1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Ja varför inte....

{6984}: Jag skulle gärna se Sam Hallam i Brynäs. Vet inte om han sitter på utgående kontrakt eller hur det ser ut för honom.

Leonardo: Mannberg eller Boqvist får bli extraforward, Blomman går ner i fjärde och Zaborsky med twinsen?

Peja: Nej, Ollas kan gott stanna i Läxand. Det är ju "laget i hans hjärta"...

Inkazar: Jag tycker inte att Ollas har hållit SHL-klass sedan skadan. Och som 32-åring finns det bara en riktning på hans utvecklingskurva...

Leonardo: Svårt att sia om i vilken formation Zab skulle gå in i. Det får visa sig. Jag tycker att det skulle vara intressant att se honom tillsammans med Blomman och Ikonen...

Leonardo: Skönt läge på forwardssidan!

{8212}: Nån ryker iaf om Zabben är pigg och gör ett bra avtryck om han får chansen att spela på söndag som extraforward?

Leonardo: Svårt att tro att Bulan plockar bort Mannberg.

{6984}: Jag tror vi tar dem med 4-2 i matcher som i kvartsfinalen 2012....vad jag ville veta är om Zaborsky kan spela och vill och om han isåfall går in var? Jag skulle vilja ha in han mellan Ölund och Boqvist, Mannberg extraforward...sen Sunken, kommer han att spela mera hockey överhuvudtaget? Han var ju nästa spelklar i mitten av feb?

Inkazar: Inte om jag fick bestämma 😎

bifhjärta: Ja, men skall vi vara minst i semi varje i flera år nu förhoppningsvis måste vi bygga ett bra lag, när flera stjärnor i regel sticker till NHL....spännande, men Collinton kan vi glömma, Mora kommer att spela SHL 2017/2018

Inkazar: Vi kan ju fråga Clark vad han tycker? :)

Kommer Ollas ut på marknaden ikväll? Är vi intresserade?

Hmm..

jag får inte upp lördagens match när jag ska köpa biljett. Är det bara så för mig?

HitTheLights: Jag skulle unna Berra att få åka utomlands en sväng. I sådana fall vore Andersén en bra ersättare. Inte lika bra spelare, men bör ligga på ungefär samma lönenivå som Berra ska ha om han stannar.

Brynäsgubbe: Ja, men det är nog 1+1+1 som bägge parter kunde bryta och det har nog Berra gjort. Det va nog halvtaskig lön eftersom han varit skadad mer än han spelat.
Nån som vet 100% hur detta ligger till?

HitTheLights: Bertilsson har kontrakt till 18/19.

{7510}: Ja jag har svårt att se att vi skulle få plats med Andersén rent lönemässigt nästa säsong om BZ lyckas förlänga med Bertil.

{7510}:

Den här säsongen var väl den första på
det där 1+1+1 kontraktet. Det var väl
någon artikel om det tidigare under
säsongen. Sen har jag inte läst något
mer. Det brukar ju finnas ett datum
som kontraktet ska sägas upp innan,
för att det nästkommande året inte ska
förlängas.

Men om vi lyckas gå lite plus.
Då är det viktigt att behålla Bertilsson.
Nästa säsong är väldigt viktig att vara
kvar i SHL. Eftersom TV-pengarna
höjs rejält säsongen efter den.
Så många lag kommer nog lägga lite
extra på trupperna nästa säsong.
Både i SHL och i allsvenskan.

HitTheLights: Kan vara vilket som. Fick nog ganska låg lön med tanke på hur mycket han har varit borta senaste säsongerna. Så han känner väl att han vill ha bättre betalt. I Brynäs eller nån annanstans får vi se. Hoppas verkligen BZ lyckas behålla honom. Har ju varit fantastisk.

{7510}: Har för mig att han fick ett nytt 3 års till denna säsong men att båda parter kunde säga upp det och Berra gjorde det. Om det sades upp för omförhandling eller om han ska testa utomlands återstå att se.

{6984}: Håller med. Tror Frölunda kommer satsa offensivt. Jag tror och hoppas att vi har en bättre defensiv än många andra tror. Vilken vi är fruktansvärt bra på att kombinera med en vass offensiv. Tror Frölunda har svårare att kombinera dessa två på samma sätt. Har goda förhoppningar. 4-2 i matcher igen. 👍👍👍

HitTheLights: Skrev inte Bertilsson 1+1+1 eller nåt för x antal år sedan. Kanske är inne på sista. Då blir det dyrt...

{7800}: jag tror att många blivit lurade av att tenpot har varit så mycet högre i den kvarten än i vår. Skillnaden ligger ju att i den kvarten var det två lag som ville ha högt tempo medan LHC gjorde allt för att dra ner tempot på oss.

