1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739248 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Lilljanne: Tack. Om nu Brynäs är intresserade av Fredrik "Grizzly" Eriksson så tror jag det beror på att "Honken" redan skrivit på eller sagt att han ska lämna oss för t.ex Frölunda. "Grizzly" skulle nog i sånt fall bli 2:a målvakt bakom Korhonen.

Lilljanne: Jag har inget imot Eriksson. Men vad i H-vete tänker de med om de värvar honom. Vi har ju Korhonen och Lundström om Honken sticker. Vi behöver för faan inte värva nån ny keeper.
Om vi värvar Eriksson då pissar vi på Jocke och då kommer han aldrig att stå i våran kasse något mer under sin karriär (precis som Aspen)....

VILL EJ SE NÅGON NY KeEPER VÄRVAS! Korhonen / Lundström 05/06 !!

Mano03: Korhonen kanske har tröttnat på Brynäs och vill avbryta kontraktet. Han var ju ganska missnöjd när han drog. Grizzly och Lundström? Låter knappast troligt heller. Märkligt är det.

Lilljanne: Kan nog stämma att Korhonen har tröttnat men han har ett år kvar på kontraktet. I såna fall får något lag köpa ut honom (kanske St:Petersburg)?

Jag vill iallafall ha kvar Jocke L.... Han är våran näste stor målvakt. Får han ej något nytt kontrakt så kan de lägga ner klubben anser jag.

Jocke tillsammans med Niklas A, Nicklas B, Nicklas D, Krostoffer B m.fl är våran framtids stomme. Dessa spelare måste vi behålla helt enkelt !

Grizzly är väl en potentiell andremålvakt, men knappast något annat. Känns inte som en helt osannorlik värvning om Honken eller Korhonen lämnar, men jag hoppas verkligen inte att de värvar Grizzly som förstemålvakt - det är han för dålig för.

Jag vet inte riktigt hur det har gått för Korhonen i St.Petersburg, men 4.04 i snitt på de elva matcher han spelade ser inte speciellt imponerande ut, så det är väl ytterst tveksamt om de är intresserade av att köpa ut honom. Dock kanske något annat lag (tex Malmö) är det.

Lilljanne: Jag både tror och utgår ifrån att det inte är speciellt märkligt.
Grizzly har nog att välja mellan att acceptera en andraspade i Brynäs eller att få mer speltid i AS.
Sticker Honken så blir nog Korhonen förstemålvakt. Om denne inte som du säger vill bryta kontraktet.
Tror inte att Brynäs blir den part som bryter hans kontrakt.

Mano03: Lundström passar inte i ES han har tyvärr stannat i utveckligen, inte imponerat på mig de matcher jag har sett honom på sistone...

Ingen av dom gjorde väl nån supersäsong i andradivisionen direkt. Lundström 85,3%. Grizzly 87,8%

Gusten: Allt under 90 procent i allsvenskan borde automatiskt diskvalificera från silly season-spekulationer.

Jompe: Absolut, om inte målet är 10:e plats förstås.

Gusten: Du menar att det finns faktiskt lag som har 10:e plats som målsättning? ; -)

Jompe: Att ha det som delmål är väl ganska sunt...men inte som best case scenario. :)

Mano03: Lundström är som du säger den näst största av Brynäs målvakter denna säsong (apropå: näste stor målvakt), men om han blir någon stormålvakt vet jag inte... Frågan är då om han, vid en skada på en förste-målvakt, är redo att hoppa in i ES och göra det med bravur? Tror han behöver matchas in långsamt i ES, ev. få mer matchträning på så hög seniornivå som möjligt (läs AS)... Att tillhöra Brynäs organisation kanske är bra, men jag skulle nog vilja se honom prestera anmärkningsvärt i en följd av matcher i AS innan jag tror att han är helt redo...

