1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Lunkan: Tror han väljer LHC. Men skulle han bli klar för oss så vore han en bra ersättare till PaW.

Inget eftersnack med Wikegård? Han sitter väl hemma och svär...

Inkazar: När Stark skriver så här så är det ingen liten grej som kommer släppas. Min gissning är att det är Andersén. Skulle det inte vara honom så är Lindbäck ett annat alternativ. Det skulle också kunna vara tränaren, men där tror jag man väntar tills efter säsongen?

Har för mig att Mansson sa att man nästa avsnitt av studio Brynäs(läs måndag) skulle presentera "nyheter". Intressant!

Inkazar: Jag tror bomben handlar om Andersén

Blir lite deppig när jag ser vad Zaborsky bidrar med trots 5 månaders frånvaro. Tänk vad han hade kunnat göra om han var frisk hela året. Tänker er om vi hade haft fullt lag, vi hade varit helt överlägsna.

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Pathrik - Ikonen
Paille - Granström - Johnson
Blomqvist - Enterfeldt - Ölund

KulaShaker: nä jag tror man väntar med tränare till bulan fått göra sitt. Bomben tror jag handlar om Limpan.

Petter Rönnqvist sjunker djupare och djupare i anseende i mina ögon....Vi har inte heller domsluten med oss känns det som....Jag känner mig lite förbannad i all glädje!

tjugo8: Osäker med skadan och en pappa som ingår i ledarstaben. Förmodligen dom faktorerna som avgör till att vi inte signar honom?

Emil Larsson följer Bulan t Luleå enl Mr Madhawk
Lite synd

Brynäsgubbe:
Studio Brynäs levererar! Sänder 11 på måndag!

Lunkan: Henrik Harrysson nämnde det i en intervju inför matchen.

KulaShaker: var kommer snacket om bomb måndag ifrån? Har varit i bubblan och nyss hemkommen från Gavlerinken

{7981}: Bomben, gäller nog ny tränare.

Mösspojken: lite mer än en normal värvning borde det vara om de kallar det bomb!

Var väl någon som skrev att brynäs skulle släppa en "bomb" på måndag?
Kan det vara Janne Larssons son?

"Även Larssons agent är förtegen om vilken klubb det handlar om, men tror att det blir en presentation redan på måndag."

Hälge: Det unnar man verkligen Bertilsson... även om man helst vill att han är kvar

Hälge:
NEEEEEEEEEJNEEEEEJ!

Den där Anton Holm då?
Vinner skytteligan i AS, i SSK!
2 säsonger i Bofors

SWEATT:
Hoppas inte Frölunda gillar det de ser alltför mkt o snor Ikonen för oss...

SWEATT: Håller med. Ikonen kanske inte är en spelare som man alltid kan förlita sig på, så han ska inte vara i en förstakedja eller dylikt, men i andra- eller tredjekedja är han utmärkt. Och han är ju fortfarande ung .

Hoppas verkligen Ikonen får förlängt.

Brorsan Joni Ikonen f 1999 blev tydligen poängbäst i Frölunda j20
Återförening av bröderna? Gärna i Gävle

Jag tycker Zaborsky ska få ett år till jag. Han har ju för tusan inte fått en ärlig chans denna säsong med sin långvariga skada och hans referenser är ju inte dåliga.

Skrubben: En annan diva hette Brendl 🤠

munkas: Känns konstigt om det kommer som en chock för ledningen att Zaborsky är lite av en diva. Det var det första man hörde om honom när han blev klar förra våren.

Apropå Zaborsky så blir det med största sannolikhet ingen förlängning. Han har varit skadad större delen av säsongen, när han väl spelade så var det rätt slätstruket, han är dyrast i Brynäs och är inte särskilt omtyckt. Lite primadonnafasoner på honom enligt en väl insatt inom Brynäs. Räkna bort honom.

{8034}: "Det spelar ingen roll vilken typ av hockey den nya tränaren står för, Brynäs äger sitt eget spel och det är inte beroende av vem som står i båset. Det har bz varit tydlig med"

Jag tror att du missuppfattat en del där faktiskt.

Leonardo: Verkligen ingen aning. Det blir väl någon man aldrig hade kunnat ana. Vem trodde att Bulan skulle ta över efter Jonsson liksom?

Skrubben: Vem tror du spontant får jobbet som coach?

Det spelar ingen roll vilken typ av hockey den nya tränaren står för, Brynäs äger sitt eget spel och det är inte beroende av vem som står i båset. Det har bz varit tydlig med. Då kan man ta in en tränare som jobbar med att utveckla spelet, inte förändra det. Då behöver tränaren i fråga nödvändigtvis inte stå för just Brynäs hockey, även om det är en fördel om så är fallet.

