1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742141 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Bissett19: sant, han är en säkerthetsrisk! Bättre med en kona :)

GävleLasse: *ASG*...

Bissett19: Ett av Kebs svar:

"Kebs SVAR: Håller helt med dej i dina åsikter. Och att sportchefen och coachen kan det här och gör rätt bedömningar i sina värvningar har med eftertryck visat sig denna säsong.

Oron från vissa fans är helt obefogad."

Jag säger Simon Skoog ;)

Leif Boork var i Borlänge Ishall i eftermiddags och kollade talanger i Playoff 2 mellan Borlänge och Huddinge

Db_04: Inget förvånar längre... Så länge Boork finns i organisationen så kommer det inga klasslirare, så enkelt är det.

GävleLasse: de kommer nog en eller ett par klass lirare också ska du se :)

Ska bli intresant att se målvaktssidan...

Korhonen verkar ju förlorad... och Hur blire me honken ?

Db_04: Jag har inga som helst förhoppningar om klasslirare. De borde fokusera på att leta fram färdiga hockeyspelare till A-laget i första hand... scouta talanger kan man göra när man har laget klart och det fungerar.

Målvaktsfrågan får vi se hur den blir. En del talar för att Honken stannar andra saker talar emot.. Det är nog endast Honken och hans familj som vet hur det blir. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han drar.

Med tanke på hur laget värvar så har jag full förståelse för Honken om han byter klubbadress.

GävleLasse: Nu tycker jag allt att du börjar lacka ur lite väl tidigt, Lasse. Säsongen avslutades häromdagen och det börjar redan låta som det gjorde i november. Ska det behöva gå så långt att du blir tvungen att säga "jag hade fel" även nästa säong? ;-))

PS. Custemo har kontrakt med Lakers även nästa säsong, hur kontraktsläget är med farsan vet jag ej....

JanT: Tycker du helt ärligt att det ser bra ut? Bara tanken på att Boork stryker runt i varje liten islada som hyser ett hockeylag?

JanT: "Säsongen avslutades häromdagen och det börjar redan låta som det gjorde i november."

Säsongen avslutades för ett par dagar sedan och vi har redan värvat klart på forwardssidan. Vad är det att se fram emot? Det är nästan så att man hoppas att Almtorp, Hermansson, Hansen och Spets bryter bägge benen på försäsongsträningen så att Sundlöv måste värva in ersättare. Men om det skulle inträffa vet man ju att Boork skulle hitta deras ersättare i Huddinge/Almtuna eller Hammarby...

GävleLasse: Ja! Jag tycker det ser bra ut och tror definitivt att vi kan ta ett steg till nästa säsong (placering 5-6). Spelet efter nyår visar att det finns potential och jävlar anamma i laget.

Men, en brasklapp kastar jag in; Jag anser att backsidan måste förstärkas med en, helst 2 backar av god kvalité om jag skall känna mig riktigt säker på ovanstående profetia.

GävleLasse: Förra säsongen hade Boork som mål att laget skulle bli minst 11:a. Följaktligen måste nästa säsongs mål att bli minst 7:a. Ska bli spännande och se hur det går. Dom kan ju knappast klaga på taskig ekonomi när dom fördubblar sina publikintäkter, får miljoner mer i sponsorpengar och hårresande 18 miljoner extra i TV-avtalet. De enda som kommer att klaga (förutom oss dysterkvistar) är väl sponsorerna som köpte en loge för en kvart miljon och bjuder sina kunder för att se BIF:s allsvenska stjärnor spela bländande anfallshockey.

JanT: Så du bygger dina teorier på en del av säsongen då de flesta lagen vi mött antingen varit avsågade eller klara för slutspel? De flesta poängen under den perioden kom under en svit på 10-12 matcher. Sviterna med förluster dominerar ju fortfarande säsongen.

Tittar du på produktionen sett över varje spelare så ser du ju klara tecken på att det finns MYCKET kvar att önska. Innan säsongen så kommer jag ihåg hur du spekulerade i att Brynäs skulle vara dominanter i vår derby grupp. Vi tog 16 av 54 poäng...

Två backar av kvalité är ett minimum för att det skall se skapligt ut.

Så du tror på en placering på 5 eller 6 plats i tabellen... Vilka lag skall vi ha bakom oss då?

JanT: "Spelet efter nyår visar att det finns potential och jävlar anamma i laget."

Så vi lyckades kravla oss upp på slutspelsplats. Väl där så visade vi oxå vilken potential vi har och en jävla anamma i laget.

Men, men. Vi är såklart lyckliga för att slippa spela kvalserien för en gångs skull. Sorgligt bara att vi inte har spänt bågen mer inför nästa säsong och satsar på att åtminstone vinna en slutspelsmatch. Återigen verkar vi ha som ambition att förhoppningsvis undvika kvalserien, allt annat är bonus. Trots ett antal miljoner på banken som hade kunnat satsats på spelartruppen...

micke: Jag tror att Brynäs lever lite farligt. Fartblinda av den i Brynäsmått mätt lyckade säsongen. De satte det höga målet "bättre än 11" och lyckades ta sig hela vägen till slutspel. Detta i kombination med att de verkar gå runt i tron att ett arenabygge är en generallösning på alla problem.

