1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743559 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
aphac: Vänta bara tills DJ skriver på..... :-)

Huge:Då kan jag inte hålla mig!!! Anhåller om att få vara en aning negativ då?:-(

aphac: Beviljas....

Huge: Han är väl redan påskriven...

Mikael Samuelsson ryktas till HV enligt hockeycentralen, det är ett namn för Sundlöv att jobba på, vill han lämna SSK kan han väl lika gärna flytta till Gävle som till Jönköping.

Falken: jo jag vet tyvärr så var jag på den matchen och det var inte kul att se först en jätte match mot färjestad sen platt mot malmö. redan efter matchen mot fbk sa ju alla icke brynäsare att det va läggmatch sen fallet mot malmö...

lindberg: Det är spelare som Micke Samuelsson som verkligen skulle stärka Brynäs. Men, som vanligt, har inte klubben stålar för såna värvningar. Ett "evigt" faktum som står en upp i halsen ...

Clarence: Glädjespridare Ior, var det inte så Du sade om Honken också? Och Boorken?

Orkar inte starta en ny tråd. På omröstningen borde det finnas 8e plats och därmed slutspel..

Clarence: Har någon verkligen sagt att det inte finns pengar till värvningar? Kanske Micke helt enkelt inte vill spela i Brynäs? Kan det var så enkelt? Vad jag har förstått så har han väl inte ens blivit tillfrågad av BIF. Men jag kan ju ha fel. De kanske har frågat honom och en del andra klasspelare utan att det har kommit fram till oss supportrar. Ryktena som stod i Expressen för ett tag sedan angående värvningar har ju i alla fall inte stämt så himla bra in på Brynäs. Där nämndes ju bland andra Oscar Steen som gick till Leksand.

BÖRJA VÄRVA BRYNÄS!!!

AD: Om jag har rätt på vem som har gjort omröstningen så skall du vara glad att du har mer val än kvalserien att välja på ;-)

65selander: Tänker vi på samma person tro? I så fall borde alternativen vara:

Den sämsta säsongen nånsin!!
Åt helvete!!
Får magsår bara av att tänka på det!!
Bryr mig inte, jag är djurgårdare!!

;-)

Joshua_Tree: hm.... verkar som vi tänker på samma person :-))

65selander: Jag tror jag vet vem ni tänker på :)

Korhonen är väg att röra på sig.

Peo Larsson i Skellefteå är intressedad ny målis vilket även Malmö verkar vara.

"– Jag pratade även med agenten till Markus Korhonen (i Brynäs den gångna säsongen) som sa att han var sugen. Sedan ringde han plötsligt tillbaka och sa att han hade fått ett bud från Malmö och då handlade det om helt andra pengar."

MJ: "intresserad av" ska det vara så klart.

Om nu Korhonen skulle lämna Brynäs för Malmö Redhawks. Kan det vara så att en bytesaffär är på g? Brynäs lär ju vara intresserade av Matthiasson som dock har ett år (eller mer?) kvar på kontraktet och Malmö verkar vilja ha vår "Karhu" som också har ett år på kontraktet kvar. Hmmm.

Falken:
En rimmlig ekvation det där. Men frågan är om man verkligen vill släppa Markus i år "igen"...

Nicklas A fortsätter, Björck lämnar enligt Brynäs hemsida. Heja Sundlöf!

Teppo: Guuuuuuuuuuud, vad skönt!

Teppo: Det måste vara ett tecken på att de letar backar, man kanske kan hoppas lite på att Boorken kan komma med förslag på backar som han vill ha in i Brynäsleden. Ragnarsson kanske kan vara ett namn, OK ingen framtidsspelare men han skulle mycket väl kunna vara en "nödlösning" för den kommande säsongen. Vi kan ju alltid lånbytas med Almtuna, de får DJ och vi tar Ragnarsson. ;)

Teppo: Det var väl ganska väntat. Innebär att vi nu har sju backar under kontrakt. Väntar fortfarande på besked om värvning av tung, defensiv back typ Kronwall som spelade några matcher hos oss förra säsongen.

Problemet med Korhonen är att han lär inte vilja vara andre-målis, även om har han kontrakt med oss en säsong till. En bytesaffär med MIF tror jag mycket väl kan bli resultatet. Vi får Matthiasson, de får Korhonen.

96 Artisten: Exaktemente ! Nu saknar vi bara nyheterna om att Korhonen bryter kontraktet för Malmö, Lundström får fortsatt fortroende som 2e keeper, att Daniel Johansson väljer att följa brorsan samt två nya backar som inger förtroende (typ Kronwall + en Sulku II).

Detta innebär att min Björck klubba med lagets autografer kommer att stiga i värde nu då :-))

Skall bli intressant och få se och veta vad som är på "G" ang backsidan.

65selander: När ska Du inse att knapphet av en vara inte är den enda faktor som bestämmer dess värde?

GävleLasse: "Lånbytas", du menar rånbytas va :-))

GävleLasse: Släpp Ragnarsson, han är inte intresserad.

prosten: Inte ens när Boork är coach i Brynäs?

GävleLasse: Ragnarsson lär ju knappast vara aktuell,han har ju aviserat att han ska trappa ner och flyttat hem till Uppsala för gott!!Vi vill inte ha några trötta lirare............

prosten: Phillips och Rafalski då?

Jompe: Björck kommer nog få samma kult status som Custemo

Funderar på att lägga ut klubban på Tredera eller så kan man använda den på någon försäsongträning för Supportrar

Bissett19: Måhända att han aviserade detta tidigare, men saker och ting kan ju förändras... Att få till ett byte mellan Dj och Ragnarsson måste ju hur som helst ses som ett byte till det bättre.

Bissett19: Månkarbo var det väl....

Huss: Hur man kan vilja bo där är en annan fråga.

Huss: Björklinge?

Jompe: Har ingen betydelse.

GävleLasse: Jo det var ju oxå en jämförelse,alla elitseriebackart är ju bättre en DJ.........jag vill ändå ha en hungrig back som går in o ger hundra procent varje kväll,typ Mattias Norström!!

96 Artisten: Långdunker??

Bissett19: Slöskäret?

96 Artisten: I stand corrected, det lilla stället med fiolspelarn, pizzerierna med de konstiga namnen (Chattanoga, Kantarell..) osv.
En av alla dessa små orter som passeras på väg till och från Gavlerinken.

Jompe: Djäkneböle??

Huss: Röde Orm?

micke: vid macken menar du ?

Huss: Japp, med smarriga stekta ägg/falukorv mackor.

Saknar fortfarande det obligatoriska ryktet om Esa Tikkanen. Men det kanske börjar bli försent nu... ;)

micke: Det blir aldrig försent för det ryktet...:-)

prosten: Det stämmer. Jag ska med en dåres envishet fortsätta efterlysa Tikkanen varje silly season, ända tills han snörar på sig grillorna i Brynäs tröja.

micke: Han kanske kan bli marknadschef annars ;-)

Huss: Då e det Gysinge du tänker på :)

« · 543598 · »