1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Hade Bulan kritat på för Luleå mitt under säsongen så hade jag gärna sett att Bulan kickades under säsongen i samband med svackan. Vad jag vet så har Luleå ännu inte presenterat ny huvudtränare till nästa säsong.

Huge: Och HUR vet man att det inte finns några schismer? Jag menar du har ju förnekat precis ALLT in i det sista för att till sist fabricerat någon "tänkbar förklaring" när det gått åt pipan.
När det gällde Kyrö, När det gällde Boork, När det gällde TJ....
Men jag håller med dig i sak. Att KRÄVA nånting utan full insyn är fel. däremot så kan jag visa full förståelse för att folk drar egna slutsatser och vill ha en viss förändring. Man kan sitta lugn NU, Två månader EFTER vi föll som ett sänke i tabellen och faktiskt var nära att missa en direktplats till slutspelet.

Sen håller jag med dig om att spelare och ledare oftast är så professionella att de gör sitt bästa för laget de spelar för. Även om det finns många exempel genom historien som bevisar det motsatta.

{6984}: Att öht kräva Bulans avgång när det gick lite trögt och det inte fanns nån indikering eller antydan om nån sorts schism eller missnöje hos spelarna, kändes minst sagt obegåvat i det läget.
Kan man lite om lagidrott så fattar man att spelare och ledare på den här nivån ger 100% för det lag man för tillfället representerar och lägger fokus på DET, inte var man ev kommer att spela eller jobba nästa säsong.

Zappaholic: Hade Brynäs haft en ersättare klar vid den tidpunkten så hade inte jag heller klagat om man bytt tränare. Samtidigt så har jag fullt förtroende för Bz i den frågan. Jag var skeptisk till om Felix skulle fixa ett slutspel. Men å andra sidan så vet man ju inte hur det hade gått med JE eller AL i kassen. Fast det är ganska ointressant i dagsläget. Nu när vi har facit i hand. Men hur kul blir diskussionen här om alla höll käft och väntade på hur saker och ting faller ut?

Zappaholic: Det var nära att allt gick åt fanders där i januari men gruppen gick ur krisen starkare istället tror jag. Samma reaktion kunde ha skett inom gruppen om Bulan fått stiga åt sidan så något direkt facit har vi förstås inte.

{6984}: Jag var en av dem som tyckte att det kanske vore bäst att Bulan klev av om han var klar för Luleå. Med facit i hand så hade jag fel vilket jag är glad för.

Lunkan: Ja en del ville det med. Fast det känns fel att skriva andra på näsan för mycket nu när vi sitter med facit i hand. I slutändan är det ju SPELARNAS reaktion som har varit det avgörande INTE vad folk runt om tycker..

{6984}:Apropå Bulan borde vi inte skickat honom till Lule direkt? Jag tyckte mig utläsa att det var det enda rätta.

{7225}: Ja speciellt när man även har gått ut med att Bulan inte blir kvar.

Huur ska det gååå?

Pettisbif: Vilken blunder av BZ att presentera Melin innan säsongen är slut, jag tror att detta har stört Brynäs i slutspelet.

tjugo8: Ja, det var väl hans minnesvärda avtryck i Djurgården.

Peja:
Visst var det Löfqvist som Nyman skickade t omkl.rum under match av disciplinära skäl?

Pettisbif: Har du koll på Löfquist...? för några år sedan spelade han för Djurgården i allsvenskan och var ganska kass, han var petad en del i kvalserien och fick inte förlängt kontrakt när de gick upp. Han var ljusår från att hålla SHL-klass. Konstigt att du har hakat upp dig på just honom med tanke på "Porseland-varningen" är enorm i hans fall...
Henrik Larsson är två klasser bättre än Löfquist sett till vad de har visat i allsvenskan. Inte omöjligt att Löfquist har utvecklats sedan dess men spel i Finland och Ryssland låter precis som Mr.Porseland.

