1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742189 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Huge: Man kan heller inte göra några vidare anrättningar på halvrutten potatis. Det kanske är läge att kolla "Bäst före datum" på några av den befintliga potatisen vi har.

Ingen som hört om Fleming kladdat på eller?

Wesley: Man kan ju alltid hoppas. Skulle tränarfrågan lösa sig till ett (för många) positivt besked så är mycket vunnet. Men det är fortfarande en bit kvar, särskilt på backsidan.

Var det inte så att värvningen av Månsson var fördröjd på grund av att tränarfrågan inte var löst....nu har han ju ritat på hmmm!
Något måste vara på G eller?

GävleLasse: Spelar heller ingen roll hur fin potatis du har, om den blir skadeangripen.
Och när kockarna på alla andra restauranger har prima råvaror från utlandet att tillgå.
Det ska fan va kock i Brynäs....

Joshua_Tree: Jag gillar den pannkakan som mormor lagade, men den Brynäs lagar, gör mig bara deppig...

Joshua_Tree: undrar när det där pressmeddelandet om fleming kommer ? suttit o väntat hela dagen

GävleLasse: Mmm, ju fler kockar desto mer pannkaka.

Joshua_Tree: Exakt. Vi har mycket fin potatis i vårat land. Det gäller bara att ha en tränare som kan ta fram det bästa genom att ta fram de bästa recepten. Det har ju varit en hel del "kockar" i brynäs bås den gångna säsongen och vi vet ju alla hur det gick...

Joshua_Tree: Men då gäller det att ha rätt jordlott att odla den på. Sen gäller det att ha rätt sorts potatis, och det har inte Brynäs idag. Men Brynäs satsar långsiktigt och gör det med rätta.

Att bara köpa ihop ett lag och sedan prata om Brynäshjärta rimmar inte.

GävleLasse: Återigen kan jag inte hålla med mer. Och som jag sa tidigare: Vi HAR etablerade spelare. Vi har rutin i överflöd. Vi behöver inte fler spelare som har sina bästa dagar bakom sig, som lever på gamla meriter. Vi behöver spelare som har sina bästa dagar framför sig. Det är det enda sättet att se till att även Brynäs har sina bästa dagar framför sig.

Två unga talanger har knutits till truppen. Ett långsiktigt och ekonomiskt hälsosamt lagbygge ÄR det bästa. Vi Brynäsare måste inse att man bygger inte ihop ett kanonlag över en sommar. Visst vill man se "kanonvärvningar" så att spekulationerna om en jätteintressant säsong kommer redan en vecka efter att vi klarat av KS.

Det är långt kvar innan första nedsläppet kommer för säsongen 05/06

Jag blir hellre positivt överaskad av att Brynäs har nånting bra på gång, än går runt och hoppas på SM guld bara för att Brynäs har gjort ett par toppvärvningar. Vad gör vi om en eller två av dessa går sönder? Man måste bygga laget smart. Jag minns med fasa vad som hände förra säsongen när Sulku gick sönder.

GävleLasse: Hehe. Det har du ju helt klart rätt i. Fast potatisen kan man ju odla själv, så blir det mer pengar över till annat. Och inte så tungt att bära hem heller. ;)

aphac: Har aldrig påstått att du tagit ut ngn serieseger i förskott i ngt inlägg.
Men du påstår ju följande:

"De senaste två förvärven ändrar inget: lindansning på 50m höjd utan skyddsnät. Det är skillnad på nytt o nytt."

Jag kan inte tolka det annat än att du anser att vi kommer att bli ett lindansargäng igen, baserat på våra 2 första värvningar.
Och dom blev klara 1 vecka efter att KS slutade.
Liiiiite tidigt att ställa den diagnosen va.....?

Joshua_Tree: men potatis är nyttigt, och framför allt basen i nyttig föda.
För mycket delikatesser ger dig inget annat än rännskita.

aphac: Men om man är för liten för att armbåga sig fram så man är först i kön vid första sittningen kan man helt enkelt vänta tills personalen har fyllt på bordet igen. Och så ska man inte ta nån potatis för då orkar man inte lika mycket gott.

För att fortsätta liknelsen alltså. ;)

Joshua_Tree:

Håller fullständigt med dig. Att satsa på unga talanger istället för gamla rutinerade russin är precis vad som behövs. Vi har rutinen kvar i form av t.ex. Molin, Dackell och Wahlberg (sistnämnde tror jag kommer igen till hösten) etc.. Hur som helst så tror jag det blir omöjligt att bygga ett topplag på bara en sommar. Jag ser hellre att rutinen kommer i takt med arenabygget, så är vi ett topplag om ett par år! ;)

Huge:Hänvisa till ett inlägg där jag har skrivit att vi skulle vinna något, Mr Positive. Nu är du ute cyklar!!!!!! Värvarcikusen är som ett smörgåsbord,ju längre tiden går desto mindre delikatesser.

prosten: "Vet inget om Månsson...."

