1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742336 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: Den är vad jag vet inte oskriven. Men jag kan ha fel.

Hade ju varit trevligt om morgondagen innehöll en ny värvning som inger framtidstro:)...

Zappaholic:
Haha! :-)
Gentlemäns agreement då?

Auchinleck: Det tänker jag inte. Men någon nämnde nåt om den överenskommelsen så jag undrade bara.

Fråga själv vettja.

Zappaholic:
Kan du inte kontakta Unionen och fråga om "den oskrivna överenskommelsen"?

SWEATT: Ok. Är det den här oskrivna överenskommelsen klubbarna sinsemellan du syftar på?

Forsberg 1978: Förlåt, jag gick över gränsen, jag höll själv på att spy när jag skrev det där sista.

Peja: Dom spelar i allsvenskan så det är ganska givet att dom har mindre pengar över till kanslipersonal. Eller vad menar du?

Bifbiffen: Jag håller med dig helt och fullt.
Tycker knappast att man kan vara förbannad över speltiden när man trots allt fortfarande är junior, för det är han väl?

SWEATT: Ska jag vara ärlig så tycker jag det känns lite ruttet gjort om Brynäs visar intresse och vi har fostrat honom. Borde iallafall ge Brynäs en chans innan han drar. Han kan knappast skylla på sportslig utmaning då vi i allra högsta grad kommer utmana även nästa år om Le mat.

Zappaholic: Nej. Lönen är lika oavsett var han spelar.

mattiask: Det kan ju vara så att han sonderar marknaden i hopp om att Brynäs matcher eventuella erbjudanden och på så vis får han en bättre lön?

Boqvist har alltså inte bara besökt Färjestad idag utan även Frölunda.
Vore riktigt tråkigt att tappa Jesper då jag är ett stort fan av att min egen klubb i första hand vågar släppa fram yngre förmågor.
Boqvist kommer med tiden bara bli bättre och bättre.

Sen vet man ju inte vad dessa klubbar erbjuder. Tror att han garanterat är mer sugen på en andra formation i fbk eller frölunda kontra tredje-fjärde i Brynäs.
Nu säger jag inte att han blivit lovad någonting. Men om så skulle vara fallet tror jag att mycket kan avgöras i de avseendet.

Skrubben: Hur ser Leksands och Modos ekonomi ut?

Lunkan: Där passerade du ett minfält! 😉 Hemska tanke usch spyfärdig!🤢

Peja: Jag tror Brynäs tjänar på att skapa ett intresse kring laget även under off season. Kan lag i allsvenskan som Modo och Leksand ha heltidsanställda personer som sköter kommunikation med fans så kan även Brynäs det.

Skrubben: Frågan är om det är ekonomiskt försvarbart att ha en heltidsanställd skribent?

Tarasov: du tolkar det helt rätt. Dock finns det en "gentlemens agreement" bland shl klubbarna att inte betala mer än minimilönen för att man inte ska kunna locka över talanger med pengar. Utan bara på sportsliga grunder.

Detta finns inte i HA, där kan juniorer och rookies många gånger ha bättre betalt än dom hade haft i shl.

Tarasov:
Menar såklart "att man har en lägstanivå att förhålla sig till..."

Auchinleck:
Jag tolkar det som att man inte har en lägsta lön, men inget tak uppåt. Dvs det finns inget som hindrar en klubb för att ge 100 000 månad till en spelare mellan 18-21 om man vill det, eller tolkar jag miniminivåer fel kanske?

Skrubben: Nej, men har gemensamma vänner. Då kanske man har skickat på honom ett nytt förslag. Inte mig emot i såna fall :)

Peja: Hehe, menade väl att det är bra att Brynäs anställt honom. Tidigare säsonger var hemsidan stendöd under off season.

Skrubben: Ja det är bra fast Månsson gör ju bara sitt jobb, klart han borde kunna leverera en schysst artikel då och då om han är heltidsanställd av klubben.

alfaromeo: läs det kursiva:

Fotnot: Inkomstuppgifterna baseras på spelarnas fastställda förvärvsinkomst 2015. Mao. Innan Rautio kom till oss.

