1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741931 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Teppo: Att han är klar betyder ju inte att han får spela!!!

Gusten: "Huge: NOLL mål på 19 matcher av en NHL forward = flopp!"

Visar väl bara att du gått på myten att man automatiskt är en kanonspelare bara för att man spelat i eller spelar i NHL.

Huge: "Och omständigheterna har naturligtvis inte spelat ngn som helst roll?
Lockout, ideliga tränarbyten med noll grundspel som följd, spelarskador osv osv...?
Jag tror vi får be ngn att istället väcka dig ur ditt svart/vita tillstånd..."

Det faktum att vi släppt in c: 8000 mål per säsong beror alltså på lockout,noll grundspel,skador,fel färg på pucken osv???

Undrar vem som behöver väckas och inse verkligheten.

Teppo: Menade givetvis Petrovicky =) Jag känner till de flesta spelare i BIF, men ingen känns som någon genuin Brynäsare som man liksom identifierar med klubben nu i modern tid. Förutom då Molin och Sjödin. Spelare som varit bra affischnamn men som på senare år gått ner sig, framförallt Molin, men som ändå känns som ett av Brynäs "stora" affischnamn.

Huge: Nokelainen var väl just en sådan, som kom utifrån och som inte kände alla spelare. Vill minnas att tongångarna var positiva här till honom, för att sedan gå över till negativa i takt med att laget sjönk som en ihålig ubåt. Jag fick uppfattningen av att Nokelainen var ganska hård som tränare, kanske helt fel. Men Boork är väl också en hård tränare, och det finns väl egentligen ingenting som säger att det blir bättre den här gången.

Brynäs har iår en bra målvakt, en rätt bra forwardsbesättning, även om centersidan ser lite ihålig ut. Men framförallt har man såhär långt ett obefintligt försvar som jag ser det. Man har en 1a och en skadebenägen 2a back, sen är det en bit till nästa nivå.

Tillgång på spelare senaste säsongen var det väl ändå överflöd av iom lockouten. Och så passa bråttom kunde man väl inte haft det så att man var tvungen att bokstavligt talat köpa grisen i säcken i Arnason.

70 Rodrigues: Praise the lord!

Wesley:

Nu såg jag att det var uppe på hemsidan.

70 Rodrigues:

Källa, länkl!!??

Bäckström är klar!!!

Gusten:

Som målgörare kanske Petrovicky var en flopp, men som Huge säger så arbetade han hårt för sina lagkompisar i stället....och då kan man inte kalla honom för en riktig flopp.

Om man kollar hans poängstatistik innan han lirade för Brynäs så har han ju i sanningens namn aldrig varit en målgörare heller.

Teppo:
Du kan väl skriva något i din presentation.

Huge: NOLL mål på 19 matcher av en NHL forward = flopp!

Frella: Jag säger inte att allt löser sig med rätt tränare, men att det behövs lite stabilitet samt lugn och ro på den fronten.
Tränarbytena är inga medvetna val utan har varit nödvändigheter som haft olika orsaker. Nu får vi en etablerad kraft utifrån som förhoppninsvis står för denna kontinuitet och stabilitet.
Angående lockouten så är det ju alltid lätt att vara efterklok.
Speciellt när man satsat på rätt häst, dvs trott att det verkligen skulle bli lockout.

"Att man inte scoutat NHL-spelare är rätt självklart, men man borde ju ändå veta vad man vill ha och får vid värvning. Tänker då på flopparna Arnason och Pavlikovsky i första hand."

Nog visste man vad man ville ha, men det är inte alltid man får exakt detta. Tillgång på spelare och tidsnöd kan krångla till det hela.
Arnason var en klar flop, men Petrovicky tycker jag ändå inte kan räknas dit. En defensivt hårt jobbande forward som man iofs kanske hade hoppats mer på. En flop tycker jag dock är ett för starkt ord.