Släpp pucken

Pettisbif: men nu å Peter... nu fokuserar vi på matchen som är på torsdag. Så tar vi nästa säsong efter vi spelat klart!

bradberry:
Om det inte blir Andersén så kan ju Melart vara ett bra nyförvärv, ett annat är Sam Löfquist.

Och nej, jag har ärligt talat ingen koll alls på vilken typ av spelare Larsson är. Han får gärna bevisa att han platsar bland dom 6. Men vad jag har hört är han en grym offensiv back med magiska uppspel och med härliga händer, dock kommer Melin och ledningen få jobba extremt mycket med hans defensiva spel och hans närkampsspel. Jag önskar naturligtvis att Rogga kommer spela med 7 backar som Bulan gjort under hela säsongen nästan, med jämn istidsfördelning. Då spelar ranking mindre roll. Som du kanske la märke till så har jag han i 2a PP uppställningen därför jag har hört att han är grym i den spelformen..!!

Pettisbif: får BZ ihop det laget så har han gjort ett bra jobb. Och på papperet ett starkt lag!

Pettisbif: Tror inte Andersén ansluter. Till Gävle ja. Köpt hus... Men verkar bli pendling för honom...

Å Larsson som sjunde back??? Du verkar inte ha koll på honom...?

Pettisbif:
Nä, nu får vi snart kalla in Dileva här. Alldeles för lite kääärlek nu...

{6984}: Såhär då?
Lindbäck - Sandström, Bryt med Rautio om Limpan vill hem.

Gunderson - Bertilsson, hoppas att Berra blir kvar!
Andersén - Carlsson
Kilström - Fälth
7e:Larsson
Extra:Ersson, bryt med Zanetti
UT:Sunken, Zanetti och Pudas
IN:Larsson, Andersén + att det finns bra med junior backar som blir ett år äldre.

Rödin - Ölund - Gynge
Clark - Jensen - Zaborsky
Ikonen - Granström - Paille
Alcén - Blomqvist - Caporusso
13e:Boqvist
Extra:Mannberg,Asklöf

UT:Nick, PaW, PoW, Lindblom
IN:Rödin, Gynge, Caporusso, Ikonen från start

PP1:
Gunde
Rödin
Ölund
Gynge
Clark

PP2:
Larsson
Zaborsky
Jensen
Ikonen
Caporusso

Rimlig och stark trupp tycker jag!

Peja: Men det hindrar väl inte att man även satsar på Ersson? Ge honom ett 1+1 års kontrakt. Han lär ju inte kosta allt för mycket.

{6984}: jag tror det här med erssons kontrakt beror på att Brynäs har några riktigt fina backar i j20 som man hellre vill satsa på, behöver nog inte vara konstigare än så. De är inte redo just nu men inom ett år är nog lillebror boqvist etc att räkna med.

SvennEG: Sånt går att lösa. Utlåning..

{6984}: Håller egentligen med om allt men eftersom zanetti har kontrakt är det väl inte helt rättvist att jämföra dem två rakt av. Helst hade jag sett flera juniorbackar föra Zanetti nästa säsong.

Pettisbif: Som det verkar ä på Mr Mad Hawk så är Zackrisson klar för KHL. Ser dock heller en förlängning med Zab istället för Swett. Tycker han gör det bättre och bättre för varje match.
Tror att Djoos stannar i Nordamerika. Öven fast hans kontrakt går ut nu med Washington så tror jag han får nytt eller att någon annan klubb signar honom.

Jag blir mer och mer konfunderad över att BZ inte vill satsa på Erson. Han har bevisat att han kan spela med ett lugn under sämst tänkbara förutsättningar. Att komma in och rädda upp situationen med det mer än lovligt darriga backparet Pudas/Zanetti i en SM final på bortaplan. Hur kan man komma på tanken att inte ge en sån kille ett kontrakt?