Gusten: Grizzly??!! Näe tack,darrande målvakter har vi haft allt för många av.Sticker Honken är det bara ut och hämta en klasskeeper.

prosten:

Anledningen till att Mathiasson gick till MIF var att det inte fanns så mycket att välja på igentligen, han bröt sitt kontrakt med TIK för att bli proffs men nu blev det ju NHL strejk och tyskland och dom andra länderna nere imellaneuropa blev ju invarderade av NHL proffs, Mathiasson blev erbjuden kontrakt i sämre lag och i andra divisioner där nere, han ville då komma "hem" men det fanns inte plats för honom i Timrås trupp, då fick han ett erbjudande ifrån MIF som han nappade på, så enkelt var det.

Jompe: "Allt under 90 procent i allsvenskan borde automatiskt diskvalificera från silly season-spekulationer."

I Sillytider finns inget som är diskvalificerande....

Glöm nu inte bort att bänka er framför ViasatSport om 45 minuter.
Vår nye målspruta visar upp sig.... :-)

TIKbiff: Vilket väl bevisade prostens teori: Money talks.
Och kanske lite mer i vissa fall... :-)

Huge: Fan att man inte har Viasport!!

Falken: Håller määä!!

Huge: Du får gärna rapportera i periodpauserna!!

70 Rodrigues: Följ det Live (se länk)
Spets spelar i 1:a formationen ochg enl line-up så har Norge 4 Forwars och 1 back bara... Konstigt

65selander: Och i 3:e femman finns 3 backar och två forwards.

65selander: Tack för tipset!!

Frisco: Vilken Norgehistoria :-)

70 Rodrigues: Bra att du tackar 65selander för tipset. Själv skulle jag aldrig hitta en sån länk.

Frisco: Kul kille :-)

17.35 2 - 1 PP1 Hungary 19. OCSKAY, Gabor Game Winning Goal (3. SVASZNEK, Bence)

Va? Först till 2-1 eller? Hehe

70 Rodrigues:
B-VM...!
Brist på sysselsättning?

Frisco: URSÄKTA men denna länk tog jag från deras hemsida (IIHF) och inte via ditt inlägg tidigare i dag eftersom jag redan hade glömt bort det. Så lägg ner Frisco med dina syrligheter!

rackham: Vill ju veta hur det går för vårat nyförvärv Lars-Erik Spets!!!

rackham: haha - 2-1 i skott och mål... 100% mål på skotten, och 0% på räddningarna, Spets spelar back i första-femman... Verkar intressant det där... ;)

p j davydjoos: ahhh - nu uppdaterat, såg kul ut med 100% resp. 0%

70 Rodrigues:
Hmmm...

p j davydjoos:
Är det SpetsStrimma Syndlöf har värvat?

rackham: Vadå hmmm???

rackham: Måste säga att Ungerns målvakt verkar Szuper ;)

Någon som ser matchen som kan lämna en kommentar om Spets?

70 Rodrigues:
Det betyder att jag är skeptisk till intresset för B-VM...
Hmmm...!
På gränsen till Hrmpfh :-)

p j davydjoos:
Webmänniskan på IIHF verkar också Szupa...

rackham: Är endast intresserad av vad Spets åstadkommer på isen, resten skiter jag i!!!

70 Rodrigues:
Sköter han sig?

rackham: Inga poäng ännu, får höra med Huge vad han säger, han ser på matchen tror jag!!

70 Rodrigues: Norska målisen har en ass,2-2 nu.

sylf: Spets har precis fått 2+10 för Cheking from behind och misconduct!!

70 Rodrigues: Såg det,ettrig liten norsk spets det där!!

70 Rodrigues + Huge:
Huge kanske kan kolla upp Ask och Bastiansen? Den senare har gjort bra ifrån sig i Arboga. Ett nummer större och tyngre än vår lilla spets också.

rackham: Finne en snorre också :-)

70 Rodrigues: Spets,ask och snorre,dom 3 kan lira sten,sax å påse med varann.

sylf: Hur sjuk är du egentligen :-)

« · 538223 · »