1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Här kom bomben !!! Bulan klar för 3 år med Luleå .

Anders Berg: Gör han? Jag kollade just hans konto men hittade inget.

atilla: Jag upprepar: Andersén knappast aktuell... Har köpt hus här men räknar med att pendla något år/några år. KHL? Månadspendling...😅

Pettisbif: Om Andersén nu är aktuell som du snackat om innan, vad händer med Bengtzen dårå? Lämnar han? Eller har din "källa" bara fel ingen? :)

#1745722 · Pettisbif 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2016-04-16 21:21
Lite kul inside info.. Niclas Andersén kommer inte spela i Brynäs så länge som Bz är sportchef i Brynäs. Så han går nog till Khl nästa säsong. Altv.Leksand. 100% sanning! Så nu förstår jag varför Fälth är klar. Man behåller Salmela och värvar Fälth! Kanon enligt mig!!

Pettisbif: Vet du att Sunken kommer lägga av eller är det bara en chansning från dig?

Lunkan:
FBK drog längsta strået med Melart.

Ersättare för dessa?
PaW & Johnson - Gynge?
PoW & Lindblom - Caporusso & Ritola?
Zaborsky - Rödin?
Pudas - Larsson
Sundqvist - Andersén?
Sandström - Lindbäck?

Förläng med:
Ikonen
Boqvist
Ersson
Carlsson
Kilström

Lag:
Lindbäck - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Larsson - Andersén
Carlsson - Kilström
Fälth (Ersson, Zanetti)

Rödin - Jensen - Clark
Gynge - Ölund - Boqvist
Ikonen - Blomqvist - Ritola
Paille - Granström - Caporusso
Alcén (Asklöf, Mannberg)

Kommentar:
Prio 1 ligger på Lindbäck eller Svedberg!
Snacket som går är att Andersén vill hem till Gävle och spela för oss igen. Får han det? Sunken lägger förmodligen av och Ersson, Kilas och Carlsson förlängs. På forwards kommer förmodligen Ritola och Rödin. Förläng med Boqvist och Ikonen! Gynge? Skulle toppa laget i jakten mot guld, en Melin favorit! Ölund och Boqvist förtjänar och framför allt klarar av spel i 2a kedjan!

Jag kan bara prata för mig själv, men jag tappar sugen och en hel del tro på föreningen när och om juniorlöften som fostrats och ska bära upp vår framtid lämnar för andra klubbar. I synnerhet seriekonkurrenter. Så...

bradberry: Han kanske vill bredda sin repertoar med lite ryggsäckshockey...FBK alltså.. Han måste ju ha någon personlig koppling dit annars är det väl ingen junior som frivilligt går FBK?

Huge: Nej, det vet jag inte om han ville, så sant. Jag uttrycker bara min ståndpunkt att jag tycker det är trist han inte blir kvar, för jag tror han skulle varit en tillgång hel och frisk nästa säsong. Men kan Zaborsky bara ersättas fullt ut så må det väl vara hänt om han lämnar. Nån nämnde att Rödin kunde betraktas som Zabs ersättare. Då lär Bengtzén ha ett par riktiga äss i fickan utöver Anton, eftersom han väl knappast är tänkt för en tredje-lina.

Boqvist d.ä. "tackar för sig" på Instagram.

Byter Boqvist till FBK är det ju ngt som inte stämmer... Hans utvecklingskurva pekar uppåt och ingen kan väl säga att utlåningen till Timrå var fel med facit i hand. Dessutom gäller väl standardiserade rookie-/juniorkontrakt tom en viss ålder så kan knappast vara ekonomiskt... Sur på speltiden i slutspelet....? Vem skulle han petat? Mannberg? Nja... Handlar ju en del om roller.... Inte så enkelt... Väldigt synd och väldigt märkligt om han byter klubb...

Forsberg 1978: Byter du till Fbk då? Tänk dig en lila tröja med 78 Forsberg på ryggen och Jörgen Jönssons autograf på bröstet!

😂

Forsberg 1978: Den enda jag kommer sakna av de som släppts nu så här rent spontant är Zaborsky, återstår dock att se vad som kommer in istället för att kunna göra en schysst analys!

Pang boom så var det silly season! Börjar smått bli människa igen, att Zab lämnar var inte kul men det kanske är hans beslut och då är det inte mycket att göra åt tyvärr! In med Lindbäck nu då och drar Boqvist till FBK så vet jag inte vad jag gör!

HitTheLights: Hehe. Det kommer han garanterat göra 😉

Som jag förstått det kommer dom släppa alla nyförvärv i Studio Brynäs. Det blir roligt att följa.

Skrubben: Jag vill se att Stark gör som förra silly och släpper tweets om kommande nyhetssläpp och möjliga värvningar. Det byggde upp ett bra intresse kring laget!

Ingen Melart i Brynäs (som enligt Pettisbif var aktuell för oss). Klar för FBK enligt Höken.

ellis: Men Ellis. Åk upp till Sätraåsen och klaga då. Det kan helt enkelt bara vara så att Rödin återvänder och då finns det ingen plats till Z. Det var ju trots allt han som ersatte Rödin inför denna säsong.

ellis: Hur vet du att Zab VILLE stanna?
Sen förstår jag inte att du inte förstår att en spelare väljer att flytta av ekonomiska, sportsliga och/eller sociala skäl.

