1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739348 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
MJ: hmm om två personer tror det så får jag väl lita på er :)
båda är ju kvar och de verkade funka tillsammans så nu vill jag ha ett kontrakt. .slut

65selander: så du lyckades få honom att sätta på din tröja till slut :)

65selander: Hehe, hur gick det till? Fleming: "Hey MR. Selander, do you mind if I take a dump in your jersey?"

På tal om Dump and Chasedebatten

GävleLasse: Spelade han inte en hel del med typ, Petrovicky och Malmström? Eller är jag helt fel ute?

GävleLasse: Sachl ska man absolut försöka "signa",han blev ju klart bättre när han slapp dra runt på Petrovicky,som visade sej vara ett riktigt nedköp!!!

O försvinner Lind så blir det jobbigt att hitta nån ersättare av hans karaktär,klok,passningssäker o bra tekare,det blir en nöt för Sundlöv!!!

Jag har ju vurmat mycket för att man ska försöka locka över Pär Becker,men han har ju ett år kvar på kontraktet,synd,där har vi en klasscenter som skulle kunnat blivit perfekt hos oss!!

AD: Inte för att han fixade det själv, men det som verkligen krävdes övertalning för var Dackell, som Selander förolämpat å det grövsta minuten innan ;)

65Selander: Du casual? Din jävla julgran. Själv var jag så casual att jag fick utskällning av Sjögren ;)

-HF

HF: Vad hittade Selander på för bus mot Dackell då? Och du mot Sjögren?

AD: Det får du läsa i mina memoarer ;)

-HF

HF: om man vill höra det nu då? snälla *går ner på knä å ber* :O

65selander: Skaffat ny kamera? Eller fått tillbaka den du söp bort?

74050: Eller var det Wayne som övertalade dej att låna ut din tröja så du kunde ta ett kort med hans kamera?

Joshua_Tree: Haha...
Ang: "Vem skulle INTE komma mer till sin rätt med bättre backar, bättre forwards och en spelidé? ;)"

Kanske D.Johansson, eller möjligen än mer, jag ;)

65selander: den där handen som ligger på Mr. Waynes axel saknar en arm... Ser nästan spökligt

65selander: Fy Fan! Mycket elände har du ställt till med, men det här var droppen!!!

Vilken tur att jag har lite bilder på lager där du klär dig riktigt fint...

65selander: Kom du hem med souveniren i välbehållet skick?

p j davydjoos: *S* Ja, Danne Johansson är nog en lost cause. :/

p j davydjoos: Och apropå PJ:s varande eller inte i en bättre omgivning:

Jag såg under kvalserien att spånet Keb Eriksson på Gefle Dagblad försvarade Andreas Dackell med att han i alla fall var bäste brynäsare i bortamatchen mot Leksand...

Herregud! Jag kunde ha stapplat in på lädret med ölburken i högsta hugg och varit bäste brynäsare!

64Waern: Jodå Kupans klubba som du fixade ligger hemma nu.

Ang Dackel så sa jag åt Sundlöv att han borde skicka Dacke på Skridskoskola och det råkade Dacke höra :-))

Ang att Soling började röra på sig under KS måste nästan ha berott på att han visste att LHC hade ögona på honom.

70 Rodrigues: Vi har Korhonen i mål. Ett år kvar på kontraktet, håller i princip samma klass som honken. Inget fara på taket. Tror att BIF släpper honken ganska så lättvindigt och istället satsar stålarna på en klassback. Helt rätt, vi har inte råd med både honken och korhonen. Betydligt lättare att låta honken gå än att köpa ut korhonen.

Var har ryktet om Lind till HV uppstått? Ligger det ngt i det?

Grizzly till VIK enligt hockeymagasinet.

Tomas Jonsson väljer mellan Falun eller Gävle. Han ska in idag och snacka kontrakt med Sundlöv. Se länk.

Teppo: Jo det stämmer,han skrev på ett tvåårskontrakt med VIK idag,hörde det nyss på Lokalradion!!!

Fredrik "Grizzly" Eriksson

Vi behöver nog inte vara rädda för att "Grizzly" kommer.
Gurkstaden ser ut att vara hetast just nu för honom...Se länk.

Ursäkta mitt sena inlägg om Grizzly, sitter och jobbar så man hänger inte riktigt med ibland....

Men jag måste fråga varför så många vill ha hit Jens Karlsson från Frölunda.
Är det inte målskyttar vi behöver...kolla hans statistik, han har fixat lika mycket ES poäng som Luovi gjorde på sina 16 matcher...

Sedan vill många ha bort Viitakoski som kom 3:a i den interna skytteligan.
iofs så är Jensa yngre, men då måste det finnas andra yngre som är målfarligar än han.