Inte jag heller.
Men det skall bli kul att läsa dysterkvistarnas sågning av Sundlöv.
Trots att man förmodligen vet mindre om Månsson än vad vi gör... :-)

aphac: Ja, deadline för alla värvningar stänger ju vid midnatt.
Eller hur?

Med ditt resonemang så förstår jag att du är en av dom som varje år utser oss till vinnare när vi tagit hem Mästarcupen... :-)

prosten:De senaste två förvärven ändrar inget: lindansning på 50m höjd utan skyddsnät. Det är skillnad på nytt o nytt.

prosten: Tycker att det ser riktigt bra ut, Månsson har ju släkt i Hofors (där jag även bor) så det kan nog vara en av anledningarna.

Brynäs tycker jag fixar rätt sorts spelare, unga spelare som man kan bygga ett lag kring.
Men nog skulle vi behöva lite mer kända namn som Tuulola mm.

Vet inget om Månsson....

Funderar på om jag ska kasta lite skit på Syndlöv för värvningen av Månsson, ja bara för att få läsa Huges inlägg om Månssons alla goda sidor alltså......;-:

Joshua_Tree: Visst är det härligt med "klapp klapp" men vilket är bäst defensivt spel med bra resultat, eller ett planlöst offensivt irrande i motståndarlagets hörn, med taskigt resultat??

Joshua_Tree: Helt rätt, någon som vet vad som händer med Patrik Rönnqvist ?
som var utlånad till Almtuna under den nyss avslutade säsongen.

aphac: ähh detaljer :)

AD: Äh, etablerade spelare har vi redan. In med fler framtidsnamn istället. Brynäs kommer inte att vara ett topplag nästa säsong ändå, men bygger man rätt nu så kanske, kanske, att vi är där om tre...

AD:En hel backuppsättning fattas!!!!!!!!!!!

kimmen27: det är ju underbart, en av de allsvenska spelarna jag ville ha. Nu fattas bara några etablerade spelare

Mattias Månsson klar för brynäs
se länk

Månsson är klar!

Tordan: Boork är överskattad. Boork hatar Brynäs. Boork älskar defensiv hockey och 1-3-1.
Det räcker långt för att jag ska rata honom. ;)

Peja:Jag undrar om det finns spelare som vill till Brynäs överhuvudtaget? Denna säsong har ju föreningen fått på skallen utav alla som har med hockey att göra. Massmedia har sitt,agenter har pissat på BIF för sin amatörstil, vi supportrar har klagat här och s-klubbarna har vädrat det med klubbledningen.Nått annat än överblivna tjecker,slovaker och finnar det har jag svårt och tro att BIF kan värva.

Jens Karlsson,Boorken nehej då!
Vissa har en övertro på vår "messias" Tuulola, men han är åxå äldre än sist han var här.Etablerade spelare i åldern 24-29 år, det är vad vi skulle behöva. Skitlätt att hitta förstås!!!

Makkan: Myt.

Makkan: Du menar bröderna Marx-stilen eller?

prosten:

Diktator-stilen.

prosten:

Vad har Borken gjort för bra för att en plats i Brynäs bås ?

Makkan: Du måste sluta med att röka zwamp på vardagar!!

Makkan: Och vad är hans ledarstil?

Jompe: tyvärr inte...

Makkan: Inget nytt om Fleming, någon?

Tordan:

Nja, hur gíck det i VM 85 ?

prosten:

Jag ogillar hela hans ledarstil, han hör hemma i jyurgåårn.
Det är bättre han stannar i blaskorna, så kan han fortsätta kasta skit på Brynäs.
Bork i Brynäs bås, jag ryser, hemska tanke, vilken mardröm.

Makkan: Leif Bork tillhör den lilla skara svenska tränare som kan koppla ihop ett gäng individualister till ett lag. Det räcker långt i min värld ;-)

Makkan: Varför skulle du bli bekymrad?

Tordan:

Där ser man.
Borken hör hemma som expertkommentator i tv eller att skriva krönikor i Expressen. Skulle den mannen dyka upp i Brynäs bås skulle jag verkligen bli bekymmrad.

fethajja, kommmer det uttrycket från Borken ? :-)

prosten: Klockren analys kompis

Tordan: Booooorken roular!

Makkan: Jag kan mycket väl tänka mig Borken i båset,är jag seriös? De kan du fethajja!!

AD: Helt säker på att många lag underifrån sköts proffsigare och har högre målsättningar än BIF som nöjer sig med att hänga kvar i Elitserien vilket vore en okej målsättning för en nykomling under sitt första Elitserie år men BIF verkar ha den målsättningen satt under närmaste 10åren eller nå liknande.
Riktigt jävla less när man ser dem tappa Soling och nu möjligen Honken...
Ut och bort med Bröderna J och möjligen Lind som går ut med att han vill flytta under kvalserien de visar oerhört låg moral för laget och sådana spelare kan man klara sig utan.
Misster säkert Malmström oxå medans man väljer att satsa på någon billig Videofinne i 38 års åldern....Nä usch idag är jag oerhört Negativ och klagar på allt ;)

« · 538798 · »