1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739318 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Jompe: Har Honken blivit "pengakåt" månne:-))men jag tror han stannar hos oss ändå,kan inte tänka mej att nåt topplag i ES vill ha honom som förstekeeper faktiskt!!

1 Frölunda:Ingen klar förstamålvakt Henke sticker,vill ha en toppmålis framfrör "Sampa",förmodligen Tim Thomas

2 Linköping:Förspänt med Norrena och lovande Fransson

3 Timrå:Mika Oksa o Aspen

4 Färjestad :"Hento" o Lovande Bajenmålisen Heino

5 Djurgården:Vill oxå ha en toppmålvakt efter Theodore,man har Vanhainen som backup,men "Tellan" kommer nog hem igen

6 MODO:Mikael Zajkowski kommer nog få chansen som förstemålis

7 Luleå :Moras Tero Leionen klar

8 Södertälje:Stana o "Linkan"

9 Mora :Kommer nog satsa på Sperrle som förstamålvakt

10 HV71:Liv och VIK:s Ersberg

11 Brynäs:

12 Leksand:Hedberg,om han inte får nåt erbjudande från NHL

Vissa saker kan ju ändras om Lockouten fortsätter,men han
har fått flera bud säger han,då undrar man ju varifrån???Tierp,Teg,LångDunker.........

Bissett19: Frågan är väl om Brynäs vill ha Honken efter dagens uttalanden. Nä, låt honom gå till nåt Iserlooner Roosters och käka sauerkraut.

Teppo: Ja frågan är om Honken varit så pass bra så att han kan begära hela kungariket och halva prinsessan för ett kontrakt.

Brynäs har en br målvakt i Korhonen så vi sitter ju inte i sjön om man säger.

Teppo: Instämmer helt! In med en ny målvakt.

GävleLasse: hur har det gått för honom i Ryssland egentligen,är det nån som har koll på det???

Gusten: Att vara "stor" och önska välgång till svikare är svårt att vara. Samtidigt så ser man ju hellre att de spelare som spelar i Brynäs är motiverade och VILL spela i Brynäs, inte i brist på andra alternativ.

GävleLasse: Frågan är väl om Korhonen är intresserad av att lira i Brynäs efter petningen senast.

Bissett19: Korhone har spelat 11 matcher och har släppt in ca 4 mål per match!!

Bissett19: Han fick 11 matcher mellan stolparna och hade ett snitt på 4.04 insläppta per match.

prosten: varför då? Så är det bara. Man måste ta dom med mest rutin. Är han tillräkligt proffig så stannar han. Som jag skrev längre ner så har det varit en annorlunda säsong med lockouten och allt.

Bissett19: Han fick 11 matcher mellan stolparna och hade ett snitt på 4.04 insläppta per match.

Bissett19: Jag har ingen aning, "Järnridån" verkar vara nere i vissa avseenden när det gäller ryssland.

Men sett till Korhonens stats senast han hade förtroendet som förstekeeper i Brynäs talar sitt tydliga språk:

2003-2004 48 Matcher 2.73 mål insläppta/match och 90,5% i räddningar.

Lundberg74: Lockouten påverkade väl inte Korhonen..

prosten: Ja med facit i hand borde man skickat Honken till S:t Petersburg. Korhonen som trivdes i Brynäs och fick pris som bäste spelare säsongen innan, Holken å andra sidan som gjort det tydligt flera gånger att han spelar för sig SJÄLV.

prosten: Då äre ju lugnt,vi som kommer snitta 6,1 mål framåt nästa år:-))

prosten: trodde du skämta,men det stämde tydligen,hittade detta på eurohockey.net:
Gp:11 Goal:0 Assist:0 PIM:2 GAA:4.04

prosten: Nej Det var ju redan klart att Honken skulle komma hem så lockouten påverkade inte nämnvärt, rent hypotetiskt.

Jag tror att Korhonen är så pass professionell att han ger 100% i kassen om han får förtroendet som förstakeeper. Problemet är ju om han är lojal nog att skriva på en förlängning av kontraktet OM det skulle vara aktuellt.

Det kan ju vara så att han använder Brynäs som ett avstamp i karriärer som Honekn gjorde, för när han var i staterna så blev han ju iskall för svensk hockey.

Bissett19: St. Petersburg verkar inte ha några vidare backar *L*

Bissett19: Man kan fundera över sambandet mellan ryktet om Grizzly och dagens artikel om Honken i Aftonbladet. Grizzly känns inte bra; en målis som tröska runt i AS de senaste säsongerna skulle få svårt i ES. Om Honken drar (vilket jag tror är det sannolika) vill jag se Korhonen som förstemålis och Jocke Lundström som dörröppnare. Skulle Korhonen insistera på att bli befriad från kontraktet får vi jaga ny förstemålis.

Fleming ska lämna besked idag. Mycket på gång nu.

GävleLasse: Vi har inga backar, ingen målvakt, ingen tränare, ingen målskytt, ingen hall, men vi har Syndlöv :-)

70 Rodrigues: Välkommen till silly season :-)

Jompe: Ja, och TJ och Molin sa ju att det skulle hända grejer, fast det kan ju både vara positivt och negativt och så här långt så har det bara varit negativt tycker jag iaf!!

70 Rodrigues: Att du tycker att det är negativt är ju förståeligt när din "älskling" Soling skrivit på för LHC.

Men säsongen är en bit bort och det finns ingen anledning att misströsta i nuläget.

70 Rodrigues: : Nu ska du inte vara sådär.......Vi har ju värvat Norges mest lovande spelare Sten-Arne Udd,eller var det inte så han hette:-))??

