1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742365 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Samtidigt ska Bengtzén inte vända ut och in på sig för att få dom att stanna. Om Brynäs framgångsrika facit av utbildning av unga spelare inte räcker så kan man fundera på vad Boqvists är ute efter.

honken21: Håller med. Men Jesper är de facto redan uppe som rykte på eliteprospects. Då blir man oroad.

ellis: Boqvistarna ska vi verkligen inte släppa. Jesper kan få genombrottet nästa säsong, och Adam är ju ett riktigt guldkorn. Ser inte varför han/de skulle vilja gå till konkurrerande SHL-klubb heller.

honken21: Av dessa är det väl bara Zab och Pudas som verkligen saknas.

Vidare undrar man varför det surras kring våra lovande junisar. Borde vara självklart att signa kontrakt med t ex Boqvistarna. Finns juingen rimlighet alls i att fostra talanger och sen låta konkurrenter ta över dem.

honken21: såg de strax efter ja skrev. :)

tjugo8: Inte alls bra. Man undrar vem Bengtzén i så fall ska övertrumfa Zaborsky med...?

Zab lämnar

En överskattad Pudas är ingen större förlust – jag hoppas och tror mer på Henrik Larsson. Det bytet är (förhoppningsvis) ett plus. Nu ska det förlängas med lite kontrakt och backsidan ser bra ut.

Skrubben: nja. Kontraktet gick ut igår. Dom skrivs 1maj till 30april. Så jag tror inte det spelar nån roll. Det är skillnad om det varit innan helgen :)

Peja: Ja, men klubbarna har väl en överenskommelse att man alltid låter spelarens "nuvarande" klubb få släppa att spelaren ska lämna klubben och sedan kan spelarens nya klubb få släppa sin nyhet.

Skitsamma egentligen, men jag blev lite överraskad.

Peja: Ändå lite märkligt agerande, kan man tycka.
Måste bero på nån kommunikationsmiss, varför skulle SAIK annars gå ut med en sån sak innan Brynäs officiellt deklarerat att Pudas inte blir kvar?
I övrigt är det som du säger: ett stort tapp men han är inte oersättlig på nåt sätt.
Hade varit värre om Bertilsson försvunnit, hua.....

Skrubben: Skellefteå har ju tappat många men inte värvat, jag tycker det är skitsamma vilka som släpper det nu när båda har spelat färdigt.

Bifbiffen: Konstigt att Skellefteå släpper den nyheten innan Brynäs hunnit meddela vilka som lämnar.

Enligt dagens Gävletidningar kan Ersson bli kvar. Han säger att han tror att det kan bli så.

bradberry: hört det från sätråsen eller ryktas han nytt kontrakt i KHL?
hockeybladet.nu/shl/bif/forre-brynas-backen-lamnar-khl-klubben/

Bengtzen har gjort flera bra värvningar men frågan är om inte den finaste är när han tog Bulan till Brynäs. Bulan har fått in en annan mentalitet hos spelarna, vinnarskalle som han är.

Tack Bulan. Du är grym.

{7057}: Dyra för det de presterat i slutspelet. Det har pratats om 400k/mån för båda.
Svårt att hitta en tredjelänk som funkar
Svaga i egen zon.
Upplever att de gnäller ofta i motgång och tar onödiga utvisningar.
De kan vara bra och snurra i anfallszon om de får utrymme. Men denna säsong är det inte många matcher de fått till det.
Har inget emot att de lämnar och spelar i VF nästa säsong. Kommer bli intressant att se dem som motståndare nästa säsong och se om man tycker likadant då.

{7057}: Ja jag vet inte vad dom ska till VF och göra.
Som nån påpekade tidigare. Så PoW har bara ett sätt att ta sig förbi en back, försöka ta sig på insidan, det vet alla, så där är det stängt..

Jag saknar inte, kanske #17.

Vad känner ni om att tvillingarna lämnar? Jag tycker inte de har bidragit speciellt på hela slutspelet. Nån match de fick till de och gjorde 4 poäng.. Känns som en bra center + Boqvist skulle kunna ta den kedjan? Tillsammans med t.ex. Zab om han blir kvar.

{7981}: Släpp Andersén! Inte aktuell...

Lite tankar nu i Silly. De som det står förläng på är de som jag hoppas får nytt kontrakt nästa säsong.
F
Clark
Mannberg (rykte att han vill lämna)
Jensen
Zab (förläng)
Ikonen (förläng)
Granström
Paille
Alcen
Ölund
Blomqvist
Asklöf
Boqvist (förläng)
Caporusso (ny)
Rödin (rykte)
Ritola (rykte, har bäst före datum passerat? Dyrt för det man får)
Ny Center

D
Gunde
Bertil
Fälth
Kilström (förläng)
Carlsson (förläng)
Sunken (kommer han tillbaka?)
Zanetti (utlåning eller kan han höja sig till nästa säsong?)
Ersson (förläng)
Larsson (ny)
Andersen (löst rykte)

G
Rautio
Lindbäck (rykte)

Pigalle: Den jävla sopan skrev artikeln när Brynäs låg under med 3-2 i matcher mot Frölunda, enligt mail till mig. Vedervärdig journalistik.

