1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742829 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pigalle: om du läst om just Söderström vet du att han har asperger syndrom. Läs på om det så kanske du förstår hans utspel. Det är en jäkla bedrift att han kommit så långt så det brukar vara kopiöst svårt för personer med den diagnosen att fungera i vågspel.

{5647}: varför finns du?

{5647}: "särbarn" är ingenting i sammanhanget. Snarare tvärtom... sen kan ju du hoppas på en drömvärld där spelarna är jättesnälla mot varandra men så ser inte verkligheten ut.

Rumpelstiltskin: jag skulle till skillnad från dig kunna leverera en analys i alla fall.

Att man som dig alltid måste ta till invektiv om meningsmotståndare måste väl vara det ultimata beviset för att man själv fullständigt saknar kognitiv förmåga.. .

{5647}: Ja, du har nämnt Rydmark-exemplet förut. Att det sker är väl en sak. Att gråta ut i media är däremot direkt pinsamt. Nästan så att jag hoppas att han får chansen i NHL eller ännu hellre AHL så får vi se om de motspelarna är "snällare".
Trashtalk har alltid funnits och är en konstart i sig. Mic´d Up-serien på länken är fantastisk.

Peja: absolut ska det vara trashtalk, men det bör finnas gränser. Rasism, psykisk ohälsa och släktingar som mår dåligt tycker jag är en bra bit över gränsen.

{5647}: Skulle tro att "Särbarn" är långt ifrån det grövsta som sagts på isen i detta finalspel.

{5647}: du är den sista jag skulle vilja läsa en analys av. Tomte.

Rumpelstiltskin: så länge folk tycker att det är ok att skrika precis vad som helst på isen.
När det gäller ödmjukhet och fair play vet jag att du nog är den sista på den här planeten man bör fråga.

{5647}: hur många gånger ska jag för höra dig dra den historien?

Expressen kommer jag aldrig läsa mer. "Ikonen och Zab kommer inte erbjudas nytt kontrakt." Dom skriver massvis med olika saker som kommer hända, jävla påhitt

{5647}: Svårt att döma någon när man inte har helhetsbilden... vad tror du HV-spelarna sa till Brynässpelarna? Trash talk hör till, förstås inom vissa ramar.

Tyngst av allt är att vi tappar Bulan.

Melin är helt fel karaktär att ha i båset, känns det som på förhand. Har gärna fel.

Brynäsgubbe: alldeles för tätt inpå att uttala sig men första impulsen säger nej tack!

Pigalle: vi tycker olika. Jag tycker att det är vidrigt när Rydmark byte efter byte hånar ove Molin för att dennes bror är alkoholist. (Oves bror knarkade till slut ihjäl sig).
Man måste nog ha fel i huvudet om man skriker sådant på isen. Spela hårt och tufft, men var för fan ingen idiot.

Brynäsgubbe: Känner mig också tveksam till Ritola...

Steenm: Självklart Kilas också!

Steenm: Kilas och ikonen måste stanna! Låna ut Zanetti, in med lindbäck och rödin. Hoppas på positiva nyheter redan nästa vecka! Ska bli kul o se Melin igen i Brynäs även om jag kommer sakna bulans intensitet..

Åka ut ur shl eller förlora Sudden i en SM-final? Jag vet inte.

Jävla snyfthistoria deluxe! Det som händer på isen stannar på isen för f-n.
NOLL respekt för denna nolla...

bifhjärta: Glöm inte Kilas.

{7981}: sen behåll Rautio (vilken match han gör idag!!!) Och ut med Felix in med en bättre.

bifhjärta: håller med om de namnen!

Brynäsgubbe: Ja äckligt är det..
Förläng med Zaborsky, Ikonen och Ersson nu tack.

Vi var en puckjävel från SM-Guld.....................................................

KulaShaker: det enda som kan göra mig lite glad, är att presentera Rödin och Lindbäck. Japp, bägge ska jag ha.

KulaShaker: Utan att såga någon enskild... det finns tydlig förbättringspotential på flera positioner. BZ kommer nog fixa ett klart bättre lag nästa säsong men räkna med att konkurrenterna också blir bättre.

Vad tror ni årets silly ger oss då?
Härligt att den börjar på allvar nu!

mk: Härligt att ni fostrar nästa generation Brynäsare=)

Forsberg 1978: Min dotter (oxå 12 år) satt hemma själv och kollade i torsdags, när jag var hos min syster och såg på matchen. Hon är inte heller speciellt intresserad.
Men pappa kollar ju...

Fina döttrar vi har👍👍

Min äldsta dotter (12 år och inget intresserad av hockey) kom nerför trappan nyss relativt nyvaken iklädd min matchtröja 😍 och säger idag ska guldet hem Farsan, kan detta vara ett tecken? Jag rös fan i hela kroppen! Nu är det låååååånga sega timmar till det börjar!

Jaha ni..Stor dag idag. Kanske enda gången många av oss får uppleva en match 7 i final för vårt Brynäs..

Kul att Zanettis pojke har börjat spela hockey också. :-)

{7225}:
Drygt tre månader till is. Drygt fyra månader till säsongsstart... 😃

Rumpelstiltskin: säsongens sista fajt. All in!

Rumpelstiltskin: Det känns bra nu, jag tror på laget de har studsat tillbaka förr och kommer att göra det igen har jag en känsla av.

Guldet ska hem!

{5915}: Absolut, inte ens sonen klagade. Grym upplevelse var det!

Rumpelstiltskin: Japp N E R V Ö S

GULDET SKA HEM!!!!

Känner ni vibbarna???

Pettisbif: Emil saknar klausul (inget hinder större hinder iofs.)

bisterfinnen: Emil Molin (klausul?)

Steenm: vart dem inte ens varma när Panetoz körde "dansa pausa"? var en speciell match att vara på helt klart.

Steenm: -15 i 3 timmar. Baggis

bradberry: Och nu visas reprisen av utematchen från samma år. Mina fötter kommer aldrig att glömma den iskalla tillställningen...

Skrubben: Håller med. Varje brynäsmatch är intressant. Vi kommer åka på hemmatcherna. Betyder pengar för mästarlaget.

{7225}: Japp, under säsong är det en belastning. Men försäsongen blir mycket roligare med CHL. Istället för tråkiga träningsmatcher blir det matcher som betyder något direkt. Bra att SVT sänder allt också.

Qvarre: Haha jo så är det nog...

Angående CHL så tror jag inte att det är en fördel att spela där om vi snackar SHL. Långa resor, skaderisk osv.

« · 1826009 · »