1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Gusten: Det kommer "Pekka" Alcén att ta ur honom...

GävleLasse: Vi får hoppas det!
Känns ändå lite obehagligt med värvningen, jag kan inte riktigt få bort tankarna på att Honken drar nu. Sperrle ska ju ha varit riktigt trött på att spela andrafiol...VARFÖR då gå till Brynäs?

Gusten: Han tar en ren chansning, har svårt att tro att Sperrle vet mer än vad vi gör om Honkens status där borta

Gusten: Honken drar endast om han får ett envägskontrakt, något som jag tvivlar starkt på att han får. Vad gäller Sperrle så tror jag att han har fått höra att ingen målvakt är uttalad förstekeeper utan det är dagsformen som avgör. Precis som det var för Korhonen. Då har Sperrle en helt ärlig chans att få stå många matcher. På det så tror jag att denna "reunion" som pågår i Brynäs just nu spelar in. Widing, Sunken, Hermansson och nu Sperrle. Det e väl bara Lars Jonsson som saknas...

AD: Kanske, kanske inte. Atlanta var ju på Honken redan förra sommaren/hösten varför skulle inte dom ha kunnat kontaktat Brynäs och Honken redan nu och sagt att det lutar åt ett kontrakt?

Gusten: Atlanta tror jag inte kommer att höra av sig...

De har en ganska diger skara målvakter. I och för sig vet jag inte hur det ser ut med kontrakten, men nog verkar Kari Lehtonen vara deras #1

Allvarligt talat. Brynäs måste väl kunna värva en andremålvakt utan att Honken ska sticka. Eller ska Micke Wahlberg vakta båsdörren.

Om nu Brynäs har fått skit för att inte använda eventuella pengar till etablerade spelare så vore det väl bra om de pyntade Sperrle en del för att ta andraspaden.

Han ser självklart chansen att får spela en del även om Honken blir kvar. Dessutom kanske Brynäs trots de två senaste åren lockar betydligt mer än andraspaden i Mora.

Om de pyntar mig tillräckligt bra kan jag bli tredjemålvakt.
Istället för att träna under sommaren dricker jag pilsner, tittar på fotbolls-vm och äter chips.
Sedan är jag så stor att jag täcker nästan hela målet. Då ska det mycket till för motsåndarna att hitta den lilla lucka som blir kvar i hörnen.

GävleLasse: "Widing, Sunken, Hermansson och nu Sperrle. Det e väl bara Lars Jonsson som saknas..."

...och Luleås Jonas Nordquist. BIF kan sno honom före Chicago, en 16:e forward skulle sitta fint. :)

micke: Det blir nog svårt.... Men 4 av 6 är ju inte illa pinkat...

Pelle Borås: "Allvarligt talat. Brynäs måste väl kunna värva en andremålvakt utan att Honken ska sticka. Eller ska Micke Wahlberg vakta båsdörren."

Visst kan dom göra det, men min poäng var ju att Sperrle själv har uttalat sig många gånger om att han är trött att vara andramålis. Han ska även enligt rykten ha varit missnöjd med att inte ha fått spela mer än 23 matcher förra säsongen. Om han ska komma upp i dom siffrorna i konkurrens med Honken så krävs det fanimej en rejäl avacadobuffé.

"Om de pyntar mig tillräckligt bra kan jag bli tredjemålvakt.
Istället för att träna under sommaren dricker jag pilsner, tittar på fotbolls-vm och äter chips."

Är det du som är #62? ;)

Gusten: Det som verkligen oroar är det faktum att vi har hela 6 st. Daniel i truppen nu... Någon slags fetisch hos "mormor" och "papaBoork"?

GävleLasse: Hellre 6 stycken Daniel än en Simon ;)

GävleLasse: Hmm få se:

Sperrle
Hermansson
Johansson
Casselståhl
Ström
Widing

Stämmer bra det..
Jobbigt det blir i omklädningsrummet

Ove: "Daniel!"
Sperrle: "Ja?"
Hermansson: "Ja?"
Johansson: "Ja?"
Casselståhl: "Ja?"
Ström: "Ja?"
Widing: "Ja?"

Ove: "Inte du!"
Sperrle: "Vem jag?"
Hermansson: "Vem jag?"
Johansson: "Vem jag?"
Casselståhl: "Vem jag?"
Ström: "Vem jag?"
Widing: "Vem jag?"

And the story goes on

AD: Ruggigt effektivt när Boorken vrålar "Daniel, Täck skott!!!" från båset...

GävleLasse:
Eller när Boorken säger att Daniel ska in i nästa byte och vi plötsligt är åtta spelare på isen......

AD: En Daniel femma kanske hehe :)

Daniel Alfredsson skulle kanske kunna bli våran nye Bissett...

GävleLasse: "Det blir nog svårt.... Men 4 av 6 är ju inte illa pinkat..."

Det vet jag inte om det är positivt eller inte. Att ha alla LIF:s 82:or i truppen kan väl aldrig vara ett självändamål. Synd bara att vi har de fyra sämsta 82:orna.