Vi får se hur Frölunda agerar mot oss. Nånting säger mig att de är varnade över våra dnabba spelvändningar 😉

Skrubben: Många toppspelare i SHL har ju ett förflutet i Allsvenskan, särskilt de svenska. Jag ser egentligen ingen anledning att 'misstro' värvningar därifrån mer än när Brynäs hämtar spelare från DEL, SM-Liiga etc. Snarare tvärtom, eftersom de oftast är bättre scoutade. Och jag tror Larsson är tänkt att inneha en större roll än typ Thorell, som BZ var ganska tydlig med att han var tänkt som en breddspelare.

Hur motiverar Nyström att Frölunda skulle vara så pass mycket bättre än Brynäs?

Peja: Han har enormt bra uppspel. Tror inte han missat ett enda dom 10 matcher jag sett med honom denna säsong.

Sedan vet man aldrig hur övergången mellan HA och SHL blir. Det finns exempel på spelare som gått in och dominerat direkt i SHL (Borgman) men det finns också dom som fått vända tillbaka. Detta känns i alla fall som en mycket spännande värvning på förhand.

Peja: låter lovande!

Inkazar: Bertil är väl inte klar för nästa säsong heller om jag minns rätt?

honken21: Henke Larsson påminner mycket om Gunderson, men Gunde var faktiskt ännu sämre defensivt i allsvenskan. Många som trodde att han minsann inte skulle hålla i SHL. Jag har sett Larsson 10-talet matcher den här säsongen och han hör definitivt hemma i SHL, tror han kommer tillhöra övre skiktet bland Brynäs backar. Och en perfekt spelare att avlasta Gunde i PP.

honken21: tror Kilström väntar på bud från KHL faktiskt.

Kul för Adam att bli uttagen till J18. Klarar han "cutten" så har han chans att bli dubbel världsmästare denna säsong. Han har ju en del rätt bra backkollegor...

Inte helt såld på Larsson sett till de klipp jag precis spanat in. På pappret såg det väldigt fint ut. Men han är liiiiten. Kommer han stå upp fysiskt i SHL? Fått stort förtroende och pointat i powerplay, en hel del andraassist av det jag såg. Poängen kanske ska tas med viss nypa salt.

bifhjärta: glömde fälth..det säger ju allt:)

bifhjärta: tror Andersén kan vara anledningen till väntan med att förlänga med Kilas. Annars tror jag inte Bengtzén tvekat på att försöka förlänga med honom så snabbt som möjligt. Eller att Kilas är klar för ny klubb (Luleå?). Samma spelstil och roll i alla fall.

Men sätt in Fälth istället för Kilas så tror jag du har det.

Leonardo: måste bli Sveriges bästa backsida isåfall..Bertil-Gunde
Andersén-Kilas
Lucas-Larsson
Sjukt

Inkazar: Sen tar vi hem Andersén och Lindbäck

Peja: bubblade en fråga till dig peja.

Inkazar: Det tror jag med. Det kom ju ingen dementi från Larsson själv när frågan ställdes. Bara en hänvisning till hans agent. Det brukar vara ett bra tecken.

{6984}: tror det finns substans i dehär nu iom att han gick ut med det. PMade med honom redan i januari om Larsson och redan då viskades det att han var påväg till Brynäs. Men Madhawk väntade för att det då bara var viskningar.

Steenm: Jättespännande värvning av Bentzén måste jag säga. Det är bara att det finns substans bakom Madhawks rykte. Fast han brukar ju vara rätt ute.

Peja: Jaha ok👍👍

Inkazar: Känns som en väldigt fin värvning. 40 poäng i år är imponerande, och nio assist bara i kvalet är bra. Endast 22 år gammal, så utvecklingspotentialen är stor. Bra (åter igen) av BZ!

bifhjärta: Bubblade dig angående det, men kan ta det här. Inkazar postade samma sak, men i silly-tråden. Du postade det i semifinal-tråden. För att fortsätta diskussionen i rätt tråd behåller vi Inkazars inlägg istället.

varför togs mitt inlägg bort om Henrik Larsson?

Nu går madhawk ut med Henrik Larsson till Brynäs. Då kan vi säga att det så gott som är klart, det har viskats om detta länge å nu måste han fått det bekräftat.

Pudas ersättare. Mycket bra enligt mig!

Brynäs IF

Head Coach: Berglund, Thomas Assistant Coach: Sjödin, Tommy
Goalies
35. Rautio, David
1. Sandström, Felix
1st Line
15. Bertilsson, Simon
13. Gunderson, Ryan

96. Lindblom, Oskar
40. Jensen, Jesper