65selander:

Tycker att alla uppgifter om hur medelmåttiga spelare kan bli rika nere i Europa ska tystas ner! Tänk om våra spelare får nys om detta, vilken flykt det kan bli. Det tänker;"fan, får Anger SÅ mycket cash, hur mycket kan inte då JAG få..." =) Men enligt länken verkar han ju ruggigt seriös, snackar om skidorter och fotbollsstäder,är han inte där för att spela hockey? Ja, den där Anger ...=)

Frella: Pavlikovsky? Gick det inte ganska bra för honom i Mora? Att du bara känner till sjödin och molin samt kanske arnason kan ju också bero på ett ointresse från din sida.

Frella:

Bra inlägg.

Nej, vi har inte lyckats förvalta de talanger vi lagt vantarna på. Jag var t ex säker på att Rudslätt och Soling, förvisso vid olika tillfällen, skulle utvecklas till spelare man skulle associera med Brynäs IF.

Sedan är det en annan sak att Rudslätt inte lyckats fullt ut i Djurgården. Att utveckla spelare är ju traditionellt sett en styrka hos mesta mästarna.

Huge: Så att ni gjort ideliga tränarbyten beror endast på att ni har haft alldeles för smarta spelare för att klara av att spela under de "dumma" misslyckade tränarna? Och att allt löser sig med rätt tränare?

Skador är ju något alla lag dras med, och det finns väl inget lag som bygger ett lag utifrån att iår ska vi minsann inte ha några skador?

Angående lockouten så stod det väl klart ganska tidigt att det skulle bli lockout, så BIF hade precis som alla andra god tid på sig att fixa externa finansiärer. Något som man uppenbarligen lyckades ganska dåligt med först. Att man inte scoutat NHL-spelare är rätt självklart, men man borde ju ändå veta vad man vill ha och får vid värvning. Tänker då på flopparna Arnason och Pavlikovsky i första hand.

Att Brynäs tappar mark i regionen och har svårt att knyta till sig sponsorer kanske beror på att man fortfarande har samma affischnamn som för flera år sedan. Fortfarande så är Brynäs Ove Molin och Tommy Sjödin utåt sett. Nog tycker man att något annat namn än dessa borde en anrik klubb som Brynäs lyckats skaka fram som nytt affischnamn på fem år. Något som inte gjorts och när nu Sjödin lägger av nästa år(förmodligen) och Molin är en skugga av sitt forna jag vem ska då axla manteln? Finns väl egentligen bara en som kan ta över rollen och det är Honken, kanske också att Spets/Dackell kan bli ett namn. I övrigt finns väl inga spelare i dagens BIF som förknippas med BIF, även om många spelat flera år hos er så har de väl ändå inte riktigt gjort sig kända som Brynäsare...

Det kan ju vara så att Brynäs inte tänker förlänga med Björck,
och att man vill meddela honom det personligen, innan man
berättar det för tidningarna. För det som skrevs i artikeln i
GD/Arbetarbladet var ju bara att de skulle mötas idag, torsdag,
och att det inte var klart åt något håll.

Det kan ju vara så att man inte vill ha en ny
"Bissett-historia" som valsar runt i tidningarna
som t.ex. "Björck fick sparken via tidningarna"
eller någonting däråt.

Man kan ju iallafall hoppas.
För det böhövs minst en, helst två, rejäla förstärkningar i försvaret.

Huge: Att reta Rodrigues är som en promenad i parken :-)

Huge: Måste nog vara så!!!

70 Rodrigues: För att reta dig.... :-)

Varför behålla Sjögren????

Anger gjorde ett klipp när han gick till Schweiz 2:a liga iaf. Han har nu skrivit på för Basel och får nu över Miljon för att spela Hockey och se hipp ut.

Allt enl Aftonbladet. Han gjorde förövrigt 105p förra säsongen.

Teppo: "Jag bytte bilmekaniker nyligen för bilen fungerade verkligen inte bra när han hade rotat i den."

