1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741975 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Wesley: Förhoppningsvis så är han på väg tillbaka till Brynäs.

[url=www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=282]STATS[/url]

AD: Visst, kan inte någon i Gävle springa hem om fråga ut Sulku lite..han kanske vet något :-)

Wesley: Och nu står även Tull-Olle som rykte till Brynäs...

Huge: Ska bli spännande att se vad det blir av det ryktet.

Godnatt på er nu skall jag drömma om Boorkens försäsongsträning på myrarna runt Gävle.

Nu kommer ni få jobba lite grabbar istället för att drälla på Golfbanan och Gävletravet ;-)

Angående Tuulola är det sedan länge klart att han lämnar Basel, som det står på taif.nu. Han var nämligen utlånad dit under Basels slutspel från sin ordinarie klubb Rapperswill. Han har kontrakt med Rapperswill till 2006.

65selander: Skogsmössen i Gävletrakten jublar! 

Två notiser om Brynäs i dagens Aftonbladet och båda är av possitiv karaktär. Måste vara rekord för dom senaste åren.

Otrolig vändning av Honken,helt plöstligt vill han vara kvar i" ett lag som år efter år spelar kvalserie",hans eget uttalande

51 Roger:
Regel No1 - Ta aldrig citat i kvällstidningar på allvar.

51 Roger: Regel nr 2 - Never trust a smiling målvakt.

Stigsson: Vem skall man tror på om man inte kan lita på 3:e statsmakten ;-)

Helt väntat om Fleming nu bestämt sig för ett "nej" till Brynäs. Satsa nu på Boork, Brynäs. Skulle dock inte bli överraskad, snarare tvärtom, om det  blir en för elitserien oprövad tränare som klubben presenterar de närmaste dagarna.
Clarence 2005-04-23 16:20

Hårda tider för Dysterkvist.

65selander: Du kan alltid lita på mig.

Jompe: ...och mig.

"I går började Boork sin anställning som tränare/coach. Hur uppdaterad är han inom den verksamheten?
Vad jag är rädd för är att han gjort sitt som elittränare. Det var ett tag sedan han var med."

Citat ur Puckens krönika idag.
Nu är väl inte hockey samma färskvara som mjölken är och det har väl hänt en del sedan han var i ES senast.
Men i stort så finns det väl egentligen inte så mkt hokuspokus inom hockeyn. Iaf knappast ngt som Boorken inte känner till.
Backchecking, forechecking, styrspel, bågar hit och dit, you name it...
Är spelarna bara vältränade och motiverade så är hälften vunnet.
Att nästan ta Almtuna till KS är väl iaf ett litet tecken på att takterna sitter i.
Nu gäller det först och främst att skapa trygghet och stabilitet i laget, samt att få till ett riktigt grundspel som vi kan luta oss emot.
Detta tror jag är Boorkens primära uppgift.
En perfekt chans för Kyrö att få lite mer rutin och kunskap....

Det stod i dagens GD/AB att om vi ska ha tretton forwards så behöver vi förstärka med tre ytterforwards. Men saken är att vi i dagsläget har 8 forwards varav en är center och en annan kan spela där (Miettinen). Om vi då ska ha 13 forwards så behöver vi ju snarare fem forwards. Kanske är det så att Malmström  och Lind skrivit på eller är nära att göra det. Läste även att Sachl med hög sannolikhet inte kommer till Brynäs mer den här gången. Det beror på skatteskäl och om han skulle komma så skulle det bli i slutet av oktober. Synd, då Sachl var riktigt bra i kvalserien.

Något så här kanske det kan se ut, då förutsätter jag att DJ försvinner och att N Andersson kladdar på samt att Malmström och Lind förlänger.

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sulku-Kuparinen   Viitakoski-Miettinen-Malmström

2:a Sjödin-NY   Dackell-Lind-Molin

3:e NY-NY   B Danielsson-Wahlberg-Spets

4.e N Andersson-Casselståhl   Månsson-NY-NY 

Vet inte riktigt hur Sundlöv räknar och resonerar när det gäller nyförvärv? 

