1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741962 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Wesley: Förhoppningsvis så är han på väg tillbaka till Brynäs.

[url=www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=282]STATS[/url]

Wesley: Det där var mer intressant än Jokela.

Peja: och enligt taif.nu så är det bekräftat att Tuulola lämnar sin nuvarande klubb....vad det nu ska betyda.

Jokela är klar för Lukko Rauma, om nu någon intresserad av de.

Joshua_Tree: Varken Nolander eller Nylander har kontrakt över nästa säsong så vitt jag vet, så det där kanske är deras sätt att skriva att båda är på glid :)
Två flugor i en smäll, så att säga.

Men jag tror inte att Nolander (eller Nylander heller för den delen) är någonting för Sundlöv att kolla upp.

Enligt taif.nu är både Adam Andersson och Peter Nolander på glid. Inte för att jag egentligen tror att någon av dem är nåt att satsa på för vår del. Adam lyckades aldrig riktigt (och är konstigt nog alltid två snäpp bättre i Mora - vad beror det på?) och Nolander var väl på gång till Brynäs för ett par år sen men valde att stanna i Dalarna.

Fast enligt taif.nu är Nolander forward. Jag är helt säker på att han var back när han var på gång till Brynäs. Är det Peter Nylander som är på glid kanske? Förvirrande.

1. 70 Rodrigues: Ja det här var ju kul♥♥♥♥
  2. kul
  3. kul
  4. skitkul

70 Rodrigues:

• boork
  • boork
  • leif
  • kork

65selander: Skitkul ju :-)

70 Rodrigues: Märker att du har hittat leksakerna för HS+

Sitter här och oroar mig över om dom ska förlänga med Björck samt att dom misslyckas med att bryta kontraktet med "trafikkonen" DJ, då blir det lite jobbigt på backsidan.

Peja: Boorken gillar ju våldshockey, han sitter säkert i telefon med Odoyas agent redan nu.

Teppo: Peltonen var landslagsback när han skrev på för HV71, men där har det inte gått bra och han har längtat hem till Finland - så skulle förvåna om han gick till Brynäs. Men man kan ju alltid hoppas att han kommer, skulle självklart vara en förstärkning, likaså Oduya och Kronwall...

stefan Bskv: Du kan skriva vad du vill naturligtvis men om du vill bli förstådd av de som läser forumet kanske du måste vara lite tydligare. Jag förstod bara inte vad du bad om ursäkt för och då låg det där med sponsorerna nära till hands. Jag ber om ursäkt om jag trampat dig på tårna med min fråga det var alls inte meningen.

Teppo:
Skall förtydliga mig. I mångt o mycket vänder jag mig till Rackham, Jompe m.fl. Jag behöver inte sitta o namnge de personer eller vidare saker jag tycker. Så länge jag håller mig under de ramar som finns på de forum som finns, så skriver jag precis som jag vill.
Jag har legat ute i många debatter samt arbetat aktivt i BSKV:s styrelse.

De personer som känner mig runt om Sverige får väl avgöra , om jag skulle kunnna påverka sponsorer att sluta sponsra Brynäs.
Eftersom jag personligen tog väldigt illa vid mig ditt sista du skrev, så kan du ringa mig på mobil 070-5239045 så skall jag förklara vidare varför.

Hälsningar/Stefan

Joshua_Tree: *ASG*

70 Rodrigues: Jo jag förstod att du menade DJ, men Trafikkonen ser ut som ett finskt namn. :)

Joshua_Tree: DJ

stefan Bskv: Jag tror att många med mig inte riktigt fattar vad dina senaste inlägg går ut på. Men de kanske inte är riktade till mig vad vet jag? Vad ber du om ursäkt för? Är det ni som har försökt påverka sponsorer att sluta sponsra Brynäs eller vadå?

Makkan: Såg precis hur det såg ut :-)

70 Rodrigues:

Jag trodde att det alltid var din personliga åsikt som du skriver här på Hockeysnack :-)

För att vara med o påverka en stor förening krävs det ett sammnsvetsat lag bakom sig. Om du under flera års tid velat göra något så hade det i mina ögon varit mycket enkelt. Om man vänder sig till sin supporterklubb o dess styrelse, så är det en väg.
Vår väg var följande. Vi samlade ihop ett par supporters samt medlemmar till Brynäs IF. Medlemsrådet samt BSKV.s gamla styrelse vart informerad, så även den nya ordföranden i BSKV.
Vi hade möte. Kom till beslut att vi måste föra informationen vidare till supporterklubbarna o dess styrelse. De får i sin tur kontakta sina styrelsemedlemmar o i slutändan av det hela, om/när man lyckats komma överrens om något, får man försökas hitta stöd från supporters o övriga medlemmar.
HAR MAN DÄREFTER DET STÖD O ÄR ENIGA I DE FRÅGOR MAN VILL TA UPP MED VALBEREDNINGEN, DÅ VÄNDER MAN SIG DIT.
ÄR DETTA EN VÄG SOM ÄR FEL!?