Jag hoppas verkligen att BZ och Brynäs tänker om när det gäller Ersson!
Jag väljer Ersson före Zanetti ALLA dagar i veckan!

Zappaholic: Fyfan dock att få en puck så... får ont bara av att se det på tv..

Bratwursten : Thörnberg var ju snabb med att kommentera att det inte var någon fara med pungen eftersom ingen i Brynäs skjuter hårt. Då är det väl bara att köra då och vara med även på matchvärmningen :-)

KulaShaker: vi nöjer oss med Rödin och Gynge ;)

Stopp på spekulerandet.

Pigalle: Håller med dig. Sweatt slipper jag gärna se här i stan igen.

Pettisbif: Bill Sweatt är INTE välkommen tillbaka. Räknar med ett nytt kontraktsförslag till #67
Hans rehab, karaktär, interaktion med fansen, intervjuer, allt lyser klass! WOW var ordet.

{7225}: Hade varit grymt om Melin fixar Gynge..

Pettisbif: Du är på skojhumör idag, kul.

Pettisbif: Det där laget skulle vara enorm guldfavorit inför säsongen. Men det kommer inte hända. Aldrig att ens något lag i SHL har råd med det laget.

Har en ganska stark känsla av att Bz tänker såhär kring nästa års lag.

Målvakter:
Samma som i år. Eller riv Rautio's kontrakt om inte Lindbäck hamnar i NHL och om han vill till Brynäs. Ersson/Dackell som tredje keeper.

Backar:
Vi får nog se kontraktsförlängningar med bägge Lukas backarna. Sen tror jag tyvärr att Simon tar chansen i KHL. Och att Sunken lägger av. Henrik Larsson ersätter Pudas. Och Ersson kanske kan få förlängt efter bra spel mot Frölunda. Men tveksamt. Adam Boqvist finns i juniorlaget och kan vara "9e" back.
Nya då? Ja, att Andersén kan ersätta Sunkens kontrakt rakt av känns rimligt. Sen hoppas jag på att Bz håller koll på en spelare som heter Sam Löfquist och som spelat i KHL ett par säsonger. Liknande backtyp som Simon, fast med ett bredare offensivt spel. Enorm bössa (kolla youtube). Ett annat alternativ kan kanske vara att få hem Djoos igen? Dock så känns inte Djoos som en back som behövs i dagens Brynäs. Förstå mig rätt. Men vi har redan tre spelskickliga backar i Gunde, Kingen och Fälth. Även Carlsson om han får förlängt.

Forwards:
Vad jag hört från flera olika håll är att Rödin ska vara klar. Och att Bz vill ersätta Zabb med Bill Sweatt då han ser dom bägge som lika dyra men att Bill har en spelstil som passar bättre in i dagens Brynäs. Sen vet jag att Zackrisson är väldigt nära oss, då Rogga väldigt gärna vill ha in den spelskickliga centern. Sen skulle även Richard Gynge kunna vara ett väldigt bra namn att få in istället för Nick. Loui ersätter Ponta. Förlängning blir det med Boqvist och Ikonen. Sen går det lite lösa rykten om att Mannberg vill riva sitt kontrakt. Då han tycker att han får för lite speltid. Då tänker jag direkt på en given ersättare med liknande spelsätt men ännu bättre. Nämligen Johannes Salmonsson, som tidigare spelat hos oss och som dessutom haft Rogga i både LHC och Gnaget.

Mitt drömlag nästa år:
Lindbäck (Sandström)

Gunderson - Löfquist
Fälth - Kilström
Carlsson - Andersén
Larsson
(ZanettI)

Rödin - Zackrisson - Gynge
Clark - Jensen - Sweatt
Paille - Granström - Ikonen
Blomqvist - Ölund - Caporusso
Alcén/Salmonsson
(Boqvist,Asklöf)

Vad tycker ni?