Ser man på lagbygget så verkar de lida av en väldigt allvarlig form av hybris.

GävleLasse: Att bygga nya arenor verkar ju inte vara nån hit direkt,det är bara att titta på Leksand O SSK,allsvenskan nästa??

O idag har SSK:s styrelse sparkat Hallin/Taavola efter två matcher i KS,Leffe Strömberg tar över,ska man skratta eller gråta??

Bissett19: Ja att de ens behållit Taavola visar ju på att de var dömda till undergång. De skulle ha kickat honom redan när Hallin klev ner i båset..

Men det är som du säger, bara för att man får en ny arena så är ingenting klart.

wap.hockeysnack.com
Strumpan kan ju iaf slåss ;-/ Fattar inte varför SSK har gått så fruktansvärt trögt med sina spelare när ett skitlag som Brynäs med sina AS-resenärer. :-)

GävleLasse: Lite oroväckande är det ju allt.........Men fixar Micke in lite klassbackar(typ,Kupan,en trasig Sulku,Custemos farsa,Skoogen,) så kanske vi får en bra säsong.....:-)

65selander: "när ett skitlag som Brynäs med sina AS-resenärer. "
? Tog det slut på bokstäver - eller tog du paus för att svälja?

65selander: Mycket hänger nog på att få spelarna att jobba åt samma håll. Att värva spelare är en sak, men det får inte gå i absurdum.

Sen har väl inte Taavloa gjort sig känd för att vara en bra tränare. Det är ju inte lätt att ändra en lagd taktik med igenimmade brillor...

Bissett19: "Att bygga nya arenor verkar ju inte vara nån hit direkt,det är bara att titta på Leksand O SSK,allsvenskan nästa??"

Näe, jag håller med dig. FBK, HV eller Linköping verkar ju inte alls ha haft någon nytta av sina nya arenor. Att sen LIF har en looser-stämpel intryckt i pannan kan man knappast skylla deras nya arena för, dom har väl haft en ledning som inte har lyckats allt för väl kan man säga. Även innan arenan så hade man betydligt större budget än ex BIF men lyckades ändå fucka till värvningarna år efter år. Nu är iofs både Masken och Berqvist borta nästa säsong så då kanske dom får lite ordning på torpet, men jag tvivlar...

SSK:s nya arena är ju dessutom så felbyggd så det finns inte. Man gjorde stor reklam med att det skulle vara en VIP-arena för hela publiken dessutom ha två(!) jumbotroner. Vad man gjorde var att minska de vanliga publikplatserna för att få plats för två VIP-restauranger på långsidorna (de populäraste platserna för den vanliga supporten), man hade färre biljettinsläpp för de vanliga supporten (längre köer för pöbeln) och stängde av stora delar av arenan för allt slusk förutom dom med sponsorbiljett.
Man byggde alltså om arenan för över 100 mille och räknade med ett publiksnitt på minst 5200, istället sög arenan fett och publiksnittet dök till 3600. För en kostnad av över 100 miljoner, starkt jobbat. :)

Bissett19: Det är inte lite oroväckande, det är jävligt oroväckande.

micke: Men sponsorerna är väl nöjda... nu när de fått en ny lekstuga.. ;)

GävleLasse: Dem är säkert nöjda,nu kan dem ju kolla på hockey,knyta kontakter o smörja kråset samtidigt.......

Bissett19: ja de är säkert nöjda... vilken division det är på hockeyn är ju ovidkommande ;)

GävleLasse: Ja, BIF är väl det enda lag i världen som kan få hybris av att hamna på 7:e plats och åka ur slutspel direkt med enbart förluster.

Men jag förstår inte hur du tänker när du säger "de verkar gå runt i tron att ett arenabygge är en generallösning på alla problem". Om dom hade trott att den nya arenan var lösningen till allting så förutsätter jag att dom hade utnyttjat dessa lösningar, dvs använda dom nya pengarna till att värva kvalificerade spelare. Nu har man ju gjort tvärtom, man har inte alls använt sig av den nya arenans förutsättningar utan värvat billiga spelare från allsvenskan, norska ligan eller amerikanska juniorligan.

GävleLasse: Jag tror inte det. En stor anledning till att sponsorerna har köpt en loge är för att bjuda med en kund, först en middag i restaurangen sedan en hockeyupplevelse i logen. Om BIF då skulle spela en defensiv dödgrävarhockey med allsvenska gnuggare och bli utklassade av motståndaren blir såklart hela kvällen förstörd, oavsett hur god mat Wille serverade i restaurangen eller hur goda drinkar man drack i logen. Helhetsupplevelsen blir såklart en besvikelse av spelet på isen, en besvikelse över BIF, en besviken sponsor och sist men inte minst en missnöjd kund.