Peja: Vet ej, för dålig koll på Oskarshamn.

Det ska hursomhelst bli väldigt spännande att se vem det blir. Bengtzén säger att det kommer bli klart inom kort. Är det en slump att han ger det beskedet i samma veva som även Colliton säger att hans framtid blir klar inom kort? 🤔

Skrubben: Vilken typ av hockey förespråkar Fredrik Söderström?

mustigahjalmar: Så länge det inte blir Hånberg är jag nöjd 😉

Skämt åsido, jag tror faktiskt inte att det blir Melin. På slutet sa Bz att "vi ska ta in en tränare som kan bygga vidare på vårt spel". Jag är inte säker om Melin är rätt man för det jobbet. Jag kan tänka mig att man tar in en relativt okänd och oerfaren tränare. Så länge han han har en tydlig spelidé som passar ihop med oss så kommer det bli bra.

Vi säger att det blir Roger Melin, vad säger vi isåfall om han som tränare?

Jag personligen vill ju ha någon som är yngre, typ Colliton hade ju vart en dröm! Men han känns ju rätt avlägsen nu när Mora gick upp..

Uppdatering kontraktsläget:

Målvakter:

16/17:
Felix Sandström
Jonas Johansson

17/18:
David Rautio

Backar

16/17:
Lukas Kilström
Jonathan Pudas
Lucas Carlsson
Marcus Ersson

17/18:
Marc Zanetti
Jörgen Sundqvist
Elias Fälth

18/19
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson (1+1+1)
Henrik Larsson

Forwards

16/17:
Ponthus Westerholm
Pathrik Westerholm
Juuso Ikonen
Tomas Zaborsky
Nick Johnson
Oskar Lindblom

17/18:
Kevin Clark
Daniel Mannberg
Linus Ölund
Louie Caporusso

18/19
Johan Alcen
Jesper Jensen
Daniel Paille
Jonathan Granström
Samuel Asklöf

19/20
Jacob Blomqvist

Nyförvärv i kursivt.

Pettisbif: hmm okej... Tycker dock att BZ ska köra. Han sägs bli återställd och är en brynäskille. En frisk wännström är klass. Men jag förstår Stefan. Hoppas han signar honom!

Mrassarson:
vet ej faktiskt.. vad jag hört tvekar bz med tanke på skadehistoriken.

Pettisbif: pettis, är wännström klar? Såg att madhawk fiskat upp något annat.

Ritola letar ny klubb, såklart. Något för oss? Vi flög väldigt lite iår och känslan är att det kommer vara likadant nästa säsong.

KulaShaker: Är rätt säker på att han kommer hem om han är frisk. Har hört från två säkra källor (så säkra det blir i silly-tider) att han väldig(!)t gärna vill hem.

moment22: Ok, då låter det som att han får mogna lite i allsvenskan innan han är redo.

Zzz: Pratade med några bekanta från Tingsryd angående Eriksson. De tror inte att han är redo för SHL ännu. Lurig spelare med känsla för målet men alldeles för ojämn och lite för seg. Kanske inte den bästa träningsviljan heller om de hade förstått det rätt.

Någon som vet den fysiska statusen på Emil Larsson i Almtuna? Tydligen var han så gått som klar för Rögle men klarade inte läkarundersökningen.

En spelare som Bengtzén förhoppningsvis har koll på är Johan Eriksson i Tingsryd, 13:e plats i allsvenskans poängliga den här säsongen. Det skulle vara intressant att se vad han skulle kunna göra i SHL.

Det börjar finnas många gamla Brynäs juniorer i SHL och allsvenskan som gör det riktigt bra. Grymt kul och förhoppningsvis kan Bengtzén ta hem några av dom kommande säsonger.

Hmmm...

Succétränaren avvaktar om framtiden
I lördags blev Mora klara för SHL som vi alla vet. Och i dag har succétränaren Jeremy Colliton haft möte med spelarna.
Men om sin egen framtid har han inte reflekterat speciellt mycket än.
– Det är konstigt att det är över. Vi kunde ha spelat en match sju ikväll, konstaterar Jeremy Colliton till DT och fortsätter.
– Jag vet inte. Vi har knappt haft tid att andas än, så jag och vi andra har inte kommit dit än. Just nu fokuserar vi bara på att ge spelarna feedback. Det är viktigt inför deras fortsatta karriär.
Han har ryktats tillbaka till Nordamerika och AHL, men även Brynäs här i Sverige.
Mer vill kanadensaren inte kommentera om sin framtid än. Lär bli en spännande fortsättning det här.

/Pontus Berg Nilsson, redaktionen

KalleTeodor: Ska väl lägga till att Samuel Ersson blev vald till bästa målis i J18 också.

« · 1818931 · »