1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739224 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Namtrac: Med Lhc:s landslagsmässiga trupp har Soling givetvis större chans att lyckas men jag tror inte han kommer i närheten av en landslagsplats igen. Som rollspelare möjligen.

70 Rodrigues: Timrå fick kredit för att ha värvat Danmarks bäste. Norges bäste smäller högre. Säger Sandlin att han är bra tror i alla fall jag på det.

Och Brynäs hemsida lägger in nyheter dygnet runt. Hur många elitserielag har den servicen? NU VI ÄR PÅ G! (i alla fall jag)

Clarence: Kanske är en Spetsnaz rent av? :)

Namtrac: Den enda gång jag varit hyggligt säker på att ett nyförvärv kommer att göra succé gällde just Malmström.
Jag tar fram samma penna igen då det gäller Spets.
Huge - Tvivlarna: 2-0 :-)

Huge: Visst är det en skön känsla att bara minnas dom gånger man haft rätt.

Aja nu släpper vi Soling!

Det skulle faktiskt vara interessant (som vissa påpekat) att Mika Hanulla från MIF skulle värvas till BIF! Han skulle passa bra med gamla linekompisen Malmström!! :D

Ett interessant namn skulle oxå vara LHC:s Johan Franzén, han har inte fått så mycket speltid i klubben och han skulle platsa bra!
Markus Matthiasson vill nog inte heller spela kvar i MIF, han kanske skulle värvas :)

Aja nu tänker och drömmer jag för mycket, men man hoppas ju på de bästa spelarna inför nästa säsong, för nu är det dags att satsa!!

Makkan: Jag sa nu släpper vi Soling!! :D .. haha

90Steen_: Ja vi kan gnälla oss hesa, stånga pannbenet blodigt... Soling gick vidare. Personligen så ligger jag lågt med min kritik innan jag vet säkert hur vändorna varit. Att det är svårt för Brynäs att matcha ett bud från Linköping är ju klart. Linköping har bland de högsta lönerna i Elitserien.

Vi får se vilka som lämnar och vilka som tillkommer...

Och på resans gång så kommer tangentborden knattra så det ryker om det.
En sak är i alla fall säker, några kommer att fortsätta att gnälla precis som de gjort hela tiden jag varit här på HS, andra kommer fortfarande att helt ignorera dåliga nyheter och knalla runt i nån slags drömvärld.

Jag tror i alla fall att det blir rätt bra ändå i slutändan...

90Steen_:
Franzén, now you are talking.
Speed och spel.

Matthiasson är väl mer en tanksspelare typ Werna, eller?

GävleLasse: Just precis! Ja mina tangienter kommer vara helt slitna när väl ES drar igång igen :D

rackham: Haha aa .. :D .. men visst Franzén är en grymt bra spelare, han har bara blivit bortgömd iår, Morrisson, Knuble och c/o tog ju över ..

Lilljanne: "Huge: Visst är det en skön känsla att bara minnas dom gånger man haft rätt."

:-)

Checka in mitt Allsvenska tips!! :D

Personligen tror jag att Brynäs har gjort en kanonvärvning i Spets. Han är ju grymt lovande och förhoppningsvis (för honom) kan han blomma ut i BIF...

Synd bara att inte Leksand knep honom först...

87bth01:

Räcker det inte med en norrman i Leksand Kanske ?? =)

Clarance: "David Nyström? Återigen skriver jag detta: Vill Brynäs bli ett bra mycket bättre lag än idag måste man värva spelare från högre nivå än Allsvenskan!"

"Spetz blir nog vass. Hur många ggr ska jag behöva upprepa att även jag tror det...?"

Tror du att norska ligan är bättte än Allsvenskan? Personligen tror jag att de är ungefär lika bra, men att Allsvenskan faktiskt är snäppet bättre. Känns som om du säger emot dig själv lite.

Jaha Gonatt då!!: D

Frazze i brynäs? Inte en chans.

Drar NHL igång så drar han över dit, annars lutar det åt fbk/hv. :(

GävleLasse: Brynäs gör rätt att släppa Soling. Tycker att efter hans 1:a år innan skadan så har det i stort sett gått utför. Ni fick vi lite cash för honom och förhoppningsvis så får vi något för dom pengarna. Kanske är det dom pengarna som har pröjsat Spets.

Ang Spets så kör Viasat alla Norges matcher i B-VM
2030 i kväll så möter Norge Ungern så ta chansen att se det tänkta påläggskalven "in action". Spets har förövrigt #10 på tröjan under VM.

Jaha då var vi mitt uppe i silly season, som jag ser det är tränarfrågan prioritet 1. Om Fleming nappar blir jag nöjd, möjligheten finns, annars skulle han tackat nej omedelbart. Anledningen att jag tror stenhårt på Fleming är just det som han uträttade på en begränsad tid med ett helt nerkört lag på alla plan. Han gick in med pondus plockade fram ett enkelt spel där alla hade tydliga roller. Han drog sig inte för att plocka bort spelare som inte var beredda att följa spelplanen. Jag tror att han har betydligt fler ess i rockärmen om han får jobba långsiktigt med ett lag än just "dump and chase" som vi såg i kvalserien.
När tränarfrågan är löst kan man hitta spelare som passar spelsystemet.

