1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739289 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Beckomberga nästa:-)

70 Rodrigues:
Är snorre finne?

rackham: Norrbagge med en finne på snorren kanske.....

rackham: Snorre var väl islänning :-)

70 Rodrigues: Trodde det var paus och tog en fika vid datorn.
Tydligen är det inte riktig livesändning, så jag missade missconducten.
Spets spelade bara ngt byte i första.
Domarna är dock som vanligt på denna nivå: silar mygg och sväljer kameler... :-)

Huge: Vad var anledningen till att han bara spelade så lite i 1:a, sa dom det??

70 Rodrigues: Inte ett ljud. Han är ju debutant, så man tar det nog lite försiktigt i början.
Men det är min egen gissning, kanske jag måste tillägga.
Annars kommer det ngn modoit farande och påstår att eftersom det är min gissning, så måste det vara så... :-)

Huge: Då kanske man inte ska placera pojken i 1:a femman!!

sylf:
Asch, sylf, vad du är tarvlig...

70 Rodrigues:
Släkt med Arnasnorre... han den där slappa, du vet?

rackham: Ja! Tror nog att Sundlöv o alla Gävles bartendrar också vet vem det är :-)

70 Rodrigues:
Förmodligen.
Hoppas L-E håller sig borta från krogen. Bättre han spetsar med sportdryck!

rackham: Det är många av Brynäskillarna som borde hålla sig borta från krogen under seriespelet, tyvärr så har det inte varit fallet!!

Även Luleå är intresserade av Månssons tjänster!!!

70 Rodrigues:
Skillnad på krog och prit. Det förra är ok, det senare inte...

rackham: Ja, inte är det Fanta grabbarna har druckit iaf!!

Spets spelade alldeles för sporadiskt för att kunna getingbedömas idag.
Ett hakande och småfult spelande Ungern lyckades knipa en pinne mot ett ineffektivt Norge...

70 Rodrigues:
Nej, jag är rädd för det...

Huge:
Som alla lagen spelar i Elitserien då med andra ord...

p j davydjoos:

Var det Levente Szuper som stod i mål? Var han bra? Jag har hört att han är på gränsen till NHL-nivå, stämmer det?

87bth01: Tydligen heter han så... Såg enbart på IIHFs online-rapportering att han stod, och att Norge var innefektiva mot honom... M.a.o. har jag ingen aning om vem han är eller vilken kvalitet han besitter...

p j davydjoos: Snabb i fingrarna, men fel tangenter... "ineffektiva" ska det vara...

p j davydjoos: I NHL 2004 i min dator hade jag honom som tredjemålis i Calgary ett tag. Näe, det var inget att hänga i julgranen. Jag tror jag tradade honom mot en kasse rostiga skridskor eller nåt. ;)

87bth01: Jag kollade matchen och jag blev inte imponerad av Szuper, han har inte ens kapacitet för Allsvenskan i mina ögon.

Tråkig match. En skrattretande 2+10 utvisning på Spets. Han skall tackla en kille vid sargen och denne vänder sig om precis innan spets kommer, det var ingen ren tackling utan han träffar bara till 50%, den hade inte gett utvisning i ES ens.

Jag hoppas att Spets kan visa mer under turneringen för igår var han inte alls imponerande.

Honken letar efter ny klubb, enligt uppgifter i dagens Aftonbladet. Han vill inte spela i en klubb som är i kvalserien då och då. Sundlöv säger att man inte har råd att matcha hans lönekrav. Honken alltså på väg ut, begär förmodligen hysteriskt hög lön i vetskapen att Brynäs inte kan betala så mycket.

Kan inte tänka mig att han stannar kvar. Vi minns alla hur Sundlöv höll kontakt med honom hela tiden han var i USA, entrén i limousinen, helt kittet.

Money talks, s**t walks.

Jompe: där visade han Brynäs hjärtat...

AD:
Brynäshjärtat heter det!!!! ; )

Jompe: "Rykten säger Timrå eller Frölunda"

Grattis Asplund, du kanske får lira i Sundsvall nästa säsong istället.

Kingbif: ok då.... Där visade han sitt Brynäshjärta

AD: Haha, ja inte slet han ut hjärtat och visade det iaf ;)

AD:
Tack : )

Lika bra att Honken o Soling drar.

Hur blir det med gamle Ove? Har han något år kvar på sitt 5-årskontrakt??
Tycker faktiskt att Ove kan lira ytterligare ett år. I kvalserien visade han klass, men flåset måste bli bättre till nästa säsong.

In med en tuff tränare som straffar killar som springer på krogen osv.

Kingbif: Ove har ett år kvar på sitt 5-åriga kontrakt...

p j davydjoos: Motargumentet är förstås "jamen vad hade du väntat Dig? Hockeykrigare är höginkomsttagare... och så vidare". Och allt det är förstås sant, klubbkänsla är ett dött fenomen, Man bara slås av hur lätt det är att flytta trots en lång relation till en klubb. Honken vill spela i Frölunda och vinna SM, end of story.