Scerban: Tveksamt om du frågar mig. Om ryktena stämmer med Rödin så har en stor lönepost lagts på honom. Om vi dessutom förlänger med Ikonen eller Zaborsky så kommer forwardssidan vara ganska dyr totalt sett (Bz har förlängt en del kontrakt och det bör innebära löneförhöjningar till t.ex. Paille och Jensen).

Jag tror inte vi har råd med en till riktigt dyr spelare på forwardssidan. Som Ölund har spelar efter nyår så tror jag han helt klart skulle klara av rollen som andracenter. Backsidan behövs förstärkas och kanske även målvaktssidan. Det kan vara vettigt att spara en del pengar dit.

Scerban: Jag tycker han gjorde en blek säsong. Dessutom gammal. Dyr. Pass för mig.

Kanske inte läge att fundera på nästa säsong mitt i finalserien, men känns inte Matt Anderson som ett vettigt namn för Brynäs? Verkar inte bli kvar i Djurgården det borde finnas utrymme för oss att investera i en riktigt bra center för att ersätta Pathrik Westerholm. Dessutom rightare, och vi tappar förmodligen två sådana i Nick och Ponthus. Vore han värd pengarna, tycker ni?

Skrubben: eller så får HV fira på vår hemmaplan :'(((((

{7510}: flygrädd med för stora öron ..

Forsberg 1978: HV har maximal utdelning ikväll. Ett jävla flyt helt enkelt. Oroväckande att försvarspelet slocknade helt i sista. Har svårt att förstå att man inte provar att ge Jensen och Zanetti mindre roller. De sinkar laget ordentligt just nu.

Brynäs är lika bra som HV och det här kan sluta hur som helst. Trots att vi saknar en guldmålvakt. Det löser vi till nästa säsong. Eller hur, BZ?

{7225}: Ja det var en riktigt sur förlust idag.
Det som känns som att spelarna inte har gett upp bevisas av hur Lindblom reagerade efter han missade i slutet, det som gav sista målet.
Han var vansinnig i båset, räknar med att han vill ha revansch på måndag.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Tommy: Ja att vi släpper in 6 jävla mål ikväll är ren och skär parodi samtidigt står det inte 3-0 i matcher till HV utan 2-2 och serien är helt öppen men detta är den tyngsta förlusten på många år!

{7225}: Och skulle vi förlora på måndag så har vi stora chanser att vinna på torsdag. Då har vi tvingat fram en game 7, och det har vi bara positiva minnen från i semin 👍

Förlorar vi på måndag blir det game 7. Vinner vi på måndag så plockar vi hem guldet på torsdag. Forza Brynäs!

Jaha, hemma igen efter en träääälig upplevelse. Skulle behöva ha den här jävla dagen ogjord....
Jag känner mig tudelad inför Zabs utvisning. Spontant känns det larvigt att han tas ut, men samtidigt skulle det vara så skönt om vi bara kunde gå ut, hålla käft och göra jobbet...
Tyckte inte HV var speciellt bra, men det är ju målen som räknas och nu tappade vi fördelen av att ha vunnit borta...för gott tror jag...
Känns deppigt nu och jag kan bara hoppas att det känns bättre i morgon och framförallt på måndag kväll....Skål kamrater!

Horace76c: speciellt om det är guldmatchen man missar...

Känns fan som att vi är minst lika bra borta som hemma även i slutspelet faktiskt så än har jag gott hopp om att vi kan ro hem detta.

{7225}:
Nä sant, lär väl försöka. Får hålla ögonen på att när matchen blir valbar på hemsidan antar jag. (finns ju inga event att välja nu)
Fasen att man skippade slutspelspaketet just i år (trodde Inte på final).
Skulle vara jäkligt surt att missa EN hemmamatch i slutspelet....

pjåtor: Nej, låter osannolikt. Ingen jag vill se BZ slösa pengar på.

Chris11: Lurigt system, man vet inte hur länge som är för länge i kön ...

« · 1824665 · »