1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741975 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
SWEATT:
Hoppas inte Frölunda gillar det de ser alltför mkt o snor Ikonen för oss...

SWEATT: Håller med. Ikonen kanske inte är en spelare som man alltid kan förlita sig på, så han ska inte vara i en förstakedja eller dylikt, men i andra- eller tredjekedja är han utmärkt. Och han är ju fortfarande ung .

Hoppas verkligen Ikonen får förlängt.

Brorsan Joni Ikonen f 1999 blev tydligen poängbäst i Frölunda j20
Återförening av bröderna? Gärna i Gävle

Jag tycker Zaborsky ska få ett år till jag. Han har ju för tusan inte fått en ärlig chans denna säsong med sin långvariga skada och hans referenser är ju inte dåliga.

Skrubben: En annan diva hette Brendl 🤠

munkas: Känns konstigt om det kommer som en chock för ledningen att Zaborsky är lite av en diva. Det var det första man hörde om honom när han blev klar förra våren.

Apropå Zaborsky så blir det med största sannolikhet ingen förlängning. Han har varit skadad större delen av säsongen, när han väl spelade så var det rätt slätstruket, han är dyrast i Brynäs och är inte särskilt omtyckt. Lite primadonnafasoner på honom enligt en väl insatt inom Brynäs. Räkna bort honom.

{8034}: "Det spelar ingen roll vilken typ av hockey den nya tränaren står för, Brynäs äger sitt eget spel och det är inte beroende av vem som står i båset. Det har bz varit tydlig med"

Jag tror att du missuppfattat en del där faktiskt.

Leonardo: Verkligen ingen aning. Det blir väl någon man aldrig hade kunnat ana. Vem trodde att Bulan skulle ta över efter Jonsson liksom?

Skrubben: Vem tror du spontant får jobbet som coach?

Det spelar ingen roll vilken typ av hockey den nya tränaren står för, Brynäs äger sitt eget spel och det är inte beroende av vem som står i båset. Det har bz varit tydlig med. Då kan man ta in en tränare som jobbar med att utveckla spelet, inte förändra det. Då behöver tränaren i fråga nödvändigtvis inte stå för just Brynäs hockey, även om det är en fördel om så är fallet.

Peja: Vet ej, för dålig koll på Oskarshamn.

Det ska hursomhelst bli väldigt spännande att se vem det blir. Bengtzén säger att det kommer bli klart inom kort. Är det en slump att han ger det beskedet i samma veva som även Colliton säger att hans framtid blir klar inom kort? 🤔

Skrubben: Vilken typ av hockey förespråkar Fredrik Söderström?

mustigahjalmar: Så länge det inte blir Hånberg är jag nöjd 😉

Skämt åsido, jag tror faktiskt inte att det blir Melin. På slutet sa Bz att "vi ska ta in en tränare som kan bygga vidare på vårt spel". Jag är inte säker om Melin är rätt man för det jobbet. Jag kan tänka mig att man tar in en relativt okänd och oerfaren tränare. Så länge han han har en tydlig spelidé som passar ihop med oss så kommer det bli bra.

Vi säger att det blir Roger Melin, vad säger vi isåfall om han som tränare?

Jag personligen vill ju ha någon som är yngre, typ Colliton hade ju vart en dröm! Men han känns ju rätt avlägsen nu när Mora gick upp..

Uppdatering kontraktsläget:

Målvakter:

16/17:
Felix Sandström
Jonas Johansson

17/18:
David Rautio

Backar

16/17:
Lukas Kilström
Jonathan Pudas
Lucas Carlsson
Marcus Ersson

17/18:
Marc Zanetti
Jörgen Sundqvist
Elias Fälth

18/19
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson (1+1+1)
Henrik Larsson

Forwards

16/17:
Ponthus Westerholm
Pathrik Westerholm
Juuso Ikonen
Tomas Zaborsky
Nick Johnson
Oskar Lindblom

17/18:
Kevin Clark
Daniel Mannberg
Linus Ölund
Louie Caporusso

18/19
Johan Alcen
Jesper Jensen
Daniel Paille
Jonathan Granström
Samuel Asklöf

19/20
Jacob Blomqvist

Nyförvärv i kursivt.

Pettisbif: hmm okej... Tycker dock att BZ ska köra. Han sägs bli återställd och är en brynäskille. En frisk wännström är klass. Men jag förstår Stefan. Hoppas han signar honom!

Mrassarson:
vet ej faktiskt.. vad jag hört tvekar bz med tanke på skadehistoriken.

Pettisbif: pettis, är wännström klar? Såg att madhawk fiskat upp något annat.

Ritola letar ny klubb, såklart. Något för oss? Vi flög väldigt lite iår och känslan är att det kommer vara likadant nästa säsong.

KulaShaker: Är rätt säker på att han kommer hem om han är frisk. Har hört från två säkra källor (så säkra det blir i silly-tider) att han väldig(!)t gärna vill hem.

moment22: Ok, då låter det som att han får mogna lite i allsvenskan innan han är redo.

Zzz: Pratade med några bekanta från Tingsryd angående Eriksson. De tror inte att han är redo för SHL ännu. Lurig spelare med känsla för målet men alldeles för ojämn och lite för seg. Kanske inte den bästa träningsviljan heller om de hade förstått det rätt.

