David Nyström vann hela Allsvenskans poängliga, han spelar i Halmstad. En inte helt ointressant spelare med andra ord - men många bör vara intresserade. Dock har det mest ryktats om olika Allsvenska klubbar och ingen elitserieklubb - hittills i alla fall.

Synd att Soling sticker - han passar verkligen med Dump and Chase. Men, men... han har varit väldigt ojämn i sitt spel och poängproduktion, men jag kan erkänna att han har varit en personlig favorit för mig sedan en tid tillbaka.

Gävles krogar lär sörja nu när Soling flyttar om de man hört är om soling uteliv är en smula sant (men de borde ha blivit lugnare sedan Anger stack)

70 Rodrigues: Åja, nu skall vi vara optimister!

70 Rodrigues: Webmaster jobbar nog inte en lördagkväll. Det kommer nog upp på måndag.

70 Rodrigues: Den som lever får se...

Tordan: Visst, men dom kommer ju aldrig till Brynäs :-)

Larry: Soling kommer att göra succe i LHC!!!!!!

70 Rodrigues: Tonygubben, tro det eller ej, men det finns bättre spelare än Jonas Soling ;-)

Inte ett ord om Soling på hemsidan!!!

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!

Fan asså .. Soling lämnar BIF för LHC, han som imponerat så mycket i KS! Aja men nu måste Brynäs få in riktiga spelare till nästa säsong, om dom ska bli ett Slutspelsgäng igen!

Falken: Det var katten... Så nu skall han nöta bänk i östergötland...
Det var ju faktiskt lite väntat. Hoppas nu att Sundlöf och company kan ersätta soling med en spelare som är bättre.

Falken: De blev inget av Soling, men konstigt av LHC att ta honom. Melin ville väl de kanske, inget att gråta för.

Jag såg att Halmstad Hammers gått å kånkat. Kan det finnas några unga talanger att värva där månntro? Nån som har koll på Halmstadgänget?

Falken: vi förstod väl alla att det skulle komma...

Så har Brynäs förlorat Jonas Soling. Han skrev idag på ett kontrakt över 1år med LHC. Fan!

Peja:
Lind är inte LEDAREN på isen, men visst är det som du skriver. Det finns många som kan ifrågasättas före Lind.
Hittar vi bättre centrar än Lind, ja då...

rackham: Ja, det händer att Lind gör matchavgörande poäng, oftast assist då. Kanske inte så ofta, men det beror mest på medspelarna som inte kan förvalta hans passningar.
Ibland har han, precis som alla andra, formsvackor.
Om han träder fram i ett slutspel och är en slutspelslirare? Det kan jag bara spekulera i, precis som du också bara kan spekulera i det.
Men jag är definitivt säker på att chansen till slutspel nästa säsong är större om Lind stannar än om han lämnar. Det finns många andra spelare som måste prioriteras att få bort, exempelvis båda bröderna Johansson. De tillför ingenting, men det gör Lind.

70 Rodrigues:
Det är dags!

rackham: Vi tar oss till slutspel och minst till semi kommande säsong!

Peja:
Ser du att Lind vinner matcherna åt Brynäs?
Eller göra han bara poäng?

När kliver Lind fram?
Tror du att han gör det i slutspel med Brynäs (om vi tar oss dit någon gång)?

Kort och gott:
Är han en slutspelslirare?

Kahn: Miettinen har kontrakt även över nästa säsong.

Men alltså; motivering för att Lind ska bort? Poängkung de två senaste säsongerna och är det nåt som behövs nu är det väl sånna...!

Glömde bort att J.J gör sin bror sällskap till hr Perssons Rögle. Hyfsade förstärkningar för dem i allsvenskan.