{8305}: Har du kontakter inom Brynäs eller hur vet du detta? Senast i helgen skrev Aftonbladet att Brynäs har ett kontrakt på bordet till Limpan.

Tarasov:
"Lönetak och att en viss kontraktstid automatisk skulle gälla för en enskild spelare accepterar inte Unionen att träffa kollektivavtal om.
Det nya avtalet innehåller nu regler som gäller för den kontraktstid som ligger mellan 18-21 år för anställda. Miniminivåer för lön och ersättningar anges. "

Är det inte tydligt?

alfaromeo: Enter har slutat och kommer Sunken att göra det finns det även där hyfsat löneutrymme

{8305}: välkommen 👊

www.expressen.se/sport/hockey/shl/sa-mycket-tjanar-spelarna-i-ditt-shl-lag/ Om denna gamla artikel stämmer så bryt med Rautio in med Lindbäck behåll Felix. Vi släpper Nick och Zaborsky två dyra spelare blir en minst sagt spännande silly detta.

{8305}: kan de vara så att Flyers vill låna ut Felix ett år till och Brynäs inte räknat med det när de gav Lindbäck ett förslag?

Skrubben: han läser här ;-)

Mrassarson: Märkligt. Jag vettetusan hur man ska tolka att han nu ändrat sitt inlägg? Någon som vågar sig på en förklaring?

Vet inte om det har nämnts här redan, men angående Lindbäck så ska man ha gett honom kontraktsförslag redan under kvalseriespelet med Rögle. Han ville fundera på saken, men sedan drog Brynäs av nån anledning tillbaks det.

Skrubben: Boqvist har redigerat sitt inlägg på Instagram nu. "Tackar och bockar för denna sesse"

{5915}: Konstigt att han ändrat bildtexten sen en timme tillbaka. Nu står det bara "Tackar o bockar för denna sesse".
Hej på er förresten. Har lurkat runt här i flera år, men inte registrerat mig förrän nu :)

Skrubben: finns det något tak för juniorer som alla går efter? Jag frågar för jag har ingen koll på sånt

Skrubben:

Är det verkligen så, tolkar avtalet som en "lägsta lön". Har för mig att facket var emot ett tak.

{5915}: Han är 98:a så alla SHL-klubbar kan bara erbjuda samma avtal. Då återstår det bara vilken speltid han tänker sig ha, och då kanske han ser större chanser att få en stor roll i FBK än hos oss.

Agenten: Tvivlar på att nån uttrycker sig så bara för att säsongen är slut. Han har förmodligen bestämt sej. Allt handlar om vilka krav han ställt.

Pigalle: Boqvist tackar väl bara för säsongen?!. #1617

Måste säga att Mansson gör ett bra jobb som reporter i Brynäs. Artiklar som den här har vi aldrig fått se tidigare säsonger.

Pigalle: Det börjar bli en vana att tappa bra egna produkter under BZ. Känns som att det är nackdelen med att ha honom som sportchef. Eventuellt också målvaktspositionen. Men som tur är har han starka sidor som väger tyngre.

Jan Grismöbel: Mår fysiskt dåligt när våra juniorer försvinner till andra lag. Ludvig Rensfeldt skulle jag gärna se hos oss igen t ex.

mattiask: Han hade väl tre bra år med Melin? Har svårt att se någon annan anledning. Hans korta tid i Brynäs var väl knappast inspirerande för honom.

Pigalle: stämmer detta blir jag djävligt besviken . Är det Brynäs som gjort bort sig mot en lovande junis igen ?

Är väl snart dags å lägga ner junis satsningen . Inte många a-laget får nytta av . Dom sticker så fort dom får chansen .jäkligt trist hoppades mycket på Boqvist bröderna .

Zappaholic: OM det stämmer att han lämnar är det mkt mkt trist.

Pettisbif: Kan garantera att Gynge aldrig lirar i Brynäs igen.
Dels så har han nog Växjö som förstaalternativ men sedan någon Sthlmsklubb då han trots allt är därifrån!
Förstår inte vad han skulle upp till Gävle och göra?!

« · 1826877 · »