70 Rodrigues:

In med Sunken i tredje.

70 Rodrigues:
Och sen kanske det är dags för Lill-Bäckis att få "ta hand om" fjärdekedjan?

Gusten: Självklart så ska Sunken vara med, glömde honom i all hast!!

70 Rodrigues: Blir intressant att se om Sulku är helt återställd efter skadan, är faktiskt lite orolig på den fronten.

Micke Lind har idag skrivit på ett tvåårskontrakt med Brynäs. Se länk!

64Waern:

Lind klar för ytterligare två säsonger!! Oj vad viktigt! Nu kan inte Malmen dra sig ur...

Falken: Kalas!! Det blev visst inget med resan till de sydliga nejderna. Detta är jag tacksam för.

Där föll ytterligare en viktig byggsten in i lagbygget. Malmen nästa!

Synd att Brynäs låter Sachl vara p g a artistskatten men vem vet han kanske dyker upp i oktober om han inte har något annat för sig.

65selander: Vad säger man? Boork-effekten?

Det var mycket bra och viktigt med att Lind skrev på. Nu vill jag att "Malmen" tar och kladdar på samt att Lill-bäckis får en plats i A-truppen som center.

Falken: Sjävklart ska Lill-Bäckis plockas upp i A-laget, allt annat vore tjänstefel. Är mer tveksam när gäller Malmström, tycker att man ska leta efter en naturlig målskytt i 27-28 års åldern.

Larry:Resten av platserna borde nu vikas till riktiga nyförvärv. Utpräglade målskyttar och minst 2 stabila backar som är givna.

Larry: Skicka hit honom omedelbart, Brynäs klart bäste spelare i mina ögon!

Larry: I malmen har du en j-a slitvarg och han kommer att öka sin kapacitet nästa säsong

Larry: Skojar du? Malmen är en spelare som är otroligt seriös och noggrann i sitt agerande. Dricker inte ens alkohol. Den typen av spelare ska inte skickas bort!

monty: Det va ett jäkla tjöt om Tuben, var fan är backarna?

Larry: Hur vågar du smutskasta Brynäs mest värdefulla spelare? Kommer nog vara många som kommer att gå emot det du sa. Liksom jag

AD: Smutskasta?
Jag har MIN åsikt och du får ha din. Men debattera inte på sån här löjlig låg nivå. Skärpning!

prosten: Undrar jag med, just nu så har vi ES sämsta backuppsättning. Nu är det dax att dom presenterar ett par nya starka backnamn!!

70 Rodrigues:Boorken måste ju ha nått att säga till om. Det kan ju inte vara meningen att han ska ha samma smutskastade försvar som vi hade nu senast. Just nu har vi nästan samma backar förutom Phillips,kanske har lågprisvärvaren(förlåt, sportchefen) tänkt att Sunqvist ska gå in och ta Phillips plats och dominera.

Jompe: Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??

Nu har befintlig trupp en medelålder på exakt 30 år.

aphac: Inte för att jag vet hur man ska kunna locka Kronwall från storstan till bonnlandet men nog vore det mumma med en back av den kalibern.

Adam A förhandlar med DIF enligt hockeycentralen.

70 Rodrigues: 29,31 år!!!

Bissett19: Rättshaverist :-)

70 Rodrigues: Kalla mej gärna Besserwisser annars,det tar jag som en komplimang:-))

Bissett19: På min miniräknare i stan blev det iaf till 30, så d så :-)

Bissett19: 29.3125 år.

Lilljanne: Har du räknat in Lind då??

Bissett19: Jäklar, glömde honom. Boork är inte heller medräknad. Men jag kan avslöja att medellängden är 182 cm och medelvikten är 87 kg. Utan Boork och Lind.

Lilljanne: Räknar ni på exakt ålder eller bara på jämna år? Blir ju lite högre snitt om man räknar på att Kalle Kula är 33 år och 287 dagar, än om man bara räknar på 33 år. :)

« · 541554 · »