Följande vill jag ej se i Bif nästa år: Björk, Casselståhl, Herr Sjödin, D.Johansson, Soling ( Tyvärr Rodrigues ), N.Danielsson, Sjögren, Lind

Vill jag ha kvar: "Honken", Joakim Lundström, Niklas Andersson, Mattias Karlsson, Malmström, Sachl, Miettinen

Har kontrakt: Korhonen, Kuparinen, D.Johansson, Molin, Dackell, Wahlberg, Sulku, B.Danielsson

Nyförvärv: Lars-Erik Spets ( Verkar vara ett kanonkap av Sundlöf )

Får man önska : Pär Bäcker FBK
Jens Karlsson VF
Jari Tolsa VF

Juniorer som kommer att vara med under försäsongen: Sunna och Alcén om inte farsan hans flyttar pojken till Lif nu när de är klara.

Bissett19: måste du nämna Flyers, det är som att välja mellan Hille eller Frölunda....

Hoppas Fleming/Jonsson bestämmer sej för att signa ett treårskontrakt,Fleming hade ju bud från HIFK,men av det blev det icke,för att Dave King tränar dem nästa år!!!Så nu står väl valet mellan Flyers o Brynäs!!

Några kanske gråter över att Tavoola gått till SSK och inte BIF, inte jag då han inte visat några vinnartakter i tidigare klubbar, det samma om Wallenberg som prövat lyckan i 3 (tror jag) elitserieklubbar utan att skina. Vi behöver killar i 22-24 års åldern som vill något i framtiden.

Såg på Färjestads sida att de flesta tror att det blir FBK - BIF i nästa års final, skulle vara fantastiskt om det skulle stämma!! :D

Såå, nu har ja bytt namn! :D (f.d BIF_)

Hong Kong: Fleming har ju bevisligen fått fram sitt budskap till killarna, tror inte att han behöver säga så mycket :-)

Hong Kong: Sachl har ju vaknat till liv under Flemings ledning och börjat att producera så tror nog inte att det finns brister när det gäller språket :-)

70 Rodrigues: Skriver Petr Sachl på för ett år till, så får man ta in en ny aspekt i tränarvalet. Språkkunskaper! Just nu har vi 5 svenskar och 6 icke svenskar kontrakterade.

sylf: Vad sägs om, Ponce?

Joshua_Tree: Håller med om Cassel. Great in the locker room, som det heter, och hyfsat stabil i spelet.

Vad gäller Bröderna Johansson så är det väl inte omöjligt att man hittar en lösning om de vill tillbaka till Rögle, Rögle vi ha dem och vi inte vill förnya med dem. Det har surrat rykten om en sådan lösning.

70 Rodrigues: Steen,Spets.....Fattas bara en påse:-)

70 Rodrigues: Jag håller med till punkt och pricka, men jag vill även tillägga Cassel. Inte den allra stabilaste backen kanske, men han uppväger det med kämpaanda och framför allt är han en pådrivare. Bland alla tröttpannor de senaste åren måste vi ta vara på att vi har en kille som går runt i båset och dunkar de andra i ryggen.

Dom här spelarna är kontrakterade till nästa säsong:

Målvakter: Korhonen

Backar: Sulku, Kuparinen, D Johansson(Tyvärr)

Forwards: Lars-Erik Spets, Ove Molin, Micke Wahlberg, Vesa Viitakoski, Andreas Dackell, Tommy Miettinen och Björn Danielsson.

Dom här måste få förlängt anser jag: Jonas Soling, Micke Lind, Niklas Andersson, Petr Sachl och Henrik Malmström. Om NHL konflikten fortgår så är det helt ok om Phillips stannar kvar :-)

Bröderna Steen hade helt klart varit bra förstärkningar i dagens trupp, men det känns väl som om de stannar i Färjestad.

JanT: Jassså, inget annat... "Positiv grundsyn" kring Brynäs är inte lätt att ha efter alla kvalfyllda år.

70 Rodrigues: Steenar minsann. Låter ju intressant. Synd bara att det inte står att läsa på nätet. :/
Norpa Alexander också så har vi en hel näve smågrus att kasta på motståndarna. ;)

« · 537909 · »