Känns som en intervju med Bengtzén på valfri kanal är på sin plats.

Bifbiffen: Ryktet säger ett lite väl stort ego, men som sagt bara ett rykte, jag har ingen inside i frågan. Spontant känns det som han rent hockeymässigt hade mycket kvar att ge, synd.

Bifbiffen: Lindbäck hoppas jag är prio 1, 2, 3, 4 och 5. Och att vi vågar investera mycket pengar i en bra målvakt.

Brynäsgubbe: Vi ska ha Lindbäck

Jocke Ericsson till DIF tydligen. Jahapp.

Peja: Köper den teorin. Men den rimmar extremt dåligt med just Bertilsson. Och jag tycker det är ett märkligt beslut att Zab dumpas. Men kan ju vara andra omständigheter, var det inte någon som påstod att han va direkt oskön som person? :)

ellis: Det är ändå en riskminimering att inte värva skadedrabbade spelare. Tycker också det är synd att Zab inte blir kvar men det är ju enkelt att förstå hur bz tänker.

Bifbiffen: Bertilsson hade nog rykt för längesen om han inte varit stadgad här. Inte minst inför 16/17 när han gick med på en lönesänkning. Zabs enda chans att bli kvar var nog att acceptera en betydligt lägre lön.
Brynäs har ju haft stora problem med skador i många år nu. Bz har dumpat många skadedrabbade spelare de senaste åren och medvetet värvat spelare utan lång skadehistorik, typ Johnson, Salmela etc. Sedan har de blivit skadade ändå i Brynäs, men det är tydligt att bz försöker minimera riskerna för att laget inte ska råka ut för sk skadekriser.

Peja: Jo han v a r skadad men inte nu väl? Får vi in nån i hans klass eller ännu bättre så inte mig emot. Men jag tror en hel Zab gjort en bra kommande säsong.

Peja: Håller inte med. Att han presterade på denna nivån trots att han kom från skada borde innebära att han med en försäsongsträning kan ännu bättre. Går inte förutspå skador. I så fall så skulle vi ju sluta förlänga med Bertilsson för länge sedan?

Peja: Rödin kanske? Om han nu kommer.

Inte plockar dom väl av Blomqvist C om Rödin kommer hem? Jag tycker Blomqvist är given.

Huge: Visst, men jag har svårt förstå varför dessa spelare då inte finner det bäst i att stanna kvar i den förening som utbildat dem och som på kort tid blivit en toppfaktor i SHL.

ellis: Skulle du välja Zab före en annan toppspelare som inte var skadad nästan hela 16/17? För det är ju det valet som BZ har ställts inför.

Bifbiffen: Ja, han hann göra avtryck och vara produktiv på sin lilla skadefria tid. Har svårt förstå varför inte en sån spelare ska få chansen en säsong till.

ellis: Samtidigt är det svårt att motivera en förlängning om hans lönekrav är fortsatt höga. Jag förutsätter att ingen av de som Brynäs kommer att värva är svindyra spelare som var skadade nästan hela 16/17.

Bifbiffen: Hade verkligen velat se Zab en till säsong. Men rätt medspelare och hel tror jag han skulle kunna presterar riktigt bra!

ellis: Men gjorde det otroligt bra med tanke på långt uppehåll. Kändes alltid farligt när han var i anfallszon. Skön karaktär med

Zaborsky nu då. Hur många matcher fick han chans att spela i BIF? Mellan 10-15...

Zappaholic: Ja det är ju så det funkar. Men att tappa honom är inte bra

Lunkan: Vad tror du då?

ellis: Ja det här kan väl bara gå käpprätt åt helvete?

Bifbiffen: Han var ju riktigt bra i slutspelet. Men vi får se vad vi får in för ersättare...

ellis: Det tror jag faktiskt verkligen inte vi får. Kan vi bara landa Lindbäck så ser det bra ut!
Lägg därtill att vi får behålla de bästa i stort sätt. (frånsett Lindblom)

Zzz: Alltid lika roligt att notera vissa reaktioner i såna här lägen. En av dom är att många tror att allting är upp till Brynäs och BZ, vad spelarna själva vill tycks vara helt ovidkommande....

ellis: Nähä, du neggo!?😂

HitTheLights: Mycket märkligt ang. Boqvist, nåt som inte stämmer. Jag ska nysta lite i det, får se om jag får fram nån info i ärendet.

ellis: Idag bara? ;)
Tycker vi har en bra stomme och litar på att BZ spetsar till laget. En Rödin rehabad och spelklar till i höst skulle sitta fint.

Känner mig lite Mr Neggo idag. Räds att vi får en sämre spelartrupp 17/18...

Zzz: Ja man undrar vad det är som inte fungerat tillräckligt bra för honom(eller hans föräldrar)? Han ser ju ut att få ungefär samma resa som Oskar eller någon av de andra av våra juniorer som spelar i NHL idag. Kan det vara agentstrul? Har han fått hybris och vill ha en för stor roll? Skumt är det iaf om han inte blir kvar.

« · 1826793 · »