Jompe: allt det där snacket som han sa innan säsongen har ingen betydelse... "om det blir en ES klubb så blir det absolut Brynäs" eller "Jag vill hjälpa Brynäs att nå toppen igen"......

Jompe: Ja, då Brynäs visar så lite intentioner att kunna slåss om guldet, inom överskådlig framtid, och ge Honken ett skyltfönster, så väljer han självklart dom som ger honom ett skyltfönster mot NHL, och samtidigt så tjänar han mer pengar om han byter till en för dagen bättre och framförallt rikare förening...

p j davydjoos: ja jag förstår honom givetvis men ändå.... vem ska bli ersättaren? Eller kommer Korhonnen tillbaks? många frågor få svar..

Jompe: Samt, så har man Korhonen, som borde vara betydligt billigare i drift (än honkens krav), så har man skapat utrymme åt ett klassförvärv på backen kanske... Så, i slutändan kanske det är vad Brynäs behöver för att få rätt balans på importerna, lagdelarna... Vem vet...

p j davydjoos: Korhonen har tyvärr blivit bortchasad sedan Honken kom. Men han var ändå en av laget som hjäplte till när Bif gick upp igen förra säongen. Jag tycker personligen att han spelat bra.

Det som är mer oroande är spelarna tröttnar på att ha kniven mot strupen år efter år. Soling är nog inte den första att se om sitt bo. och när man börjar titta på vilka nyförvärv som är på ingående så kommer nog inte nästa säsong bli bättre.
Vi får hoppas att något proffs stannar och den här j-vl lockouten tar slut snart.

p j davydjoos: Vill man lämna BIF ska man få göra det direkt och ärligt talat tror inte jag att Honken platsar i NHL(event. på bänken).

Lundberg74: Ja, föreningen vågade väl inte annat än att spela honken (fansens favorit sen -99), när man värvat honom, hur skulle det ha låtit då? Att folk klagade på Korhonens ringa speltid är ingenting emot hur det hade låtit om honken fått kliva undan istället... Korhonen har kontrakt och föreningen ämnar nog spela honom nu, och tror att så kommer bli fallet... Han kommer nog att göra det bra också...

p j davydjoos: Han har bevisat det förr så. Och självklart förstår jag vad du menar. det har varit en annorlunda säsong med många nhl spelare och man lär ta det "bästa" man har. Jag tror ändå att det skulle sett annorlunda ut om det inte varit lockout.

Lundberg74: Givetvis, då hade kanske en back kunnat värvats istället för honken, och balansen i laget kanske hade varit bättre, samt att vi hade fått beskedligare motstånd, bl.a. Mora hade ju hamnat bakom oss...

p j davydjoos: HAHAHA

AD: Finns ingenting som heter hjärta längre, det är pengarna som styr så enkelt är det!!

70 Rodrigues: ja jag vet, tragiskt men sant..

70 Rodrigues: Visst finns det sånt som heter "hjärta" men det är säkert lättare för en spelare att visa "hjärta" för en klubb som är med och krigar om SM guldet.

Vad gäller Honken så tror jag att Brynäs klarar sig bra utan honom. Vi har Korhonen som är minst lika bra. OK Honken kanske är en smula bättre än Karhu i sina bästa stunder, men har samtidigt en lägre lägsta nivå.

Om Honken vill gå vidare till Frölunda så kommer han att förstöra sina chanser att bli nåt. I Frölunda kommer han att få vara dörrvakt för Frölunda kommer aldrig att satsa på Honken på samma sätt som Brynäs gjort. Det är han för ojämn för. Och skulle han stå mot Brynäs så vet ju vi alla vart man skall skjuta på honom.

Vill minnas att det var många som klagade på att han var sönderläst av de andra lagen. Chans att stärka målvaktspositionen i Brynäs?

"- Jag vill inte spela i en klubb som spelar i kvalserien år efter år, säger Holmqvist."

Vari ligger utmaningen med att spela för Frölunda kan man undra? Ungefär som att vara t.ex miljöpartist och säga inför valet att "nä nu vill jag vinna så jag ska gå med i S eller M"

Enligt Molin m.fl så SKA det ju hända saker i Brynäs, förhoppningsvis en ny Arena etc. En sak om Soling som inte är "Brynäsare" går till en konkurrent...men känns jävligt surt när en "äkta" spelare går till en annan ES-klubb.
Vägrar önska han lycka till, hoppas Lunkan stannar och kärriären går i stå!
Då kan han och Affe sitta i Götet och räkna sina jävla pengar.
Funderar på att ta en banderoll med texten "Skjut högt" och åka på varenda Frölundamatch.

Bitter...jag? Det kan ni fethajja!

Gusten: Jag tycker mig skönja en viss bitterhet ja. ;)

GävleLasse: Jag lyckas ALDRIG vara "stor" i sånna här lägen. Jag är en såndär missunsam sur jävla dalmas som log i mjugg när spelare som Westlund och C.Olsson "misslyckades"

« · 538307 · »