Att vår grupp sedan inte är experter på just det finstilta vad gäller agendor mm ber vi om ursäkt för. Jag är en vanlig hockeysupporters som älskar min klubb, men är villig att lära mig mer om o hur man går tillväga med arbeten kring detta.
Jag ber om ursäkt från samtliga av oss.

De som var med på mötet var följande personer:

Stefan Jacobsson
Anneli Smedberg
Anders Smedberg
Tony Rodrigues
Aimo Sourajärvi
Lars Sundbom

70 Rodrigues: Trafikkonen - är det den där stora, orörliga finnen det? ;)

Teppo: Håller med. Det lilla jag sett av AA på TV senaste säsongen har sett bra ut. Han ser lite tyngre och större ut; tidigare var han rätt klen.

Teppo: Odoya, Kronwall och Peltonen, ja tack!! Bort med Björck och trafikkonen :-)

Peja: Andra ESbackar som inte är kontrakterade ännu är:

DIF: Odoya, Kronvall, Petterson
VF: Demen-Willaume
HV: Peltonen
Mora: Nolander

Jompe: :-)

AA är ju faktiskt bara 83:a och har utvecklats rejält i förstafemman i Mora under året. Dessutom med ursprung i Gävle.

Adam Andersson hade väl varit ok med tanke på vad som finns att tillgå, men en defensivt stark back med ledaregenskaper vore ju verkligen att föredra om det är möjligt...

Jompe: Nu tycker jag att du är taskig mot alla trafikkoner :-)

Teppo: Beror på alternativet. Om alternativet är Daniel Johansson kan jag tänka mig en trafikkon i Brynäs.

Någon mer än jag som skulle kunna tänka sig att ge Adam Andersson en ny chans i Brynäs?

70 Rodrigues: Vi vet nog båda två att jag i flera år haft synpunkter på hur Brynäsorganisationen arbetar och hur den borde arbeta. Men steget därifrån och till en låt-gå-mentalitet är rätt långt. Jag tror inte på indelningar att allt är antingen helt kass eller helt bra.

Jompe:
Kontakta mig. Tony har gett dig mitt nummer.
/stefan

Jompe: Förlåt, glömde tillägga att det är min personliga åsikt! Du och vissa andra tycker säkert annorlunda och några är inne på min linje.

70 Rodrigues: Är det?

Jompe: Han tror nog att det ordnar sig nog iaf, det är ju den mentaliteten som råder inom Brynäs IF :-)

Jompe: Han räknar nog med att Månsson sitter utvisad hela matcherna. Då behöver vi bara tre fyror ;-)

kacken: Enligt Brynäs hemsida har vi i nuläget har vi en målvakt, sex backar och åtta forwards under kontrakt. Sundlöv säger att får man Malmström och Lind under kontrakt också så är det bra. Hur räknar karln?

sylf: *plockar fram hushållspappersrullen*

Gusten: Jo, en Bissett-typ vore ju inte fel. En sån där tomte som skjuter från höften, alltid prickar mål och har en gudabenådad förmåga att vara där pucken hamnar.

Gusten: "En riktig sniper"

Gå in på www.stockholmsnipers.se ....Där finns det såna i uppsjö:-))
Antar att dom tappar tvålen i tid och otid i den duschen....

Joshua_Tree: Håller med angående centerfrågan. SEN behövs en ytterforward av klass! En riktig sniper. Sen Tuulola och ytterligare en klippa i dom bakre leden. Sen jävlar är det bara att börja käka orm!

kacken: Instämmer. Man måste jobba för på Sachl. Jag skulle gärna se att man flyttar upp lill-Bäckis och kör Lind, Walle, Sachl och Bäckis som centrar i fyra kedjor, och Miettinen som ytter - kanske ihop med Bäckis så denne får lite hjälp. Och så får Miettinen förstås flytta in som center vid behov.

kacken: Ska vi ha Walle som center? Då får han ligga i om han ska kunna ta en ordinare plats i laget.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Sachl då? om Lind stannar så har vi tre centrar, Walle, Lind, Mietenen. Flyttas Bäckis upp som ordinarie center?

Swordster: Jo, det får vi hoppas.

Falken: Några junisar som flyttas upp kanske?

Falken: Jag glömde länken.

Enligt Aftonbladet så är Boork klar som ny tränare. Han ska presenteras på en presskonferens idag. Samtidigt i artikeln så sa Sundlöv att han förhandlar just nu med Malmström och Lind.

Så här säger Sundlöv:
– Vi ligger i förhandlingar med Mikael Lind och Henrik Malmström. Kommer vi överens med dom så ser det bra ut, då ska vi nog bara ha in en forward till, säger Sundlöv.

Va? Ska vi bara ha 11 forwards. Vi ska väl minst ha fyra kedjor med några extra spelare som får hoppa in om/när någon går sönder eller spelar dåligt. Vi måste ha en bred trupp, det måste ju dom förstå efter alla år i dom nedre regionerna av ES.

rackham: Å andra sidan så var det inga duvungar som gjorde mål på honom. Skulle faktiskt kunna tänka mig två tre st av dom målgörarna i Brynäs laguppställning nästa år..=)

« · 541554 · »