1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
sylf: Jag tror inte ens att vi var med och bjöd på Steenarna.

Sen undrar man lite smånervöst vad som händer på tränarfronten. Det måste väl ändå vara prio 1.

RavenLord: Det är väl det som förklarar at den trots allt kan vara värd en slant. Antar att någon slitit av bokstäverna i vredesmod.

Jompe: Jävligt synd att vi inte fick Steenarna,hade varit perfekt i Brynäs.Men det är väl som vnligt,Masken köper ALLT vi vill ha bara för sakens skull.

Jompe: Angående tröjan så är inte ens namnet på ryggen

Jompe: Jo helt sant och bra att de värvar lite yngre spelare
Och dalalagen Hmm de är den där gruvan dom har som de hittat Olja eller Guld i kanske ;)

RavenLord: Hade det varit någon annans än Westlund kunde man lagt ett bud.

Köp och elda upp "se länken"

RavenLord med flera: Lugna och fina nu. Silly Season aint over 'til it's over. Man kan inte säga något om enskilda värvningar, måste se hela det nya lagbygget.

Bara jag som tycker Månsson är ruggigt lik Johan Mjällby? Samma hårstuk, samma kalla torskblick...

Sen undrar man som vanligt när dalalagen värvar vilken bank de rånat. Först Mora förra säsongen, nu Leksand.

bocken: Som sagt bara svart rök från Gavlerinken varje dag...lär ej få se någon vit på ett bra tag.

Makkan: Det blir nog så med tanke att det inte händer något i BIF basen...

Mano03:

Och vi får spela i kvalserien igen. :-)

Bröderna Steen klara för Leksand.

Falken: Jag vill ha Sunkan ! Han kommer ju från min Hemstad Härnösand och jag är bekant med honom så jag hoppas han gör det ända rätta och skriver på för oss !

Sen så kan vi även värva Henke Eriksson och Andreas Byström från Rögle samt Micke Pettersson från Corsina? (italien) så har vi nästan en hel Härnösands Femma =)

Peja:

Då verkar det inte vara pengarna som styr JS iallafall då leksand kom med ett väldans bra erbjudande till honom,,ja såvida inte BIF och Luleå har bjudit över nu förstås..

Peja: Ja, skriver på för Luleå!

Falken: Japp det verkar stå mellan Brynäs och Luleå. Hoppas han gör det enda rätta :)

Enligt hockeycentralen.se väljer Jörgen Sundqvist, närmast från Skellefteå AIK mellan spel i Luleå eller Brynäs. Sundqvist ska lämna ett besked nästa vecka.

Så här säger Sundqvist själv:
- Jag velar lite från dag till dag och det är svårt att rangordna Brynäs och Luleå, säger Sundqvist till Norra Västerbotten

RavenLord: Manána!!!

Hoppas att man fortsätter värva unga spelare till nästa säsong så kanske vi får en trupp yngre än de där kardinalerna och påven de tjatas så jävligt om i dessa tider.
Undrar när det kommer vit rök från Gavlerinken så man vet att de fått en tränare ;)

RavenLord: Precis som när nån i ledn snodde pengar,då gick väl förbundet in och stöttade om jag inte minns fel.Skulle va nu det,med elitlicenser och skit.Stackars AIK.

Djurgården klarar sig jämt det fixar förbundet på nå vis och ändrar regler om Ekonomi och derbygrupper mm
Om DIF åkt ut istället för Malmö skulle vi ha 14 lag i Elitserien direkt.

Jompe: :-)

PS: ...och sen tittade jag längre ner och fann att man lyft ut alla vars kontrakt går ut.

Vilket inte hindrar att jag fortfarande tror att han drar.
Vilket inte hindrar att jag fortfarande inte gillar det.

Bissett19: Vi kan glömma Honken. Webansvarige (Freddie?) har redan tagit bort honom från presentationen av spelartruppen när han städade på sidan. Sådana små, subtila signaler som antyder att han är på väg till mer kosing...

Kalla mig konservativ, men jag gillar inte alls hans sätt att dra så där. Sundlöv höll kontakt med honom och låg på i ett par års tid, hela tiden han var i USA. Finns det inte klubbkänsla så borde den uppfinnas.

Man skulle kunna säga att han inte varit så där otroligt bra, men en del av det förklaras av att han fått dålig hjälp från backarna. Litar Du inte på Dina backargår Du inteut och skär av skottvinklar. Du får ta skotten stående i målgården, och det är tufft. Han är fortfarande en bra målvakt, men be mig inte gratulera honom till flytten.

Vad är det man brukar säga: sparka inte för hårt på aschlet ovanför Dig på väg upp eftersom Du lär behöva kyssa det på väg ner.

leek: Ja du,tänk på det du!!!!

Bissett19: haha vad fan vet du om det egentligen!

Stefan: Det var en lite konstig jämföring,Globen o Hovet är inga billiga arenor att hyra...........Stockholms Stad suger ut pengar ur DIF!!

Stefan:
Du, globen och lokaler mm i Stockholm är nog aningen dyrare att verka i än ute i landet- så givetvis behöver Djurgården ett högre publiksnitt än landsortslag!

AD:

"Det kommer 6500 på våra matcher och det är för lite"

Hur många kommer det på Malmö, Brynäs, Södertälje mfl matcher då? Är väl bara Färjestad, Hv71, Frölunda som tar in fler än 6500 i snitt per match?