Resultatet av detta kan ju alla räkna ut...

micke: Vad jag bygger mitt påstående på är att så fort man läser nånting som är skrivet till någon som sagt nåt negativt är att "Vi får ju en ny arena och då...." En farlig tendens tycker jag. Brynäsledningen har lutat sig tillbaka förr och då vet vi ju hur det gick.

Nu säger jag inte att det skall bli så igen men jag tycker inte om de tendenser man ser när man är däruppe på sätraåsen...Det finns en slags självgodhet som jag tycker är illavarslande.

micke: Förutsett att kunden håller på motståndarlaget.

Nej det största problemet är att locka folk till arenan. Ett mediokert lag som inte vinner är sällan en bra anledning att gå på hockey.. OM man nu inte är motståndarsupporter förstås ;)

GävleLasse: "Vad jag bygger mitt påstående på är att så fort man läser nånting som är skrivet till någon som sagt nåt negativt är att "Vi får ju en ny arena och då...." En farlig tendens tycker jag. Brynäsledningen har lutat sig tillbaka förr och då vet vi ju hur det gick."

Dom tendenserna kan jag inte alls se uppe på sätraåsen. Just pga det jag skrev tidigare, man utnyttjar inte den nya arenans möjligheter utan kör på Boorkens linje med allsvenska gnuggare som ska rädda BIF. Det är väl enbart här på HS som dom tendenserna har visat sig b.la av mig men då enbart i ett ironiskt syfte...

micke: Vi får alla olika intryck...

wap.hockeysnack.com
micke: Axa har en vip pub på långsidan, den andra är öppen för alla. BL har en egen pub vid sin ståplats. Att den kommer att gå back är ett understatment

65selander: Hur blir det med Pubar Läkerol då??

65selander: Alla arenor som har en egen pub går ju back om man inte har en selander i klacken ;)

Bissett19: Det kommer finnas några stycken... där kommer det att serveras gravöl i mängder ;)

GävleLasse: Att locka folk till arenan tror inte är något problem. Jag studerade publiksnittet i Gavlerinken under en 20-årsperiod för några år sedan och kom fram till laget har en stabil, trogen och god publikgrund - oavsett om dom spelat uselt och legat i botten eller har haft smurfkedjan och legat i toppen av ES. Så det är jag inte ett dugg orolig för. Det är dock värre med lag som Björklöven, MIF, SSK eller MoDo, dessa lag har minst sagt skiftande publikunderlag från säsong till säsong (oftast negativ).

wap.hockeysnack.com
Lasse: Undrar vem som stötte puben senast i AXA ;-) Däremot så tror jag att Läkerol kommer att ha för många platser. Det är också faställt att hemma/bortastå kommer att ligga bredvid varandra.

65selander: hehe.. ja va fan du drack ju som en kärring så jag var ju tvungen att hoppa in där.. ;)

Enligt ritningen så kommer du ju att finnas två pubar i anslutning till ståplats, det kommer alltså att falla sig naturligt vilken pub som blir "vår" pub. Den som kommer att ligga i hörnet åt Sätrahållet...

GävleLasse: Kan nog hända saker i puben också som herr henning inte tänkt på.

micke: Ja Brynäs har väl legat på mellan 4500 och 4800 en del år nu. Nu skall de ha in 8500. Jag är nyfiken på var de kommer att lägga budget nånstans men det skulle inte förvåna mig om de lägger sig på nånstans runt 6000. Frågan är om det kommer så mycket publik när serielunken är i gång som bäst. Där gäller det att ha ett lag som vinner matcher och bjuder på trevlig hockey.

DMartinssonBSKV: Varför skulle det hända saker? Det hände ju inte vidare mycket i det gamla öltältet...

Men jag vet vad du är ute å fiskar efter... ;)

DMartinssonBSKV: Ja, det kan bli problem med gästande pub lik.

westerlind: Fan ordvrängning på högsta nivå... Har du blivit biten av Oldsberg eller?

GävleLasse: Skilland nu när man står och hetasar varandran under matchen.

DMartinssonBSKV: Är det mycket bråk i de arenor som stått modell för vår?

Det är väl LLA som har samma lösning som vi kommer att ha...

DMartinssonBSKV: "Skilland nu när man står och hetasar varandran under matchen"

Sen kanske det till och med är positivt när man blir tvungen att stå för sina ord. Med tanke på "hata tråden" Det är lätt att vara stöddig när man kan gömma sig i mängden... ;)

GävleLasse: Inte mycke men bråk. Du försvara väl inte det här att det är på samma sida?

DMartinssonBSKV: Nej jag tycker att det är synd, men samtidigt så har jag förståelse för beslutet. Klacken har ju inte varit nämnvärt dominant de senare åren om man säger ;)

GävleLasse: Är det vårat straff nu då måntro

« · 693430 · »