Nån mer än jag som blir lite orolig för att de forwards som ryktats till Brynäs, bröderna Steen, Månson, Jens Karlsson alla är mer eller mindre våldsbenägna sargbökare med dålig motorik i handlederna och tunnelseende. Vem ska slå passningarna när Lind sticker? Ok att Fleming står för en enklare hockey men måste laget bli nåt j-a bofors för det. Jag tar gärna emot Jens Karlsson för några såna spelare behöver man men vill helst att boforsbrunkarna portas i Brynäs för all framtid.

Nä in med spelare med fysik, handleder och hjärna!

GävleLasse: Soling behöver byta miljö. Det skulle han har gjort redan föra året(Man ska inte skriva så långa kontrakt med spelare och tränare).

bocken: Ja det är ett misstag som gjorts alltför många gånger. Två årskontrakt är det bästa.

Teppo: Brynäs har haft på tok för några "arbetare" i laget och behöver kompletteras med "krigare". Men jag blir orolig när det i stort sett bara har spekulerats i forwards, det är främst backar vi behöver tycker jag.

GävleLasse: Frågan är ju om det är bra eller dåligt att det spekuleras mindre angående backar? Dom kanske jobbar i det tysta med några bra backar, får vi hoppas... Som sagt, ett gäng bra tunga/spelande etablerade backar är prio ett, kanske nån lovande back, sen en mix av etablerade och kovande hungriga forwards som kan kriga i varje match, och gärna kunna spela och göra mål också...

Det blir iaf intressant att se vad vi får för lag / lagledning inför kommande säsong...

Håller med Gusten i det han skriver.Önska svikare lycka till är trams.Trasiga korsband,ledband total oförmåga att spela hockey är det som gäller.Vem här tycker synd om Westlund,Löfström,Olsson mfl...Inte jag iaf.

Teppo: Frågan är väl inte "Vem ska slå passningarna när Lind sticker?". Det är ju Lind som ska SLÅ dom öppnande passningarna till hungriga FW med målkänsla i handlederna.

MJ: I BIF värvar man antingen gamla spelare eller spelare från Allsvenskan som typ D.Johansson, J.Johansson, m.m. med andra ord sagt budgetalternativ.

MJ: i HV ja men jag tänkte på Brynäs...

bocken: Långa kontrakt? Soling hade ju ett 1-årigt kontrakt...

prosten: Han har ju varit i BIF i tre år, vad jag vet.

bocken: Han har varit hos oss 4 år, men haft ett flertal kontrakt under tiden.

MJ: Om Lind sticker till Timrå så blir ju så fallet, dom har hungriga forwards med målkänsla i handlederna... Men då måste det ju värvas någon som kan ersätta Lind och slå såna passningar... Men, Lind borde vi väl behålla?

p j davydjoos:

Ärligt talat så vet jag inte om han skulle få en plats i Timrås trupp, tror att TIK och Lind är klara med varandra. Just nu har vi tio forwards kontrakterade varav 4 stycken är nya, det som återstår är väl att se vad som händer med Hagos och Hedström

TIKbiff: Bra! Hoppas att allt snack om att han dras åt Timrå-hållet visar sig helt fel... Han behövs i ett Brynäs, med bättre backar och bättre forwards, och en spelidé... Han kommer mer till sin rätt då...

p j davydjoos: Vem skulle INTE komma mer till sin rätt med bättre backar, bättre forwards och en spelidé? ;)

Jag tycker att det är bra att Brynäs tar in fler spelare med samma spelkaraktär. Man minns den gångna säsongens alla skador. Man måste bredda truppen för att skapa konkurrens om platserna det är även ett bra (och beprövat) sätt att förhindra att man får paniklåna in spelare för att ens ha en trupp. Med en bred trupp kan man även ställa upp olika varianter av trupp beroende på hur man vill spela nästa match.

Visst finns det stora nackdelar med detta. Man kanske hellre ser att man lägger "alla ägg i samma korg" och satsar på att köpa in BRA spelare som kostar mycket mer. Men Brynäs HAR ett "sparkapital" i ett antal spelare som vi kan kräva mer av den kommande säsongen. Molin, Wahlberg, Viitakoski, Miettinen, Kuparinen mfl. Därför är jag ganska lugn vad gäller Brynäs trupp inför den kommande säsongen.

Det finns dock två spelare som jag hoppas att Brynäs lägger ner extra krut på. Tuulola och Sachl.

Vilka spelade Sachl med under kvalet? Huvudet står bara stilla...

Här kommer man tillbaka från Läkaren och det är som Brynäs har gått i KK på mentaliteten. Lugn Systrar och Bröder det blir värre!

Ang Lind så sticker han söder ut om han inte kovänder och stannar kvar.Tycker det är konstigt att många gnäller på honom men han har ju trots allt det varit bästa poängplockare i Brynäs 2 år i rad, och det sa jag till honom i Torsdags natt och det uppskattade han.

Malmström hotade jag med stryk om han inte skrev på igen, förstår inte varför han skrattade åt mig... Jag trodde jag var jätte Casual :-)

Nej fram med en tränare fort som f-n så vi kan bygga laget.

65selander: Upplyste du herr Lind om att han varit bästa poängplockaren? Och den upplysningen tackade han för???

AD: "Vilka spelade Sachl med under kvalet? Huvudet står bara stilla..."

Svar: Brynäs. :P

Joshua_Tree: jag kanske är dum men inte korkad :) menade vilka var hans kedjekamrater

AD: Förstod det, och jag minns inte heller. :)

Joshua_Tree: Vill minnas att han spelade med Dackell och Viitakoski en hel del.

AD: Spelade han inte en hel del med Dackell och Viitakoski.

74050: Han uppskattade att det var någon som inte bara gnällde på honom.

Förövrigt så klär Wayne bättre i en Brynäströja än i något annat.

« · 538432 · »