Skrubben: Haha hur många gånger har Robin Lindgren redigerat sin artikel i Expressen nu??

Skrubben:
Skönt, nån som har info om Kilas och Ersson framtid?
Dom killarna är nåt att bygga defensiven runt....

I denna artikel står det nu att förhandlingar pågår med både Zaborsky och Ikonen!

för övrigt så ska Anton och flickvännen hans få tillbaka sin lägenhet. även gifta sig i sommar. perfekt då att stanna i gävle ett tag right? ;)

{5915}: Bara för man jar en dålig säsong så blir han ju inte en värdelös spelare. Han ha ju kvalitéer. Men absolut, jag önskar väl hellre någon annan men Ritola tror jag inte är en flopp om han kommer, kan bidra och konner få bra omgivning.

Brynäsgubbe: Det värsta är att försöka undvika media. Allt fokus på vinnarna. Isolering i en vecka nu och kliva ut med nyheter om Rödin, Lindbäck m.fl. stjärnor.

Bröt precis ihop. Aldrig hänt av hockey förut. Känns så typiskt att vi får fira segrar genom hela slutspelet och sedan vara ett mål från att vinna. Ingen livsglädje öht nu. Varför blev man så investerad i den här sporten?

Skrubben: Ja...hoppas någon gång i framtiden att han får vinna guld med Brynäs

Såg intervjun med Bulan på Cmores twitter. Fan, börjar böla själv när jag ser den. Helt underbar person som jag hoppas vi någon gång i framtiden får se i brynäsbåset igen.

{7057}: Har Ritola visat nåt den här säsongen?

{7981}: Det är klart med Bertilsson. Står ibaftonbladet, han bekräftar det. En väldigt positiv nyhet i denna sorg. Tror bz kan få ihop ett spännande lag. Ritola kan också få komma, om han går ner i lön mot vad han hade i Leksand..

Skrubben: Hoppas att det verkligen stämmer att vi får se Bertil i Brynäströjan även nästa säsong! Vad tror ni om Andersen?

atilla: ja mycket konstigt!!!
Jag har då hört att ikonen ska dom försöka ha kvar.
Men dom skriver även att Felix drar till Philadelphia fast dom själva sa för en vecka sedan att han blir kvar ett år så dom verkar inte så jävla bra koll!

Skrubben: Värdesätter detta (nästan) mer än om vi vunnit guldet! Fantastiska nyheter :)
BZ ÄR vår frälsare!

Charles: nja, läs på lite mer. De med ordentlig Asperger har oerhört svårt att fungera i grupp. De klarar inte av förändringar, måste veta saker i förhand. De är sjukt lätta att reta då de alltid reagerar på extrovert sätt och kan inte ignorera sådant. Alla kanske ha lite, men de som har mycket brukar inte klara av lagspel...

{5647}: Aspberger man har lättare att göra saker man är intresserad av och svårt att koncentrera sig när det kommer till saker man inte har intresse för.

är inte det en helt vanlig sak grej som de flesta människor känner?

Är ingen sjukdom som gör hockeyn svår iaf, dessvärre att växa upp i skolan med då ungar inte är lätta att ha att göra med.

honken21: enligt abris har berra skrivit ett rakt 2 års kontrakt . Hoppas det är sant . I så fall börjar sillyn bra

{5915}: ingen aning. Jag har en hel del Aspergerdrag. Här svårt att låta bli att kommentera korkade saker bland annat. Men, det är väl inte binärt, dvs att man antingen har det eller inte. Frågan är hur mycket.

Linus Söderström verkar ha rejält av Asperger och verkar väldigt speciell.

Brynäs har byggt upp något jävligt häftigt. Vi har en oerhört skicklig sportchef som är på helt rätt spår. Vi har fått en riktig kapten som går mot att få sin tröja hissad om han fortsätter vara en sådan här ledare i flera år framåt. Vi fortsätter få upp nya talanger ur egna leden som slår igenom varje säsong. Ekonomin får också äntligen ett uppsving.

Guld eller inte, jag är en förbannat stolt Brynäsare. Det finns så mycket i det här laget och föreningen som värmer i hjärtat.

Guldet kommer komma, det var bara inte vår tur i år.

{5647}: Jag vet inte om det var så du kom till. Inte så jäkla troligt.

{5647}: har inte alla lite Aspbergers eller ADHD?

JAA TOMMY SJÖDIN FORTSÄTTER ÄVEN NÄSTA SÄSONG!❤

Rumpelstiltskin: för dig som inte vet kan jag rekommendera en bok som heter "ett barn blir till". För alla andra är det rätt uppenbart.

« · 1826719 · »