Jo, men du lämnade ju iaf bilen till den första mekanikern.
Vilket tyder på att du utgick från att han skulle göra ett bra jobb?
Även om han med facit i hand inte riktig fixade det hela? :-)

Det verkar vara slutvärvat nu. Hej o hopp!!!

sylf: "Kan du inte läsa?? Be nån tala om för dig hur sluttabellen sett ut de senaste åren så inser du att backbesättningen inte är bättre än allsvensk klass."

Och omständigheterna har naturligtvis inte spelat ngn som helst roll?
Lockout, ideliga tränarbyten med noll grundspel som följd, spelarskador osv osv...?
Jag tror vi får be ngn att istället väcka dig ur ditt svart/vita tillstånd...

Teppo: Läser i AB att LIF förstärker i båset med Christer Olsson. Verkar som fler klubbar spar på pengarna ;-)

Huge: Jag bytte bilmekaniker nyligen för bilen fungerade verkligen inte bra när han hade rotat i den.

Huge: Dom funkar tillsammans mot lag som Nyköping, Oskarshamn men inte mot FBK, Frölunda, Djurgården t ex. Dom kommer att bli sönder och ifrån åkta, har inget med grundspel att göra, det är kunnandet som saknas, och det är något som genomsyrar hela föreningen.

Wesley: "det känns som om du ibland är anställd av Brynäs på något sätt hehehe!"

Ja, då kanske man hade haft lite mer insyn i saker och ting.
Och följaktligen fått svar på många saker som för oss utomstående ibland verkar obegripliga, men som har en naturlig och logisk förklaring.
Inte svårare än att jag är försiktig med att ifrågasätta en bilmekanikers rotande i min bilmotor då ngt gått sönder.
Om jag inte själv vore mekaniker förstås.... :-)

Teppo: Någonting måste vara på G för att dom kan inte på fullaste allvar tro att vi skall klara oss med den backbesättning vi har nu.

Gusten: Nån jeppe på Hockeymagasinets forum skriver att Brynäs faktiskt rycker i Tuulola och Matthiasson. Jag klamrar mig fast vid denna sista vrakspillra av idiotiskt hopp.

Huge: Okej jag menade tillsammans UTAN tillskott.
Hoppas att Boorken kan göra 1:a backar av 7:e diton annars.

Håller med om att det MINST behövs en klassback.

Huge: "Alla är ense om att Brynäs backbesättning är av allsvensk klass så varför har inget hänt där ?"

Återigen en överdrift.
Att dysterkvistarna härinne är ense om saken, det är en sak.....

Kan du inte läsa?? Be nån tala om för dig hur sluttabellen sett ut de senaste åren så inser du att backbesättningen inte är bättre än allsvensk klass.

Gusten: "Cassel, Kupan, Sjödda, Sunken, Sulku, Björck, N.A. ALLA håller ES klass...även DJ kanske.
Men inte TILLSAMMANS! Vi kan inte ha 6 stycken utfyllnadsbackar!"

Tvärtom.
Det är just TILLSAMMANS dom funkar.
När dom får klara regler och ett fungerande grundspel att hålla sig till.
Typ det som Fleming införde då han tog över.
Och som Boorken kommer att fullfölja.

Ett krav dock för att man skall känna sig lite lugnare:
MINST en klassback behövs.
Annars ser det lite besvärligt ut....

Nu står Markus Matthiasson som rykte på Hockeymagasinet!
Ligger det något i det tro. Hockey magasinet har ju varit rätt lugna med vilda rykten annars hittils.

Joshua_Tree:
Jag har "bingolingat" som en skogstokig hela morgonen.

Mina arbetskamrater stirrar konstigt på mig nu ;)

TIKbiff: Enligt Nubben så är han inte klar för Elitseriespel redan, utan borde växa på sig ett år till. Men han kommerr att bli bra. Jag hittar dock inte igen artikeln han sa det i...

Clubsport: Det är ju precis DET som är problemet....i princip ALLA backar håller i ES. Men man kanske ska se helheten. Vi kan inte förlänga med allihopa. Vi behöver inte fler 6-7:e backar. Hellre Björck än DJ....helst ingen...absolut inte båda!