(När jag skriver sämsta menar jag inte att dom är usla och sågar spelarna med fotknölarna. Så ingen behöver börja grina nu. Vad jag menar är att Jonsson och Nordqvist är mer framgångsrika hockeyspelare helt enkelt)

micke: Nordquist har kontrakt med Luleå även nästa säsong. Det finns med andra ord bara två alternativ för honom, NHL eller Luleå.

micke: ingen hockeyspelare kan väl vara framgångsrik INNAN han spelat i Brynäs? :)

Albert Hall: Jo, det hela var väl ett ironiskt inlägg. Å andra sidan kan BIF ge både Luleå, Chicago och Nordquist ett erbjudande ingen kan tacka nej till... Åsså ett sånt här ;)

brynästigern:
”En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?”

En back up?

Vore det inte bättre att värva en målvakt i det läget? =)
Pelle Borås Idag kl. 13:06

Vet inte hur du tolkar mitt inlägg men det jag menade var att om Honken försvinner så lär Brynäs försöka hitta en ersättare till honom.

Angell så gott som klar eller kanske till och med helt klart. Känns riktigt bra i alla fall!

Falken: Verkar ganska klart nu...skönt!

Undrar om han är släckt med Lasse Angell på aftonbladet..

Gusten:Jädrar vad många backar det finns i truppen nu.

Bissett19: Två kommer troligen att lånas ut... Morin och Andersson.

Ström lär bevisa en hel del för att ta en plats. För tyvärr så kommer de nog att köra på Casselståhl på grund av hans gamla "meriter"...

GävleLasse: JO det låter som troligt scenario att Niklas o Linus blir utlånade,vad gäller Cassel skulle det säkert vara tufft i hans ålder att bli utlånad,tror knappast han skulle köpa det,kan väl bra att ha med Cassel i tuppen som en stämningshöjare i omklädningsrummet,för det verkar han vara bättre på än att lira hockey.......

Bissett19: sant... vi får se vad som händer... Angell kommer i alla fall att vara nyttig, inte minst i PP.

GävleLasse: Jo han blir nog viktig i PP,med sin teknik,spelsinne o ett giftigt skott,MEN tror även han kommer bjuda på lite bakåt oxå,kollade i svt:s arkiv på Boforsmatchklipp,det var många uppåkningar av Angell där med några tappade puckar på motståndarblå.....Så Boorken kommer nog få ännu mer gråa hår denna säsong....:-)

Bissett19: Cassel är en stämmings höjare för oss på ståplats också!

85E-Martinsson: Så även på Södergrillen.. ;)

Bissett19: Jo jag är rädd för det... Jag tycker inte att det rimmar det man läser i dagens artikel med tanke på Boorkens krav om att spelare blint skall underkasta sig de order de får.

"- Ända sedan jag kom till Europa har jag varit offensiv. I college spelade jag med tre killar som alla hamnade i NHL, och då sa coachen att om jag ville spela fick jag vara defensiv back. Sedan blev det likadant i UHL och AHL. Det var därför jag gick till Europa, jag vill vara offensiv, säger Angell."

Det vankas lövkrattning på Sollerön för gode Angell *skratt*

GävleLasse: Frågan är om inte dessa ord är en ännu större varningsklocka när han pratar om Månsson.
 "- Vi var inte där samtidigt. Men det verkar vara en kille som vet hur man har kul, säger Angell och skrattar."

Är det nya polare som kommer att kalla sig "Team Arnason" :-))

Ang: Ström så blir det nog en fight mellan han och Cassel. Stämmningshöjare eller ej men vi betalar redan för en som inte spelar hockey. ;-)

65selander: Ja man kan undra... men skillnaden mellan Arnason och Månsson är att Arnason spelar Stanley Cup med Ottawa och Månsson käkar kebabtalrik på nian numera... ;)

65selander: "Ang: Ström så blir det nog en fight mellan han och Cassel. Stämmningshöjare eller ej men vi betalar redan för en som inte spelar hockey. ;-)"

Ja vem vet förresten. Ström kanske blir en lika positiv överaskning som Lavins blev.. Även fast det tog ett tag för Roddan att komma ifatt rent fysiskt.

GävleLasse: Synd bara att inte Lavins får vara med från början bara, finns ju risken att han käkar för mycket käk hemma hos morsan sin.

Och Ström har man järnkoll på :-))

65selander: Vadå har Lavins artistkontrakt igen, eller vrför är han inte med från början?

arnio: Lavins måste vara ur landet fram till oktober på grund av skatteregler. Komer han till sverige innan åker Brynäs på att betala full beskattning för tiden han varit i sverige. Därför kan han inte ansluta innan.

Bissett19: "Jädrar vad många backar det finns i truppen nu"

Synd att det bara finns 4(5 med Angell) som håller bra klass!!

70 Rodrigues: Men det är ändå en klar förbättring jämfört med förra säsongen...Eller hur?

rodge: Marginellt!!

rodge: Fins fortfarande ingen spetskompetens, har inget emot att dom värvar ungt, det bästa hade varit om dom värvat 2-3 st riktigt duktig o etablerade spelare för att sedan fylla på med kinderägg!!

70 Rodrigues: lär väll visa sig hur pass bra Angell blir i elitserien ...intressant värvning men ändå en chansning.

Hur pass många platser har ni kvar nu ? börjar nästan fundra på om ni lånat in masken på kontoret som coach åt Sundlöv ´´värva värva värva´´

70 Rodrigues: ja så gott om pengar som Brynäs har så borde de har gjort det

Angell är helt klar för er nu. Just so you know, kom pressmeddelande för bara någon minut sen :)

Nikki: Nu kom det på hemsidan också.

Underbart! :D

Bissett19:

ser ut som ni får ett slagkraftigt lag då :)

« · 709913 · »