Bättre att man budgeterar efter 5500-6000 besökare/match och styr upp laget därefter. Alltid bättre att budgetera för lågt och gå med vinst än vice versa.

Malmö är ett bra exempel på att budgetera publiksnittet för högt, hur man nu kan göra det som ett konstant bottenlag i Elitserien och sen pga för låga publiksiffror gentemot budget får man ekonomiska problem och Percy får lägga in pengar (som vanligt).

bocken: Jag tycker han kan hålla sig till bridge!

Djurgården har det svårt att klara det ekonomiska:
Se Länk

"Men ekonomin är usel.
Den största anledningen till den bistra ekonomin är ett dåligt publiksnitt.
- Det kommer 6500 på våra matcher och det är för lite, säger Mats Larsson, ordförande i Djurgården Hockey."

GävleLasse:

"De har snuvat två spelare ifrån lag som tex DIF och TIK"

TIK och DIF har tittat på Spets men inte gett honom något kontraktsförslag, det är en jäkla skillnad mot att "snuva" en spelare ..

Spets skrev ju själv att han fått ETT kontraktsförslag ifrån ett ES lag som han nappade mer eller mindre direkt på...hittar tyvärr inte länken nu. Men killen måste onekligen ha potential eftersom TIK och DIF även scoutat honom.

Peja: Jag tycker att han ska hålla sig till hockey. Fotboll är nog inte hans starka sida, tycker jag!

Jimmie Ericsson i Falu Kuriren:

I nuläget står det mellan min nuvarande förening Skellefteå, Leksand, Modo och Linköping.

Hetaste ryktet just nu: Keb från Brynäs till Gefle.
Har han alltid skrivit om Gefle eller är jag helt borta? Har inte läst att han har skrivit om de tidigare.

Hong Kong:
Percy går in o sponsrar "drömfemman". Han var beredd att lägga 20 mille på Malmö, men han vart övertalad efter heta diskussioner att satsa de återstående 5 miljonerna på Brynäs drömfemma.

stefan Bskv: "Förstavalet av center är enkel. Passningskungen o evighetsmaskinen GävleLasse får ta sig an tekningar etc..."

Då får jag banta bort lilla magen då *L*

stefan Bskv: Vilken storsponsor har dom nu skrivit kontrakt med? Det blir nog elitseriens bäst betalda formation..*L*

stefan Bskv: Det är bara att ringa Sundlöv :-)

70 Rodrigues:
Drömkedjan måste ju se ut på följande sätt.
Målvakt: Lundström 6. Bara att se mössan skulle skrämm motståndarlaget:-)
Backar: Rodrigues (då sitter forwards klistarde vid sargen) spelförande back är Selander, som dock ej får springa runt på arenan alltför mycket, håll dig på isen..
Förstavalet av center är enkel. Passningskungen o evighetsmaskinen GävleLasse får ta sig an tekningar etc...Som ytterforwards ser jag Lindgren som åker runt o berättar historik om föreningen med motspelarna o tråkar ut dem:-) Som andra ytterforwards ser jag Tobbe med megafon samt trumma på magen o fullkomligt skriker bort motståndarbackar:-)

Ett mycket starkt lag...

70 Rodrigues: Jaha då får vi väl hoppas att ryktet om Timrå bara var just rykten då! Men å andra sidan känner mig lite halvkluven inför Micke Lind. Han är ganska bra, men allt är relativt! Det finns ju bättre spelare, men sämre också....Visste man att det kom in en riktig kanon så skulle man ju kunna avvara Micke...eller inte....

Anneli: Nope, Linds kontrakt har gått ut!!

70 Rodrigues: Jag hoppas oxå mycket på att Malmen stannar, men då får f.. i mig Brynäs allt bjuda till lite oxå. Lova honom mer speltid tex. Killen gör aldrig ett dåligt jobb och ska belönas för det. Sachl borde väl också kunna få ett bra erbjudande. Men Lind har väl ett år kvar han?

rackham: Betyder dock inte att jag vill behålla Sjögren o Andersson, nu måste det in spelare av rang!!

rackham: Ja, dom är sämre än Sjögren o Andersson, dom har inte tuffheten o hårdheten enligt mig! Nu måste det värvas spelare som gör att vi blir ett etablerat ES lag igen, det måste vara slut på lindansandet nu år efter år!!

rackham: Knappast sämre än ovanstående, men problemet är ju inte att juniorerna inte håller måttet, utan att lagledningen konsekvent matchar spelare som Sjögren och Andersson, år efter år.

70 Rodrigues:
Är de sämre än Sjögren och Andersson?
De är säkert billigare och mer publikvänliga...

rackham: Enligt mig så måste dom stå på tillväxt ett år till men det är min åsikt!! Men, tar man in juniorer så måste dom få kunna misslyckas utan att bli bortplockade på än gång, tyvärr är det så det har fungerat tidigare!!

Peja:
Vill man lägga "alla" pengar på ett fåtal spelare så...

70 Rodrigues:
Tex fw Stridh (-86), b Lundin (-86), fw Sunna (-87) och b Morin (-87), de senare två spelar J18-VM nu med Bäckström.

« · 539415 · »