Joshua_Tree: "Huge: Ja. Lars-Erik Spets är svaret på alla våra problem."

Nä, det är han inte.
Och det var dessutom inte det saken gällde.
Fast det där med elixiret har du rätt i... :-)

Clubsport: Nej, det blir ju bra med Björck om vi vill spela i kvalserien men är det inte slutspel vi siktar på. Det fanns ju ett skäl till att han försvann från SSK, han platsade helt enkelt inte.

Huge:
Att vara scoutad och att få ett kontraktsförslag är en väldig skillnad, Lars-Erik Spets har både DIF och TIK haft ögonen på, men inget av dessa lag valde ens att ge honom ett kontraktsförslag utan det vara bara BIF i ES som gjorde detta, vad detta sedan berodde på är ju en annan fråga, om han inte ansågs platsa eller hade höga löneanspråk har jag ingen aning om.

Namtrac:
Björck gjorde inte bort sig i kvalserien spelade lugnt och säkert.
Även om han inte är nån favoritspelare hos mig heller så är det väl inte hela världen om han stannar. Han är ju stor om inte annat...

Gusten, och alla andra: Kom igen nu, nu kör vi lite morgongympa:

Blunda hårt, kupa händerna och slå frenetiskt mot öronen medan ni skriker efter mig för full alls:

LALALALALA BINGOLINGO!

Huge:

Inget ont Huge, jag brukar faktiskt hålla med dig i mångt och mycket, men jag börjar undra lite smått....det känns som om du ibland är anställd av Brynäs på något sätt hehehe!

N Danielsson ska ju ha stora attitydproblem och inte vilja underkasta sig den träning som behövs för att vara elitspelare så det är ju ingen förlust att han sticker.

Angående backarna så är det väl så enkelt att det inte finns några bra svenska backar tillgängliga på marknaden om man inte vill erbjuda fantasilöner.

Huge: Är optimist i övriga fall men en titt på Brynäs backbesättning kan få Carolina Klüft att förvandlas till Lars Norén.
Vi vänder på det, var hittar du guldkornen i besättningen ? Skall Casselståhl få en Lidnersk knäpp ?
En frisk Sulku kommer betyda mycket men en svala gör ingen sommar.

Cassel, Kupan, Sjödda, Sunken, Sulku, Björck, N.A. ALLA håller ES klass...även DJ kanske.
Men inte TILLSAMMANS! Vi kan inte ha 6 stycken utfyllnadsbackar!

Alltså blir det inte ens ETT etablerat backnamn till så bryter jag ihop. Ska Sjödda än en gång försöka bära hela försvaret? Funkade inte när han var 38...kommer inte funka nu när han är 40 heller.

Nej från och med nu kommer jag att behandla artikeln idag som en fet tidningsanka. Jag vägrar acceptera att DJ fortsätter och att Björck får nytt kontrakt. Jag går in i förnekelsestadiet. Så lite pengar/förnuft kan inte Sundlöv ha.

Ahh nu känns det skönt igen

Huge: Ja. Lars-Erik Spets är svaret på alla våra problem. Han kommer att glänsa i vinter, göra 130 mål på egen hand, efter att ha assisterat sig själv via sargen. Vidare kommer han att stänga av mittzonen för motståndarna och proppa dem effektivt på defensiva blå, eftersom han är tolv meter bred, vindsnabb och outtröttlig. Lars-Erik kommer, ung och tvålfager som han är att bli rena ungdomselixiret och kommer således också att sänka Tommy Sjödins faktiska ålder till fornstora dagar.

Huge:

Men han var redan scoutad av andra lag också, vi har nog mest Sandlin att tacka för att Spets kommer hit.

Wesley: "Kan någon tala om för mig hur det kommer sig att andra lag kan hitta billiga talanger från sämre A nationer, B, C och juniorligor, men inte Bynäs."

Lars-Erik Spets.
Säger det namnet dig någonting? :-)

« · 542358 · »