Jensas stat.
04/05 (Frölunda):

Matcher: 39
Mål: 1
Ass: 3
Utv: 57

04/05 (Rögle):

Matcher: 10
Mål: 2
Ass: 7
Utv: 20

Wesley: Nu är nog inte Jensa tänkt som målskytt utan har andra kvaliteter. Om han ens är aktuell vill säga. FattigBrynäs klarar hur som helst knappast att buda över DIF, Modo, Lule etc.

Wesley: Frölundafansen verkar iaf väldigt besvikna över att dom inte får behålla Jens Karlsson.
Men är han verkligen på g till Brynäs?
Och vilka fler spelare ryktas det om till Brynäs, nån som kan upplyssa mig?

Teppo: Det är det jag menar med Jensa, men det vi behöver är målskyttar först och främst. han är ju inte någon passningskung heller.

Nu när finalen är avgjord i Finland så borde man jobba stenhårt på målfarliga Bom Bom t ex

Wesley: Har du koll på om Boumedienne har fortsatt kontrakt med Washington?

Mickis: Om Jensa kan tänka sig lira med Luleå som är och rycker i honom, så skulle han nog kunna tänka sig Brynäs...bara min gissning, men sedan är det ju som ni säger inte säkert att han ens är påtänkt för Brynäs i nuläget.

Teppo: Han har nog tyvärr kontrakt med Capitals forfarande.

TJ i förhandlingar med Falun. Silly Season rolls on.

Betyder detta att paret Fleming - Jonsson är på väg ut eller att TJ vill inte vara biträdande till Fleming?

Jompe: Tror att Fleming "avgör" var Jonsson hamnar. Sticker Fleming så blir det nog Falun för Jonsson. Väljer Fleming att skriva på idag (?) så blir det Brynäs även för Jonsson.

Gusten: Undrar vad dom har för alternativ om Fleming säger nej, blir det en panikvärvning då??

70 Rodrigues: Självklart! Taavola och company har ju redan gjort klart med klubbar. Det är väl bara Leidborg kvar kanske.

70 Rodrigues: Risken är ju att de vill fortsätta med samma spelstil som Fleming kört med och tillsätter en tränare som inte kan systemet lika bra som honom och det återigen blir lindans nästa säsong.

70 Rodrigues: Panik och panik, Kyrö lär väl inte ha almanackan full direkt
;-)

Gusten: Boorken kanske :-)

70 Rodrigues: Ja gärna... annars skulle jag inte bli förvånad om det blir bröderna Johansson, där DJ har hand om det konstruktiva defensiva arbetet och Jacob sköter det sylvassa anfallet.

Teppo:
Hoppas du skämtar... Kyrrö slutade mest för att han inte hade någon pli på grabbarna.

Mickis:
Jens karlsson var tillfrågad att spela i Brynäs under serielunken. Han valde dock Rögle BK i Ängelholm av den enkla anledningen att han ej hade några kontakter i Gävle. Han ville vara kvar på västkusten. Jag anser dock att det vore en alldeles ypperlig spelare att få in nu när Soling gick, men vill han spela för brynäs? Det återstår att se? Vet ej ens om han är en jagad man av klubben. Om någon har hans mobilnummer så sänd över det till mig, så vidarbefordrar jag det till BSKV så får de tjöta på honom:-)

70 Rodrigues: Boorken vore perfekt!

sylf: Jag har alltid haft svårt för boorken. Men hans kunskaper inom ishockey skall man inte förringa. Som nödlösning kan han passa, men han skrev väl på för Almtuna vill jag minnas.

GävleLasse: Han nobbade Almtuna,är mao arbetslös.

sylf: jaså. Ja då kan han ju vara en nödlösning. Det blir grejer det att skicka ut Dackell, Wahlberg & CO på överlevnadskurs i storskogarna uppe i Lapphelvetet med huggorm på matsedeln.

sylf: Han har alltså blivit erbjuden arbete men tackat nej. Hmm, tänk om hans handläggare på af läser här, då blir det avstängning från a-kassan ;)

Sluta nu... Ingen Boork tack.
Och att Jonsson pratar med Falun behöver inte betyda något annat än att han kollar upp sina alternativ. Inget fel i det. Men som någon sa; visst styrs det säkert lite av hur Fleming ställer sig. Eller borde styras av det. Jonsson får gärna vara kvar som assisterande, men räcker inte till som head coach.

Jompe: "Man bara slås av hur lätt det är att flytta trots en lång relation till en klubb. Honken vill spela i Frölunda och vinna SM, end of story."

Stämmer nog, även om det förmodligen bara är halva sanningen:
I förlängningen siktar han nog på NHL igen, och då är nog Frölunda en bättre språngbräda.
Inte mkt att säga om ifall man som otålig målvakt har ambitioner här i livet....

Jag tror inte det är någon seriös Brynäsare som vill ha Borken i Brynäs.
Och förresten är han är visst på g till Hästen Hockey i Peking.

70 Rodrigues: "AD: Finns ingenting som heter hjärta längre, det är pengarna som styr så enkelt är det!!"

Tänker du på Mattias Norström i AIK?

« · 538507 · »