Någon som vet den fysiska statusen på Emil Larsson i Almtuna? Tydligen var han så gått som klar för Rögle men klarade inte läkarundersökningen.

En spelare som Bengtzén förhoppningsvis har koll på är Johan Eriksson i Tingsryd, 13:e plats i allsvenskans poängliga den här säsongen. Det skulle vara intressant att se vad han skulle kunna göra i SHL.

Det börjar finnas många gamla Brynäs juniorer i SHL och allsvenskan som gör det riktigt bra. Grymt kul och förhoppningsvis kan Bengtzén ta hem några av dom kommande säsonger.

Hmmm...

Succétränaren avvaktar om framtiden
I lördags blev Mora klara för SHL som vi alla vet. Och i dag har succétränaren Jeremy Colliton haft möte med spelarna.
Men om sin egen framtid har han inte reflekterat speciellt mycket än.
– Det är konstigt att det är över. Vi kunde ha spelat en match sju ikväll, konstaterar Jeremy Colliton till DT och fortsätter.
– Jag vet inte. Vi har knappt haft tid att andas än, så jag och vi andra har inte kommit dit än. Just nu fokuserar vi bara på att ge spelarna feedback. Det är viktigt inför deras fortsatta karriär.
Han har ryktats tillbaka till Nordamerika och AHL, men även Brynäs här i Sverige.
Mer vill kanadensaren inte kommentera om sin framtid än. Lär bli en spännande fortsättning det här.

/Pontus Berg Nilsson, redaktionen

KalleTeodor: Ska väl lägga till att Samuel Ersson blev vald till bästa målis i J18 också.

ellis: jodå. Det finns på Larssons egna sida. Den jag länkade.

{5915}: Ja, snacka om att inte få ut max när det gäller.

Inkazar: Inte idag, vad jag kan se i alla fall.

KalleTeodor: 2 av de 3 största stjärnorna i J18 är brynäsare. Märkligt att laget inte gick längre.

Pettisbif: Adam Boqvist har blivit utsedd till bästa back i J18.
Det är ju f ö rätt anmärkningsvärt att han gjorde flest backmål i J18 serien och sedan vann backarnas poängliga i J20 top10.

Hur blir det med den här Henrik Larsson egentligen? Ser att han är borttagen nu som rykte på eliteprospects...

Honken: Mora är ju mycket bättre än Leksand, har sett nästan alla kvalmatcherna hittills och ser det som väldigt osannolikt att Leksand ska vända detta. Man kan tro att det är Mora som är SHL-laget när man ser matcherna.

Leonardo: Då får vi hoppas Mora inte går upp då, eller vänta nu, det betyder ju att.....hm.... Svårt det blev nu.....

KulaShaker: Haha. Vi hoppas på det! Detta kanske är ett tecken på att Ikonen blir kvar? Liknande spelartyp och även rightare.

Skrubben: Är Lindqvist? Vem? Lita på BZ.

C.Lejonkräk

Skrubben: Men BZ värvar alltid bättre, vet du väl!

Skrubben: Martin Johansson igår, Lindqvist idag. Det blir mer fart på FBK nästa säsong. Men lite märkligt att de "låter" andra SHL-klubbar plundra Karlskoga nuförtiden.

Fan Lindqvist är klar för FBK. Ryktades att Brynäs var ute efter honom också.

Honken: min vän sitter i styrelsen och presschefen har sagt att han blir kvar om Mora går upp annars blir det chans att Brynäs knyter honom

Leonardo: Det har jag oxå hört tidigare(inte omöjligt), väljer att tro på det senaste:)

Honken: min Morakälla säger att han blir kvar om de går upp till SHL

Vad tror nu, kommer Bengtzen att vara med och hugga på Jocke?
Kostar tydligen 200 009kr/mån.

Drömde inatt om första hemmamatchen mot fiskrens. Tidigt underläge 0-2 efter 8 min in i första perioden..sen vände vi till 4-2. Kan inte skiten börja nu..

bifhjärta

SWEATT: När det gäller Boqvist så kan det mycket väl vara så att han vill avvakta och se vem som blir tränare. Han vill ju ha speltid i A-laget och med tanke på hans ringa ålder så finns det ju inga garantier. Man vet ju aldrig hur den nya tränaren resonerar.

Pettisbif: Sen kan jag säga på en gång att Roger Melinn inte är aktuell för Brynäs, inte en chans.

C.Lejonkräk

Honken: Det skulle vara riktigt häftigt om Cilliton är klar för Brynäs. Jag tycker han ger ett väldigt bra intryck. Dock helt annan profil mot Bulans tuffa framtoning.
Hoppas man ger honom ett långt kontrakt i så fall. 3-4 säsonger.
Men lämnar han Mora om dom nu går upp? Det skulle vara ett riktigt tufft beslut att ta i så fall. Helt otroligt att han är 32 år och gör sin fjärde säsong som huvudtränare.
Ständigt negativ som man är får jag dock lite åretshype vibbar.. Uppskriven ena året och fiasko året efter.

Om det inte blir Colliton vill jag absolut inte ha Mellin, jag väljer också att tro att det inte stämmer. Han står ju för något helt annat. Jag får känslan att Bengtzén har väldigt klart för sig vad han vill ha och jag tror inte han kompromissar med sin linje.

« · 1817833 · »