Angående Dackell och Wahlberg finns det betydligt mer att hämta. Jag tror i fallet Dackell så var det väl så att han anslöt till träningen med laget första augusti ? Med andra ord skötte han försäsongen själv=golf+ lättare löp- och fyspass. Tror att vi kommer att få se Dackells riktiga kapacitet i höst.

Sidsteppandet av Wahlberg var helt riktig, han har mycket att bevisa. Om jag får välja mellan Wahlberg eller Fleming så väljer jag Fleming sju dar i veckan. Det måste vara slut med den mentalitet som genomsyrat Brynäs sedan Sandlins dagar att "stjärnorna" lägger strategin för hur man skall spela. Vill samtidigt passa på att önska Soling lycka till i LHC.

65selander: [2030 i kväll så möter Norge Ungern]

Matchen startar 20.00. Men Viasat Sport sänder i efterhand. Fast de drar nog in pausen i sin sändning så det blir nog direktsändning på slutet.

rackham:
Svar Nej. Jag tycker Matthiasson har ett bredare register än Werna.
Detta säger jag trots att han haft en medioker säsong i malmö. Såg han dock i ett 15 tal matcher året innan i Timrå, o baserar min uppfattning på det. Nytt lag, ny omgivning, nytt spelsystem etc...göt att somliga spelare kommer bort. Man kan aldrig få garantier att ett nyförvärv skall lyckas.

Viljan att spela i ett lag, samt arbeta hårt för det kollektiva måste vara grundstenar när man väljer nyförvärv. Att rassla med en sedelbunt tror jag inte riktigt på i längden, i vart fall inte i svensk hockey.

Peja: Ja, nog tror jag åtminstone topplagen (Trondheim hör ju dit) i norska första-divisionen är bättre än allsvenska lag, därför är jag hoppfull - omän med måtta - kring Spets.

stefan Bskv: Viljan att spela i ett lag, samt arbeta hårt för det kollektiva måste vara grundstenar när man väljer nyförvärv. Att rassla med en sedelbunt tror jag inte riktigt på i längden, i vart fall inte i svensk hockey.

Och vad fick Matthiasson att gå från TIK till MIF?

Fan vad jag längtar till säsongsstarten, abstinensen är oerhörd :-)

70 Rodrigues: Menar du den i september eller den i mars?

Frisco: Tänker väl mest på Mästarcupen i augusti, då börjar säsongen för mig!!

70 Rodrigues: Undrar vad som rankas högst: tvåa i KS eller utslagna direkt i kvarten i slutspelet? :-)

Huge: Självklart att gå till slutspel och bli utslagna i kvarten, jävligt tråkigt men då vet man iaf att man får spela i ES kommande säsong. KS vill jag ALDRIG vara med om igen!!

70 Rodrigues: Mästarcupen är inte säsongsstart - det är höjdpunkten på säsongen. Det är då Brynäs är som bäst!

Nu får vi hoppas att det jobbas för högtryck för att få behålla Malmström och att dom hittar en bra ersättare för Soling, en högerfattad sådan!!

70 Rodrigues: Jens Karlsson hade ju verkligen varit en bra ersättare, men frågan är om man ens vågar hoppas...

Ps; han är väl högerskytt?

Clarence: Tror att David Nyström skulle passa i Brynäs och poäng kan han ju bevisligen göra, högerskytt är han också. På 38 matcher så gjorde han 42 poäng fördelade på 28 mål o 14 ass +24 i +/- och 38 utv min!

Peja: Japp, Jensa är högerskytt!!

Hannula tilsammans med Malmström, 2 gamla Linekompisar i MIF!! :)
Dom skulle platsa!!

Peja: Jag satt också och var lite nyfiken på Jens Karlsson, men sen tänkte jag efter. Det finns säkert billigare kanonmat att få tag på. Lägg pengarna på lirare istället. Huvudetunderarmentjonginiplanketkillar går det säkert tretton på dussinet. Det enda som krävs är bra fart på rören och att man är hyfsat korkad. ;)

90Steen_: Hannula har inte direkt någon svältlön och är allmänt överskattad - stort NEJTACK till honom med nuvarande lön. Låt HV eller FBK ta över hans kontrakt, inget mej emot...

Peja: Ja men han skulle faktiskt platsa bra och han skulle nog höja sej någon nivå från sitt spel i MIF!

Någon som hört eller sett något om att Tuulola ska vara på ingång till Brynäs? Läste det nämligen på hockeycentrelan, och dom tar väl inte in rykten så länge man inte har en källa/sida, eller?

Ska stå hockeycentralen...

Falken: Det gör det...

Falken: är det verkligen en seriös(trovärdig) sajt?

Bissett19: Jorå, det tycker jag nog.

Falken: ja det vete tusan om det är men hockeycentralen är ju som alla andra, direkt någon inte vill skriva kontrakt med sin klubb så placeras dom ut kors och tvärs över hele hockey sverige.

Man ska nog ta alla rtkten men en nypa salt.

Falken: Hockeycentralen påstår även att Honken kommer att återfinnas i Frölunda nästa säsong, sug på den ni!

Grizzly istället för Månsson?

Värmlands Folkblad:
"Brynäs uppges vara intresserat av förre Färjestadsmålvakten Fredrik "Grizzly" Eriksson och Bofors forward Mathias Månsson, enligt Expressen. Grizzly, som inte fick fortsatt förtroende i FBK, har även fått ett anbud från Västerås i allsvenskan och Månsson har sagts vara på väg till Luleå."

Lilljanne: Länk?

« · 537973 · »